10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان

 

10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان

 
در دنیای پر رقابت امروزی گاهی حتی بزرگان بازار هم دچار اشتباه می شوند و تمام تصمیمات گرفته شده توسط ایشان درست از آب در نمی آید؛ کم نبوده اتومبیل هایی که به جای افتخار آفرینی باعث انتقادهای زیادی شده اند. در این مقاله قصد داریم به 10 خودروی بسیار بد از 10 خودروساز جهان بپردازیم.
 
رتبه دهم فراری موندیال 1980
10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان
یک کوپه 2 در 2 که چندان سنخیتی با ماهیت خودروهای فراری نداشت.  به دلیل وجود 4 صندلی در داخل کابین درهای جانبی بسیار بزرگ طراحی شده و سقف نیز ارتفاع بیشتری نسبت به یک فراری داشت؛ اگر چه این خودرو توسط استودیوی مطرح پینین فارینا طراحی شده بود اما نشانی از یک اسب وحشی واقعی نداشت.
موتور قرار گرفته در پشت کابین نیز نمی توانست عملکرد چندان رضایت بخشی برای این خودرو فراهم کند. با گذشت زمان هر چند نسخه های بهبود یافته موندیال تولید شدند اما روح فراری در آن هرگز دمیده نشد، بنابراین این روزها فراری موندیل یکی از کم ارزش ترین فراری های کلاسیک جهان محسوب می شود.
 
رتبه نهم استون مارتین لاگوندا 1976
10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان
خودروساز مورد علاقه جیمز باند شاهکارهای زیادی در کارنامه خود دارد، اما این دلیل نمی شود که در لیست ما بدون نماینده باشد! لاگوندای اصلی (مدل 1976) با طراحی خاص و کابین لوکس خود بین 1976 تا 1990 فقط به تعداد 645 دستگاه تولید شد. یکی از مشخصه های بارز این خودرو داشبورد دیجیتال آن بود که البته اکثر مواقع در اعتصاب به سر می برد!
لاگوندا در زمان تولید خود جزو گران ترین خودروها بود و با دارا بودن ویژگی های لازم به یک شکست تمام عیار تبدیل شد!
 
رتبه هشتم آکیورا ZDX 2010
10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان
آکیورا (برند لوکس هوندا) که NSX افسانه ای را در کارنامه دارد، یک محصول نه چندان جالب هم در لیست محصولات آن دیده می شود. ب ام و با طراحی X6 انقلابی در طراحی شاسی بلندها به پا کرد.
 
پس از عرضه این شاسی بلند کوپه و استقبال بسیار گرم از آن سایر خودروسازان نیز تصمیم گرفتند به این کلاس جدید وارد شوند.
آکیورا  ZDX با این هدف پا به میدان گذاشت اما طراحی عجولانه، صندلی های عقب که بیشتر جنبه تزیینی داشتند و قیمت بالا باعث شدند که از همان روز اول به یک محصول شکست خورده تبدیل شود.
 
رتبه هفتم مرسدس بنز A کلاس 1997
10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان
مشاهده نام مرسدس بنز در این لیست کاملا غیر منتظره به نظر می رسد، زیرا خودروهای این کمپانی همواره با حساسیت بالایی طراحی و تولید می شوند.
اما با این حال A  کلاس با ظاهر گوه ای شکل خود از هیچ زاویه ای نشان از یک مرسدس بنز نداشت. در داخل کابین نیز محل قرارگیری راننده اصلا مناسب نبود، واژگونی در یکی از تست ها نیز بعدها به پاشنه آشیل آن تبدیل شد.
 
نسل اول A کلاس با چنین کارنامه ای، موفقیت چندانی در بازار فروش بدست نیاورد اما مرسدس بنز توانست با درس گرفتن از اشتباهات خود، نسل های بعدی را قدرتمند تر از همیشه راهی بازار کند.
 
رتبه ششم جگوار X-Type 2001
10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان
قبل از اینکه جگوار و لندرور در سال 2008 به تاتاموتورز واگذار شوند، این گروه تحت مالکیت فورد آمریکا قرار داشت. جگوار X-Type بهترین مثال برای استفاده نادرست از لوگوها بود!
چنانچه بدنه این خودرو را از روی آن برداشته می شد، عملا تفاوتی بین آن و فورد موندئو دیده نمی شد؛ زیرا برای کاهش هر چه بیشتر هزینه، پلت فرم به کار برده شده برای X-Type همان پلت فرم موندئو بود که این امر برای یک خودروی لوکس اصلا خوشایند نیست.
 
هندلینگ ضعیف، موتورهای معمولی و کیفیت ساخت نه چندان بالا در کنار مشکلات رایج داوم و قابلیت اطمینان خودروهای انگلیسی باعث شد که این سدان به ظاهر لوکس جگوار به گربه ای بی سیبیل و دم بریده در بازار مبدل شود.
 
رتبه پنجم لکسوس SC430 2002
10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان
اگر بخواهیم این اتومبیل ژاپنی را در چند کلمه توصیف کنیم باید بگوییم: کند، سنگین، گران و پیچیده. لکسوس SC430 با موتور V8 و پلت فرم دیفرانسیل عقب به عنوان یک خودروی GT  معرفی شد، اما با این حال هندلینگ، کیفیت سواری و طراحی آن همواره مورد انتقاد بود.
علاوه بر این لیست، نام SC430 در لیست “بدترین خودروهای تولید شده تاریخ” نیز دیده می شود، این مستند در سال 2012 با اجرای مجریان سابق تاپ گیر یعنی جرمی کلارکسون و جیمز می در شبکه های خانگی پخش شد که جیمز در توصیف سواری آن عبارت “کاملا افتضاح” را به کار برد!
 
رتبه چهارم ساب Saab 9-7X 2006
10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان
خودروساز با سابقه سوئدی ساب که زمانی با اسکانیا شراکت داشت، در دهه اول قرن 21 تحت تملک جنرال موتورز قرار داشت. همین مساله باعث شده بود که خودروهای ساب اشتراکات زیادی با تولیدات جنرال موتورز داشته باشند.
 
در سال 2010 ساب به اسپایکر واگذار شد و از آن به بعد با عدم حمایت مالی، خودروساز سوئدی ورشکسته شد.
ساب 9-7x بر روی پلت فرم GMT360 ساخته شد، پلت فرمی که برای تولید چند شاسی بلند دیگر از آن استفاده شده بود. این اتومبیل که از بدنه ای مستقل بر روی شاسی برخوردار بود، چندان با استقبال بازار روبرو نشد و جنرال موتورز را به سمت فروش ساب ترغیب کرد.
 
ساب در نهایت بخشی از تکنولوژی خود را به شرکت چینی بایک فروخت و اخیرا نیز پلت فرم یکی از خودروهای چند سال قبل خود را به یک شرکت ترکیه ای واگذار کرده است، اما این تغییرات متاسفانه نتیجه جدیدی به دنبال نداشت و این برند که به مهندسی قدرتمند شهرت داشت به دلیل ضعف تبلیغات عملا از عرصه تولید خارج شده است.
 
رتبه سوم استون مارتین سیگنت 2012
10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان
تویوتا iQ یک خودروی شهری بسیار کوچک و پاسخ مستقیم ژاپنی ها به اتومبیل های اسمارت گروه دایملر بود که از سال 2008 وارد خیابان ها شد.
 
با سخت گیری های اتحادیه اروپا در مورد آلایندگی، خودروسازان مجبور بودند میانگین آلایندگی خودروهای تولید شده با برند خود را کاهش دهند.
 
بر همین اساس استون مارتین با انتخاب iQ، جلو پنجره آن را همانند سایر محصولات خود کرده و بجای لوگوی تویوتا، لوگوی خود را نصب نمود تا به این ترتیب سیگنت متولد شود!
هدف استون مارتین فروش سالانه 4000 دستگاه سیگنت بود، اما فقط 300 دستگاه از آن در طول دو سال حیات فروخته شد و در سال 2013 به تاریخ پیوست. ناگفته نماند سیگنت با قیمت حدود 30000 پوند سه برابر iQ قیمت داشت!
 
رتبه دوم کادیلاک سیمارون 1983
10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان
سیمارون یک خودروی لوکس دهه هشتادی بود که با نشان کادیلاک تولید شد. این اتومبیل نیز با تاکتیک اشتباه استفاده از یک لوگوی لوکس بر روی پلت فرمی ارزان قیمت وارد رقابت شد.
 
چنانچه بدنه این خودرو از روی آن برداشته می شد، تفاوت چندانی با شورولت کاوالیر نداشت.
جنرال موتورز برای سیمارون همان پلت فرم J را در نظر گرفت که بر روی آن چند خودروی ارزان قیمت دیگر ساخته شده بودند. به کارگیری طیفی از موتورهای ضعیف هم باعث شد که سیمارون یکی از بدترین کادیلاک های تولید شده در تاریخ باشد.
 
رتبه اول کرایسلر TC 1989
10 خودرو مایوس کننده از 10 خودروساز بزرگ جهان
چنانچه تصور می کنید همکاری فیات و کرایسلر اتفاقی است که قدمت چندانی ندارد، باید تا حدودی تجدید نظر کنید.
 
در دهه 80 میلادی کرایسلر و مازراتی تصمیم گرفتند با همکاری همدیگر یک خودروی GT تولید کنند. موتور این خودرو ساخت کرایسلر و طراحی آن کار مازراتی بود.
دست پخت این دو شرکت با داشتن قیمت بسیار بالای 33 هزار دلاری آنقدر شور از آب درآمده بود که نتوانست نظر مساعد مشتریان را به سمت خود جلب کند. نتیجه اینکه کرایسلر TC تولید شده توسط مازراتی در ایتالیا پس از تنها سه سال به تاریخ پیوست.
 
نظر شما درباره این لیست چیست؟ چه گزینه های دیگری را می توان به آن اضافه کرد؟
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , فراری , لکسوس , استون مارتین , بنز , کرایسلر , ساب , جگوار , کادیلاک , آکورا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

مکلارن
0

موافقم چینی ها حتی بدترین بنتلی چینی تاریخ جهان رو ساختن ولا اون فراری کجاش مایوس کنندس خیلی هم عالیه
18:37  1399/09/08
پاسخ دادن
وحید
1

رتبه اول دنیا
تمام خودروهای چینی
رتبه دوم دنیا
تمام خودروهای ایرانی
15:51  1395/05/12
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

اون فسقلی رتبه سوم با قیمت عجیب سی هزار پوند،یه چیزی تو مایه های ام وی ام 110 سی میلیونی است که هیچ کدوم چنین ارزشی ندارند!!
19:44  1395/05/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : ادم واقعا می مونه چی بگه به اونایی که این تصمیم هارو برا ما میگیرن، هر چی هم نفرین میکنی انگار فایده نداره، می خواستید ماشین بفروشید، تعداد محدود، چرا تمدید میکنید؟!!!! چرا یک ماه قبل از سال جدید اینکارو انجام میدید چرا دقیق اطلاع رسانی نمی کنی شرایط ثبت نامو ؟!!! ، این 500 تومن بلوکه کردن رو از کجاتون در اوردید، با کجاتون فکر میکنید واقعا چرا هیچی درست نیست، سخته توی اطلاعیه بزنی تعداد محدوده و در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت قرعه کشی میشه؟!! چرا طرف باید ثبت نام کنه ارسال به خودرو ساز باشه بعد خودرو ساز بگه اسمت تو لیست یا گلاک فعال داشتی نیست؟! سر صحبت با اونایی که زندگی چند هزار نفر رو بهم ریختن، من که نمی گذرم خدا ازتون نگذره
مجید : لطفاشایعه درست نکنید ازماست که برماست
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفتن اسفند حالا حالا ها باید صبر کنید.
مجید : باسلام سال گذشته ازتاریخ15تیرماه 1402به مدت3روز مهلت اعلام کردن جهت واریزوجه برای شاهین باتحویل زمستان 1402هنوز زوده لطفاخودتون کاری نکنیدکه قیمت نامتعارف براش تعیین کنند
اس ۵ : من اومدم ۱۶ مخصوص گفتن اینجا برای گمرکه برو جنت آباد الان اومدم اینجا
ماه : سلام دوستان برای کسی هست که تارا v4 اتومات اسفند فاکتور شده باشه ؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کارشناس خود سایپا (09660) بهتون گفت که تا آخر خرداد خبری نیست؟
سعید : سلام. من تحویل 24 مهر هستم. هنوز هیچ خبری نیست و فاکتور نشده. آخرین بار گفتن تیر ماه به بعد فاکتور می کنن
سان : تکیمل وجه 25 آذر بوده هنوز خبری نیست این چه بساطیه راه انداختن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
60019تحویل 29اسفند به 21 : ما تبدیل زدیم صد و بیست روز هم گذشته هنوز فاکتور نشدیم تو حرف از تحویل میزنی.
مجید اسفند : اقا پرهام اخرین خبر از دعوتنامه اسفند چیه؟ لطفا جواب بدید
تیگو 7 پرمیوم : دوستانی که قرار دادشون قبل از دیماه بوده 90 روز کاریشون تمام شده میتون متعرض بشن . روز های تعطیل هم شامل پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی و تعطیلات أیام عید هم میشه اگر قرار دادتون توی دیماه و بعد از دیماه هست 90 روز کاریتون تموم نشده و استرس بیهوده به خودتون ندید
صادق : بمنم گفت حداقل 2 ماه تاخیر دارن
207 اتومات : سلام تکمیل وجه 22 آذر رنگ سفید 13 ام فاکتور شده چقدر طول میکشه تا پلاک بشه؟ نمایندگی تهران هست میشه رفت از کارخونه تحویل گرفت نیارن نمایندگی؟
سارا محمدی : سلام دوستان اسفند دو گانه من همین الان تماس گرفتم گفتم به زودی میفرستن گفتم تاریخ گفت مشخص نیست اما به زودی میفرستن به نظرم همه گی تماس بگیرین همه ی اسفند ماهی ها شاید روندش سریع تر شد
دی : اقا مال من زده سفید شیری با سفید فرق داره کسی میدونه بگه
اسفند : خدا واستون نسازه نمی‌دونیم کی به کیه
محمد607 اتو : اتوماتیک تبدیلی نداره ثبت نام کد 607 سقف فلز بود و خودشون به خاطر استاندارد 85 گانه با کد 611 سقف فلز تحویل دادن
پرهام : چرا مردم ازاری میکنی .من پیام نزاشتم