بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران

 

بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران

 
عرضه خودروهای کم‌مصرف و ارزان‌قیمت از اساسی‌ترین نیازهای جامعه امروز ماست، زیرا که ترافیک و ازدحام فزاینده در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، مجال استفاده از خودروهای بزرگ‌تر را از بسیاری اشخاص ستانده و استمرار این وضع، هر روزه افراد بیشتری را ملزم به بهره‌گیری از خودروهای کوچک‌تری جهت ایاب و ذهاب روزمره خود می‌کند. ضمن اینکه، گرانی بنزین هم استفاده از خودروهای بزرگ‌تر را بسی پرهزینه نموده و از صرفه‌های اقتصادی‌شان هم به‌شدت کاسته است. در این میان، خودروسازان هندی را می‌توان از منادیان اصلی ساخت خودروهای کوچک، کم‌مصرف و به‌صرفه در دنیا دانست و در این میان، شرکت تاتا موتورز هم از سازندگان شاخص در این عرصه است.
بر پایه برخی از مندرجات، قرار است که سه خودروی مدرن از تاتا راهی ایران زمین شوند، این سه به ترتیب بولت، زست و تیاگو نام دارند. در این نوشتار سعی داریم که به نحوی مختصر مشخصات هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.
تاتا بولت
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
عرضه این محصول بخشی از برنامه فالکون این شرکت به شمار می‌رود، برنامه‌ای که استراتژی آینده آن را بازتعریف می‌کند. تاتا بولت، از ظاهر شسته و رفته و باوقاری برخوردار است و در پیکره خود، از شاخص‌هایی همچون خطوط تیز و شارپ، ستون C مشکی رنگ و طرح خلاقانه هوزینگ مه‌شکن‌های جلو سود می‌برد. درون کابین این خودرو با تریم پیانو مشکی مزین شده و از متریال درخوری جهت ساخت و پرداخت آن استفاده شده است.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
امکانات مناسبی از جمله سامانه اطلاعات – سرگرمی با صفحه لمسی به ابعاد 5 اینچ در آن مشاهده می‌شود. این خودرو فعلاً با دو پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود؛ نسخه بنزینی 2 سیلندر با حجمی معادل 1.2 لیتر که به سامانه TURBOCHRGED MPFI مجهز است و توانی معادل 89 اسب بخار و گشتاوری برابر با 140 نیوتن‌متر را تولید می‌کند؛ این نسخه که احتمال ورود آن به ایران از پیشرانه دیگر بیشتر است شتاب صفر تا صدی معادل 17 ثانیه را برای بولت به ارمغان آورده و سرعت نهایی برابر با 154 کیلومتر بر ساعت را برای آن تدارک می‌بیند. پیشرانه 1.3 لیتری دیزلی مولتی جت این خودرو هم از توانی معادل 75 اسب بخار برخوردار بوده و منشاء آن هم از کمپانی فیات ایتالیاست. هر دوی این پیشرانه‌ها با یک گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می‌شوند.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
مهم‌ترین رقبای این خودرو در بازار هند، خودروهایی همچون هیوندای i10 گرند، فورد فیگو و ماروتی سوزوکی سوئیفت هستند. نسخه بنزینی تاتا بولت، بسته به تجهیزات رفاهی به کار رفته در آن، با بهایی بین 458 هزار الی 612 هزار روپیه (بین 6,800 الی 9,100 دلار) در بازار هند فروخته می‌شود.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
به‌احتمال‌زیاد، تنها نسخه بنزینی این خودرو وارد ایران خواهد شد و در این صورت، با خودروهایی همچون پژو 206 تیپ 2 و ام وی‌ام 315 به رقابت تنگاتنگی خواهد پرداخت.
تاتا زست
نخستین باری که «زست» در کنار هاچ‌بک «بولت» جای گرفت در نمایشگاه خودروی هند بود، نمایشگاهی که در سال 2014 میلادی برگزار شد. با آنکه این خودرو بر روی پلت‌فرم مدل قدیمی ویستا تکوین و توسعه یافته، ولی کاملاً تحت بهسازی و اصلاح مجدد قرار گرفت، تا آنجایی که حتی در وجود یک پیچ هم با این مدل قدیمی اشتراک ندارد.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
نمای ظاهری این خودرو هیچ تفاوتی، مگر در وجودی صندوقی اضافی با نسخه هاچ‌بک خود ندارد، ولی بنا به مندرجات برخی از سایت‌های هندی، وجود همین صندوق در برخی از زوایا ظاهر عجیب و ناموزونی را برای این مدل رقم زده و به شاکله کلی طرح تا اندازه‌ای لطمه وارد نموده است. برخلاف طرح بحث‌برانگیز بدنه، کابین این خودرو از طرح جذاب و گیرایی بهره می‌برد و فضای موجود در آن برای یک خانواده متوسط هندی کاملاً کفایت می‌کند.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
کیفیت متریال کابین نیز به نحو رضایت مندانه ای بهبود یافته و از تجهیزات خوبی از جمله سامانه اطلاعات – سرگرمی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان برخوردار است.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
این خودرو از پیشرانه‌های یکسانی با مدل بولت بهره می‌برد، یک پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی مجهز به سامانه توربوشارژ، که از توانی معادل 89 اسب بخار و گشتاوری برابر با 140 نیوتن‌متر برخوردار است، تاتا زست با این پیشرانه شتاب صفر تا صد را در زمانی معادل 15 ثانیه پر می‌کند و به سرعت نهایی 158 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد، این نسخه بیشترین شانس ورود به ایران را داراست؛ و از طرفی، یک پیشرانه 1.3 لیتری دیزلی با توان 74 اسب بخار هم برای این خودرو ارائه می‌شود؛ هر دوی این پیشرانه‌ها با یک گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می‌شوند. در نسخه بنزینی زست، سواری خودرو به حد شگفت‌آوری نرم است و تعویض دنده‌های گیربکس آن هم به نرمی و سهولت صورت می‌پذیرد.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
در صورت ورود نسخه بنزینی تاتا زست به ایران زمین، رقبایی همچون رانا، ام وی‌ام 315 هاچ‌بک و حتی پژو 206 SD رویاروی او خواهند بود
 
تاتا تیاگو
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
بر مبنای برخی از مندرجات، شانس ورود مدل تیاگو (TIAGO) به کشورمان از دیگر محصولات تاتا بیشتر است. تیاگو، یک خودروی سوپر مینی و از جدیدترین ساخته‌های سازنده خود به شمار می‌آید.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
فروش این خودرو از ماه آوریل سال جاری در بازار هندوستان آغاز گردید و فعلاً نیز با دو گونه پیشرانه اعم از بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی آن که برچسب ECO و یا اقتصادی را با خود یدک می‌کشد، از توانی معادل 84 اسب بخار و گشتاوری برابر با 114 نیوتن‌متر برخوردار است؛ و پیشرانه دیزلی هم از توانی برابر با 67 اسب بخار. هر دو نسخه، سه سیلندر بوده و انتقال نیرو را در آنها توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی صورت می‌پذیرد.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
در آغاز، تیاگو با نام زیکا خطاب می‌شد، ولی به سبب همنام بودن تلفظ زیکا با ویروسی مسری و کشنده، مجدداً با نام تیاگو آرم گذاری شد. تیاگو، از ظاهری پخته و زیبایی برخوردار و ناحیه جلوی آن نیز از کاراکتری کاملاً مستقل سود می‌برد. خطوط میانی قوی در نیمرخ بدنه آن به کار رفته که در تلفیق با چین‌هایی برجسته، نمایی مدرن را برای آن به ارمغان آورده‌اند، نمایی که همچون سلاحی مستحکم مددکار این خودروی کوچک در مقابل رقبای توانمندی من‌جمله هیوندای i10 است.
بررسی 3محصول احتمالی تاتاموتورز هند برای بازار ایران
برای طراحی درون کابین از طرحی شاد استفاده شده و کیفیت متریال به کار رفته، ترکیبی از خوب تا ارزان است. فضای درون کابین، در قیاس با دیگر رقبای این خودرو فراخ و جادار می‌باشد و از امکانات خوبی نیز بهره می‌برد که از جمله می‌توان به سیستم صوتی و تصویری آن اشاره داشت که توان سازگاری با گوشی همراه اندرویدی و ios را داراست. نسخه بنزینی تاتا تیاگو با بهایی بین 320 الی 475 هزار روپیه (4,800 الی 7,100 دلار) در بازار هند به فروش می‌رسد. 
 
احتمالاً این خودرو در گونه بنزینی‌اش وارد ایران خواهد شد و رقبای اولیه آن را می‌توان خودروهایی همچون تیبا هاچ‌بک و تا حدی هم پژو 206 تیپ 2 دانست.
 
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو , بازار خودرو , خودرو هندی , تاتاموتورز , خودرو جدید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

فرزاد
4

مشکل کشور عدم ورود و تولید خودروی ارزان نیست بلکه سیاست قیمتگذاری هدفمند و حمایتی نرخ ارز و تعرفه برای برخی دلسوزان وطنی است و الا خودروهای تولید داخل همگی دارای قیمت واقعی زیر ۱۰ میلیون میباشند ولی امان از ،.،.،؟!
تا زمانیکه ما خودروی تولید داخل رو با سه برابر تعرفه صادرات به سایر کشورها اهم از اجنبی و برادر در داخل خریداری میکنیم، چه امیدی به چه چیزی داشته باشیم؟
هیوندای اکسنت همکلاس پر،آید خودمونه ولی قیمتش دوبرابر قیمت واقعی و جهانی جنسیس ۲۰۱۷ هست.
21:47  1395/05/13
پاسخ دادن
علیرضا عباسی
7

ای کاش پلیس ورود وسایل نقلیه موتوری زیر 100 اسب بخار رو به جاده های بیرون شهری و بین شهرها ممنوع اعلام کنه.. خیلی خطرناکتر از پرایده و در همون حد با طراحی داخلی بهتر از همه محصولات داخلی!!!!
21:11  1395/05/13
پاسخ دادن
hasan
3

آخه ما چه گناهی کردیم که ماشینی باید سوار شیم که صفر تا صدش 15 ثانیه هست.این فاجعه اس....
20:02  1395/05/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا پرداخت کامل 24 دی،شمال : نمایندگی نمیدونه کی فاکتور میشیم پرهام میدونه واقعا بی خیال پرهام کارمند سایپا هست اینجا چکار میکنه
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : چرا خبری نیست دوستان کسی سورن جدید فاکتور شده ردیف قرارداد 14562979
سارا محمدی : ممنون ما حرف هاتون رو باور داریم ممنون از کمکتون
ساینا پرداخت کامل 24 دی،شمال : سلام به همگی تکمیل وجه 24 دی فروش 90روزه در انتظار فاکتور شدن
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : نه منم فاکتورنشدم
ساینا دوگانه سوززز : آقا پرهام ممنون میشم جواب بدید
ابوالفضل دوگانه اسفندگرگانی : اقا پرهام‌چه اپشن هایی رو انتخاب کنیم‌مرقوم بصرفست
مهدی دی : سلام آقا پرهام احتمال داره برا دی ماهی ها هم موقع تحویل ماشین پول برگشت بدهند چون برا دی ماهی خیلی کمتر از 141ت پرداخت میکردیم
سارا محمدی : ماهم همین طور واقعا خسته شدیم
ساینا دوگانه سوززز : سلام بنده شنبه واریز کردم و پشیمون شدم آپشن انتخاب نکردم الان کاری میشه کرد؟