تجربه رانندگی طولانی مدت با گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار

 

تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار

 
چند هفته ای از معرفی اولیه اولین سدان چری در بازار کشورمان می گذرد.
 
چری آریزو 5، محصولی که بعد از مدل کراس اوور تیگو 5، دومین محصول چری در بازار ایران محسوب می شود و مدیران خودرو قصد دارد تا محصولات چری را به عنوان نمونه های لوکس و کامل تری نسبت به خودروهای ام وی ام در بازار معرفی کند.
 
طراحی ظاهری این خودرو بی هیچ شک و تردید بسیار خوب انجام شده و علیرغم شباهت های قابل توجه به محصولات کره ای نظیر هیوندای اکسنت و یا نمونه های ارزان قیمت آمریکایی مانند دوج آرت، خودرویی متفاوت و زیبا در بازار نه چندان متنوع کشورمان محسوب می شود.
از دیگر ویژگی های جالب توجه این مدل، ارائه همزمان آن در بازار جهانی و ایران است که با توجه به سابقه تاسف بار خودروسازان داخلی در عرضه محصولات تاریخ گذشته، نکته مثبت مهمی در مورد آریزو 5 محسوب می شود.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
هفته گذشته فرصتی دست داد تا با هماهنگی شرکت مدیران خودرو، رانندگی با آریزو 5 را در قالب سفری دو روزه از تهران تا شمال تجربه کنیم. تجربه ای که زوایای پنهان از عملکرد این خودرو در شهر و جاده را آشکار کرد.
 
فضای داخلی چری آریزو 5
 
طراحی داخلی آریزو 5 به خوبی و دقت انجام شده و هرچند در این قسمت هم شباهت هایی با محصولات کره ای دیده می شود اما راحتی صندلی ها، وسعت فضای داخلی و ارگونومی کابین در مجموع بسیار خوب است و جای گله و شکایتی باقی نمی گذارد.
 
همچنین فضای صندوق عقب بسیار مناسب است و به لطف وجود امکان تا کردن صندلی های عقب، امکان حمل بارهای حجیم نیز وجود دارد.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
البته کیفیت کابین چری آریزو 5 تفاوت عجیب و غریبی با سایر خودروهای چینی بالای 50 میلیون تومان ندارد و اگر قرار به عرضه مدل اتوماتیک فول با قیمت 70 میلیون تومان باشد، قطعا نمی تواند با خودرویی مانند بسترن بی 50 (با قیمت حدودی 77 میلیون تومان) رقابت کند.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
پلاستیک خشک و محکم در جای جای کابین دیده می شود و چنین چیزی با قیمت 60 الی 70 میلیونی (غیر رسمی) خودرو همخوانی ندارد.
 
به خصوص که این روزها داشبورد محصولات قدیمی ایران خودرو نظیر سمند سورن یا دنا هم با استفاده از پلاستیک نرم و فوم شکل می گیرد.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
طراحی مجموعه پشت آمپر تا حد زیادی اسپرت و فانتزی انجام شده اما کاملا نزدیک به مدل ارزان قیمت تر MVM 315 است، البته قرار گرفتن یک صفحه نمایشگر کوچک در حد فاصل دور موتور و سرعت سنج از جمله تفاوت های دو خودرو است.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
مشخصات فنی چری آریزو 5
 
ظاهرا پلت فرم کلی خودرو، شباهت هایی به MVM 315 دارد و شاهد این مدعا مشخصات موتور و گیربکس، فاصله محوری و آرایش سیستم فنربندی است اما در جهت افزایش قدرت موتور نسبت به موتور 1.5 لیتری مدل 315، شاهد افزایش نسبت تراکم تا مرز 11 به 1 هستیم.
 
این راه حل هم اکنون توسط بزرگترین خودروسازان جهان هم اجرا می شود و بسیاری از موتورهای مُدرن فاقد توربو، نسبت تراکمی بیش از 11 به 1 دارند اما نتیجه امر نیاز این پیشرانه ها به بنزین سوپر و با اکتان بالاست.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
به هرحال قدرت 116 اسب بخاری و گشتاور 141 نیوتن متری، آریزو 5 را در ردیف خودروهایی چون تندر 90، پژو 206 تیپ پنج،  ساندرو و بسیاری خودروهای چینی قرار می دهد، بنابراین انتظار عملکردی نزدیک به خودروهای رقیب دور از ذهن نیست.
 
هرچند آریزو 5 اساسا قدرت خود را در دور بالایی ارائه می دهد و بسیاری رانندگان اصولا عادت به رانندگی با دور موتور بالای 4000  RPM که محدوده تولید قدرت و گشتاور این موتور است، را ندارند و از طرف دیگر وزن آریزو 5 نیز اندکی بیش از رقباست و به حدود 1350 کیلوگرم می رسد.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
بنابراین وضعیت شتاب گیری خودرو کمی تراژدیک می شود، هرچند شتاب صفر تا صد یا حداکثر سرعت رسمی توسط شرکت سازنده اعلام نشده است اما بر اساس اندازه گیری های ما در سطح دریا (شرایط استاندارد) ، صفر تا صد مدل اتوماتیک حدود 17 ثانیه است.
 
نمونه دستی نیز برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت GPS که معادل 110 کیلومتر در ساعت از روی سرعت سنج خودرو می شود، به زمانی در حدود 15 ثانیه نیاز دارد.
 
بنابراین چری آریزو 5 نه تنها خودرو سریعی نیست بلکه با هر خط کش و معیاری کاملا معمولی و حتی کُند احساس می شود.
 
البته این مشکل در میان خودروهای چینی که در یکی دوسال اخیر به بازار معرفی شده اند کاملا شایع است و به هیچ عنوان محدود به آریزو 5 نمی شود.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
نکته امید بخش در این رابطه این است که احتمالا در سال آینده در پی واردات مدل توربو همین پیشرانه (با قدرت حدودی 155 اسب بخار) شاهد حل شدن این مشکل خواهیم بود.
 
در نقطه مقابل چری آریزو 5 یک مزیت فنی مهم نسبت به رقبا دارد که به مشخصات ایمنی و تجهیزات ایمنی تکمیلی آن مربوط می شود که به خصوص در مدل فول شش کیسه هوا و سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) و حتی سیستم جلوگیری از حرکت رو به عقب در شیب (برای مدل فول) را نیز شامل می شود.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
از این رو شاسی و پلت فرم این خودرو اساسا ایمن تر از خودروهایی مانند برلیانس H330 یا دانگ فنگ H30 است که شرایط ایمنی ضعیفی دارند و متاسفانه برای عرضه گسترده در بازار کشورمان در نظر گرفته شده اند.
 
تجربه رانندگی
 
معمولا در مورد خودروهایی که به موتور های کم حجم مجهزند، نمونه های دنده دستی عملکرد بهتری را نسبت به نمونه اتوماتیک ارائه می دهند و اساسا خودروهای هیجان انگیز تری (حداقل برای علاقه مندان به رانندگی) محسوب می شوند، اما با قاطعیت باید بگوییم که چری آریزو 5 موفق شده تا این اصل کلی را نقض کند.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
همانطور که پیشتر گفته شد موتور آریزو 5 حداکثر قابلیت های خود را در دورهای بسیار بالا ارائه می دهد.
 
از این رو ضرایب سنگین دنده در رسیدن به چنین دورهای نقش مهمی ایفا می کنند، اما مهندسان چری در واقع مسائل اقتصادی و مصرف سوخت را اولویت خود قرار داده اند و ضرایب دنده های 4 و 5 را بسیار بسیار سبک در نظر گرفته اند.
 
به نوعی که در ارتفاع تهران که منجر به افت توان نسبت به سطح دریا می شود، عملا رانندگی با دنده 5 توجیهی ندارد، چرا که موتور در حالت دنده مُرده قرار می گیرد.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
ضریب دنده 4 هم چندان تعریفی ندارد و عملا در نقش اوور درایو عمل می کند، به عبارت دیگر، در صورت نیاز به سبقت گیری و شتاب گیری کاملا معمولی، بهتر است به سراغ دنده 3 بروید که ضریب سنگین تری دارد.
 
اما فاصله این دنده هم تا دنده 2 بسیار زیاد است، به نوعی که دور موتور 6500 در دنده 2 عملا به حدود 4000 در دنده 3 تبدیل می شود و این اختلاف زیاد انجام معکوس هایی از 3 به 2 را بسیار سخت می کند، چرا که فشار زیادی به موتور وارد می شود.
 
از طرف دیگر در زمان شتاب گیری نیز پس از رسیدن به ردلاین با دنده 2 ، شاهد افت بسیار شدید دور موتور و خارج شدن از محدوده حداکثر توان هستیم که به سکته کردن خودرو در روند شتاب گیری منجر می شود.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
این وضعیت به گونه ای بغرنج است که برای سبقت گرفتن در مسیرهای پر شیب جاده چالوس، ناچار هستید تا بیشتر اوقات دنده 2 خودرو را حفظ کنید و موتور در دقایق متمادی در دور های بین 4000 تا 6000 دور فریاد می کشد.
 
در رانندگی اتوبانی نیز شرایط چندان بهتر نیست. مگر آنکه کاملا از خیر شتاب گیری و سبقت گیری بگذرید و بخواهید با دنده 4 کروز کنید تا مصرف سوخت به حداقل خود کاهش یابد.
 
البته با رسیدن به شمال به سبب کاهش ارتفاع و افزایش فشار هوا، شرایط کمی بهتر می شود و ضعف قدرت موتور کمتر به دید می آید اما مسلما جز خطه شمالی و جنوبی کشورمان که ارتفاعی نزدیک به سطح آب های آزاد دارند، در سایر نقاط کشور کمبود توان و سبک بودن ضرایب دنده برای خریداران آریزو 5 دستی کاملا ملموس و آزار دهنده خواهد بود.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
طبیعتا در نسخه اتوماتیک نیز شرایط چندان بهتر نیست اما به لطف وجود گیربکس CVT با گستره وسیع تری از ضرایب انتقال نیرو مواجه هستیم و مشکل ناهماهنگی میان دنده ها که در نسخه دستی بسیار چشمگیر است، برای مدل اتوماتیک وجود ندارد.
 
در مقابل نسخه اتوماتیک یک ضعف کاملا محسوس دارد که به کُندی حرکت در آغاز شتاب گیری مربوط می شود، در واقع گیربکس نسبت به هر فشار ناگهانی بر روی پدال گاز، واکنش ضعیفی دارد و این نقص ظاهرا به ایراد ذاتی گیربکس CVT مربوط می شود. چرا که در این سیستم، پولی ها به چند لحظه زمان برای تنظیم فاصله خود نیاز دارند و نمی توانند کاملا سریع و دقیق واکنش نشان دهند.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
چنین مشکلی به هدر رفت زمانی در حدود 2 ثانیه در ابتدای حرکت (شتاب گیری صفر تا صد) منجر می شود و در زمان نیاز به سبقت گیری نیز، پیش بینی دقیق واکنش گیربکس آسان نیست.
 
جالب تر آنکه علیرغم مکث اولیه، در شتاب گیری شاهد هستیم که مدل اتوماتیک می تواند زودتر از مدل دستی به سرعت 140 کیلومتر در ساعت دست یابد و این مسئله مستقیما به ضریب بسیار سبک دنده 3 مدل دستی و ذکاوت گیربکس CVT نسخه اتوماتیک در حفظ حداکثر دور موتور مربوط می شود.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
بنابراین در حالی که در صفر تا صد برتری با مدل دنده ای بود، اما در شتاب گیری میانی (80 تا 140 کیلومتر در ساعت) که اتفاقا برای سبقت گیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نسخه اتوماتیک کاملا سریعتر ظاهر می شد.
 
شاید تصور کنید که پرداختن زیاد به معقوله شتاب برای چنین خودرویی صحیح نیست، اما کافیست بدانید که در طول تست در جاده چالوس، کم نمانده بود همین مشکلات به ظاهر کم اهمیت، به وقوع تصادف منجر شود، چرا که مکث و تاخیر مدل اتوماتیک و مشکلات مهندسی گیربکس مدل دستی، فرار از موقعیت های خطرناک را با آریزو 5 بسیار مشکل می کند.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
این سدان سایز متوسط چینی البته از نظر هندلینگ، دقت فرمان و کیفیت سواری در مواجه با جاده های زبر عملکرد درخشانی از خود نشان می دهد.
 
البته بخشی از هندلینگ خوب به دقت سامانه ESP مربوط می شود که می تواند کم فرمانی را بسیار سریع تشخیص داده و از تشدید آن جلوگیری کند.
 
طبیعتا در نسخه های غیر فول که ESP وجود ندارد، تمایل خودرو به کم فرمانی در پیچ های بزرگ و بیش فرمانی در مانورهای ناگهانی دور از ذهن نخواهد بود.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
اما به دلیل سادگی سیستم تعلیق، شتاب جانی قابل تحمل توسط این خودرو چندان بالا نیست و در سطح سایر خودروهای موجود در بازار قرار می گیرد و در زمان مواجه با چاله های عمیق یا سرعت گیر های باریک، سادگی تعلیق عقب مانع جذب کامل تکان های ناگهانی می شود.
 
از این رو تا زمانی که با دست انداز های ناجور یا مسیرهای سربالایی مواجه نباشید، می توان از سواری و رانندگی با آریزو 5 رضایت داشت.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
تنها نکته ای که در طول سفر کمی نگران کننده به نظر می رسید، افت و خیز قدرت ترمز مدل اتوماتیک بود که گاها در سرعت های پایین کمی نامطمئن ظاهر می شد و پدال ترمز حالتی شبیه به چوب شدن (ناشی از اشکال در بوستر) را از خود نشان می داد و یا در انتهای سفر، از قدرت ترمز گیری مدل اتوماتیک کاسته شده بود. اشکالی که می توانست به دلیل ضعیف شدن لنت های ترمز باشد.
 
در مجموع آریزو 5 خودرویی مناسب برای رانندگی آرام، قانون مدار و بدور از هیجان است، مشخصات موتور و گیربکس به نوعی است که اجازه پذیرش ریسک های عجیب و غریب برای سبقت گیری در جاده های دوبانده را نمی دهد.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
مصرف سوخت آریزو 5 به گونه ای است که نمونه اتوماتیک حدود 1 الی 2 لیتر در صد کیلومتر بیشتر از مدل دستی بنزین مصرف می کند. موردی که مستقیما از اتلاف توان گیربکس CVT و ناشی می شود.
 
با این حال در شرایط مختلف رانندگی مصرفی میانگینی بین 6.9 الی 14.0 لیتر در صد کیلومتر روی نمایشگر پشت آمپر نقش بسته بود که نسبت به سایر خودروهای موجود در این کلاس، کاملا معمولی به نظر می رسد.
قیمت و شرایط بازار
 
این روزها شمار خودروهای 1.5 یا 1.6 لیتری اقتصادی با ابعادی نزدیک به آریزو 5 هر روز بیشتر می شود و تنها در میان خودروهای چینی می توان به دانگ فنگ H30، برلیانس های سری H200/ H300، ام وی ام 315، لیفان X50، چانگان CS35، جک جی 5 دستی، هاوال M4، بایک سابرینا، ولکس C30، راین V5 و…اشاره کرد.
 
ضمن آنکه طبیعتا کل خانواده TU5 های ایران خودرو در کنار پژو های آینده این شرکت (207 و 301) نیز در این محدوده قرار می گیرند و با توجه به قیمت 60 تا 70 میلیونی (غیر رسمی) آریزو 5 نباید رقبای توانمند تری نظیر جک J5 اتوماتیک، بسترن B50 و حتی رنو سیبمل و دنای فعلی و دنای ELX (که قرار است با موتور توربو و گیربکس اتوماتیک عرضه شود) را نیز از یاد برد.
 
هرچند با توجه به تجربه رانندگی با سورن توربو، نمی توان زیاد نسبت به عملکرد دنا توربو (ELX) نیز خوشبین بود
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
تمام این موارد در حالیست که علاقه مندان به سفر می توانند با چنین بودجه ای انتخاب های کراس اوور قدرتمند تری از لیفان X60، تا MVM X33 و حتی جک S5 را نیز مد نظر داشته باشند و یا به سراغ انبوهی از خودروهای دست دوم شاخص مانند مزدا 3، کیا اپتیما، هیوندای سوناتا، تویوتا کمری، رنو فلوئنس و مگان، نیسان ماکسیما و حتی نمونه های قدیمی بنز سی کلاس و ب ام و سری 3 بروند.
 
بنابراین پر واضح است که آریزو 5 برای غلبه بر چنین حجمی از رقبا در بازار بسیار شلوغ و نسبتا راکد فعلی، کار بسیار سختی در پیش دارد.
 
هرچند که ممکن است که این مدل به لطف طراحی ظاهری دلچسب، امکانات رفاهی مناسب و تبلیغات وسیع، به نمونه ای نسبتا موفق در بازار مبدل شود، اما ای کاش که شاهد قیمت گذاری مناسب تری از سوی مدیران خودرو بودیم یا حداقل نمونه توربو و 155 اسب بخاری با چنین قیمتی عرضه می شد.
تجربه رانندگی طولانی مدت با چری آریزو 5؛ گرانترین سدان 1.5 لیتری بازار
چرا که نمونه توربو عملا غیر از دنا ELX ، رقیب مستقیم دیگری در این سگمنت بازار ندارد و می تواند به عنوان یک سدان اسپرت کاملا شاخص مطرح باشد، اما نمونه فعلی از نظر مشخصات فنی کاملا در سطح و اندازه سایر هم میهنان خود ظاهر می شود و به جز طراحی ظاهری و مشخصات ایمنی، برتری پر رنگی نسبت به سایرین ندارد.
 
با تمام این اوصاف باید عرضه چنین خودروهای در بازار داخلی را به فال نیک گرفت، بلکه به لطف تنوع در بازار، شاهد رقابت واقعی تری بین شرکت ها باشیم و در نهایت تمامی این تغییرات به نفع مصرف کننده ایرانی تمام شود.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , آریزو5 , مدیران خودرو , تست خودرو , خودرو جدید , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

رضا
1

سپاس و تشکر به خاطر این مقاله واقع بینانه.
دوستان به نظر شما بین مزدا3 new دست دوم و b50 صفر کدوم ارزش خرید بیشتری داره؟
اگر لطف میکنید و جواب میدهید لطفا مهم ترین دلیلتون رو هم بگید.
ممنون
19:56  1395/05/19
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

بستگی ب استفاده تون و مدتی که میخواید ماشینتون رو نگه دارید.
اگر کوتاه مدته سراغ چینی جماعت نرید. افت قیمتش زیاده.مثل بسترن هزینه ی استهلاکش بالا نیس اما قطعاتش گرونه. پس تا تصادف نکردید نگرانی نداره.
من باشم مزدا رو میخرم. هم امتحانشو پس داده. کم استهلاک و کم مصرفه. اسپورت و با طراوته. راحت هم خرید و فروش میشه.
حتی میتونید به گزینه های دیگه هم فکر کنید. مثلا کرولای کارکرده(پیشنهاد شخصی در
گزینه های کارکرده اولویت با ژاپنی ها مخصوصا تویوتاس) یا فلوئنس، الانترا و سراتو
اگر اینا به دلتون نمیشینه به بسترن هم فک کنید.
20:04  1395/05/22

عباس
0

به نطرم جک s5 بهتره
08:15  1395/05/19
پاسخ دادن
محمد
3

تو این رنج قیمت بین 60 تا 75 میلیون که ایرانی نداریم پیشنهاد کنیم از طرفی کره ای و ژاپنی و ... هم صفر پیدا نمیشه و رسما تو دست چینی هاست تو اینا هم تنوع بدی نیست اگر بخوای کراس اور بخری و کیفیتش و ظاهرش برات مهم باشه چانگان CS35 هست اونم با قیمت کمتر از این و آپشن های بیشتر و اگر تصمیم داشته باشی سدان بخری بسترن B50 تهیه میکنی .

خرید این ماشین به واسطه داشتن ظاهر که البته اونم تو قسمت عقب خیلی بد در اومده جالب نیست ریسک پر هزینه ای برای خریدار داره .

ذاتا ماشین های برند MVM و چری از نظر عقلانیت قیمت گذاری بدترین نوع خودشون تو بازار هستن ! فقط و فقط به لطف فروش اقساطی هست که فروش میرن و فکر کردن به خریدنش اونم به صورت نقدی جرم حساب میشه :دی
03:04  1395/05/19
پاسخ دادن
علیرضا عباسی
10

یک کارشناسی دقیق و پول نگرفته... واقعا از وقتی که گذشتم و مطلب جالبتون رو خوندم ممنونم و امیدوارم بیشتر و بیشتر مطالب از این نوع قرار بدین و جای شنوتو هم خالیه................
23:50  1395/05/18
پاسخ دادن
امیرحسین
3

بهترین انتخاب برای مدل سدان تو رنج قیمت بسترن هست که از لحاظ سیستم تعلیق جلو و عقب,قدرت موتور و گیربکس ژاپنی از چینی های بازار سر هست
22:30  1395/05/18
پاسخ دادن
مسعود
4

بررسی خوب و دقیقی بود.ممنون
پس با این اوصاف فعلا در این کلاس و رنج قیمتی بسترن b50f رو میتوان قدر تر از بقیه ارزیابی کرد.
مگر اینکه رنج قیمتی کاهش داشته باشه.
حیف از قانون چرت ممنوعیت واردات خودرو با حجم بیشتر از ۲.۵ لیتر.که عملا ظلم در حق مشتریه..مثلا که این خودروهای اقتصادی با حجم کم موتور مصرف خوبی دارند!!!!!!!
20:55  1395/05/18
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
7

اینجوری که از کند بودن و ضریب دنده های نامناسب نوشته اید،در شتاب اولیه و نیز توانایی سبقت گرفتن از تیبا هم عقب می ماند.به روش اصولی،همراه با افزایش قیمت خودرو،امکانات رفاهی ایمنی نیز همراه با قدرت عملکردی خودرو به صورت متوازن رشد می کنند ونه اینکه فقط به طراحی و راحتی پرداخته شود.
19:37  1395/05/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جعفری : منم دقیقا تو همین شرایطم تحویل تابستان شاهین دستی دیروز رفتم سایپا گفتن احتمالا دیگه نیاد پیام منتظر نباشید خدا لعنتشون کنه
S3 : لطفا هر چه سریعتر اقدام کنین برای تجمع دقیقا تحویل خودرو های جایگزینشون هم ۶ ماهه هست اصلا زیر بار تبدیل نباید رفت و شکایت کنیم
مريم : دوستان نگران نباشيد پيامك مياد در ضمن فعلا دو روزه شهريور پر نشده، اين نشون ميده كه به كسايي كه پيام دادنبعضياشون نميخوان واريز كنن
فرید : نمیدونم والا امروز تو نمایندگی و بعد از وارد کردن کد ملی ام تو سیستم اینو بهم گفتن
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام ۱۸ اردیبهشت شاسی ۶ابان ارسال کارت ماشین ۱۷ آبان ارسال مدارک ماشین ۲۸ آبان که هنوز بدستم نرسیده امروز زنگ زدن که برم تحویل بگیرم
فیروزی : من خودم خداروشکر چندتاماشین دارم برام زیاد مهم نیست تی ۸ ثبتنام کردم که فقط برای صحرا می خوام پاژن هم دارم ولی دوستانی هستن که ماشینشون فروختن به امید اینکه ۶۰روزه صاحب ماشین بشن الان شش ماهه ماشین ندارن سخته
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : دوستان یه سوال دعوتنامه اومد هر کی زودتر واریز بکنه، زودتر خودرو بهش تحویل میدن؟ یا فرقی نداره ؟
وحید : منم خرداد j4 نوشتم فعلا خبری نیست!!
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : احتمالا از شنبه دعوتنامه آذر فعال بشه...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فقط خدا : سلام شبخیر دوستان عزیز لطف کنید کسایی که فاکتور میشن اعلام حضور کنن وتاریخ پذیرش وتاریخ فاکتور رو اعلام کنه ممنونم 👌👌👌
محمد بوشهر رانا پلاس : برادرا کسی هست جواب ما رو بده تاییدیه راهور یا پست فرق دارن تو سامانه سخا یا نه چون بخاطر همین هست که پلاک نشده ماشینم هر کی هست جواب بده پلاک هم نشده لطفا اعلام کنه بفهمیم
سعید : برا منم اومدم جریان این پیام چیه
دی ماه : مثل سگ پشیمانم بخدا کااااااش ثبت ونام نمیکردم. لعنت روسای سایپا
.1.Mehrdad : سوکت مانیتور شله ربطی ب هوای سرد نداره
سعید : باید بابت خدمات گارانتی که مثلاً کمک ماشین رو عوض نمی کنند به کجا شکایت کرد
آبتین : سلام. دوستان چراموعدتحویل ما15اسفندبوده تغییرکرده شده30اسفند. دوستان کسی هست اسفندباشه وزمان تحویلش تغییرکرده باشه؟
آبتین : سلام. دوستان چراموعدتحویل ما15اسفندبوده تغییرکرده شده30اسفند. دوستان کسی هست اسفندباشه وزمان تحویلش تغییرکرده باشه؟
محمد : چطور شماره پذیرش من 1535تا قبل ازشماست خودروی من سفید مشکی هنوز فاکتور نشده خواهشا راست بگید
کیمیا fx : ربطی به حروف نداره من پلاک ق هم امروز رو تریلی تو جاده دیدم