پنج انتقاد مردم از خودروسازان

 

پنج انتقاد مردم از خودروسازان

 
مصرف‌کنندگان رضایت نسبی از عملکرد خودروسازان داخلی ندارند. براساس یک نظرسنجی بیشترین انتقادات مردم از خودروسازان پیرامون پنج محور اساسی و مهم است.
 
به گزارش ایسنا، در نظرسنجی صورت گرفته با موضوع "میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال ۱۳۹۴" مصرف‌کنندگان انتقادات مختلفی را نسبت به عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو مطرح کرده‌اند.
 
براساس این نظرسنجی پنج موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو"، "تاخیر در زمان تحویل خودرو"، "دیرکرد در تحویل مدارک و پلاک خودرو"، "وجود ایراد در خودرو در زمان تحویل" و "کم بودن تنوع آپشن‌ها" محور بیش از ۵۰ درصد انتقادات مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را تشکیل می‌دهد.
 
این انتقادات تایید کننده این باور رایج در میان عموم مصرف‌کنندگان است که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای عرضه شده در ایران وجود ندارد. درواقع قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آنها، بالاست.
 
علاوه بر آن مصرف‌کنندگان ایرانی اطمینانی از صحت خودروهای صفر کیلومتر تولیدی از سوی خودروسازان داخلی ندارند. در این زمینه در نظرسنجی‌ای که پیش از این از نیازها و خواسته‌های مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی انجام شده بود، پاسخ‌دهندگان "سلامت" خودروی صفرکیلومتر خریداری شده را به عنوان یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اساسی خود از خودروسازان داخلی مطرح کرده بودند.
 
نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دغدغه خریداران خودرو در ایران دقیقا از زمان تصمیم به خرید آغاز می‌شود. اینکه چه خودرویی با چه قیمتی خریداری کنند؛ آیا خودرو در زمان وعده داده شده تحویل خواهد شد و از همه مهمتر اینکه آیا خودروی صفرکیلومتر خریداری شده سالم است یا اینکه بلافاصله پس از تحویل، نیاز به مراجعه به تعمیرگاه‌ها دارد!؟
 
در این زمینه عملکرد خودروسازان بزرگ داخلی نشان داده که قبل از تحویل گرفتن خودروی نو و تست آن، اطمینانی از صحت عملکرد خودرو وجود ندارد؛ شاهد این مدعا نیز شهروندانی هستند که بلافاصله پس از تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر خود، برای حل عیوب خودرو مجبور به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان شده‌اند.
 
نارضایتی مردم از عملکرد خودروسازان در حالی است که وزیر صنعت به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی سیاست‌گذار صنعت خودرو نیز تاکنون چندین بار انتقاداتی را از عملکرد خودروسازان مطرح کرده‌ است.
 
در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده بود:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته، ولی با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است".
 
وی همچنین از این انتقاد کرده بود که "چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , خودرو داخلی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کیانوش
1

تا زمانی که مردم میخرن این آقایون هم میندازن
این که چیز جدیدی نیست داداش.ایرانی جماعت نمیتونه جلو خودشو بگیره.
به قرآن شش ماه هیشکی نخره ببین چی میشه
12:50  1395/05/22
پاسخ دادن
مهدی
3

رانای صفر خریدم رنگ داره...3ماهه پیگیر تعویضم با شکایت..
من ادم گیری هستم..اخرش موفق میشم.
10:46  1395/05/21
پاسخ دادن
ارمااااان
11

ینی چی توقعات توقع مشتریان داخلی افزایش یافته ؟؟؟؟
این حرفش خودش بدترین توهینه ... برای یه خودرویی که 3.200 در میاد دارن 21 میلیون نقد میدن و انتظار دارن سالم باشه توقع زیااادیه ؟؟؟ یا برای خودرویی مثل پژو ایران 206 که 7 تومن در میاد دارن 37 تومن پول میدن و توقع دارن سالم باشه واااقعا توقع زیادیه ؟؟؟؟ این حرف خودش بدترین توهینه

اقا اگه نمیتونید خودرویی بسازید که صفرش خراب نباشه... خب بهتره جمع کنید و اینقد ادعا نکنید دیگه .باور کن ظالم تر از شما پیدا نمیشه اصلا .. اخه انتظار اینکه ماشین صفر همه چیزش سالم باشه توقع زیاااادیه؟؟. یا اینا حرف دهنشونو نمیفهمن اصلا یا واقعا خودشونو زدن به اون راه .شرکته ماشین تولید کرده چند تاش خراب شده همه خودروهاشونو قراخوان میکنن و با پرداخت خسارت همه رو درست می کنن ... اون وقت این میگه توقع زیادی دارن و توقعشون زیاد شده .حیف که انحصاریش کردین وگرنه اشغال ترین شرکت خارجی بجر چین بیاد و خودرو در رنج 30 یا 40 تومن بتونه بده .. شما ها باید برید و کلااااا همه چی رو تخته کنید ولی حیف انحصاری کردید و اون وقت میگید توقعشون بیشتر شده ...
00:55  1395/05/21
پاسخ دادن
مجید
12

امید وارم برشکست بشن راحت شیم یک عمره دارن خون مردم رو تو شیشه میکنن !
21:41  1395/05/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟