11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران

 

11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران

 
وقتی صحبت از آفرود می شود، ساخته های جیپ و لندرور در ذهن تداعی می شوند؛ البته خودروهای شاسی بلند تویوتا هم دست کمی از این دو نداشته و جزو انتخاب های اصلی آفرودبازان حرفه ای هستند.
 
مرسدس بنز G کلاس هم جایگاه ویژه ای در بین لوکس سواران آفرود باز دارد، اما معمولا کمتر کسی به فکر تجربه آفرود خشن با خودروهای لوکس لکسوس می افتاد.
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
خودروهای انگلیسی همواره در جلب اعتماد مشتریان با مشکل روبرو شده و از گذشته به عدم اطمینان متهم بوده اند؛ البته در سال های اخیر انگلیسی ها با تمرکز بر روی کیفیت ساخت این مساله را بسیار کمرنگ تر از قبل کرده اند.
 
در طرف مقابل اتومبیل های ژاپنی ها از اعتماد بالایی در بین خریداران برخوردار بوده و از این بابت کاملا خوشنام هستند. بنابراین شاسی بلندهای ژاپنی می توانند یک آلترناتیو مناسب برای شاسی بلندهای انگلیسی و آمریکایی باشند.
 
لکسوس LX570 یکی از شاسی بلندهای فول سایز ژاپنی است که در واقع می توان آن را نسخه لوکس تر شده لندکروزر دانست، زیرا این دو پلت فرم مشترکی داشته و در زیر بدنه بسیار مشابه هم هستند.
 
پس با در نظر گرفتن این موارد باید روی قابلیت های آفرود شاسی بلند لوکس لکسوس حساب ویژه ای باز کرد.
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
به تازگی یکی از نویسندگان سایت مطرح Autoguide در دوره آفرود برگزار شده توسط لکسوس و یک موسسه دیگر شرکت کرده و تجاربی را که درباره کمپانی و خودروی LX570 2016 بدست آورده در قالب 10 نکته منتشر کرده است. ناگفته نماند این شاسی بلند ژاپنی قبل از فیس لیفت کنونی طعم حضور در ایران را نیز چشیده است.
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
 
1.لکسوس اطلاعات خوبی درباره ساخت خودروهای آفرود دارد
 
کمپانی مادر لکسوس یعنی تویوتا، حرف های زیادی برای گفتن در زمینه آفرود دارد. همین امر باعث شده که لکسوس با بهره گیری از توانایی ها و تجارب تویوتا، آفرودسواری را در قالبی لوکس تر ارایه کند.
 
تویوتا شاهکارهایی مثل FJ، لندکروزر، فور رانر و تاکوما را در کارنامه دارد و یک پای ثابت مسابقات معروف رالی بوده است؛ با وجود این لکسوس نیازی ندارد در تبلیغات خود به توانایی بالا رفتن از کوه و مواردی از این دست اشاره کند، چرا که اصولا خودروهای لوکس این کمپانی نهایتا در مسیرهای برفی و یا جاده های خاکی تردد خواهند کرد. اما باز مساله اصلی این نیست.
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
مساله اصلی اعتماد به نفس است. لکسوس می خواهد رانندگان اعتماد به نفس لازم برای عبور از تمامی مسیرها را داشته باشند. شاید جالب باشد بدانید که محبوب ترین بازار برای LX570 2016 منطقه خاورمیانه است، جایی که عبور از تپه های شنی و مسیرهای آفرود آن شاسی بلند لکسوس را به زحمت نمی اندازد.
 
2.سیستم Crawl Control (کنترل خزش) در برابر Engine Braking (ترمز موتوری)
 
نسخه 2016 لکسوس LX570 با قابلیت Crawl Control ارایه شده که می توان آن را معادل کروز کنترل در مسیرهای آفرود دانست. با استفاده از این قابلیت می توان با سرعت ثابتی از سرازیری ها یا سربالایی های تند عبور کرد، بدون اینکه راننده مجبور باشد مدام از ترمز یا گاز استفاده کند.
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
این سیستم با استفاده از سنسورها و ترمز ABS خودرو را در سرعتی ثابت و پایدار نگه می دارد؛ اگر برای اولین بار از این سیستم استفاده کنید، صداهای تولید شده توسط سیستم ABS که در تکاپو برای حفظ کنترل خودرو است، کمی غیرعادی به نظر خواهد رسید. این سیستم قابل تنظیم بوده و شما می توانید شدت کنترل را بر اساس مسیر پیش رو تعیین کنید.
 
روش دیگر برای کنترل سرعت خودرو در سرازیری های تند، استفاده از حالت 4-low و کنترل LX570 بصورت دستی و قرار دادن خودرو در دنده یک است.
 
در این روش نیروی زیاد موتور به عنوان ترمز عمل کرده و پایین رفتن از تپه ها و سرازیری های تند با سهولت بیشتری انجام می شود. مزیت این روش کنترل بیشتر راننده بر روی خودرو و عدم تولید صداهای گوش خراش توسط سیستم ترمز ABS است.
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
با استفاده از جعبه دنده کمکی دو سرعته، قفل دیفرانسیل مرکزی، افزایش ارتفاع خودرو تا 3 اینچ (7.6 سانتی متر)، حالت های مختلف برای رانندگی، سیستم کمکی دور زدن، زوایای ورود خروج و بریک اوور مناسب و کنترل چسبندگی فعال هر چهار چرخ، LX570 یک اتومبیل بسیار توانمند در مسیرهای آفرود است.
 
3.دوربین 360 درجه با کاربردی شگفت انگیز
 
یک دوربین 360 درجه نعمتی بزرگ هنگام عبور از مسیرهای آفرود است. درست است که شما می توانید با بیرون آوردن سر خود از پنجره، اطراف را بررسی کنید اما وجود دوربین در سپر جلو موانع پیش رو را راحت تر و بهتر به شما نشان می دهد.
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
همچنین اگر چه لکسوس به دوربین های دید جانبی هم مجهز شده، اما تنظیم آینه ها برای مشاهده کناره خودرو امری ضروری است. زیرا هنگام عبور از مسیرهای آفرود نیازی به مشاهده نقاط کور و پشت سر راننده احساس نمی شود، بلکه باید مراقب چیزهایی بود که ممکن است به بدنه خودرو آسیب بزنند.
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
 
4.برخی مواقع عبور از روی یک مانع بهتر از عبور از کنار آنست
 
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
اگر یک مانع بزرگ مثل تخته سنگ در مسیر پیش رو دیدید، آن را ارزیابی کنید. برخی مواقع عبور از کنار موانع باعث آسیب به دیواره لاستیک ها یا کنار خودرو می شوند. در این صورت چنانچه ارتفاع خودرو اجازه داد با احتیاط از روی آن مانع رد شوید.
 
5.فرمان را از درست بگیرید
 
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
هنگام رانندگی در مسیرهای آفرود همیشه فرمان را از بیرون بگیرید. دلیل این امر آنست که موانع موجود گهگاه باعث چرخش ناگهانی فرمان شده و ممکن است به دست یا بازو صدمه بزنند.
 
6.پیچ های تند؟ مشکلی نیست!
 
لکسوس LX570 با قابلیتی به نام turn assist (سیستم کمکی دور زدن) ارایه شده که عبور از پیچ های تنگ و تند را راحت تر می کند. با فعال شدن این گزینه، ترمز چرخ عقبی که در داخل پیچ قرار دارد وارد عمل شده و با ثابت نگه داشتن این نقطه از خودرو باعث چرخش بهتر آن در پیچ های تند می شود.تقریبا شبیه روش دور زدن تانک!
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
دیدن اینکه شعاع گردش خودروی بزرگی مثل LX570 با استفاده از این قابلیت تا چه میزان زیادی کاهش می یابد واقعا باورنکردنی است.
 
7.نرم، پایدار و آرام
 
برخلاف ریس، آفرود یک مسابقه سرعت نیست؛ بلکه رسیدن به مقصد بدون گیر افتادن یا برخورد با موانع به معنای موفقیت است. برای این منظور رانندگی نرم، پایدار و آرام می تواند بسیار کمک کننده باشد. حرکات ناگهانی و فشردن یک باره پدال گاز باعث افزایش احتمال کنده شدن زمین توسط چرخ ها شده و ادامه حرکت را با مشکل مواجه می کند.
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
اگر سرعت حرکت خودرو بالا و پایین زیادی داشته باشد، ممکن است چسبندگی چرخ ها از دست رفته و خودرو زمین گیر شود. هنگام عبور از روی کانال ها هم بصورت خیلی آهسته و با زاویه وارد آن شوید تا هر لحظه حداقل سه چرخ در تماس با زمین باشند.
 
8.گشتاور زیاد واقعا مفید است
 
لکسوس LX570 به یک موتور هشت سیلندر 5.7 لیتری مجهز شده است. این موتور توانایی تولید 383 اسب بخار قدرت و مهم تر از آن 403 پاوند فیت (545 نیوتن متر) گشتاور را دارد. وظیفه انتقال نیروی مداوم به هر چهار چرخ بر عهده یک گیربکس 8 دنده خودکار گذاشته شده است.
11 نکته درباره تجربه آفرود با LX570، گران ترین لکسوس بازار ایران
گشتاور  بالا و سیستم انتقال قدرت دایمی به هر چهار چرخ در مسیرهای مختلف همواره مفید بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد. به لطف این گشتاور زیاد، LX570 امکان کشش بیش از 3 تن بار را داراست؛ همچنین در صورتی که تمام ظرفیت سرنشینان این شاسی بلند لوکس پر باشد، هیچ کمبودی از لحاظ توان احساس نخواهد شد.
 
9.لکسوس کمک زیادی به بچه ها و محیط زیست می کند
 
کمپانی لکسوس خیلی بیشتر از ساخت خودروهای هیبریدی به محیط زیست کمک می کند. این خودروساز ژاپنی 10 سال پیش وارد همکاری با کمپانی دانش بنیان Scholastic شد و از آن تاریخ هر ساله با طرح چالش “Lexus Eco Challenge” دانش آموزان پایه ششم تا دوازدهم را به فراخوانی برای شناسایی مشکلات زیست محیطی محلی و ارایه راهکارهای مناسب و عملی دعوت می کند.
تیم های برنده شده، کمک هزینه های تحصیلی دریافت کرده و یافته های کلیدی آنان به مراجع بزرگ از جمله کاخ سفید منتقل می شود. در طول 10 سال گذشته، لکسوس حدود 5 میلیون دلار به عنوان جایزه و کمک هزینه تحصیلی به این کودکان پرداخت کرده است.
 
10.لکسوس روی قدرت خرید زنان حساب می کند
 
صنعت خودرو صنعتی است که توسط مردان احاطه شده، اما کمپانی لکسوس چرا دوره آفرود مخصوص بانوان برگزار می کند؟ پاسخ در این است که تحقیقات اخیر نشان داده زنان قدرت خرید بالایی دارند.
 
اکثر بانوان شرکت کننده در دوره مورد نظر مادران، نویسندگان سبک زندگی و ژورنالیست های صنعت خودرو بودند که مخاطبین و طرفداران خانم زیادی دارند، مخاطبینی که نقشی اساسی در مدیریت هزینه های خانواده و تصمیمات بزرگ دارند.
 
11- لکسوس LX570 در ایران
به دلیل قانون منع واردات خودروهای لوکس، لکسوس LX570 تنها تا مدل 2013 به بازار کشورمان وارد شده و حالا در پی عدم واردات، کالایی ناب و گران بها به حساب می آید، معدود مدل های تقریبا صفر کیلومتر این خودرو پس از گذشت قریب به 3 سال با قیمتی در حدود 1 الی 1.2 میلیارد تومان معامله می شوند.
 
بنابراین LX570 در ایران نه تنها نقش یک آفرودر جان سخت را ندارند بلکه بیشتر به عنوان یک خودرو بزرگ، لوکس و بسیار گران قیمت برای رفت و آمد بالاترین دهک های اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد و معدود افرادی که تمایل به رانندگی آفرود با چنین خودروهایی دارند، خواه ناخواه به سراغ تویوتا لندکروزر می روند که به مراتب ارزان قیمت تر است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , آفرود , لکسوس , شاسی بلند , لکسوس LX570 , بازار خودرو , خودرو وارداتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: تیباران
0

امیدوارم یه مقایسه بین این ژاپنی ها و لندرور بگذارید که آیا به پای این سلطان آفرود می رسند؟
19:18  1395/05/31
پاسخ دادن
کاربر: m&z
4

توی ایران همه چیز وارونه است. شاسی بلند های فول ساز و قدرتمند میخرن و توی ترافیک سنگین شهری فقط برای دور دور استفاده میکنند! یه فیات 500 هم همون کارو میکنه! به علت قیمت بسیار بالا، کسی با این ماشینها آفرود نمیره
16:20  1395/05/31
پاسخ دادن
بهروز
4

فقط تویوتا و لکسوس ماشین هستن . این به همه ثابت شده
19:34  1395/05/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
لعنت بر سایپا : داداش دعوتنامه‌ی شما قبل از قیمتهای جدید صادر شده ولی دعوتنامه هایی که از ۲۸ آبان به بعد صادر میشن بر اساس قیمتهای جدید میان در ضمن اون افزایشی که شما میگی ۳۳۰ شده ۳۴۶ افزایش قیمت پایه خودرو نبود اون ناشی از افزایش نرخ مالیات و پلاک و عوارض دولتی بود و اصلا ربطی به قیمت خودرو نداره‌‌. البته امیدوارم حرف شما درست باشه و نظر من غلط...
شاهین پر : اینا میدونی چی میگن ما اگه موتور پراید یه اتومات با دوتا بال هم بزاریم روش مردم 950میلیون هم بشه دارن میخرن خوب چرا دنده بزاریم چ کاریه آخه مردم ک دارن میخرن !
مهران : من ماشین رو تحویل گرفتم با تشکر از شما که ادرس رو گذاشتید حتما به این آدرس شکایت رو میفرستم
V1p سفید : موعد تحویل من ۱۳ مهر هستش الان کاستومر رو چک کردم فاکتور نشدم
J7سفید ۱۶تیر : به خوشی استفاده کنی دوستانی که j7 تحویل گرفتن اگر سر زدین یکم از سواری و کیفیت ماشین بگین ممنون میشم. ثبت نام ۱۶ تیر تحویل سیستمی ۶ ابان شاسی ۲۶ ابان منتظر مرحله بعد .....
اطلس بهمن : سلام بچه ارومیه آره حله اعلام کردن خودشون بازم دمت گرم اطلاع رسانی میکنی همه خیالشون راحت بشه
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : سلام کسی اطلاع دقیق داره این"نقص پرونده مشتری" دلیلش چیه؟
تینا : سلام من پارسال برای شاهین اسم نوشتم قرار شد زمستان موعد تحویل شاهینم باشه منتظر پیامک بودم نیومده هنوز ایا افزایش قیمت واس منم هس این ظلمه و کلاهبرداری حساب میشه
T8 شلال : بشارت باد شما را بعد ۵ ماه امروز تحویل گرفتم ثبت نام ۱ تیر ۱ آدر تحویل t8 شلال
Ali9111 : سلام امروز فاکتور شدم تیتانیوم تحویل 8 مهر سود تاخیر 30 تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : امروز زنگ زدم بهم گفتن تا 8روز دیگه فاکتور میشی نمیدونم راست گفتن یا نه
حسین : من 31خردادم هنوز فاکتور نشدم بعد چه طوری تیر شروع شده
عرفان : سود ازمان تاریخ تحویل تا فاکتور ماشین محاسبه میشه
حسن : دوستانی که فاکتور میشن ،ممنون میشم اعلام حضور کنن،تا بقیه دوستان اطلاعات لازم رو کسب کنن
شاهین : بنده خدا تا دوماه دیگه هم فاکتور نمیشی
مهران : هر چی تو بگی گلم
بی پناه : مبلغ واریز وجه دعوتنامه های بهمن چقدر هست ،کسی اطلاع داره
فاطمه : پیش فروش اسفند402 موعد تحویل آذر 403 تکمیل وجه 23 آبان هنوز فاکتور نشده
حسین : تعویض رنگ هزینه ای نداره
م : من 5 شهریورم هنوز حمل نشده دلت خوشه؟