تولید خودروهای مشترک ایران و پژو با کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل قانونی نیست

 

تولید خودروهای مشترک ایران و پژو با کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل قانونی نیست

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز با اعلام اینکه تولید مشترک محصولات جدید پژو اگر کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل صورت گیرد خلاف سیاست‌های وزارت صنعت است، گفت: امروز قطعه سازان کشور تا ۸۰ درصد امکان تولید قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را دارند.
تولید خودروهای مشترک ایران و پژو با کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل قانونی نیست
آرش محبی‌نژاد در خصوص میزان ساخت داخل محصولات جدید پژو که براساس سیاستگذاری وزارت صنعت 40 درصد تعریف شده است، اظهار داشت: هر پروژه‌ای قبل از اجرا یک سیر مطالعاتی و امکان سنجی را طی کرده و سپس به طرحی تجاری تبدیل می‌شود.
 
وی افزود: برهمین اساس ایران خودرو باید در گام نخست تولید محصولات مشترک 40 درصد ساخت داخل را محور فعالیت خود قرار دهد. اگر محصولی کمتر از 40 درصد تولید شود مغایر با سیاست‌های وزارت صنعت است.
 
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز اضافه کرد: البته این معیار فعالیت امسال از طرف وزارت صنعت به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شده و در سال گذشته خودروسازانی که تمایل به همکاری با شرکای خارجی خود بودند فعالیت‌ را با 20 درصد ساخت داخل آغاز و به مرور داخلی سازی را افزایش می‌دادند اما امسال حتما باید با 40 درصد ساخت داخل تولید محصولات مشترک انجام شود.
 
محبی‌نژاد با اعلام اینکه به طور حتم در همکاری جدید ایران خودرو و پژو تأمین قطعات و سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی کشور پیش بینی شده است، گفت: امروز به جرأت می‌توانم بگویم قطعه سازان تا 80 درصد امکان تولید قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را دارند. بسیاری از واحدهای قطعه سازی کشور با استانداردهای شرکت پژو هماهنگ بوده و به روزرسانی ها را انجام داده‌اند به نحوی که نمی‌توانیم بگوییم قطعه ساز داخلی نمی‌تواند قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را تولید نماید.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش قطعه سازی کشور با مطالبات معوق و کمبود سرمایه در گردش روبه‌رو است اما این امر به هیچ عنوان به این معنی نیست که ما توانایی تولید قطعات محصولات جدید خودرو در داخل کشور را نداریم.
 
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز با اعلام اینکه تولید مشترک محصولات جدید پژو اگر کمتر از 40 درصد ساخت داخل صورت گیرد خلاف سیاست‌های وزارت صنعت است، گفت: باید ببینیم در قرارداد جدید چه موضوعاتی برای عمق ساخت داخل قطعات پیش بینی شده است. اما در مجموع محصول مشترک در گام اول تولید باید با 40 درصد ساخت داخل باشد. مگر اینکه در قرارداد گفته شود برای بررسی و کشش بازار محصولات جدید تولید می‌شوند تا پس از ارزیابی به تولید انبوه برسند که این موضوع به هیچ عنوان در سطح پروژه ملی تعریف نمی‌شود.
 
 
 

 

برچسب : خودرو , پژو , ایران خودرو , سایپا , رنو , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر(سابق)
1

اگه قانونهای من درآوردی صنعت ایران را که به شدت به زیان مشتری هست را نا دیده بگیریم . اینها از کدام قانون درست و منطقی پیروی میکنند؟ و کدام نهاد، مسئول و یا مجلسی توان مقابله با این دزدان را دارد؟ همه و همه از اینها باج گرفتند و میگیرند و نمیتوانند و نمیخواهند با این نابود کنندگان سرمایه و مردم ایران مقابله کنند
00:33  1395/06/01
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

چطور داخلی سازی 80 درصد شده و ما هر جای ماشین رو نگاه میکنیم قطعاتش چینی یا نهایت ترکیه ایه؟
23:14  1395/05/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رحیمی : دوستان قرار سه شنبه ساعت ۱۰صبح جلوی شرکت بازرگانی فروش سایپا جاده مخصوص کرج تهران یازده کیلومتری تهران برا اعتراض جمع بشیم دوستان اطلاع رسانی کنید همه بدونن
رحیمی : برادرا.خواهرا.خواهش می‌کنم بیاید سه شنبه ساعت ۱۰ صبح بریم شرکت بسه آه ناله کردن خجالت بکشید.آدرس جاده مخصوص کرج تهران ۱۱کیلومتر تهران بازرگانی فروش سایپا. لطفا بیاید یک دس صدا نداره
سلام : پیام غر بیمه مرکزی میاد
هادی : دوستان اون موقع که ما ثبت نام کردیم ثبت نام خودروهای وارداتی مازاد بود با تحویل سه ماهه یعنی بهار ۴۰۳ پس هم واریزی های اسفند هم ما مردادیها ؛ تحویلمون بهار بوده . این اعتراض شامل ما هم میشود. یه دوستی تو سایپا دارم حدود یکماه پیش گفت که ما ۶۵ تا چانگان ۵۵ معوق داریم که بعد از اونا باید واریزی های مرداد رو بدیم . یک هفته پیش گفت تعداد زیادی چانگان اومده باید بره برای تست و تایید فنی وبعدش میتونیم تحویل بدیم دقیقا هم چند روز بعدش هم برامون پیامک انتخاب نمایندگی اومد . ماشینا که تایید بشن فاکتور میشه و میره برای کارهای شماره گذاری و سند و بعدش هم تحویل انشالله که زیاد طول نمیکشه
شاهین اتومات تحویل زمستان 403 : نام شرکت نام خودرو زمان ثبت سفارش موعد تحویل اولویت انتخابی دلیل عدم احراز وضعیت نوع طرح کد پیگیری عملیات پیگیری مراحل سایپا شاهین 06 خرداد 1402 - ساعت 17:46 زمستان 1403 1 - ارسال به خودروساز طرح عادی - - مشاهده اطلاعات بازگشتی خودروساز مدل خودرو آخرین تاریخ فراخوان آخرین تاریخ واریز آخرین تاریخ مهلت پرداخت تاریخ فاکتور تاریخ تحویل شاهينG اتوماتيك CVT 20 مهر 1402 23 مهر 1402 از 27 مهر 1402 تا 20 مهر 1402 - - این مشخصات خودرو من هست
رویا : نمایندگی میگه اشکال سیستمیه من سخا رو هم بردم اصلاح نشد همچنان نقص پرونده اس
Man : چه ماشینی؟ چه رنگی؟
عزیز ویسی : سلام الان که فریب روباه مکار کرمان موتور خوردیم
حمیدرضا : فعلا نقص پرونده س و یجور سوپاپ هست برای سایپا که بعد بهونه تراشی کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی تیگو 7پرو پریمیوم : سلام دوستان تیگو 7پرو پریمیوم فروش سازمانی لیزینگ تاریخ پذیرش و پرداخت1403/06/25 تاریخ تحویل سیستمی 1403/11/07 تاریخ فاکتور1403/08/19 تاریخ پلاک و بیمه 1403/08/26 لیزینگ پرداخت شده تیک ها بجز تحویل همه سبز شده مدارک هم اومده دوستان بنظرتون چند وقت دیگه تحویل میدن چقدر طول میکشه امکان داره زودتر تحویل بدن
محمد : سلام پیش فروش 3 شهریور
دنا اتومات 30مهر پیش فروش سفید : کی پلاک میشه؟؟؟؟؟اشتباه تایپی بود؟
دنا اتومات 30مهر سفید پیش فروش : تکمیل وجه1شهریور فاکتور 1 آذر به نظر شما می فاکتور میشه کسی اطلاع داره آیا؟،؟؟،؟
اریزو : در جواب اریزو 5 همدان عزیز برادر من ثبت نام 15اسفند هستم تحویل 23مهر تحویل نگرفتم مجوز هم نخورده
دنا پلاس اتومات30مهر سفید : تکمیل وجه1 شهریور فاکتور 1 آذر به نظر شما کی فاکتور میشه کسی اطلاع داره آیا؟؟؟؟
اریزو : سلام داداش من اریزو 5 ثبت نام 15اسفند هستم تاریخ سیستمی 23مهر هنوز تحویل نگرفتم مجوز هم نخورده
اریزو 5 : سلام به همه رفیقا کسی هست اریزو 5 تحویل سیستمیش مهر ماه باشه؟
تحویل 30 آذر پیش فروش : آقا منظور فروش فوری هست یا پیش فروش ؟
میلاد : من پذیرش 16مهر هستم ساینا90روزه هنوز فاکتور نشده