سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر

 

سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر

 
دهه 60 میلادی را می توان به عنوان عصر جدید خودروهای اسپرت، پس از جنگ جهانی دوم نام گذاری کرد که در این دوره، خودروسازان مختلفی از سرتاسر جهان با مدلهای جدید خود از راه رسیدند. از قلچماغ های آمریکایی گرفته تا پورشه 911 موتور عقب.
 
در بهبوهه رونمایی از انواع خودروهای اسپرت و راننده محور، شرکت نه چندان موفق بی ام که با مشکلات عظیم مالی به دلیل صدمه های اساسی در طی جنگ جهانی دوم ،رو به رو شده بود و حتی زمزمه های خرید این شرکت توسط رقیب دیرینه خود یعنی مرسدس بنز نیز به گوش می رسید، اما معرفی سری 02 که بیشتر با نام 2002 در کشور ما شناخته می شود، نه تنها خود را از منجلاب ورشکستگی نجات داد، بلکه توانست برند خود را به شکل گسترده ای به جهانیان معرفی کند.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
در واقع فروش بسیار خوب این سری باعث شد تا این شرکت ادامه راه خود را پیدا کند و نسل های بعدی 02 که با نام سری3 عرضه شدند، به پر فروش ترین محصول این شرکت در طی همه این سال ها تبدیل شده است.
 
در اواخر دهه 50 شمسی بود که بی ام و 2002 با آن رنگ نارنجی پا به کشور ما گذاشت و با قیمتی در حدود 50 هزار تومان به عنوان یک خودروی اسپرتی در نزد عموم شناخته شد و در سالهای بعد تبدیل به یکی از محبوب ترین خودروهای اسپرت وارداتی شد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
پس از گذشت 50 سال از تولید سری 02، بی ام و سری 2 را معرفی کرده است که به دلیل ابعاد کوچک ترش به نسبت سری 3 کوپه که با نام سری 4 خوانده می شود.
 
این مدل به نوعی یادآور همان 2002 های قدیمی است. وارد کننده محصولات شرکت بی ام و هم این سری را با مدل 220i به ایران آورده است. در ادامه به بررسی این فرزند تازه وارد می پردازیم.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
جانشین کوپه سری 1
 
امروزه سبد محصولات بی ام و به قدری بزرگ شده که این شرکت به ناچار دست به تغییر نام برخی سری ها زده است. در واقع سری 2 کوپه نسل جدید مدل کوپه سری 1 است و این سری شامل دو مدل کانورتیبل و مدل اکتیو تورر هم می شود.
 
سری های زوج بی ام و نشان دهنده مدل های کوپه یا کوپه های چهاردرب هستند. نسل قبلی این مدل که با نام سری 1 خوانده می شد در هر دو نسخه کوپه و کانورتیبل در کشور ما عرضه شده است اما هرگز استقبال گسترده قابل قیاس با سری 3 را تجربه نکرد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
این مدل از لحاظ ابعادی کوچک ترین کوپه بی ام و به شمار می رود و به همین دلیل نزدیک ترین محصول امروزی بی ام و به 2002 است. فاصله محوری سری 2 در حدود 2690 mm است و برای مقایسه بد نیست بدانید که فاصله محوری 2002 2500 mm است.
 
بی ام و تا جای ممکن سعی کرده تا این مدل را طوری طراحی کند که فاصله مشخصی نسبت به کوپه بزرگ تر بی ام و یعنی سری 4 داشته باشد. گرچه از لحاظ وزنی 220i در حدود 1425 کیلوگرم وزن دارد و جد بزرگش یعنی 02 با وزن زیر یک تنی خود(در حدود 960 کیلوگرم) نشان دهنده تغییرات عظیم خودروهای امروزی به نسبت مدل های گذشته است.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
بی ام و این مدل را با کد F22 می خواند و فیس لیفت 2017 هم F23 نام گذاری شده است. مدل مورد بررسی قرار گرفته 220i است که به پکیج M مجهز شده.
 
ظاهری متفاوت به نسبت دیگر برادران
 
در نگاه اول 220i بدلیل ابعاد کوچکترش توجه ها را به خود جلب می کند و ارتفاع کم آن مزید بر علت می شود و حس کنجکاوی  را بر می انگیزد.
 
در اکثر نقاط بدنه طراحی این مدل به نسبت دیگر برادرانش متفاوت است و خبری از طراحی یکسانی که امروزه بین سری های مختلف بی ام و وجود دارد نیست و به راحتی متوجه تفاوت این مدل به نسبت دیگر سری ها خواهید شد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
برای مثال از چراغ های چسبیده به جلوپنجره همچون سری 3 و 4 نیست که این مسئله طرفداران خاص به خود را دارد. جلو پنجره کلاسیک بی ام و سایز کوچک تر و معقولی با توجه به ابعاد خودرو دارد و سپر سه تکه که در دو طرفش از مه شکن استفاده شده حس اسپرت بودن را در عین یک ظاهر بشاش و خندان تقویت می کند، بنابراین اثری از چهره های عبوس و خشمگین برادران بزرگ تر دیده نمی شود.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
مدل مورد بررسی مجهز به کیت M است و به همین دلیل چرخ های 16 اینچی جای خود را به چرخ های 18 اینچی داده اند. طراحی سقف منحنی شکل است و ستون ها به نسبت برادر بزرگتر یعنی سری4 از زاویه کمتری بر خوردار است.
 
چراغ های عقب یادآور چراغ های بی ام 2002 در مدل های بالاتر است و به کلی طراحی متفاوتی به نسبت سری3 و 5 دارد.
 
وجود تنها یک اگزوز سرگرد می تواند نکته مهمی باشد، زیرا اکثر بی ام و های موجود در خیابان دارای یک خروجی اگزوز دوگانه هستند که البته مربوط به مدل های قدرتمند از 2.8i می شود.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
خط شانه ای هم همچون دیگر محصولات بی ام و بخش جدایی ناپذیر از نمای جانبی خودرو است و از بالای چراغ عقب تا گلگیر جلو امتداد پیدا کرده.
 
بنابراین 220 علیرغم پایه بودن مشخصات فنی، از ظاهری اسپرت و نسبتا جذاب برخوردار است که حتی برای دوستداران ب ام و هم چندان تکراری به نظر نمی رسد.
 
اتاق تکراری و کیفیتی که در حد نام بی ام و نیست
 
با ورود به اتاق و مواجه با طراحی تکراری و نبود برخی از امکانات متداول شگفت زده خواهید شد. متاسفانه کیفیت متریال داخلی کابین هم چنگی به دل نمی زند و همان مشکلی که در سری3 ها وجود داشت اینجا تکرار شده است.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
داشبورد و به کلی طراحی کابین به گونه ای صورت گرفته که طراحان آن تنها طرح بی ام و سری 3 را برداشته و آن را در ابعاد کوچک تری در این خودرو قرار داده اند.
 
زبان طراحی پشت آمپر، کنسول مرکزی، صفحه نمایش  قرار گرفته در بالای کنسول مرکزی، جوی استیک جعبه دنده و حتی ترمز دستی مکانیکی کاملا مشابه با سری 3 است.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
گرچه نمی توان به مونتاژ قطعات و ارگونومی آن ها در کنار همدیگر گله گذاری کرد.  چرم قرمز و سیاه به همراه پلاستیک تیره سعی در ارائه محیطی جوان پسند و اسپرت دارند.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
طراحی کنسول در سمت شاگرد متفاوت ترین بخش به نسبت بی ام و سری 3 است و خط شکسته به سمت پایین و قرار گیری یک تکه آلومینیومی در سمت راست و حضور دو آمپر مرکزی به جای چهار آمپر گرد استفاده شده در سری 3 از دیگر تفاوت های عمده هستند.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
در بخش امکانات هم بی ام و درخشان ظاهر نمی شود و حتی خبری از تنظیمات برقی صندلی ها در تمام جهات نیست. در واقع بی ام و تنها تجهیزات بسیار ضروری و مهم را در سری 2 قرار داده و باید برای داشتن آپشن های دیگر پول خرج کنید.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
از امکانات این خودرو می توان به کروز کنترل، تهویه مطبوع دوگانه، سانروف، سنسور پارک و دوربین دید عقب، سیستم صوتی با 6 اسپیکر و…اشاره کرد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
فضای سرنشینان جلو هم خوب و راحت است اما در بخش عقبی تنها برای دو سرنشین فضا فراهم شده و این خودرو را به یک کوپه 2+2 تبدیل کرده است. سرنشینان عقبی دارای فضای خوبی در بخش سر و شانه ها هستند و کانال تهویه مطبوع برای ایشان نیز در نظر گرفته شده است، اما در هر صورت نشستن بر روی صندلی عقب، برای سواری طولانی مدت چندان توصیه نمی شوند.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
قوای محرکه ناامید کننده برای جانشین 2002
 
وزن کم به همراه قدرت موتور مناسب، چنان قابلیت های گسترده ای به بی ام و 2002 داده بود که 2002 به پای ثابت مسابقات اتومبیل رانی دهه 70 تبدیل شده بود.
 
در مدل 2002 توربو که تعدادی از آن هم پا به ایران گذاشت، قدرت موتور این کوپه 1000 کیلوگرمی به بیش از 170 اسب بخار رسیده بود و به اتکا به همین وزن کم و ابعاد جمع جور، سر به سر دیگر رقبای هموطن و قلچماغ های آمریکایی با آن موتورهای حجیم V-8 می گذاشت.
 
اما حالا جانشین عرضه شده آن در کشور از مقابله با یک هیوندای جنسیس کوپه در مسیر مستقیم ترس دارد!
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
وارد کننده مدل 220i را در حال حاضر به فروش می رساند که با قدرت 181 اسب بخاری از موتور 1997 cc چهارسیلندر که به یک توربو دوبخشی مجهز شده نیرو می گیرد.
 
در واقع وارد کننده مدل بالاتر یعنی 228i را که مجهز به همان موتور 241 اسب بخاری 528i و 328i و 428i را فعلا در کشور ما عرضه نمی کند. به هر روی این موتور گشتاوری برابر 270 نیوتن متر تولید می کند و به همان جعبه دنده مشهور شرکت ZF آلمان که یک نسخه 8 سرعته اتوماتیک است مجهز شده است.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
بی ام و مدعی شده است که با بنزین استاندارد یورو 5 این موتور مصرف سوختی برابر با 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی دارد و در عرض 7 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد. گرچه بی ام و مدل دنده دستی را هم عرضه می کند اما برای کشور ما وارد کننده فعلا تنها مدل 220i اتومات، در دو نسخه کوپه و کانورتیبل را در برنامه فروش مدل های 2016 خود دارد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
بر روی کاغذ و با وزن 1425 kg به نظر با بی ام و چندان پرشتابی رو به رو نیستیم مگر آن که در عمل خلافش ثابت شود، اما نکته امید بخشی هم در این زمینه وجود دارد و آن اینکه احتمالا ظرف چند ماه آینده شاهد عرضه مدل 228i یا 230i خواهیم بود که به لطف قدرت بیشتر حدود 250 اسب بخار، می تواند با شتابی در حدود 6 ثانیه، به یکی از سریعترین خودروهای صفر کیلومتر بازار بدل شود.
 
تجربه رانندگی با بی ام و ای که می خواهد یک 2002 دیگر باشد
 
با نشستن پشت فرمان متوجه دید خوب به بیرون و جایگاه ارگونومیک راننده خواهید شد و قطعا رانندگی با سری 2 به دلیل ابعاد کوچکش در ترافیک های شهری می تواند راحت تر از برادران بزرگ تر باشد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
در این خودرو می توان در 4 حالت مختلف رانندگی کرد. حالت اقتصادی، راحت، اسپرت و اسپرت پلاس. در هر حالت مختلف تنظیمات موتور، تعلیق، جعبه دنده و شرایط وزنی فرمان عوض می شود و متناسب با حالت رانندگی که انتخاب کرده اید در می آید. با توجه به ارتفاع پایین تر مدل مجهز به کیت M که در حدود 10 mm است و چرخ های 18 اینچی قطعا نباید به دنبالی یک سواری نرم و راحت بود.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
اما رانندگی در حالت راحت با این بی ام و آنچنان هم سفت و سخت نیست و سیستم تعلیق سعی در جذب ضربات دارد. در هر صورت نمی توان انتظار یک سواری نرم از این کوپه کوچک را داشت و حتی در دست انداز های بزرگ نیروی وارده به مجموعه فرمان هم فشار وارد می کند.
 
با این که فرمان برقی آن حس و حال فرمان های قدیمی را ندارد و شرایط وزنی آن هم کمی مصنوعی به نظر می رسد اما به دلیل چسبندگی خوب محور جلو، بالانس درجه یک و شاسی قرص محکم این بی ام و لذت رانندگی بر سر پیچ ها معنا می شود و یادآور خوبی برای هندلینگ درجه یک 2002 است.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
همانند دیگر موتورهای جدید بی ام و به دلیل استفاده از توربوشارژر گشتاور از دور پایینی در اختیار راننده گذاشته می شود اما قدرت کم موتور به خصوص در مسیرهای مستقیم بیشتر به چشم می آید و می تواند هندلینگ درجه یک این بی ام و و به خصوص چسبندگی خوب محور جلو را تحت الشعاع قرار دهد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
در حالت اسپرت پلاس محور عقب بیشترین تمایل را به انحراف دارد اما این شیطنت به دلیل قدرت نه چندان بالای موتور در نطفه خفه می شود. در هر صورت به دلیل وزن به نسبت بالا و قدرت پایین موتور، گشتاور توانایی رساندن این خودرو را به سرعت های بالا دارد اما شتاب گیری های ناگهانی و به خصوص در شتاب گیری های اولیه آن انتظاری که از یک بی ام و کوپه می رود برآورده نمی شود و قطعا مدل بالاتر یعنی 228i با قدرت موتور برابر با یک 428i و وزن کمتر می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای یک خودروی راننده محور باشد.
 
قیمت و شرایط بازار ب ام و 220i
 
قیمت نقدی 220i توسط وارد کننده معادل 2,899,000,000 ریال است، گرچه می توان در بازار با قیمت های پایین تری بر حسب آپشن و یا مدل های بدون گارانتی را خریداری کرد، اما خودرویی با این میزان قدرت و ابعاد به نسبت کوچک، شاید توجیه چندانی برای پرداخت چنین بهایی وجود نداشته باشد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
در آینده اگر رقبای آلمانی همچون آئودی TT مرسدس بنز CLA و حتی پورشه باکستر در کشور ما عرضه شوند، قطعا شاهد رقابتی سخت بین این اسپرت های ریز نقش آلمانی خواهیم بود. اما در بازار فعلی گزینه های دست دوم و نسل قبل سری3 با چنین قیمتی از قدرت بیشتری برخوردار است و فضای بیشتری را هم در اختیار شما قرار می دهد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
تویوتا GT86 و حتی جنسیس کوپه را می توان از دیگر رقبا بر شمرد که هم قیمت کمتری دارند و هم عرضه گسترده ای تا به این تاریخ داشته اند. به نظر بدلیل قیمت پایه ای بالای سری2 وارد کننده تنها به عرضه همین مدل بسنده کرده است و شاید کمتر کسی حاضر به پرداخت رقم های بالاتر برای خودروی به این ابعاد باشد.
 
سری دو، ارزان ترین ب ام و صفر کیلومتر
 
قطعا حضور مدل قدرتمندتر 228i می تواند معادلات را برهم بریزد و با توجه به تحول کیفی که بی ام و در مدل های فیس لیفت 2017 خود داده است می تواند جانشین خلفی برای 2002 های محبوب در نزد ایرانیان باشد. اما 220i به دلیل قدرت کم موتور نمی تواند جانشین شایسته و بایسته ای برای جد بزرگش باشد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , بی ام و سری2 , بازار خودرو , پرشیا خودرو , خودرو وارداتی , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: تیباران
3

" در اواخر دهه 50 شمسی بود که بی ام و 2002 با آن رنگ نارنجی پا به کشور ما گذاشت و با قیمتی در حدود 50 هزار تومان به عنوان یک خودروی اسپرتی در نزد عموم شناخته شد " همین نشانگر بیچارگی و سقوط ارزش پول ملی مان می باشد.
02:00  1395/06/11
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

واقعا. مخصوصا وقتی قیمت الانشو میبینیم: 2,899,000,000 ریال
04:44  1395/06/12

فرزاد
3

پول ملی که خوشبختانه با برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی حمایت از صنعت؟خودروسازی؟ مثلا ملی(چینی) به فنا رفت، پس بهترین کار جایگزینی دلار عزیز دشمن؟ بجای دستمال کاغذی ملی(ریال) است تا ما نیز برای خودسازی هم کخ شده طعم دنیای مادی رو بچشیم و ندیده از این دنیا نریم!
۹۰ درصد مردم فقط حق زنده موندن دارن و مابقی هم به زور پول حق زندگی کردن،
00:14  1395/06/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : امیر اگر 170 پیش داده باشی حدودی باید 205 دیگه جور کنی
ساناز : برا منم نیومده شما پرداختی اولتون چند بود؟
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید
امیر ساینا85گانه 90 روزه : من خودم 8مهر هستم هنوز فاکتور نشدم اما امروز خودم تو کانالها دیدم بچه های 24 شهریور فاکتور شدن
تیگو 7 پرمیوم .کرمانشاه : سلام تاریخ قرار داد 20 شهریور تاریخ تایید لیزینگ بانک صادرات 8 مهرماه تاریخ 28 ابان وامم واریز کردن و الان تمام مراحل انجام شده و همه مراحل وضعیت خودرو سبز هست جز تحویل خودرو حتی پلاک هم شده کارت ماشین هم تحویل پست دادن دوستان چقدر زمان میبره خودرو رو تحویل بدن ممنون میشم اطلاع بدین
محمد رصاناصرزاده : سلام در جواب سوال شما باید عرض کنم دیگر حوصله ای نمانده که از این شرکت شیاد ودزدگلایه وشکوه کنیم ومتوجه شدم که پشت این شرکت شیاد افراد رده بالای قوی هستند این شکایت ها وحرفها به جایی نمیرسد
207 tu3 : آخرین روز پرداخت کن که نیمه دوم بهمن فاکتور و مدل 404 بشه
یعقوب : سلام‌دوستان انگار همه موافق گرانی خودرو شدن چون همه به فکر فاکتور شدن و رنگ خودرو ....هستن ؟ یه عده به خاطر همه تلاش میکنن ولی یه عده ی دیگه فقط به فکر خودشان هستن واقعا که
پارسا : باسلام و احترام دیروز آماده برای صدور فاکتور برای من بروز رسانی شد به 1403/0830 تبدیل شد ، بنظرتون چقدر دیگ فاکتور مبشه؟