تست خودرو جدید دانگ فنگ H30 کراس

 

تست خودرو جدید دانگ فنگ H30 کراس

 
وقتی که بحث خرید خودرویی در رده قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان می شود، شاهد آن هستیم که آنچنان با گزینه های جذابی طرف نیستم یا حداقل خودرویی را نمی بینیم که امکانات به نسبت تکمیلی داشته باشد.
 
به گزارش ایران‌جیب به نقل از اسب بخار، با 50 میلیون تومان می توان به سراغ خودروهای کارکرده ای رفت که اصالتی ژاپنی، کره ای، فرانسوی و… دارند و حداقل در سال های گذشته سابقه خوبی را از خود در بازار ایران به جای گذاشته اند. ولی مسئله اینجاست که امروز خیلی از این خودروها دیگر تولید نمی شوند و به عنوان مثال، مزدا ۳۲۳ اتوماتیک سالم کم گیر می آید و از طرفی قطعات آن کمی کمیاب شده است. به همین علت بسیاری از مصرف کنندگان خودروهای کمتر از ۵۰ میلیون تومان، برای انجام ریسک کمتر به سراغ خودروهای صفر می روند. واقعیت این است که بعد از رفتن ۲۰۶ تیپ۵ و V9، کمی بازار خودروهای این رده قیمتی از تب و تاب افتاد و دیگر گزینه اتوماتیک قابل اعتمادی دیده نمی شد.
 
تندر۹۰ اتوماتیک هم با ویژگی های فنی بارز، نتوانست به خاطر ظاهرش آنچنان محبوب ظاهر شود. در این میان بود که نسخه های کم کارکرد ۲۰۶ تیپ۵ مدل ۹۱ گاهی تا ۴۵میلیون تومان معامله می شد و برخی نمایشگاه داران، نسخه های صفر موجود در انبار این خودرو را تا ۵۳ میلیون تومان برای فروش می گذاشتند. رنو ساندرو در سال گذشته توانست به عنوان یک هاچبک فرانسوی نظر بخش عمده ای از بازار را جذب کند. در این میان رقیب اصلی گروه خودروسازی سایپا، برگ برنده را به نمایش گذاشت.
 
سال ۹۴ بود که شرکت ایران خودرو وعده عرضه دانگ فنگ H30 را داد و در اوایل امسال شاهد ثبت نام نسخه کراس این خودرو بودیم. در فروش این خودرو دو اقدام کم سابقه اتفاق افتاد. اول این بود که ایران خودرو قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان را برای این هاچبک کراس چینی در نظر گرفت و دوم، استقبال عجیب خریداران بود. آمار فروش ایران خودرو، بیش از ۱۵ هزار متقاضی را برای این خودرو نشان می دهد و حال و هوای حواله های H30 کراس نشانگر این است که بازار آزاد این خودرو به محض ورود به خیابان ها داغ می شود و احتمالا در نمایشگاه ها تا ۵۲ میلیون تومان به فروش می رسد. چندی پیش شرایطی فراهم شد تا با نسخه مونتاژ داخل این خودرو ملاقاتی داشته باشیم و طی ۴ روز آن را مورد بررسی در شرایط مختلف قرار دهیم. به همین جهت، در این بهش اولین تجربه رانندگی با دانگ فنگ H30 کراس را با شما مخاطبان روزنامه دنیای خودرو در میان می گذاریم.
 
در نگاه کلی
 
دانگ فنگ H30 کراس خودرویی است هاچبک که به خاطر تعدادی فلاپ بدنه و باربند، نام «کراس» را یدک می کشد. این هاچبک کراس که اصالتی چینی ندارد، ماحصل همکاری دانگ فنگ چین و PSA فرانسه است. در بسیاری از بخش های این خودرو رد پژو- سیتروئن دیده می شود. پلتفرم کلی H30 و H30 کراس از اتاق کلاس ۳ پژو دریافت شده است که قبل سال ۲۰۱۰ استفاده می شده است. موتور آن هم دقیقا TU5 پژو است که ۱٫۶ لیتر حجم و ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد. همچنین گشتاور این موتور ۱۴۲ نیوتون متر است و گاهی می توان به دور موتور ۶۲۰۰rpm رسید. به نوعی می توان گفت که H30 کراس همان پژو ۲۰۶ است که عقب آن، سرنشین می تواند به لطف فضای بیشتر بنشیند! البته که نسخه اتوماتیک این خودرو با ۲۰۶ اتوماتیک تفاوت دارد و این بار گیربکس آن ۴ دنده اتوماتیک استپ گیت است که از کمپانی Aisin ژاپن تامین می شود. این گیربکس حالت اسپرت، برفی و O/D (نگه دارنده دنده) را به صورت پیش فرض دارد و سه دکمه روی پنل گیربکس برای آن تعبیه شده است.
 
در برخی نسخه های کشورهای دیگر، این گیرکبس حالت تیپرونیک دارد و سیستم O/D از روی آن حذف شده است. در آخرین بازبینی انجام شده، H30 کراس به لطف چهار کیسه هوا و سیستم ترمز ABS و EBD توانست به سطح سه ستاره ایمنی CNCAP برسد. در بخش امکانات رفاهی، این خودرو امکانات به نسبت مناسبی دارد. سیستم تهویه اتوماتیک، مانیتور، GPS، سانروف، تودوزی دو رنگ، شیشه ها و آینه های برقی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب و… از جمله امکانات H30 کراس محسوب می شود. با نگاهی کلی می توان فهمید که با توجه به قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان، امکانات و مشخصات فنی به نسبت مناسبی در این خودرو وجود دارد.
 
رانندگی در تهران
 
تست خودرو جدید دانگ فنگ H30 کراس
 
خودرو را تحویل گرفته و از جاده مخصوص راهی شهر تهران شدیم. ابتدا کمی سعی کردیم تا اصول مخصوص این خودرو را پیدا کنیم تا رانندگی ایمن تری با یک خودرو پلاک آزمایش فنی داشته باشیم. وقتی در جاده و خیابان H30 کراس رانندگی می کردیم، بسیاری از عابرین و رانندگان نگاهی خاص به خودرو داشتند. مخصوصا این که رنگ خودرو قرمز لوسیفر بود و توجه های بسیاری را جلب خود می کرد. جالب بود، در چند روزی که در تست H30 کراس بودیم، به افراد به نسبت زیادی برخوردیم که این خودرو را ثبت نام کرده اند و منتظر تحویل آن از جانب ایران خودرو هستند. توقع عملکرد گیربکس ۲۰۶ اتوماتیک از H30 کراس واقعا امکان پذیر نیست.
 
جالب است بدانید که گیربکس Aisin این خودرو عملکرد بهتری نسبت به گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ دارد و دیگر خبری از خنگی و مکس تعویض دنده نیست. به خاطر اینکه گیربکس H30 از نوع استپ گیت است، می توان آن را در حالت دنده ای قرار داد و کاتاف را با موتور ۱٫۶ لیتری پژو تجربه کرد. در گرمای تابستان تهران عملرکد سیستم خنک کننده موتور به نسبت خوب و قابل قبول بود. ولی باید در نظر داشته باشید که H30 کراس رادیاتور تک ردیفه دارد و در آن خبری از رادیاتورهای دو ردیفه نیست. سیستم تهویه خودرو به نسبت عملکرد خوبی دارد و قدرت پرتاب باد آن باعث می شود تا حدی ردیف عقب خودرو هم خنک بماند. در رانندگی های شهری صندلی های خودرو به نسبت راحت هستند و به خاطر قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در چهار جهت، راننده ای با قد ۱۸۶ سانتی متر هم احساس راحتی در حین رانندگی می کند. البته که وقتی می گوییم راحتی، منظور سطح توقعی است که از یک خودرو کمتر از ۴۵ تومان باید داشت. نقاط کور خودرو آنچنان زیاد نیست.
 
ولی در حین دنده عقب باید کمی احتیاط بیشتری کرد و یا بیشتر از دوربین عقب آن استفاده کرد. فرمان خودرو نرمی خوبی دارد و سیستم هیدرولیک آن به نسبت خوب کار می کند. تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان قرار دارد و در سمت دیگر آن جای خالی سیستم کروزکنترل و لیمتر دیده می شود. این آپشن احتمالا بعد از ورود H30 کراس به بازار، به عنوان آپشن اضافه معرفی می شود. در دست اندازهای شهری صدای کمی به داخل اتاق نفوذ می کند و در حد توقع ظاهر می شود. نرمی اتاق هم به نسبت خوب است، ولی به مراتب ردیف جلو خودرو احساس راحتی بیشتری را به سرنشین می دهد. وقتی تعویض دنده خودرو در حالت D مناسب است و تقریبا دنده های مثبت را روان عوض می کند. در دنده های معکوس تا جای ممکن می توان به خودرو فشار آورد و برخی مواقع برای پر کردن دور موتور باید از سیستم O/D استفاده کرد. مصرف سوخت این خودرو در ترافیک عصرگاهی تهران با کولر روشن کمتر از ۸٫۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. ولی اگر قرار باشد که با فشار و دور موتور بالا با H30 کراس رانندگی کنید، مصرف سوخت آن بالای ۱۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.
 
سفری در جاده های مختلف
 
می توان گفت که H30 کراس برای یک خانواده چهار نفره مناسب است. زیرا فضای صندوق بیش از ۴۰۰ لیتر را دارد و به لطف فاصله محوری ۲۶۱۰ متری، فضای کابین خوبی برای سرنشیان وجود دارد. وزن ۱۲۵۴ کیلوگرمی H30 کراس هم به نسبت با توان ۱۰۵ اسب بخار موتور هماهنگ است و گیربکس وظیفه خود را خوب انجام می دهد. با اینکه رینگ خودرو سایز ۱۶ اینچی را دارد، ولی با چهار سرنشین و حدود ۸۰ کیلوگرم بار در صندوق، نرمی و کشش خوبی در خودرو وجود دارد. سیستم تعلیق مک فرسون و تعلیق مستقل در عقب عملکرد مناسبی را دارد و می توان روی آن در پیچ ها حساب کرد.
 
البته که اگر سیستم کنترل پایداری الکتریکی روی این خودرو دیفرانسیل جلو وجود داشت، به مراتب کنترل آن در پیچ های تند راحتتر بود. با این هندلینگ H30 کراس از خودروهایی مثل پژو ۲۰۶، برلیانس H320 و… بهتر است، ولی نبود سیستم ESP در سرعت های بالا ۹۰ کیلومتر بر ساعت و جاده های پر پیچ و خم کوهستانی احساس می شود. در سفر جاده ای ما، مصرف سوخت H30 کراس توانست کمتر از ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بسوزاند. امکاناتی نظیر سانروف، سیستم صوتی و تصویری، سیستم تهویه اتوماتیک می توان فردی را با خودرویی کمتر از ۴۵ میلیون تومان در سفرهای بروش شهری راضی نگه دارد. ولی باید اشاره کنیم که اگر اهل گوش کردن به موسیقی با صدای زیاد هستید، سیستم صوتی H30 کراس آنچنان جوابگو نیست و نمی توان روی آن حساب باز کرد. با این که چهار بلندگو و دو تیوتر در خودرو وجود دارد، ولی احساس می شود که این سیستم صوتی نیاز به تقویت دارد. همچنین دمو مانیتور خودرو هم آنچنان به روز و جذاب نیست.
 
تست خودرو جدید دانگ فنگ H30 کراس
 
ولی صفحه نمایشگر بالای خودرو می تواند اطلاعات کافی و خوبی را در اختیار راننده بگذارد. از مشکلاتی H30 کراس می توان به ارگونومی داخل اتاق اشاره کرد. داشبورد خودرو با اینکه طرح فیبرکربن دارد، ولی طراحی به نسبت ساده و قدیمی دارد و برخی دکمه ها در جای مناسبی قرار ندارند. مثلا دکمه فلاشر در پایین ترین نقطه است و یا برای دیدن صفحه نمایشگر سیستم تهویه اتوماتیک، باید کلا بی خیال نگاه کردن به روبه رو شوید. از نظر کیفی می توان گفت که H30 کراس در بخش مواد به کار رفته در حد خودرویی چون دنا است و به همان میزان می توان از آن توقع داشت.
 
هاچبک کراس در جاده‌های خاکی چه می‌کند؟
 
H30 کراس یک خودروی شاسی بلند یا کراس اوور نیست. حتی نمی توان به آن کراس اوور شهری گفت. ابعاد و ارتفاع خودرو در حد نسخه هاچبک است و تنها بخش های پلاستیکی روی بدنه، حس یک کراس اوور را به بسیاری منتقل می کند. در قسمتی از تست، حدود ۴۰ دقیقه به جاده های خاکی و کمی سنگ لاخی رفتیم. نمی توان گفت که صدای منتقل شده در این مسیر، کمتر از یک خودروی سواری است. زیرا اصالت H30 کراس یک هاچبک است و نمی توان توقع بیشتری داشت.
 
با اینکه جاده های خاکی را بدون مشکل طی می کرد، ولی ۲۰۶ همرا ما هم پا به پا می آمد و راننده آن مشکل خاصی نداشت. در نهایت می توان گفت که ظاهر H30 کراس تنها در جایی خاصیت دارد که سنگی به قسمت های پلاستیکی خورده می شود یا بدنه خودرو به جایی مالیده می شود و قسمت های فلزی آسیب نمی بیند. باید اعلام کرد که شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو با دو سرنشین، در ارتفاعات استان تهران حدود ۱۴ ثانیه ثبت می کند. در شرایط استاندارد، H30 کراس می تواند این شتاب را با رکورد کمتر از ۱۳ ثانیه ارائه دهد.
 
نتیجه گیری کلی :
 
تست خودرو جدید دانگ فنگ H30 کراس
 
نباید از دانگ فنگ H30 کراس توقع خاصی داشت. هرچقدر هم که به اصالت فرانسوی آن بنازیم، باز هم با خودرویی چینی طرف هستیم. با این تفاوت که گویا از آن استقبال خوبی شده است و قیمت گذاری ایران خودرو برای آن منطقی به نظر می رسد. در چهار روز تست، مشکل خاصی را ندیدیم که از یک خودرو ۴۵ میلیون تومانی بعید باشد. شاید بتوان گفت که در برخی مواقع H30 کراس از رقبا سرتر است. البته که این روزها خبر آمدن رنو ساندرو استپ وی باعث شده تا پیش فرضی از رقابت یک چینی- فرانسوی با یک فرانسوی اصیل پدید آید. احتمال داده می شود که H30 کراس اتوماتیک با ساندرو استپ وی اتوماتیک حدود ۸ میلیون تومان اختلاف قیمت داشته باشند. در نظر داشته باشید که عملکرد فنی H30 کراس به مراتب از هم رده های قیمتی خود چون برلیانس H220 اتوماتیک بهتر است و لذت رانندگی به مراتب بیشتری دارد
 
نکات مثبت:
 
۱- قیمت مناسب
۲- کیفیت متناسب با قیمت
۳- امکانات ایمنی قابل قبول
۴- فضای بار و سرنشین خوب
۵- گیربکس اتوماتیک دقیق
۶- مصرف سوخت خوب
۷- امکانات رفاهی مناسب
 
نکات منفی:
 
۱- طراحی نه چندان به روز
۲- طراحی داخلی نه چندان قوی
۳- نبود امکاناتی مثل کروزکنترل
۴- سیستم صوتی ضعیف
۵- نبود سیستم کنترل پایداری الکتریکی
 
تست خودرو جدید دانگ فنگ H30 کراس
 
 
مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس
حجم موتور (لیتر) ۱٫۶ – نسخه TU5
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۱۰۵
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) ۱۴۲
حداکثر دور موتور مجاز (RPM) ۵۷۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (L/100Km) ۷٫۰۴
گیربکس چهار دنده اتوماتیک اِستپ گیت Aisin
محور انتقال قدرت جلو
فاصله محوری (میلی متر) ۲۶۱۰
ارتفاع/ عرض / طول ۱۵۲۸/۱۷۶۰/۴۳۵۱
نوع فرمان هیدرولیک
اندازه رینگ ۱۶
مشخصات لاستیک ۲۰۵/۵۰ R16
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۵۴
حجم صندوق (لیتر) ۴۱۷
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مستقل
 
 
مشخصات ایمنی دانگ فنگ H30 کراس
تعداد کیسه هوا ۴
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی
ABS دارد
EBD دارد
دوربین عقب دارد
سنسور پارک عقب دارد
 
امکانات رفاهی دانگ فنگ H30 کراس
سیستم تهویه اتوماتیک
سانروف دارد
کروزکنترل قابل نصب
مانیتور/ GPS دارد
تعداد بلندگو ۶
تودوزی پارچه دو رنگ
کامپیوتر سفر دارد
چراغ روشنایی روز قابل نصب
مه شکن جلو و عقب دارد
بلوتوث دارد
 

منبع

ایران جیب

برچسب : خودرو , دنگ فنگ , H30 , بازار خودرو , خودرو چینی , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

18 نظر

مهدی قصدی
0

من این ماشینو ۲ سال داشتم به نظر ماشین بسیار خوبی هست نسبت به قیمتش شتابش با اینکه متور tu5 روشه عالیه تو سربالایی باش خیلی راحت بودم دمای امپر ابش بالاس چون واقعی نشون میده که هیچ مشکلی نداره اتاقش هم کیپه که نسبت به هاچ بک که اتاق صدا داره بدون صدا هستش به هر کس هم پیشنهاد کردم از خریدش پشیمون نشد تا ۱۷۰ تو جاده باهاش میرفتم که خیلی راحت بودم
فقط از مشکلات این ماشین رینگ اسپرت ضعیفی کار شده که اونم ورداشتن بعدش پدال گاز برقی هست که اونم راه حل داره تا حالاهم کسی رو ندیدم از خریدش پشیمون شده باشه کسانی که از این ماشین ایراد میگیرن یا راننده نیستن یا ازروی عکس نظر میدن
00:24  1398/10/28
پاسخ دادن
Erteash
0

یک تصادف کوچولو از جلو کردیم در حد سپر و چراغا و جلو پنجره حدود سیزده تومن خرج برداشت
قطعات فوق العاده گرون نسبت به ۴۰۵ و پارس.
در جاده بیشتر از ۱۲۰ نمیره موتور میخاد بترکه چون چهار دنده است.
یکبار تو سفر لنت تموم کرد لنت فابریکش تو اون شهر نبود طرف ۲۰۶ انداخت نگو یک زائده با هم فرق داشتن وسط راه لنت افتاد !
ما که فروختیم یاعلی
09:16  1398/06/22
پاسخ دادن
کمال
0

ماشین خوبیه ، الان تولید داره ؟
21:21  1398/06/21
پاسخ دادن
محسن
0

من یکسال داشتم خوبه ولی بزرگترین عیبش اینه گیربکسش 5 دنده نیس!!!
اینجا هیچ اشاره ای بهش نکردین ک اچ سی کراس فقط 4دنده داره .این عیبو تو جاده کامل میفهمین ک وقتی تو سرعت زوزه ای تو ماشین میپیچه ک موتور میخواد بترکه و ماشین حس میکنی داره خفه میشه و یه دندش کمه!!!! گیربکس ژاپنی درست ولی آخه 4 دنده؟؟؟ اینو فقط برونی تو جاده میفهمی ک بخاطر این از سرعت رفتن باهاش منصرف میشی و همیشه با 90 تا میرونی...
00:34  1397/07/13
پاسخ دادن
علی
0

سلام. بنظر من این خودرو واقعا کلاس بالایی داره بنسبت خودروهای دیگه ایرانی و در این رنج قیمت. فقط نمی فهمم این همه ایراد و اشکال از کجا می تراشید. من هم ef7 داشتم و هم tu5 و هم xu همه موتور ها خوب و بدون نقص بودن . لابد اشکال توی رانندگی و نگهداری خودتونه که واسه تون مشکل پیش میاد. مگه تو ایران بیشتر از 120 هم میشه رانندگی کرد؟ تمام این خودروها جواب میده . تو سربالاییها هم تمیز دنده بده تا نفس نیفته. ما با پیکانم تو سربالایی نموندیم والله
13:03  1397/04/01
پاسخ دادن
ابوالفضل
0

چقدر اين ماشين زشت و بدريخته
از عقب دقيقا شبيه صندلي چرخدار برقي معلولينه
08:24  1396/01/16
پاسخ دادن
روستا
4

لطفا هر كس بطور عملي تست كرده بگويد متوسط مصرف اين خودرو در شهر و جاده چقدر هست؟ يعني چيزي كه در صفحه جلو راننده نشان ميدهد چه عددي است؟
16:28  1396/01/15
پاسخ دادن
حسین
6

tu5 زیر کشیدن پارس lx مونده . همش باید دور بالا رانندگی کنی و دنده معکوس زیاد بدی . روی سمند هم زدنش که فاجعه شد کشش و شتابش . حالا زدن رو کراس آور . این ماشین با این وزن وقتی چهار نفر هم سوار کردی که دیگه راه نمیره تو سربالایی و همشو باید با دور بالای 4500 و 5000 بالا بری . نمیدونم واقعا چی فکر میکنن . این بدنه اقلا یک موتور 2400 میخواد . مثل توسان . واقعا نمیدونم چی فکر میکنن که چنین چیزی رو میخرن . کراس آور و شاسی بلند باید قبل از هر چیزی قوی باشه با این موتور که یه اسباب بازی میشه نه یک ماشین قوی
09:28  1395/06/17
پاسخ دادن
سجاد
17

تو که فرق کراس و کراس اور رو نمی دونی چرا نظر میدی ؟؟؟؟؟؟؟؟ این ماشین یه کراس ساده هستش در ضمن کی گفته tu5 نمی تونه پارس رو بکشه ؟؟ شما تست اسب بخار این ماشین رو ببین بعد بیا نظر بده
12:56  1395/06/17

محمد
3

آقا سجاد شما درست میگی این کراس آور نیست بلکه یک اسباب بازی چینی هست مثل بقیه اسباب بازی های چینی
چهار تا آپشن به اضافه یک موتور ضعیف . مثل همه چینی ها
17:09  1396/01/15

محمد
15

در عکس چهارم به امپر اب توجه کنید که در کجا قرار دارد ، از الان بوی سوختن واشر سر سیلندربه مشام میرسد. بیچاره مصرف کننده وطنی!
19:44  1395/06/16
پاسخ دادن
هادی
3

به نکته جالبی توجه کردی ولی مگه موتور TU5 واشر فلزی نداره؟؟!
23:02  1395/06/16

سعید بوشهری
6

دقیقا ، نکته ای که بهش اشاره نشد دوام کم موتور tu5 هس که دست کمی از موتور ef7 و l3 توی اذیت کردن صاحبش نداره ، بنظر من اگه کسی اصرار بر خرید از ایرانخودرو داره همون 206 یا پارس بگیره بهتره تا یه ماشین بی اصالت چینی ، لااقل وسایل یدکی پارس و 206 فراوونه و با قیمت مناسب گیر میاد ، اگه کسی دنبال آپشن باشه دنا باز بهتره از این ، ولی کلا موتورایی که ایران خودرو میزاره همش بلای جونه و هر 3 ماه یبار باید بری در تعمیرگاه ، با این پول اگه ال 90 یا ساندرو بگیری قیافه نداره ولی تا 10 سال نیازی نیس تعمیرگاه بری
03:25  1395/06/17

محمد
4

ظاهرا موتور tu5 که روی 206 خوب جواب داده برای وزن 1254 کیلویی دانگ فنگ با این ابعاد قدری ضعیف است وبه اصطلاح بهش زور میاد !
08:59  1395/06/17

کاربر: m&z
1

وقتی 206 صندوقدار هم با نزدیک این قیمت ها چینی شده، معلومه مردم ترجیح میدن همون ماشین رو با ظاهر زیباتر خرید کنند.
11:07  1395/06/16
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
10

بیچاره مردم ما که باید از روی کاتالوگ خرید کنن و بدتر این که کلی هم منتظر دریافتش باشن.
10:11  1395/06/16
پاسخ دادن
عباس
3

کاملا حق با شماست ولی از ماست که بر ماست وقتی ملت بدون دیدن خودرو حمله میکنن وخودرو را تا پایان سال 96 پیش خرید میکنند چرا شرکت های مونتاژ کار باید پول مفت را از دست مردم نگیرند آجرشم نهایتا یک گاری با چهارتا چرخ میدن دست طرف که تا یک عمر سرش گرم رفتن تعمیرگاههای متعدد باشه و تفریح کنه!!!!!!!!!
10:45  1395/06/17

کاربر: تیباران
7

یه خوبی اش استفاده از یدکی 206 است که راحت پیدا میشه.ولی همین ایرادش هم میشه چونکه پژوهای چند ساله اخیر،افت کیفیت داشته اند.
16:35  1395/06/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود زمستان 403 : درود برشرفت .کسی که میخواد سوداگری کنه باید این چنین بخشی بشنوه .
آرمان : سلام بستگی به شهر داره من یزد هستم ۲۱ فروردین پلاک شده دیروز بارگیری شده بعضی از دوستان هستند دو روز بعد تحویل گرفتن
joni جون : عزیزان شماراشفارش می کنم به تقوی صبر
S3 تهران : کسی از عید به اینور s3 تحویل گرفته؟ اطلاعاتی دارید ممنون میشم بگید. ما که هفت ماه تو انتظارییم و خبری نیست.تماس میگیریم جواب سربالا میدن.
عادل : دوستان یه آقایی به نام آسترکی بود چند وقت پیش توی کامنتها یه شماره گذاشته بودن( گفته بود زنگ بزنید یه خانوم کاظمی هست بگید بهش وصلتون میکنه به مسئول فاکتور ) کسی میدونه جریانش چیه اونم راست میگفت یا سرکاری بود؟؟؟
مصطفی : سلام دوستان، کسی از سرنوشت شاهین اتومات تحویل زمستن 403 خبری نداره؟ مایی که مهر 290 دادیم بعد ماه بعد فروش فوری گذاشتن!چرا زودتر تحویل نمیدن!لااقل تابستون بدن!
Reza : سلام طرح فرزند آوری بهمن از دوستان کسی فاکتور شده?
حمید : سلام جناب آرمان منم شاهین اتومات طرح 90 روزه هستم از یزد میشه لطفا شما بفرمایید چه طرحی بودین و چه شرایطی کب فکتور شده براتون
تارا دستی تبدیل به v1p : برای چندمین بار تاریخ صدور فاکتور بروز شده2/10
اطلس ۲۸ بهمن : با سلام شما چه رنگی بودین که زود فاکتور شدین؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسفند : واسه چی تعطیله؟
مهدی : 30 بهمن تکمیل وجه سورن هنوز فاکتور نشده
محمد : با سلام عزیزان کسی هست 25 فروردین تکمیل وجه کرده باشه و فاکتور شده باشه ؟ لطفا اطلاع رسانی بکنید ممنونم
دنی : سلام داداش قیمت چند زده تکمیل وجه کنی ممنون
محیا : سلام اسناد خودرو بعداز تحویل خودرو تیک میخوره و بعد از تحویل ماشین بدستت میرسه ما ماشین تحویل گرفتیم ولی هنوز اسناد بدستمون نرسیده
رضا : دوستان سامانه یکپارچه مدت زیادی هست که میزنه در حال بروز رسانی میدونید یعنی چه اینها میخوان موعد تحویل مشخص نباشه که کسی بتونه شاکی بشه
سعید : دوست عزیز فکر 16 دی رو دارن فاکتور مکنن شما 30 دی هستین
ماندانا : خودت برو اداره پست منطقه تون، مامور نمیاد من صبر کردم نیومد خودم رفتم نزدیکترین پست
اتومات : امروز 20 فاکتور شد شما بشمار 9روز دگه قولت میدم فاکتوری
مرد ایرانی : سلام،قیمت کارخانه افزایش پیدا کرد،قیمت تک سوز آبشنال 560 تومن شده ،و قیمت دوگانه آبشنال 622 تومن شده و قیمت تک سوز آبشنال با موتور جدید شده 579 تومن