اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران

 

اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران

 
چندسالی است که سلیقه بازار به سمت خودروهای کراس اور متمایل شده و شرکت های واردکننده خودرو برای کسب این رده در بازار رقابت شدید با یکدیگر دارند.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
یکی از همین کراس اورهای پرفروش در بازار هیوندای توسان یا ix35 بوده که از همان ابتدای تولیدش تاکنون شاعد حضورش در بازار بوده ایم. توسان کراس اوری متوسط و شهریست که از ابتدا برای رقابت با برادر ناتنی خود یعنی کیا اسپورتیج، مسیر سخت و دشواری را پیش روی داشته است.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
اما با این وجود بازهم توانست به آمار فروش خوبی دست یابد و به یکی از گزینه های محبوب در میان خودروهای این رده تبدیل شود. اگر بخواهیم نموداری برای روند رو به رشد هیوندای توسان درنظر بگیریم، یقینا درمی یابیم که این خودرو از روزی که پا به عرصه تولید گذاشت و تاکنون که سه نسل از آن راهی بازار شده، روند صعودی و رو به رشدی را پیش گرفته است.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
این موضوع نشان می  دهد توسان نیز مانند برخی دیگر از محصولات هیوندای به آن اصل طراحی رسیده و راه خود را برای موفقیت در میان رقیبان پیدا کرده است.
 
چند وقتی است که در میان محافل خودرویی صحبت از ورود نسل جدید توسان به کشور می شود اما تاکنون فقظ شاهد ورود و تردد این خودرو در مناطق آزاد کشور بوده ایم، اما چند روز قبل، بالاخره انتظارها به پایان رسید و نخستین دستگاه از این هیوندای تازه ارتقا یافته موفق به کسب پلاک ملی شد.
 
ما نیز به همین بهانه به سراغ تنها نمونه پلاک شده در کشور رفته و به بررسی فنی آن پرداخته  ایم که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
طراحی چشم گیر و تهاجمی بدنه هیوندای توسان جدید
 
حدودا دو سالی است شاهد تحولی اساسی در طراحی محصولات هیوندای هستیم، این رویه در توسان جدید بسیار ملموس  تر از بقیه بوده. به  گونه ای که تشخیص نام و مدل این خودرو از روی ظاهرش در ابتدا کمی دشوار به نظر می رسد.
 
گویی خودرویی جدید به سبد محصولات هیوندای اضافه شده باشد. هیوندای توسان TL اواخر سال 2015 تحت عنوان توسان 2016 راهی بازار شد و از همان ابتدا که در نمایشگاه ژنو 2015 به همگان معرفی شد، توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
توسان در آخرین نسل ارائه شده از نظر ظاهری دستخوش تغییراتی عمده شده که افزایش سایز و تغییر زبان طراحی را شامل می شود. طراحي محكم و منسجم و در عين حال روان هيوندای، به توسان جديد ظاهر اسپرت تر و مدرن تري نسبت به توسان های فعلی موجود در بازار داده است.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
همه چيز از جلوي خودرو شروع مي  شود، جایی که جلوپنجره و چراغ  ها که تاحدودی به نماد اصلی كمپاني بدل شده  اند قرار گرفته اند.
 
نمای جلویی توسان بسیار زیبا و تهاجمی است. باوجود شباهت  های زیادی که به برادر بزرگ تر خود یعنی سانتافه دارد، اما در برخی جزئیات از آن پیشی گرفته و به نظر برخی از کارشناسان چهره زیباتری نسبت به سانتافه دارد.
 
چراغ  های مخصوص روز LED یکی از ویژگی  های اصلی در ظاهر این خودروست. سپر جلوي توسان ظاهر بال مانند دارد که با استفاده از خطوط كشيده شده به عقب ظاهری سیال و روان به آن بخشیده است.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
خطوط برجسته و محسوسی که روی بدنه نقش بسته  اند، بیش از پیش این خودرو را حجیم تر و عضلانی تر نشان می دهند که همین موضوع سبب شباهت آن با سانتافه شده است.
 
نمای جانبی کمتر تغییراتی به خود دیده، اما از همین نمای جانبی نیز بازهم با چهره ای جدید رو به رو هستیم. چراغ  های کاملا متحول شده در عقب یکی از نکاتی است که توسان 2016 را از نسل  های قبلی متمایز کرده و ظاهری خاص به آن بخشیده است.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
افزایش ابعاد در بدنه این خودرو به منظور بهبود فضای کابین صورت گرفته که این موضوع بر ابهت توسان نیز افزوده است.
 
کابین ارتقا یافته و مدرن توسان جدید
 
کابین توسان نیز مانند بدنه و ظاهرش دچار تغییر و تحولات اساسی بوده که در نتیجه حس و حال مدرن تر و کارآمد تری را به راننده و سرنشینان القا می کند.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
متریال به کار رفته در کابین نسبت به گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار بوده که تاحدودی لوکس تر شدن این خودرو را نشان می دهد. اما نکته ای که همچنان کمی نا امید کننده به نظر می رسد، بوی پلاستیک داخل کابین بوده که به محض ورود به مشام می رسد.
 
کابین جدید از یک طرح پویا و با نشاط پیروی کرده که شامل چند رنگ در تودوزی و داشبورد می شود. فرم کلی داشبورد بیش از هر چیز ما را به یاد سوناتا LF می اندازد که همین نکته نیز باز هم مساله لوکس تر شدن توسان را گوشزد می کند.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
از آن جایی که خودروی مورد بررسی یکی از فول ترین نمونه های وارد شده به کشور است، در جای جای کابین شاهد امکانات رفاهی چشم  گیری هستیم. در همان ابتدا که وارد کابین می شویم، رنگ زیبای تودوزی و صندلی ها در کنار سقف تمام شیشه پانوراما توجه را به خود جلب می کنند.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
صندلی ها نسبت به گذشته ارگونومیک تر و راحت شده که در بخش جلو دارای سیستم تهویه، گرم کن و سردکن بوده. همچنین صندلی  های عقب نیز قابلیت تنظیم در چند جهت را دارند.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
کنسول میانی و بخش مرکز کنترل توسان کاملا متحول شده و چهره ای مدرن به خود گرفته که در راستای آن فرمان جدید پوشیده شده از چرم قرار گرفته است.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
به محض ورود به کابین می توان بهبود فضا را مشاهده کرد که در نتیجه آن راحتی و آسایش سرنشینان تامین می شود. از امکانات و آپشن های هیوندای توسان جدید (2016 و 2017) می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، رادار خطی، رادار نقطه  کور، کروز کنترل فعال، سیستم صوتی و تصویری جدید با ساب جلو و عقب، درب صندوق برقی، اتوپارک، اتوهلد، شیب سنج، قفل دیفرانسیل، کول  باکس، سیستم اتوماتیک روشن  شدن چراغ  ها، ترمز پارک الکترونیکی، گرمکن فرمان ،صفحه کیلومتر سوپرویژن با نمایشگر رنگی 2/4 اینچی، کی لس و استارتر.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
مشخصات فنی هیوندای توسان جدید
 
تغییرات در توسان جدید تنها به بخش طراحی بدنه و کابین ختم نمی شود. بلکه دگرگونی در نوع پیشرانه را هم در بر می گیرد. این خودرو در آخرین نسل خود چند نوع پیشرانه بنزینی و دیزلی را به مشتریان عرضه می کند که پر بازده ترین و قوی ترین نمونه آن موتور 1.6 لیتری توربوی T-GDI بوده که توانایی تولید 176 اسب  بخار نیرو را دارد.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
پیشرانه دیگری که از سوی هیوندای عرضه می شود، موتور دو لیتری چهار سیلندری است که در بهترین حالت توان تولید 164 اسب بخار نیرو و 204 نیوتن متر گشتاور را دارد، خودروی مورد نظر نیز دارای همین پیشرانه دو لیتری است.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی، وظیفه انتقال نیرو را برعهده دارد. همچنین سیستم چهار چرخ متحرک یکی از گزینه هایی است که برتوانایی های توسان جدید می افزاید.
 
تجربه رانندگی با هیوندای توسان جدید
 
هنگامی که پشت فرمان توسان 2016 می نشینید اولین نکته ای که توجه شما را به خود جلب می کند، وجود ادوات و کلید های زیاد روی کنسول و فرمان است که حس کنجکاوی را در شما تهییج می کند.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
صندلی به خوبی شما را در برگرفته و موقفیت استانداردی را برای شما فراهم می کند. همچنین دید کافی از اطراف نکته مثبتی است که در اغلب کراس اورها این موضوع وجود ندارد.
 
با استارت زدن پیشرانه دو لیتری، به خوبی متوجه می شوید که با یک خودروی آرام و مطیع سروکار دارید. موتور بسیار نرم و بی صدا کار کرده و کم  ترین صدایی به کابین منتقل نمی شود. البته این نکته فقط تا زمانی مستدام است که موتور با دور پایین کار کند. زیرا در دورهای بالا شاهد بروز کمی لرزش و ورود صدای پیشرانه به فضای کابین خواهید بود.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
باوجود کاهش حجم و قدرت موتور نسبت به گذشته، چندان با کاهش شتاب رو به رو نیستیم. به لطف سیستم تعلیق پیشرفته نصب شده روی این خودرو، سواری و هندلینگ قابل قبولی را تجربه خواهید کرد.
 
همین امر شما را مجاب کرده تا از کاهش قدرت نسبت به گذشته صرف  نظر کنید. سیستم های کمک راننده به خوبی وظایف خود را انجام داده و شما می توانید با خیالی آسوده در خایابان های شلوغ تردد کرده. همچنین ایمنی بالای توسان 2016 یکی دیگر از نکات مثبتی است که به شما اطمینان خاطر می دهد.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
توسان در شهر به خوبی عمل کرده و توقعات را تا حدودی برآورده می کند. از سوی دیگر امکانات رفاهی متعددی که روی این خودرو نصب شده، کمک می کند تا در سفرهای طولانی سرنشینان کمتر احساس خستگی کنند و از سواری با آن لذت ببرند.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
قیمت و شرایط بازار هیوندای توسان جدید
 
شاید به جرات بتوان گفت که توسان نسل جدید به خودرویی فراتر از انتظار تبدیل شده که همین موضوع موجب افزایش قیمت آن نیز شده است. باوجود این که هنوز خرید و فروش این خودرو در بازار شروع نشده، اما قیمتی حدود 160 تا 170 میلیون تومان برای آن درنظر گرفته شده است و همین امر کمی موجب دلسردی مشتریان می شود.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
در حالی که قیمت نمونه های صفر کیلومتر و فول آپشن هیوندای سانتافه در بازار از 220 میلیون تومان فراتر رفته است، قیمت 160 – 170 میلیونی برای توسان جدید چندان هم غیر منطقی به نظر نمی رسد، اما نکته اینجاست که قیمت این مدل در بازار های جهانی نسبت به نسل قبلی افزایش نیافته است و طبق معمولا اختلاف قیمت نمونه جدید و قدیمی به جیب وارد کنندگان ایرانی می رود.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
از طرف دیگر با چنین قیمتی می توان نمونه های دست دوم نسبتا کم کارکرد از سانتافه را خرید و یا به سراغ گزینه های دیگر رفت، به خصوص که احتمالا ظرف چند ماه آینده شاهد عرضه نسل تازه کیا اسپرتیج و رنو کولئوس در بازار خواهیم بود که هر دو خودروهای شایسته ای برای رقابت با توسان جدید محسوب می شوند.
 
با این وجود توصیه می کنیم که اگر به جای اپشن و امکانات رفاهی به دنبال شتاب و مشخصات فنی بهتر در این رده قیمتی هستید، به سراغ MG GS بروید که با رقمی در حدود 160 میلیون تومان عرضه می شود و با شتاب صفر تا صد حدود 8.7 ثانیه نزدیک به 4 ثانیه از هیوندای توسان جدید سریعتر است.
 
اولین تجربه رانندگی با توسان 2016 در تهران
 
به هر حال انتظار می رود که شاهد استقبال خوبی از این کراس اور زیبا باشیم. در پایان از محمد فتحی مالک محترم جهت در اختیار قرار دادن خودرو به منظور تهیه گزارش تشکر و قدردانی می کنیم.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , توسان , IX35 , هیوندای ix35 , اسان موتور , بازار خودرو , خودرو شاسی بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

خشایار
1

زیاد جالب نیست
19:07  1395/06/21
پاسخ دادن
سامي
4

ماشينت آلمانيه؟ ( ;
10:15  1395/11/05

حسن
4

تو خوزستان زیاد ازشون اومده من قبلا از قیافه توسان خوشم نمی اومد ولی توسان جدید واقعا زیبا شده و البته خیلی شبیه سانتافه و به قیمتش می ارزه.در ضمن اونهایی که میگن عقبش شبیه x50شده یه نگاهی به معرفی خود x50 بکنن می بینن که اون کپی (اگر اشتباه نکنم) الفا رومئو هست.
13:25  1395/06/20
پاسخ دادن
یاسر
2

بابا چین خودش هیچ ماشینی رو بر اساس خلاقیت خودش نمیزنه
همه ماشین هاش کپی از سایر برندها هستند.
حتی تو لوگوی شرکت هم دزدی می کنند. مثلا همین جک آشغال که
حتی جرات کرده لوگوش رو از بنز کپی کنه. برای این که زیاد تو ذوق نزنه
یه خط دیگه به قطرهای دایره اضافه کردن
بعدش ملت بدبخت و ظاهر بین ما هم میان میخرن
13:41  1395/06/20

vahid
0

copy lifan x50 zade
16:20  1395/06/16
پاسخ دادن
سامي
0

O :
10:06  1395/11/05

سامي
0

O : خود ليفان از رو آلفا رومئو جوليتا زده ( ;
10:12  1395/11/05

محمد
6

معلوم نیست کی از روی دست کی کپی میکنه ، تا دیروز چین از کره تقلید میکرد امروز برعکس شده چون عقب ماشین مثل لیفان ایکس 50 میمونه .
12:36  1395/06/16
پاسخ دادن
یاسر
7

مضخرف به هم نباف . باز شما چین پرست ها صداتون دراومد ...
12:38  1395/06/20

کاربر: m&z
10

ماشین خیلی خوشکلیه. ولی وقتی قیمت واقعی ماشین رو میبینی و با قیمت داخل مقایسه میکنی برق از سر آدم می پره
10:44  1395/06/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟