برسی فنی ساندرو استپ وی

 

برسی فنی ساندرو استپ وی

 
در دنیا «ساندرو» را با لوگوی «داچیا» می ­شناسند؛ داچیا نام یک شرکت خودروساز و از زیر مجموعه ها و همکاران شرکت رنوی فرانسه است که به عنوان برند ارزان قیمت و اقتصادی تحت مالکیت رنو قرار دارد.
 
ساندرو استپ وی نیز تا کنون در قالب دو نسل به بازار ارائه شده که داچیا آنها را ساندرو یک (2007- 2012 در رومانی) و دو (2012- تاکنون) نام گذاری کرده است که البته مدل دوم را «فیس لیفت» هم می­ نامند.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
علت این نام گذاری هم آن است که تغییرات این دو خودرو محدود به تعویض چراغ ها و البته کمی اصلاح ساختارهای ایمنی بدنه می شود.
 
بر همین اساس، رنو ساندرویی که در خیابان های شهر می­ بینیم از نوع اول است و پس از رونمایی اولین نمونه در سپتامبر ۲۰۰۷ در کشورهای برزیل، در رومانی، کلمبیا و سپس در ایران تولید شده است.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
شاید جالب باشد که بدانید کلمبیا آخرین ساندرو نسل اول را در سال ۲۰۱۵ تولید کرد و اکنون به تولید نسل دوم این مدل می پردازد، به عبارت دیگر تولید ساندرو نسل اول در تمام نقاط جهان به جز ایران متوقف شده است.
 
ساندرو دارای پلت فرم مشترکی با لوگان یا همان تندر ۹۰ است که احتمالا بارها سواری آن را تجربه کرده اید؛ این خودرو که یک سوپرمینی هاچ بک 5 درب محسوب می شود، از لحاظ پلت فرم با داستر نیز هم خانواده است.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
ساندرو استپ وی با طول 4020، عرض 1746 (بدون آیینه های عرضی) و ارتفاع 1534 میلیمتر در حالت عادی یک سر و گردن از خودروهای سدان و هاچ بک تولید داخل بلندتر به نظر می رسد؛ حال آن که ارتفاع در خودروی استپ وی همین مدل که سابقاً در برزیل و رومانی تولید شده است به 1578 میلیمتر می رسد.
 
بنابراین ساندرو استپ وی در حدود 4.5 سانتی متر نسبت به مدل معمولی، افزایش ارتفاع را تجربه کرده است که البته شامل وجود باربند روی سقف خودرو می شود و ظاهرا تغییر ارتفاع کف خودرو از سطح زمین در حدود 2.1 سانتی متر عنوان شده است.
 
طراحی ظاهری رنو ساندرو استپ وی
 
ساندرو استپ وی علاوه بر اختلافات ظاهری، تفاوت عمده ای با نمونه سوپر مینی (هاچ بک) خود ندارد و حس خشونت و هیجان با نگریستن به دو ماشین در کنار هم کاملاً القا خواهد شد.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
اما با وجود شباهتی که به آن اشاره کردیم، تفاوت در نوع رنگ آمیزی سپرهای عقب و جلو، باربند و قطعات زینتی اطراف گلگیر و رکاب خودرو در مدل استپ وی مشهود و چشم نواز است.
 
باربند و اختلاف ارتفاع دو ماشین کاملاً حس بلندتر بودن ارتفاع استپ وی را به شما می ­دهد. جلو پنجره و نوع چراغ ها نیز در مرحله بعد توجه را به خود معطوف می کند.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
هاله مشکی رنگ اطراف چراغ استپ وی، خودرو را بسیار جذاب تر از ساندرویی معرفی می کند که در برابر استپ وی ناتوان و خسته به نظر می رسد. اما در مورد آیینه ها و زه های جانبی کاملاً به نوع سلیقه مشتری بستگی دارد که کدام را انتخاب کند، ساده یا رنگارنگ.
 
برای تشخیص ساندرو استپ وی دستی و اتوماتیک بهتر است بدانید زه جانبی، دستگیره و آینه در مدل اتوماتیک همرنگ بدنه بوده و در مدل دستی بی رنگ است که البته از لحاظ زیبایی کاملا بستگی به سلیقه خریدار دارد.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
تفاوت­های یاد شده باعث شده استپ وی بسیار متفاوت با خودرویی باشد که از آن متولد شده است؛ در هر حال، اختلافات اگرچه ساده هستند، اما تاثیر زیادی روی ظاهر خودرو گذاشته و توقعات را به عنوان خریدار یک هاچ بک ارزان قیمت غیر چینی کاملاً برآورده می سازد.
 
مسلما یکی از مهمترین نکته ها به تغییر رینگ های استپ وی مربوط می شود که در کنار حذف لبه زیرین سپر جلو، باعث تفاوت ظاهری خودرو شده است.
 
همچنین گفتنی است که فعلا محدودیت هایی برای عرضه ساندرو با رنگ های غیر از سفید، نقره ای و مشکی وجود دارد و ساندرو استپ وی نیز از این محدودیت های مستثنی نیست.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
ایمنی رنو ساندرو استپ وی
 
از لحاظ ایمنی، خودروی نامبرده دارای دو کیسه هوای راننده و سرنشین است که با فامیل قدیمی خود، یعنی تندر 90  فول آپشن مشابهت دارد. این خودرو از ترمز ABS به همراه EBD که تولید شرکت بوش است بهره می­ جوید.
 
گفتنی است که این نوع ترمز علاوه بر عدم سر خوردن در جاده از انحرافات جانبی نیز جلوگیری کرده و تسلط بیشتری در هنگام رانندگی برای راننده فراهم می آورد.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
ترمز های جلو دیسکی تهویه شونده و ترمزهای عقب کاسه ای هستند که سیستمی قدیمی و ساده در استاندارد های سال 2016 به حساب می آید.
 
بد نیست اشاره کنیم که بر اساس آمار «EURONCAP» این خودرو در سال 2008  موفق به کسب نشان سه ستاره ایمنی برای بزرگسالان و چهار ستاره برای کودکان شده است.
 
مشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی
 
مدل های مختلفی از موتور مانند D4D  با حجم 999 سی سی با قدرت ۷۷ اسب بخار تا K4M HI-  FLEX با حجم ۱۵۹۸ سی سی و توان ۱۱۲ اسب بخار روی این خودرو استفاده شده، ولی هم اکنون موتور KM4 A6 بنزینی برای مدل دستی ۵ سرعته و KM4 C6  برای مدل اتوماتیک با توان ۱۰۵ اسب بخار در ایران عرضه می­ شود.
 
شتاب 0 تا 100 کلیومتر بر ساعت این خودرو برای مدل های اتوماتیک و دستی به ترتیب 10.5 و 11.5 ثانیه برای موتور خودرو های تولید داخل ثبت شده که اندکی با آمار سایت های رسمی دیگر متفاوت است.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
ساندرو استپ وی را نخستین بار رنوی برزیل در سال 2008 به عنوان یک خودرو «کراس اوور» رونمایی کرد.
 
موتور 1.6 لیتری ساندرو استپ وی نیز مانند نمونه معمولی ساندرو و ال 90 یارای تولید 105 اسب بخار قدرت را دارد.
 
می توانید در جدول زیر فهرست تمامی پیشرانه هایی که بر روی رنو ساندرو ارائه می شود را مشاهده فرمایید.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
از جمله معدود تغییرات فنی استپ وی نسبت به مدل های عادی ساندرو می توان به استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و تغییرات جزئی گیربکس در راستای رفع مشکل روغن ریزی از ناحیه نزدیک به پلوس ها اشاره کرد که اشکالی متداول برای خانواده تندر 90 به حساب می آید.
 
از طرف دیگر در مدل دنده دستی، ماهک بندی مکانیزم تعویض دنده ها نیز با مکانیزم کابلی جایگزین شده و شاهد حذف گردگیرهای پولوس و استفاده از کاسه نمد برای آب بندی روغن گیربکس هستیم.
 
براساس اطلاعات رسمی کمک فنرهای عقب ساندرو استپ وی نیز با ساندرو هاچ بک متفاوت است.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
فضای کابین رنو ساندرو استپ وی:
 
پس از گشودن درب خودرو هیچ تغییری نسبت به نسخه هاچ بک رنو ساندرو احساس نمی ­کنید. همه چیز همانطوریست که بود و شاید جالب باشد که بدانید کابین ساندرو استپ وی و ساندرو هاچ بک، در واقع با تندر 90 فیس لیفت که در آینده نزدیک توسط ایران خودرو رونمایی می شود نیز مشابهت کامل دارد.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
اما نکته جالب در این است که اگر تندر 90 داشته اید و حال به داخل استپ وی بروید هرگز از ظاهر آراسته و در عین حال ساده­ ی آن شکایت نخواهید کرد. به هر حال قیمت آن با توجه به کیفیت کلی تا حدودی قابل دفاع به نظر می رسد.
 
اگرچه ساندرو و استپ وی بر اساس یک سوپر مینی طراحی شده اند، اما قبل از سواری تصور اینکه چقدر فضا برای راننده و سرنشین وجود دارد، سخت است.
 
تجهیزات، امکانات و آپشن های رنو ساندرو استپ وی
 
با وجود داشتن امکاناتی از قبیل آينه هاي جانبي برقي مجهز بهمراه گرمكن، شيشه بالابر برقي جلو و عقب، سيستم ضد سرقت (Immobilizer)، كامپيوتر اطلاعات سفر، احتیاج به آپشن هایی از قبیل سنسور دنده عقب، ضبط و باند مناسب و دلخواه، صندلی زیبا، سان روف و… در مقایسه با مدل های چینی کاملاً در این خودرو مشهود است.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
فضای چرخش سر راننده و جلوی پا بسیار مناسب است و داخل کابین به گونه ای طراحی شده که سه نفر با قد و قامت متوسط می ­توانند از صندلی عقب استفاده کنند.
 
ارگونومی و دسترسی راننده به ادوات داخلی کابین خودرو نیز بسیار خوب طراحی شده است و به لطف درب صندوق عقب بسیار بزرگ و خوش فرم، حمل اشیا بزرگ چندان سخت به نظر نمی رسد.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
فضای صندوق ساندرو استپ وی به گونه ایست که، در حالت تا بودن صندلی های عقب، گنجایش حمل بار به 1200 لیتر می رسد و در حالت ایستاده 320 لیتر گنجایش فضای عقب است.
 
اما برای کسانی که می خواهند از این خودرو برای حمل بار و جابجایی وسایل سنگین به کرات بهره جویند، با توجه به این که صندلی های این ماشین کاملاً به صورت تخت نمیخابند و باز و بسته کردن آنها نیز زیاد راحت نیست، خرید ساندرو استپ وی به عنوان ماشین همه فن حریف توصیه نمی­شود.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
براساس استاندارد euro n cap، دو نوع تست برخورد از مقابل و جانبی روی ماشین انجام شده است که در تصادف روبرو، خم شدن ستون های A و در تست تصادف جانبی، ضعف بدنه در جذب نیروی تصادف، دلیل کاهش امتیاز ایمنی ساندرو استپ وی عنوان شده است.
 
البته رنو با مهندسی خوب خود موفق شد تا در زمان ارائه نسل دوم، با چند تغییر نسبتا کوچک، 4 ستاره ایمنی را برای ساندرو کسب کند، اما متاسفانه فعلا برنامه ای برای عرضه این مدل 4 ستاره در بازار ایران وجود ندارد.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
در تست انجام گرفته­ ی تصادف از مقابل هم آزمایش با موفقیت انجام شد و فقط در آزمایش سنگین تست جانبی بوده که به آدمک آسیب رسید و خودرو نمره ای ضعیف گرفت. در واقع از این اتومبیل انتظار می رود که امکاناتی مانند کنترلر پایداری خودرو و کیسه های هوای کناری را کامل داشته باشد.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
تجربه رانندگی با ساندرو استپ وی
 
در مقایسه با نسخه اولیه، استپ وی به دلیل بهره جستن از ارتفاع بالاتر بدنه از شاسی نسبت به ساندرو مقدار بیشتری از ناهمواری های جاده را جذب خواهد کرد و در نتیجه سواری نرم تری را ارائه خواهد نمود.
 
البته باید در نظر داشت این بدین معنی نیست که راننده توقع مصاف با هر پستی و بلندی جاده را از استپ وی داشته باشد، بلکه ارتفاع بالاتر به فنرها اجازه حرکت و جذب بهتری را می­دهد.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
در مقابل نیروی­های جانبی بیشتر خود را روی ماشین نشان خواهند داد و البته این نیرو ها می توانند منجر به واژگونی شوند، بنابراین باید در مانور دادن با ساندرو استپ وی کمی محتاطانه عمل کنید.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
در مواجهه با این شرایط تنها عامل فرمان خودرو است که حس دقیقی را به راننده منتقل نمی کند و فاقد درکی از موقعیت پیش آمده است. پس در پیچ­ها باید مراقب سرعت باشیم.
 
نکته مثبت دیگری هم وجود دارد و آن وجود وزن نسبتا کم این خودرو باعث مانور بسیار مناسب در سطح شهر خواهد بود.
 
قیمت و شرایط بازار رنو ساندرو استپ وی
 
شاید مهمترین نکته در محصولات رنو که در داخل تولید می­شوند نسبت قابل قبول بین قیمت و کیفیت آنهاست. با این حال افزایش قیمت ساندرو استپ وی در مقایسه با ساندرو معمولی توجیه منطقی چندانی ندارد.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
قیمت تعیین شده برای ساندرو استپ وی دنده دستی حدود 46 میلیون تومان و برای مدل اتوماتیک حدود 53 میلیون تومان تعیین شده است و این در حالیست که بسیاری از مشتریان، عمده ضعف اصلی خانواده ساندرو و ال 90 را ضعف در طراحی داخلی کابین و کمبود امکانات و آپشن های رفاهی می دانند.
 
با این وجود در شرایطی که عمده خودروهای زیر 70 میلیون در بازار تبدیل به نمونه های بی کیفیت و یا چینی شده اند و حتی در چنین بازه قیمتی، شانس چندانی برای خرید خودرو های دست دوم شاخص هم وجود ندارد، شاید ساندرو استپ وی را می توان جذابترین و با کیفیت ترین خودرو غیر چینی معرفی کرد.
 
برسی فنی ساندرو استپ وی
 
در خاتمه لازم است اشاره کنیم که در بازار قطعات لازم برای تبدیل ساندرو هاچ بک به ساندرو استپ وی عرضه می شوند و اگر عده ای از خریداران ساندرو، بخواهند که هاچ بک خود را به شکل  وشمایل مدل استپ وی در آورند، می توانند با نصب باربند، تغییر رینگ ها و چراغ ها و رنگ آمیزی سپر ها به هدف خود دست یابند..
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , رنو , پارس خودرو , ساندرو استپ وی , بازار خودرو , شاسی بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

20 نظر

مهدی
0

بهترین و باکیفیت ترین انتخاب تا رنج 62 بی شک استپ وی هست...من یک ساله دارمش بی نظیره....
13:59  1396/08/06
پاسخ دادن
کاربر: تندر پلاس
0

میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اه اه تلخه!!!!!!


اگه پولشو داشتی برادر من معطل نمیکردی تو خریدش دادا
13:06  1396/08/06
پاسخ دادن
نیما
0

حالا ادم میفهمه چرا خودروسازها از برداشتن تحریم خوشحال بودن بجز ایران کی این لگن ها رو میخره اونم با این قیمت
22:52  1396/07/09
پاسخ دادن
ناصر
3

تو حوضی که ماهی نباشه، قورباغه می شه سپهسالار!
حالا حکایت ما هم شده همین. وقتی ماشین های معمولی دنیا مثل کرولا در ایران می شود ماشین اشراف، باید هم سرو دست بشکنند اقشار آسیب پذیر برای ال نود و نسخه های کپی پیست شده آن!
09:38  1395/07/02
پاسخ دادن
PK
0

چراغهای عقبش مثل رنو PK , شتر گاو پلنگ و کمی کنیم 46 میلیون بدی چی بخری ، فوق فوقش بعد از یکسال تقش درمیاد ، شب دراز است وقلندر بیدار ، خود کرده را تدبیر نیست . یا حق...
23:52  1395/07/01
پاسخ دادن
محمود
7

ساندرو هم به خاطر کیفیت خوبش بزودی مثل ال 90 خیابونا رو پر میکنه.
15:01  1395/06/24
پاسخ دادن
حسين
3

با سلام
به همگي ، بنظر من هم جك جي 5 و اس 5 از اين ساندرو ها بهتر هستند ساندرو هم خيلي به نسبت امكانات و قيمت گران است الان هر كه داره از كمك هاش و حداقل سيستم صوتيش مي ناله الان همه مي گن كيفيت موتور و گيربكس رنو فرانسه آخه ماشين كه فقط موتور و گيربكس نيست تازه اونم اگه بريد در رابطه با هر كدام از ماشين هاي چيني تحقيق كنيد كمترين مشكل را داره ساندرو در كلاس هاچ بك شهري بيشتر از 37 تا 40 نبايد باشه بنظر من خيلي زود به اين قيمت مي رسه كلا كلاس ال نودو بي 90 براي مسافرت به خاطر صندلي هاش و هندلينگش مناسب نيست و بعد از 5 ساعت رانندگي حس مي كني 15 ساعت پشت ماشين نشستي
13:44  1395/06/24
پاسخ دادن
علی
1

بنظر من ماشین چینی خیلی بیشتر از این می ارزه حداقل چینی با اپشن و قیافه تر از این ساندو
10:16  1395/06/24
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
0

دوستان در این لینک ساندرو به روز شده جهانی را ببینید و تفاوت را احساس کنید:http://www.renault.co.za/cars/sandero/index.html
03:25  1395/06/23
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
0

در مقایسه نسل اول و دوم ساندور نوشته اید"تغییرات این دو خودرو محدود به تعویض چراغ ها و البته کمی اصلاح ساختارهای ایمنی بدنه می شود.".با نگاهی به سایت اصلی اش متوجه اشتباه خود خواهید شد.طراحی داخلی و داشبورد از بابت زیبایی و طراحی نزدیک به خودروهای به روز جهانی شده است و امکانات خوبی هم دارد مانند کنترل صوتی روی فرمان و تهویه اتوماتیک.ایمنی اش نیز با دارا بودن سیستم کنترل پایداری خیلی بهتر شده است.
03:10  1395/06/23
پاسخ دادن
امیر(سابق)
0

رفیق منظورشون تغییراتی هست که قراره در ایران انجام بشه مثل محصولات دیگه که با تغییر چراق محصول جدید نامیده شده و5میلیون گرانتر میدن دست مردم نمونهاش هم زیاده 131.132......
13:37  1395/06/24

مهدی
2

الان بازار ما تو رده ماشینهای قشر ضعیف طوری شده که دنبال کیفیت هستند.خودم 206 اس دی داشتم هر روز تو نمایندگی بودم کارمو راه نمی نداختن با اشنا و کلی پارتی بازی رفتم اون قد خوب تحویل گرفتن.1 روزه ماشینمو میدادن.ولی بازم خراب میشد
21:29  1395/06/22
پاسخ دادن
همایون
1

حقمونه... والسلام
17:19  1395/06/22
پاسخ دادن
امین
4

این بیشتر از قیمت سمند .دنا نمیارزه
11:59  1395/06/21
پاسخ دادن
محمد
0

خخخ همون ساندرو معمولیه فقط سپرشو رنگ کردن چقدر زرنگن اینا بعد با 7یا8میلیون بالاتر میفروشن
07:31  1395/06/21
پاسخ دادن
محمد
0

بیشتر به کالسکه میخوره تا ماشین .

سیاست طراحی داچیا : بی سواد ترین و بی سلیقه ترین پیرزن کشور رومانی رو بیارید میخوایم ماشین طراحی کنیم ...

بعد هم آرم رنو رو بچسبونیم روش 3 برابر قیمت امتیازشو بدیم ایران که بدجور لنگ کالسکه موندن .

فقط من تو کف کیفیت خوب این ماشینم خدا وکیلی پلاستیک چیزی هم داره خراب بشه ؟ پلاستیک با کیفیت با پلاستیک بی کیفیت غیر از رنگشون چیزی برای نشون دادن داره ؟ داخل و بیرون این ماشین هیچی نداره که بشه بش گفت کیفیت فقط موتور و گیربکس هست که اونم تو ماشینیا چینی درست حسابی به این راحتیا خراب نمیشه .

هیچ آپشنی هم نداره بخواد خراب بشه که بعد بیان بگن بی کیفیت بود که خراب شد :D
04:51  1395/06/21
پاسخ دادن
محسن 2
7

نه پس پژو و دنا نه اینکه خیلی میارزه
22:17  1395/06/20
پاسخ دادن
امین
10

53ملیون پول بدی اخرش هم بشینی داخل یک ماشینی که مثل L90 اینا میخواستن L90 جایگزین پراید و پیکان کنن به نظر من که نه به قیمتش و نه طراحیه داخلیش نمی عرضه اونم تو سال 2016 بشینی تو یک ماشینی که داخلش شبیه ماشینای 10 15 سال قبله .
19:20  1395/06/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام بله بنده شدم
گلچین : سلام.برای هزارمین بار مال ما هم تاریخ اماده به فاکتور بروز شد.خب که چی .کسی میدونه چرا اینکار رو میکنن؟؟دلیلشون چیه از قبل عید این حداقل دهمین باره این اتفاق میوفته
M : 3سال ماشین ثبت نام کردم قرعه کشی بود رانا ، 207،پرشیاو.. به اسمم درنیامده ،100 میلیون پول واریز کردم برا سری اول ثبت نام وزارت صمت رفتم بانک رفاه گفتم حساب وکالتی کنند گفتن اوکیه روز باز شدن سایت دیدیم حساب وکالتی نیست نشد وارد بشم ،این سری دوم باز 100تومن ریختم زمستان 403 شاهین به اسمم درآمد اینم که این جوریه آقا برامن پیام اومده با اتومات معاوضه کن در صورت تمایل نه از ماشین اتومات خوشم میاد نه اصلا نداشتم 200میلیون بیشتر بدم مگه کم پولیه، بعدم پیام اومده با کوییک gx اونم در صورت تمایل ننوشته عدم تعویض میشه انصراف که به استناد همین پیامک شما جای ما بودی عوض میکردی یا صبر ؟ 5سال از عمرمون رفته هنوز ماشین صفر سوار نشدیم نه این فقط بقیه آشغالای داخلی طمع کجا بود مرد حسابی ما مصرف کننده ایم همه دلال نیستن که
s3 سفید-- تهران : سلام دوستان من تماس گرفتم با تعزیرات به شماره 135 گفت برای خودروسازها اگر حداقل 50 مورد شکایت در مورد مدلهای مختلف تولیدی دریافت کنیم بلافاصله ورود میکنیم روالش رو توضیح داد ترجیح میدم برم شکایت ثبت کنم از کرمان موتور چون قبل از عید پلاک شدم ولی ماشینو تحویل ندادن
j7 : من که شهریورم تحویل نگرفتم
بی بی : مسئولان سایپا و ایرانخودرو یک مشت دزد سرگردنه .
مهرداد شیراز s3 : درود من هم رفتم توی سایت تعزیرات شکایت کردم tazirat135.ir از کارت و بیمه ماشین و برگ اول قرارداد هم اسکن گرفتم گذاشتم ضمیمه شکایت بنظرم اگر همه کسانی که پلاک شدن ولی خودرو نگرفتن از کرمان موتور همت کنند و شکایت کنند شرکت مجبور به ارسال خودرو میشه . حتی شده تشریف ببرید کافی نت قرارداد و کارت و بیمه ماشینو ببرید باعث میشه تحویل ماشین زودتر بشه تا بعد بریم دادگاه بابت دیرکردش شکایت ثبت کنیم
امیدواری و صبر : اکثر ما ها که پول سهند نداریم برای تکمیل وجه و ثبت نام و اینکه حتی توی برنامه دیوار کسی حاضر نیست حواله سهند را به قیمت ۲۰ میلیون تومن بخره. اگه سایپا واقعا راست میگه قیمت سهند را به قیمت ساینا کارخانه ای و قیمت نهایی برای آبان ماه به بعد به ملت واگذار کنه همه ما استقبال میکنیم وگرنه ما غیر ساینا اس چیز دیگه ای نمیخواهیم .وسلام
پذیرش۱۹اسفند : اینجور معلومه فعلا فاکتور نمیکنه ای شرکت بی صاحب
Reza : دوستان عزیز من همین الان زنگ زدم سایپا شماره ملی رو گفتم برگشت گفت که شما اسمتون تو لیست هست و منتظر پیامک واریز باشید ..گفتم احتمالش هست که کلا کنسل بشه گفت همچین چیزی امکان نداره وقتی سایت یکپارچه ارجاع به خودرو ساز زده یعنی اسمتون دراومده و فقط،باید منتطر پیامک واریز باشید. گفت توی سال جدید واسه هیشکه پیامک نرفته ولی قطعا میاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حامد : تا حالا که مالیاتی تصویب نشده و از کسی نگرفتن
سورن پلاس مشکی : من 5 دی تکمیل وجه هنوز هم فاکتور نشدم تا کی کسی اطلاع نداره؟چرا بعضیا بعد ما هست ولی فاکتور شدن؟ خسارت تاخیر تعلق میگیره از کی؟
207 پانو : داداش از جای معتبر خبر گرفتی ؟؟؟؟؟
207 تحویل اسفند : 16 دی فاکتور شدن از فردا 17 دی فاکتور شروع میشه
مهدی تبریز : با سلام ساینا دوگانه امروز فاکتور شد چند روزه میرسه دستم ماشین؟
خرداد ماه : دعوتنامه خرداد ماه آمده براتون اطلاع بدین لطفا کسی آمده مال پیش فروشها
سورن دوگانه تحویل اسفند : اینجور که پیداست تحویل اسفند به برج 4 میوفته
سارا محمدی : گفت تا 15پرونده اش بسته میشه
پارس : 🤦‍♂️😂😂
دوگانه اسفند : دو گانه اسفند چی شد پس نه تبدیل میاد نه فاکتور میشه .کسی خبر نداره