خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
کدام خودروها استاندارد یورو 5 خواهند شد؟
1395/06/31
14:00
کدام خودروها استاندارد یورو 5 خواهند شد؟
سال آینده در حالی خودروسازان ملزم به رعایت استاندارد آلایندگی یورو 5 در محصولات تولیدی خود هستند که به گفته برخی مسوولان دو خودروساز بزرگ کشور، این الزام تنها در مورد محصولات جدید صدق میکند و محصولات فعلی اجازه تولید با استاندارد یورو 4 را خواهند داشت.مصوبه دولت و محیطزیست مبنیبر الزام خودروسازان به تامین استاندارد یورو 5 در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان محصولات فعلی خودروسازان بهدلیل قدیمی بودن پلتفرم قابلیت اخذ استاندارد آلایندگی یورو 5 را نخواهد داشت. هر چند از خرداد 92 شمارهگذاری خودروهای یورو 2 ممنوع و تمام خودروهای تولید داخل ملزم به رعایت استاندارد یورو 4 شدند، اما تا اوایل همان سال تنها 30 درصد از خودروها موفق به اخذ استاندارد یورو 4 شدند و 70درصد مابقی بهدلیل قدیمی بودن نتوانستند با استاندارد یاد شده انطباق پیدا کنند. به هر حال با مساعدت سازمان حفاظت از محیط زیست در شرایطی تمام خودروها توانستند مجوز شمارهگذاری بگیرند که با مصوبه دولت سال 96 خودروها باید طبق استاندارد یورو 5 تولید شوند. در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو عنوان میکند که خودروسازان با محصولات فعلی قادر به اخذ این استاندارد نخواهند بود، مگر اینکه از تولید برخی محصولات فعلی خود صرفنظر کنند.
بر همین اساس بهنظر میرسد که خودروهای پرتیراژ کشور قابلیت اخذ استاندارد یورو 5 را نخواهند داشت و با استاندارد یورو 4 به حیات بلند مدت خود ادامه خواهند داد. اما یکشنبه گذشته در برنامه پایش همین موضوع مورد گفتوگو و تبادلنظر کارشناسان قرار گرفت؛ بهطوریکه حسن قرهای، قائممقام رئیس مرکز مطالعات و استراتژیک سایپا در مورد الزام خودروسازان با تامین استاندارد یورو 5 از ابتدای سال آینده تاکید کرد که مصوبه دولت و محیطزیست مبنیبر الزام خودروسازان به تامین استاندارد یورو 5 فقط برای محصولات جدید است و محصولات قبلی با استاندارد یورو 4 اجازه تولید خواهند داشت. وی همچنین در این برنامه بر ادامه تولید پراید بهدلیل استقبال مردمی تاکید کرد. دیگر مهمان این برنامه کیوان وزیری، قائممقام معاونت طراحی و توسعه ایران خودرو بود که وی نیز عنوان کرد براساس قانون آلایندگی که مصوبه هیات دولت است و ابلاغ آن توسط سازمان محیطزیست انجامشده برنامه یورو 5 برای محصولات جدید با پلتفرم جدید است. براساس همین مصوبه تولید محصولات کنونی تا دو سال آینده میتواند ادامه پیدا کند.وی همچنین تولید خودروهای یورو 5 را فاقد زیر ساختهای لازم از سوی دولت خواند و تاکید کرد اکنون روزانه 75 میلیون لیتر سوخت یورو 4 نیاز داریم که طبق اعلام رسمی فقط یکسوم بنزین کنونی یورو 4 است.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
ایران خودرو
,
سایپا
,
پارس خودرو
,
بازار خودرو
,
تولید خودرو
,
دنا
,
پژو
,
پراید
,
تیبا
,
سمند
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
3 نظر
حبیب
6
استاندارد یورو 4 و 5 در اینجا یعنی نصب یک کاتالیزور سنگین تر و کم کردن توان و گشتاور موتور همین و بس . همون موتورهای یورو 2 صد شرف داشتن به این یورو 4 ها چه برسه که یورو 5 هم بشن . من یه سمند ای اف سون یورو 4 خریدیم واقعا ضعیفه هر جا هم نشونش میدم میگن یورو 4 ها همینطور شدن مخصوصا ای اف سون که کاتالیزورش قوی تره و خواستن مصرف هم کمتر بشه اومدن از قدرتش کمتر کردن تا آلودگی کمتر سمت اگزوز بره
19:57 1395/07/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
9
ای بابا کی میخواد بر استاندارد خودروها نظارت کنه؟ سازمان استاندارد؟ اونم دولتیه. خودروسازها هم دولتی. پس این شعارها کلاه گشاد سر مصرف کننده گذاشتنه
16:20 1395/06/31
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
7
رفیق این صحبت هم مثل بنزین یورو5 هست که میگفتند. بعد از اینکه یکی از مدیران برکنار شد اعتراف کرد که مثلا یک کشتی بنزین یورو5 میخریدند و دوتا کشتی (بنزن) پالایشگاهی تو انبارهایی که تو عمان داریم و یا تو دبی با اون قاطی میکردند و به اسم بنزین یورو5 به مردم قالب میکردند. نمیدونم اینها چه بلایی سر مردم دارن میارند که مدام در حال قایم موشک بازی و دروغ گفتن به مردم هستند. و نمیدونم چی شده که ما مردم هیچ اعتراضی هم نمیکنیم
18:51 1395/07/01
گزارش
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
شاهین اتومات 12 مهر 1402
18 نظر
سوم بهمن
8 نظر
صابری 1
3 نظر
اطلاعات خودرو
S.207.پانا
67 نظر
سورن 31 تیر پیش فروش
22 نظر
اخبار سایپا(خبر موثق)
18 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین G
: خوشت نمی اومد نمی خریدی لااقل برسه به یکی که نیاز داره
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
حمید
: حرف مفت نزن توماشیناایرانی حرف اولامیزنه من 2سال داشتم این سومین شاهینه امسال نوشتم آنقدربی انصاف نباش یکی نداشته باشه باحرف شما مایوس میشه مثلاشما بی ام و سوارمیشدی یابنز که شاهین برات بده
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
طاها
: سلام امروز برای من دعوت نامه آمد دوسال پیش شاهین جی اتوماتیک نصف پول واریز کردم امروز برام پیامک دندی آمده واقعا این انصاف نیست برای مردم درست کردن خدارو خوش نمیاد من طلا فروختم اون موق الانم طلا گران شد اون ماشینم خواستم نشد خدا ازشون نگذره
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
مهدی
: ببخشید تکمیل وجه کی هستین
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
فربد
: تارا دستی تیتانیوم تحویل 3 شهریور هنوز کسی مونده فاکتور نشده باشه؟
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین g
: تبدیل نزن
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
قلی نیا
: روحش شاد سواد نداشت ولی آباد میکرد آبادانی بلد بود ولی الان از همش از یزید شنیدیم ولی از اینا دیدیم
شرایط فروش شاهین G پس از مدتها اعلام شد [آذر 1403]
حمیدرضا
: هیچ کی نمیتونه بازداشت کنه ما طلبکار هستیم امروز من با دو نفرشان تا حد درگیری بحثم شد بی ادب و پر رو هستن
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
t8
: اردیبهشت
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
سلگی
: سلام دوستان منم 13آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده برا شاهین جی بنظرتون تبدیل بزنم یا خیر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سايپا کارا 151 TL
علی .
: 3شهریور دارم 30شهریور هم دارم هیچ کدوم فاکتور نشده
نیسان دیزل
علوی
: سلام منم نوراباد لرستانم از گاوکش تو کجایی بنظرم شاید برا خودشان یا آشناها پلاک میکنن
نیسان دیزل
علی بی پلاک
: داداش بیا پذیرش پیش ما همه پیش همیم میفهمی منظورمو؟؟؟؟
پژو 207i دستی
محمد
: سلام کسورات زده 75 میلیون یعنی چی؟
ساینا
دوگانه خرداد
: دوگانه؟
رانا LX
سعید
: اونا مال کلاس سقف شیشه ای 6 دنده که فرمان برقی...تو قراردادها نوشته شده سقف فلز فرمان هیدرولیک
سایپا اطلس جی
جواد
: مشکل سانروف دارن، من خودم قطعه ساز هستم و از کارشناس 3 تا مگاموتور پرسیدم گفتن تامین کننده سانروف به دلیل مطالبات معوقه به خط قطعه نمیده
MVM 550 اتومات
آریزو 6 پرو
: سلام ، دوستان کسی از دفتر مرکزی یا جایی که اطلاعات دقیق داشته باشه پیگیری نکرده ؟ واقعا تا کی قراره طول بکشه تحویل این گوه ! اگه چیزی میدونید بگید لطفا . ارزش پولمون نابود شد 😑
سایپا کوییک
Reza Rs
: سلام دوستانی 20 تیر ب بالا هستن و هنوز فاکتور نشدن کوییک Rs لایک کنن ببینیم چند نفرن
ساینا
اسقاطی اردیبهشت
: خوب بید