ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران

 

ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران

 
911  یک محصول  لوکس دو در اسپرت از کمپانی پورشه است .نخستین نسل از 911 در سال 1963 رو نمایی و عرضه شد و تا به امروز 7 نسل از این خودروی پر طرفدار به فروش رسیده است.
 
پورشه 911 را باید یکی از اصیل‌ ترین سوپر اسپرت‌ های تاریخ دانست. این کوپه با نزدیک به 50 سال قدمت، به یک سمبل برای اتومبیل‌ های اسپرت تبدیل شده و هر نسل آن، بهترین در کلاس خود بوده و همواره رقبا را به چالش کشیده است.
 
در طول تولید 911، این کوپه با کم ترین تغییرات ممکن، آن هم جهت بهبود آیرودینامیک روبرو شده است. به همین دلیل است که برخی از کارشناسان عقیده دارند که طراحان پورشه، تنبل ترین طراحان دنیا هستند،  چرا که هر نسل آن با نسل پیشین تفاوت چندانی ندارد.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
در طراحی نسل جدید،گرچه فرم کلی نگه داشته شده، اما از آغاز سپر جلو تا پایان سپر عقب بهینه سازی و پیشرانه آن تقویت شده است. از سوی دیگر نسل جدید، نخستین اتومبیل با بهره مندی از یک گیربکس 7 دنده اتوماتیک دو کلاچه PDK  است.
 
پورشه با حفظ فرم کلی 911 همواره این ماشین را مورد بهینه سازی قرار داده و هر نسل آن بیشتر از نسل پیشین خودنمایی کرده است.
 
با اینکه نسل جدید پورشه 911 در نگاه نخست دارای شباهت های فراوان به نسل پیشین است، اما با نگاهی ژرف در می یابیم که در اینجا سخن از اتومبیلی کاملا نو در میان است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
نسل جدید در همه اندازه های بدنه از رشد چشمگیری را تجربه کرده است. این اتومبیل در طول بدنه 56 میلی متر و فاصله میان اکسل ها نیز از 100 میلی متر کشیده تر شده است.
 
از این گذشته برای بالاتر بردن پایداری و چسبندگی به راه، فاصله عرضی میان چرخ های آن نیز 65 میلی متر افزایش یافته، اما بلندای آن نسبت به نسل پیشین 11 میلی متر کاهش پیدا کرده است.
 
طول، عرض و ارتفاع بدنه آن به ترتیب برابر با 4491، 1808، 1295 میلیمتر و فاصله اکسل های آن از یکدیگر برابر با 2450 میلی متر است. ویژگی طراحی نسل جدید 911 بیشتر در فرم آینه های بیرونی است که به روی درها منتقل شده اند.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
از این گذشته اسپویلر اتوماتیک پورشه کاررا S که از سرعت 120 کیلومتر در ساعت از جای خود بیرون می آید نیز پهن تر از مدل پیشین و دارای کارایی بهتری است.
 
شاسی این ماشین نیز نسبت به مدل پیشین کاملا دگرگون شده. سنگینی این شاسی که از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا ساخته شده، بسته به مدل تا 45 کیلوگرم کمتر تر از نسل پیشین است.
 
پورشه 911 یکی از با اصالت ترین و معروف ترین مدل های این برند آلمانی است که در بسیاری از مسابقات اتومبیل رانی نیز به علت عملکرد بسیار خوب پیشرانه و همچنین هندلینگ و فرمان پذیری خیلی خوب از آن استفاده می شود.
 
علاوه بر این ها خودرویی است که با وجود اسپرت بودن، در خیابان های شهر همانند سایر خودروهای لوکس می تواند یکه تازی و چشم ها را به خود خیره کند.
 
طراحی داخل کابین و امکانات رفاهی
 
وقتی که وارد کابین نسل جدید پورشه 911  Carrera Sمی شویم، متوجه دگرگونی هایی در طراحی آن می شویم. این تغییرات به گفته برخی از کارشناسان از فرم و ویژگی های کابین پورشه کاررا GT سال 2003 الهام گیری شده است.
 
تو دوزی تمام چرم با رنگ قرمز نقش بسزایی در زیبایی کابین این سوپر اسپرت دارد. آمپرهای این مدل که از 5 نشان دهنده گرد تشکیل شده است جلوه ای خاص به کابین بخشیده است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
در این میان نشان دهنده ی دور شمار موتور که بزرگتر از سایر نشان دهنده هاست در کانون آمپرها جای دارد و نشان دهنده سرعت سنج در سمت چپ آن جاگذاری شده است.
 
در سمت راست دور شمار موتور نیز یک نشان دهنده دیجیتال قرار دارد که قسمتی از کامپیوتر رانندگی این ماشین به شمار می آید و در دو سوی بیرونی راست و چپ آن نیز چهار نشان دهنده دیگر از قبیل نشان دهنده سوخت، دما سنج موتور، فشار روغن و آمپر باتری قرار گرفته است.
 
در بالای قسمت کنسول میانی یک ساعت با کورنومتر وجود دارد که در بردارنده ی سامانه اندازه گیری شتاب یا Launch Control  نیز است. افزایش فاصله محورهای این ماشین نیز فضای خوبی را در این کابین پدید آورده که راحتی و لذت رانندگی با این سوپر اسپورت را بالاتر برده است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
کابین نسل جدید پورشه 911 کاررا  نیز گرچه دارای شباهت هایی به نسل پیشین است، اما در بر دارنده ی ویژگی های نو  نسبت به آن است. در این میان شاید کنسول میانی بلند این ماشین که از پورشه پانامرا قرض گرفته شده یکی از ویژگی های کابین نسل جدید این مدل باشد.
 
کیفیت بسیار خوب ادوات و همچنین وجود تجهیزات و امکانات رفاهی متعدد در این مدل موجب شده تا علاوه بر ویژگی های اسپرت، حس سواری در یک خودرو لوکس را به سرنشینان خود القا کند.
 
کاررا 911 مجموعا دارای 6 ایربگ است که به صورت جانبی، پرده ای و برای سرنشین و راننده طراحی شده است. از امکانات جالب این مدل می توان به سیستم پشت سری های صندلی فعال  اشاره کرد که در هنگام واژگونی به صورت خودکار از جای خود خارج شده و از برخورد احتمالی سر سرنشینان به زمین جلوگیری می کنند.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
کمربند های ایمنی پیش کشنده ،سیستم تهویه هوا مطبوع، کنترل اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی تصویری مولتی مدیا، رادیو پخش، نمایشگر، سیستم امنیتی قفل مرکزی، ایموبلایزر، دزدگیر و… اشاره کرد.
 
مشخصات فنی پورشه 911 کررا S
 
کاررا  s با پیشرانه ای نو که پورشه آن را Porsche Intelliget Performance نامگذاری کرده راهی بازار شد. یک موتور باکسر 6 سیلندر 3.8 لیتری با 24 سوپاپ در سر سیلندر هایش که گرچه در توان و گشتاور، نیرومند تر از نسل پیشین است، اما مصرف سوخت آن 16 درصد کمتر از مدل قبلی است، که این یک نکته ی مثبت برایش محسوب می شود.
 
پورشه برای کاهش مصرف سوخت این موتور از راهکارهایی چون سامانه StartStop  که در ترافیک و حالت ایستاده موتور ماشین را به صورت خودکار خاموش می کند به همراه سامانه الکترومکانیکی فرمان و جعبه دنده ی 7 سرعته سود جسته است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
بیشترین توان و گشتاور این موتور به ترتیب برابر با 400 اسب بخار در 7 هزار دور و 440 نیوتون متر در 5600 دور در دقیقه است. همچنین شتاب 0 تا 100 کیلومتر و بیشترین سرعت این سوپر اسپرت پورشه برابر با 3.4 ثانیه و 302 کیلومتر در ساعت است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
میانگین مصرف سوخت این آلمانی 1455 کیلوگرمی 11.5 کیلومتر بر هر لیتر بنزین است.
 
معمولا خریداران اتومبیل های سوپر اسپرت بیشتر به توانایی های شتاب و سرعت اتومبیل های این کلاس می اندیشند تا مصرف سوخت. اما این روزها که همه جا سخن از خودروهای سبز و دوستدار محیط زیست است، یک ماشین سوپراسپرت نیز باید سبز باشد و با نگرش به محیط زیست پاک طراحی شده باشد.
 
از سوی دیگر گفته می شود که در آینده امکان به بازار آمدن پورشه 911 با تکنولوژی هیبریدی نیز وجود خواهد داشت. پورشه 911 کاررا با  برخورداری از دینامیک بالای رانندگی، سامانه ی فنر بندی سفت و اسپرت و فرمانی با دقت بسیار بالا از پرطرفدارترین اتومبیل های اسپرت در جهان است.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
نسل جدید اين ماشين بسته به مدل و اندازه وسايل سفارشي از يك ديناميك رانندگي درخور نگرش سود مي برد. در اين زمينه به ويژه بايد از سامانه  PDCC  )يا (Porsche Dynamic Chassis Control كه براي نخستين بار براي مدل كاررا S قابل سفارش است نام برد.
 
اين سيستم نقشي اساسي در كنترل اتومبيل در مانورهاي سخت را بر عهده دارد و از حركت هاي ناگهاني بدنه در مانورها پيشگيري مي كند. بدين روي چرخ ها با رينگ 20 اينچي پورشه همواره در بهترين وضعيت خود در تماس با راه باقي مانده و از چسبندگي بسيار بالایی به سطح راه برخوردار است و با بالاترين سرعت، كنترل ماشين را در مانورها و سر پیج ها آسان تر مي كند.
 
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
سیستم تعلیق این مدل نیز مانند دیگر خودروهای اسپرت نسبتا سفت و خشک بوده و صندلی های اسپرت و عضلانی آن نیز به خوبی بدن شما را تحت حمایت خود قرار می دهند.
 
رانندگی با پورشه 911 تجربه ای است که شاید از نظر اینکه هم بسیار اسپرت است هم لوکس، بسیار خاص و به یاد ماندنی است. پورشه 911 را باید یک الگو و معیار شگفت انگیز برای عملکرد و بهره وری در یک خودرو دانست. شاید به جرات بتوان پورشه 911 را یکی از کامل ترین خودروهای اسپرت دانست.
 
اما باید این نکته را در نظر داشت که در ایران هزینه نگهداری این دسته از خودروها بسیار بالا بوده، از طرفی نیروی متخصص برای انجام خدمات فنی خودروهای اسپرت و خاص نیز به ندرت یافت می شود. به همین خاطر قبل از خرید خودرویی لوکس و در عین حال اسپرت باید تمامی جوانب را سنجید تا بتوان انتخابی درست و شایسته داشت.
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
ملاقات با پورشه 911 کررا S در تهران
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , پورشه 911 , خودرو سوپر اسپرت , برسی خودرو , واردات خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سرباز : منم فوق العاده پذیرش 17ام بودم 1ام مهر تبدیل زدم 9ام فاکتور شد
شاهین جی : برای دریافت پول ضرب العجل تعیین می کنند اما ماشینی که قرار بوده اسفند ۱۴۰۳ تحویل دهند را تا امروز ۱۰مهر هست تحویل ندادند و هیچ راه تماس و شکایتی هم نداریم اخه خدا لعنتتون کنه شما که ماشین ندارید بدید به ما چرا ثبت نامه میزارید
شاهین : ازوقتی که ماشین پلاک میشه چقدر زمان میبره تحویل مشتری بدن؟اگه کسی میدونه ممنون میشم اطلاع بدین
T8 : ما ثبت نام 90روز کاری بود هنوز شاسی نشده
T8- : تحویل 90روز‌کاری بود ماشین؟
شاهین بدبخت : خوش به حالت داداش خوشی زیادی زده زیر دلت کاش منم مثل شما زود بهم میدادن اصلا آشغال میدادن دارم افسرده میشم از اردیبهشت ۴۰۲ درگیریم
شاهین G : خوشت نمی اومد نمی خریدی لااقل برسه به یکی که نیاز داره
حمید : حرف مفت نزن توماشیناایرانی حرف اولامیزنه من 2سال داشتم این سومین شاهینه امسال نوشتم آنقدربی انصاف نباش یکی نداشته باشه باحرف شما مایوس میشه مثلاشما بی ام و سوارمیشدی یابنز که شاهین برات بده
طاها : سلام امروز برای من دعوت نامه آمد دوسال پیش شاهین جی اتوماتیک نصف پول واریز کردم امروز برام پیامک دندی آمده واقعا این انصاف نیست برای مردم درست کردن خدارو خوش نمیاد من طلا فروختم اون موق الانم طلا گران شد اون ماشینم خواستم نشد خدا ازشون نگذره
مهدی : ببخشید تکمیل وجه کی هستین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابوالفضل : اتفاقا توفکرمنم بود دیگه جوابی میده
پلوپز : دوستان بهترین کار رفتن در شرکته یکی اونجا لباسشو کامل دربیاره به نشانه اعتراض بخدا جواب میده بقیه هم پشت سرش اینکار بکنن آبرو سایپا بره بخدا جواب میده
منتظر ماشین : سلام همشهری یه امیدی دادی بهم پس ماشین میدن بهمون 🥺
تحویل 31 شهریور پیش فروش سورن : سلام ماشین بنده تازه امروز فاکتور شد و تبدیل هم نزدم
سبحان : نمیدونم منم تو برخوردار بودم دیدم ماشینه رفت فردا حتما زنگ بزن نمایندگی هم وسط شهر اسمش یادم رفته هم آخره شهر تیموری
سبحان : منظورتو نمیفهمم
تبدیل : نه راست میگه منم تبدیل زدم فرداش فاکتور شدم
دنا اپشنال سفید : سلام دوستانی که طرح عادی و پیشفروش دنا آپشنال هستن موعد تحویل 30 آبان هستن. رنگ سفید یا هر رنگی فاکتور شدن؟ اگه میشه تاریخ اخرین پرداختی (واریز دعوتنامه) و شهرتون و رنگ انتخابی رو بفرستید لطفا
علی . : 3شهریور دارم 30شهریور هم دارم هیچ کدوم فاکتور نشده
علوی : سلام منم نوراباد لرستانم از گاوکش تو کجایی بنظرم شاید برا خودشان یا آشناها پلاک میکنن