MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه

 

 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه

 
MG GS برخلاف خبر ورودش به بازار که حسابی سر و صدا به پا کرد ورود آرام و تدریجی به بازار داشت، خودرویی بسیار محبوب و مورد احترام در جمع رانندگان به اصطلاح چینی سوار کشورمان به حساب می آید.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
موتور مجهز به توربو که در عین حجم کوچک ۲ لیتری خود ۲۱۷ اسب بخار و حدود ۳۵۰ نیوتون متر گشاور تولید می کند در کنار لیست بلند و بالایی از امکانات و تجهیزات که بر روی بدنه ای با طراحی جذاب و متفاوت نصب شده تضمین می کند که دل افراد بسیاری که از روی فهرست مشخصات فنی ماشین می خرند را ببرد.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
این خودرو حدود 6 ماه است و می توانید آن را در خیابان ببینید، به همین دلیل بحثی پیرامون طراحی آن نمی کنیم به جز اینکه جا دارد تا از تیم انگلیسی طراحی MG قدردانی نماییم که لااقل یک خودرو جدید به کشور ما فرستادند که نه تنها زیبا و جذاب است بلکه به هیچ خودروی پرتیراژ دیگری شبیه نیست. حتی شاید بتوان گفت که تویوتا در نسل جدید راو۴ از جلو پنجره MG GS  الهام گرفته است!
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
دو نکته در مورد طراحی بیرون این خودرو کمی آزار دهنده است اول آنکه علیرغم اینکه این خودرو از نظر ابعاد و اندازه تفاوت بسیار ناچیزی با اسپورتج یا توسان دارد ولی به دلیل زیاده روی در طراحی عضلانی و حجم پردازی بدنه، کوچک تر از دو خودروی دیگر به نظر می رسد. به خصوص از نظر طول که حتی با اینکه از اسپورتیج طویل تر است ولی در نگاه کوچک به نظر می رسد.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
نکته دوم آزار دهنده این است که به دلیل تلاش برای طراحی اسپرت، شیبی که این ماشین از عقب به جلو دارد به حدی است که در عمل وجود شیشه عقب این خودرو بی معنی شده و دید رو به عقب راننده چندان مناسب نیست، هر چند این نقیصه تا حد زیادی با تجهیز این خودرو به دوربین و حسگر عقب برطرف شده.
 
از سویی اما شاید هم برای رانندگی در کشوری که رانندگان علاقه زیادی به زدن نور بالا مکرر دارند، نبود دید عقب یک مزیت به حساب بیاید.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
این طراحی زیبا اما غیر کاربردی در داخل کابین هم ادامه دارد. به طوری که با اینکه فاصله میان دو محور در این خودرو نسبت قابل توجهی از طول ۴۵۰۰ میلی متری خودرو را به خود اختصاص می دهد و حتی از هوندا CR-V  هم بیشتر است ولی با این حال سرنشینان عقب اگر راننده و سرنشین کمی قد بلند باشند عملا جای چندان بزرگی برای قرار دادن پاهایشان ندارند.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
هرچند فضای داخلی برای 4 سرنشین کفایت می کند اما نمی توان این بخش را چندان بزرگ و وسیع برای مسافرت های طولانی مدت توصیف کرد.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
به لطف فرم خاص طراحی این خودرو ارتفاع کابین زیاد است و سرنشینان عقب فضای زیادی بالای سر خود دارند. اما به دلیل طراحی خاص درب صندوق، عرض صندوق عقب به قدری کم است که به سختی می توان دو چمدان و آن هم فقط به شرط قرارگیری به صورت ایستاده در کنار هم  قرار داد.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
در جلو هم این رویه وجود دارد. صندلی های راننده و سرنشین جلو -که به گرمکن مجهز نیست- با اینکه نرم و راحت هستند اما اگر کمی هیکل درشتی داشته باشید متوجه می شوید که سایز مناسبی ندارد و به راحتی در آن جا نمی گیرید.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
ضمن اینکه داشبورد خودرو نیز با اینکه طراحی جدید و جذابی دارد اما از اصول ارگونومی بوی چندانی نبرده به شکلی که برای انجام بسیاری از امور باید به جلو خم شوید تا دستتان به دکمه مربوطه برسد.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
کیفیت تجهیزات داخلی حتی در مقایسه با خودروهای چینی هم جالب نیست. شاید اگر در عوض هزینه نصب ترمز دستی الکتریکی را کم می کردند ولی در عوض از پلاستیک مرغوب تری برای داشبورد و تو دری ها استفاده می شد، رضایت بیشتری برای خریدار به وجود می آمد.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
تجربه رانندگی با MG GS
 
وجه تمایز این ماشین موتور و رانندگی آن است پس ما هم دیگر حرفی از دیدنی های آن نمی زنیم و سوار خودرو می شویم و به سراغ نادیدنی ها می رویم.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
استارتر خودرو که مجهز به سیستم بدون کلید است به نرمی موتور را روشن می کند و صفحه جلو داشبورد روشن می شود و با نمایش نام کمپانی چینی مادر “SAIC MOTOR” به شما خوش آمد می گوید و یادآور می شود که علیرغم همه اداعاها در مورد انگلیسی بودن MG GS، این خودرو همچنان محصولی از یک خودروساز چینی است.
 
شاید بهتر بود به جای عبارت سایک موتور، لوگوی MG نشان داده می شد. به هر حال ترمز دستی الکتریکی را غیرفعال می کنیم و به حرکت در می آییم.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
یک چیز از همان ابتدا مشخص است و آن این است که این خودرو برای راننده دید بسیار خوبی را مهیا می کند و زاویه ستون A طوری انتخاب شده که کمترین مانع را برای دید راندده ایجاد می کند.
 
هم چنین تعلیق های خودرو به خوبی دست اندازها و ناهمواری های خیابان را جذب می کنند و سواری نرمی را به ارمغان می آورند غربیلک فرمان به نظر کمی بزرگ تر از سایر خودروهاست و به نظر نگارنده فرم خیلی خوش دستی ندارد.
 
ولی در عوض MG GS هندلینگ فرمان پذیری خوبی دارد و هدایت این خودرو را آسان می کند. نکته دیگری که جای تحسین دارد عملکرد خوب سیستم ترمز است که برای خودرویی با ۲۱۷ اسب بخار و شتاب تست شده ۸.۵ ثانیه امری لازم و ضروری است.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
اما اصل ماجرا و توانایی های حرکتی این خودرو آن چیزی است که خیلی ها را به سوی خود جذب می کند. چرا که در تستی که ما برگزار کردیم این خودرو حتی از JAC S5 دنده ای توربو نیز که طرف داران جان بر کف خود را دارد نیز به راحتی پیشی می گیرد چه برسد به کره ای های پر زرق و برق و بسیار گران تر و حتی خودرویی مثل تویوتا RAV4  و هوندا CR-V که حدود ۱۰۰ میلیون تومان با این خودرو اختلاف قیمت دارند.
 
بنابراین می توان گفت که MG GS یکی از سریعترین خودروهای موجود در بازار است که تا رده های قیمتی 250 میلیون تومان می تواند بسیاری رقبا را پشت سر بگذارد.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
مشکل اصلی که این خودرو با آن گریبان گیر است این است که این خودرو ماحصل یک ایده خوب است که به شکل نسبتا بدی توسط چینی ها پیاده سازی شده است. نمونه این رویه اجرای غلط، مشکل جدی ای است که جعبه دنده این خودرو از آن رنج می برد.
 
تاخیر در تعویض دنده در این جعبه دنده که دوکلاچه نیز هست، به قدری محسوس و آزار دهنده است که ممکن است اگر از این حالت اطلاع نداشته باشید بعد از اولین بار که سوار خودرو می شوید حدس بزنید که خودرو ایراد دارد.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
در بسیاری از خودروها وقتی پدال گاز را در لحظه آغاز حرکت از حال سکون تا انتها فشار می دهید، حرکت از سکون کند صورت می گیرد اما به محض فول بوست شدن توربو از بعد از دور موتور حدود ۱۵۰۰ RPM، شتاب ثانویه خودرو آغاز می شود و اکثر خودروهایی که در ابتدا ازشان عقب خواهید افتاد را پشت سر خواهید گذاشت.
 
این موضوع شاید خیلی از مشتریان را آزار ندهد ولی مشکل اینجاست که جمع کثیری از خریداران این خودرو افرادی هستند که علاقه به رانندگی سریع و چابک دارند و همین علاقه هم باعث شده که به قیمتی مشابه نمونه های کره ای به سراغ این خودرو چینی بیایند.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
کارشناسان فنی معتقداند که مشکل مذکور به دلیل برنامه ریزی غلط ECU بوده و این نوید را می دهند که با به روز رسانی نرم افزار آن مشکل تا حدی بهتر می شود اما در صحبتی که با یکی از رانندگانی که اخیرا خودرو خود را آپدیت کرده بود داشتیم، وی تغییر محسوسی را متوجه نشده بود.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
راهکاری که ایشان برای دور زدن این مشکل استفاده می کرد این بود که اکثر مواقع برای راه افتادن سریع از لانچ کردن (نگه داشتن همزمان پدال گاز و ترمز و رها کردن ناگهانی پدال ترمز برای آغاز شتاب گیری سریع) استفاده می کرد!
 
استفاده مکرر از این روش برای خودروهای شهری بسیار مضر است و فشار زیادی روی ماشین وارد می آورد، موجب داغ شدن موتور و گیربکس و صدمات سنگین به اجزای سیستم انتقال قدرت می شود.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
هرچند با توجه به اینکه مدیاموتورز (نماینده شرکت SAIC و برند MG) به شدت به دنبال جا انداختن برند MG در ایران و فاصله گرفتن از رقبا است، امید به رفع عیب های فنی در دوره گارانتی وجود داشته باشد.
 
در واقع این شرکت با ارائه خدمات پس از فروش خوب سعی در راضی نگه داشتن مشتری های خود دارد می توان امیدوار بود که اگر هم آسیبی به خودرو برسد به راحتی توسط شرکت جبران شود. هرچند باید عنوان کرد که هر گونه تغییرات غیر استاندارد از نصب رینگ های سایز بزرگ گرفته تا نصب چراغ های زنون، خودرو را از شرایط گارانتی خارج می کند.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
از نقاط ضعف دیگر MG GS این است که صدای بیرون و صدای موتور بیش از حد در داخل کابین شنیده می شود که تا حدی آزار دهنده است. ریشه این مسئله نیز اساسا به کیفیت عایق کاری ضعیف خودرو مربوط می شود که البته مشکلی شایع میان خودروسازان سرزمین اژدهای زرد است.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
همچنین در تمامی ۶ خودرویی که به هنگام تست این خودرو در محل تست حاضر شده بودند صداهایی از طاقچه و صندوق عقب در حین حرکت به گوش می رسید که ظاهرا به دلیل تنظیم بد پیچ های ضربه گیر درب صندوق عقب و عدم عایق بندی مناسب زاپاس و لقی مربوط به محل نصب باندهای سیستم صوتی بود.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
قیمت و شرایط بازار MG GS
 
هنگامی که این خودرو معرفی شد قیمتی برابر با ۱۳۹ میلیون تومان داشت که در آن زمان با رقبای کره ای خود اختلافی ۱۵ میلیون داشت ولی  در حال حاضر شرکت مدیاموتورز این خودرو را با تحویل ۴۵ روزه با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان به صورت نقدی به فروش می رساند که با همین قیمت می توان توسان یا اسپورتیج صفر البته با اتاق نسل قبل تهیه نمود و شاید این  موقع کمی تصمیم گیری را سخت تر کند. این قیمت گذاری جسورانه حاکی از اعتماد شرکت وارد کننده به مشتریان خاص خود و کیفیت خودرو است. اما به حال به لطف اوضاع خراب بازار رقبای این خودرو خیلی محدود هستند ولی در بازاری مثل انگلستان این خودرو رقبای سختی همچون نسل جدید قشقایی و اسکودا یتی و … را دارد که در بازار ما موجود نیست.
 
MG GS با حدود قیمت 162 میلیون تومان در رنج قیمتی رقابتی ای قرار دارد و مشتریان خاص خود را نیز دارد و آینده MG با توجه به روند رو به رشدی که داشته از سایر چینی های بازار روشن تر به نظر می رسد.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
در واقع می توان ورود MG GS به بازار ایران را به عنوان یک کراس اوور اسپرت نسبتا خوش قیمت به فال نیک گرفت، آنهم در شرایطی که قدرت موتور مدل های جدید هیوندای توسان و کیا اسپرتیج در پی کاهش حجم از 2.4 لیتر به 2.0 لیتر آب رفته است و MG GS به یک آلترناتیو متفاوت نسبت به این دو کره ای خوشنام بدل شده.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
اما با این وجود هم نباید از وجود برخی نقص های مونتاژی و بی دقتی های مهندسی MG GS چشم پوشی کرد، چرا که برای افراد آرامش طلبی که به افت قیمت یا فروش سریع خودرو اهمیت می دهند و خواستار مواجه با چالش های یک موتور توربو نیستند، خرید هیوندای توسان یا اسپرتیج جدید می تواند به مراتب مناسب تر از انتخاب GS باشد که شتاب و هندلینگ کم نظیری دارد و جذابیت فوق العاده ای را بر روی کاغذ نشان می دهد، اما در عمل به اندازه رقبای کره ای خودرو کم دردسر و خوش فروشی نیست.
 
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
همچنین افت قیمت چنین خودروهایی معمولا در هنگام فروش دست دوم قابل توجه است، از این رو توصیه می کنیم که اگر طراحی و مشخصات MG GS دلتان را برده است، نیم نگاهی به بازار دست دوم نمونه های کم کارکرد این خودرو داشته باشید، چرا که در بسیاری موارد انتخاب یک خودرو دست دوم کم کارکرد که مرحله افت قیمت اولیه را پشت سر گذاشته، از خرید یک نمونه صفر کیلومتر منطقی تر به نظر می رسد.
 
در پایان از اعضای محترم گروه ام جی سواران که در تست این خودرو ما را یاری نمودند، تشکر و قدردانی می کنیم.
 MG GS؛ جذاب، سریع و پرحاشیه
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مدیاموتور , MG GS , شاسی بلند , بازار خودرو , تست خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

41 نظر

کاربر: جاویدیان
0

یه ماشین شکست خورده به خاطر قیمت گذاری پر طمع رو بشناسید.
فارغ از اینکه اون امکاناتی که قرار بود در این ماشین باشه و در لیست معرفی سایتها هست اما در ماشین تحویلی نیست... 📣 مشکل اصلی خودبزرگ بینی و قیمت‌گذاری غیر اصولی هست که باعث شد در اکثر شهرها جز چند شهر بزرگ حتی یه دونه هم ازش نبینید
01:18  1396/10/08
پاسخ دادن
علی
3

سلام
من ام جی 2016 دارم که از شهریور 95 تا حالا 23000 کیلومتر باهاش رفتم .
مصرف این خودرو در حالت غیر اسپرت در کیلومتر 110 از اصفهان به تهران صدی 8 بود .
قدرت و سرعت این ماشین فوق العادس چون من در اتوبان کاشان به اصفهان لکسوس nx300 را گرفتم . این ماشین سربالایی و سرازیری حالیش نیست .
نرمی این ماشین فوق العاده بهتر از ماشین های کره ایه .
گشتاور این ماشین عالیه و با گیربکس مدرن دوکلاچه عالیه به نحوی که انگار که نه انگار که نزدیک 200 کیلو از اسپورتج سنگین تره .
در خاتمه بایستی بگم این ماشین از لحاظ قدرت و سرعت مثل لکسوس NX است . اما قبول دارم که ترکیب داشبورد اون اصلا در حد لکسوس نیست که با توجه به اختلاف قیمتی 200 میلیون تومانی متوجه قضیه می شویم .
17:11  1395/12/24
پاسخ دادن
حمید
4

سلام به همه
بزرگترین مشکلی که ما داریم اینه که تصور میکنیم همه باید مثل ما فکر کنند و رسالت ما اینه که طرز تفکر و قضاوت خودمون رو به زور تو حلق بقیه فرو کنیم..بابا هرکسی ام جی سوار میشه دمش گرم..هرکسی هم که بهیچ عنوان حاضر نیست ماشین چینی بخره بازم دمش گرم.
من از سال ۲۰۱۲ یک ام جی ۶ مگنت دارم که تا الان ۴۲هزار کیلومتر راه رفته و نه قطعاتش از هم وا رفته و نه سیستم های برقیش از کار افتادن..فقط تو کیلومتر ۳۰هزار لنت عوض کردم..الباقی روغن و فیلتر و...
البته چون تو کیلومتر ۴۰هزار بغیر از فیلترها و روغن، روغن گیربکس رو هم عوض میکنن ایندفعه هزینه سرویس دوره ای ماشین ۸۳۳ هزار تومن شد..کوچکترین صدایی از اتاق ماشین شنیده نمیشه و کوچکترین مشکلی هم تا بحال نداشته.میانگین مصرف تو این ۴۲هزارتا دقیقا ۱۰ رو نشون میده.
چون از اون ماشین راضی هسنم پاییز امسال یه ام جی GS خریدم..کیفیت داشبوردش از ام جی ۶ پایینتره..سرعت و شتاب خصوصا شتاب ثانویه ش خیلی از اون بیشتره.صدا داخل کابین میاد ولی بهیچ عنوان آزاردهنده نیست.مصرفش تو این ۲هزار کیلومتر ۱۴.۴ بوده.سیستم تعلیقش هم خیلی نرمه.
والسلام.
02:01  1395/10/13
پاسخ دادن
عارف
8

به قول دوستان چینی بودن، ومسائلی از این قبیل خیلی نخ نما شده ، کسی که 160میلیون پول میده به این ماشین مطمئنا میتوانست اسپورتج یا توسان هم بگیره ولی چون لذت رانندگی و خاص بودن براش مهمه این ماشین رو ترجیح میده بنده جسارتی به دارندگان محصولات کیا و...ندارم بازهم ازدوستان گرامی که جی اس دارند تقاضا میکنم در طول زمان معایب و مزایای خودرو را بیان کنند تا افراد با اطلاعات بهتری تصمیم گیری کنند برای کسی که تصمیم گرفته این خودرو را بخره دیگه چینی بودن یا نبودن فرقی براش نمیکنه چون فاکتورهای موردنظرش رو این خودرو داره که چنین انتخابی میکنه
13:27  1395/09/07
پاسخ دادن
عرفان
1

کسی که این ماشین را میخره ۵ سال دیگه که اتاق ماشین وا رفت و نصف تجهیزات الکترونیکیش خراب شد و هیچ جا نتوانستن تعمیر کنند و ماشین بی مشتری رو دستش موند مزه متفاوت بودن را میفهمه
14:52  1395/09/07

رضا
1

سلام دوست عزیر من الان 5 سال است که X33 دارم که ماشینی با طراحی شبیه وانت است و شتاب پایین و صدای اتاق بالاست ولی تا این زمان هیچ هزینه ایی جز روغن و بنزین نداشتم.
خودرو MG طرحی اروپا و همه مشخصات فنیش از خودروهای اروپایی و کره ایی بالاتره . حتی وزن خودرو که با نمونه های چینی موجود سنگینتره.واقعا از اسپرتیج و توسان چالاک تره.ضمتا الان قیمت این خودرو 160 میلیون است و توسان 230 میلیون...
22:50  1396/10/07

عارف
6

ا سلام
من هم یکی از دوستداران ام جی جی اس هستم واین خودرو را ثبت نام کردم صرفنظر از اینکه تمام افراد خانواده این تصمیم مرا اشتباه میدانستند من نمیتوانستم ازخرید این خودرو چشم پوشی کنم چون برای من لذت رانندگی مهم بود به نظر من برای یک گفتگوی خوب بهتره از صحبت چینی بودن یا نبودن بیائیم بیرون اصل لذت و سواری خودرو وخاص بودنش هست باید واقعیت را دید وازکسی که تجربه سواری خودرو را دارد باید اطلاعات گرفت حالا ازشما سرور گرامی محمد آقا عزیز چند سوال درمورد جی اس داشتم اگه لطف کنید پاسخ دهید ممنون میشم
*برای من بی صدا بودن خودرو ودرواقع کم صدا بودن خودرو مهمه آیا میشه روی جی اس حساب کرد
*رد کردن دست اندازها (تعلیق خودرو)درحد راوفور هست یاخیر
*در جاده خاکی ومسیرناهموار عملکردش چگونه هست
*مصرف بنزین آیا با صحبتهای نمایندگی مطابقت دارد
*خدمات پس ازفروش درچه وضعیتی هست آیا میشه برای نگهداری بلندمدت روی آن حساب بازکرد
*اگر به دلایلی به بنزین سوپر دسترسی نداشتیم ازچه اکتانی میتوان استفاده کرد
ودرآخراز شما عذرخواهی میکنم بابت اینکه وقت شمارو گرفتم
19:40  1395/09/05
پاسخ دادن
محمد
11

سلام آقا عارف
این خودرو تو دست اندازها خودروی نرم و خوبی هست و سیستم تعلیق خوبی داره ، می گن که این یک شاسی بلند شهری است نباید توقع آفرود آنچنانی ازش داشت و نباید مثل لندکروز ازش انتظار داشت با این حال خوردوی قوی هست و کم نمیاره ، این خودرو فوق العاده پرشتاب و قوق هست .
مصرف بنزینش تو شهر 12 الی 13 است ولی تو جاده 8 الی 9 هست .
این خودرو مخصوص جاده و مسافرت هست . اگه 10 ساعت یک سره هم باهاش مسافرت بری نه خودت خسته میشه نه ماشین .
ازجهت خدمان و نمایندگی نیز من تا الان نمایندگی آذری شیراز بردم و برخوردشون حیلی خوب محترمانه و مفید بوده ومن خیلی راضیم .
خدا راشکری شاید از شانس من بوده ، تا الان این خودرو خیلی خوب بوده و من مشکلی باهاش نداشتم .
09:13  1395/09/06

شهريار
1

نداشتن ماشين بي كيفيت و سرهم بندي شده چيني مزاياي بيشتري از داشتنش داره
11:55  1395/09/06

حامد
5

دیدی آقا محمد ... شاهد از غیب رسید..!
15:24  1395/09/06

شاهین
1

همین که شرکت mg یک نفر را برای تعریف کردن از این برند تو فضای مجازی استخدام کرده جالبه . ایشون سعی میکنه با اسمهای مختلف و بطور غیر مستقیم از این ماشینها تعریف دقیق و با مدرکی رو ارائه بده که خیلی زود لو میره. ولی مصرف کننده واقعی احتیاجی به دلیل و مدرک ندارد چون میدونه که این ماشین بسیار گران است و افت قیمت زیاد دارد و اصلا خریدار دست دومی در بازار وجود ندارد.
14:59  1395/07/26
پاسخ دادن
کیان
3

من ماشین چینی خریدم پارسال ۱۱۰۰۰۰۰۰ و الان۷۵۰۰۰۰۰۰ ازم نمیخرن ...آقایان داداشام کارشناسی عزیر آقاجون اینا همشون عالی آن اما به قیمتشون قیمت این ام جی نشان تا خوبه نه. صد و شصت تا .... ولی به نظر من از تیبا کمی بهتره
23:43  1395/07/24
پاسخ دادن
کاربر: نریمان
21

متاسفانه در کشور ایران ، سه تخصص از ابتدای تولد همراه ما هست و آنهم دکتر ، مهندس راه و ساختمان وکارشناس خودرو .
به سایت خوب دیجیاتو ، پیشنهاد میکنم در وهله اول اگر درباره اصالت برندی صحبت میکنید با اطلاعات کامل باشه تا به نا آگاهی متهم نشوید .
۱- انگلیسی بودن برند ام جی یک ادعا نیست و خود شرکت به صراحت تاکید دارد که فقط شرکت سایک چین مالکیت سرمایه گذاری این شرکت را دارد همانند جیلی با ولوو و تاتا هند با جگوار و ماهیندرا هند با سانگ یانگ
http://mg.co.uk/about-mg/faqs/
ARE MGS CHINESE NOW?
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham.
۲ـ نویسنده محترم بهتر است در خصوص اجزا مهم این خودرو یک مقدار با احتیاط بیشتر و تخصص بالاتری بررسی کند چون :

طراحى بدنه و نهايى – ام جى انگليس
طراحى موتور و گيربكس – ام جى & جى ام ( جنرال موتورز ) روی خودروهای کادیلاک هم از سال ۲۰۱۶ داره استفاده میشه ،سازنده شرکت بورگ وارنر آمریکا
طراحى سيستم تعليق – ام جى & فولكس واگن – ام جی جی اس و فولکس واگن تیگوان
طراحى شاسى – پورشه & ام جى
15:54  1395/07/24
پاسخ دادن
سامان
1

اصلا اين قيمت نميرزه اگر کسي منطقي بخواهد تصميم بگيره نبايد اين ماشين رو اتنتخاب کنه .
نميخواهام بگم اسپورتيج ماشين خوبيه ولي هر چي که باشه از اين خيلي بهتره
15:02  1395/07/24
پاسخ دادن
میلاد
17

اتفاقا خیلی خیلی به قیمتش میارزه،حتی از نظر قیمتی از اسپورتیج و توسان و سانتافه و راو فور هم با ارزش تره،اخه رو چه حساب داری اسپورتیجو با این مقایسه میکنی،فقط عکسشو دیدی؟؟؟؟!!!! لطف کن بر احساساتت غلبه کن دادا. اخه اسپورتیج؟؟؟؟!!!! اصن ماشینی زیر ۲۵۰ نداریم بخواد با این مقایسه بشه.
00:17  1395/07/25

محمود
0

جالبه که چینی ها امپر اب و امپر بنزین این ماشینو مثل ال 90 دیجیتالی پلکانی طراحی کردن!
19:52  1395/07/23
پاسخ دادن
سعید
0

طراحی جلوش خوبه کاش پشتشو قشنگ طراحی میکردند.عرض کم و سپره بزرگ با چراغ کوچیک.نامیزونه طراحی عقبش.در هر صورت مبارکه خریداراش .
22:44  1395/07/22
پاسخ دادن
مهرداد
2

دوستان من ماگسیما.اسپورتیج و جک اس 5 دارم راستش ام جی هم سوار شدم شتابش خیلی خوبه ولی نه به گفته نویسنده اس 5 را با فاصله زیاد جا بگذاره واگر مسیر به یک سر بالایی برسه چه بسا اس 5 بهتر باشه ولی واقعا من دنبال خربد ش بودم ولی نتونستم 162 تا پول بدم بنظرم اسپورتیج و توسان و حتی سانتافه هم تمکاناتشون بیشتره هم بازار خوبی دارند اگر اشتلاهمیگم راهنمایی کنید چون در گیر خریدم
19:59  1395/07/21
پاسخ دادن
میلاد
13

دوست عزیز ما اول اسپورتیج داشتیم بعد راوفور و الان ام جی داریم،نسبت به همه ی اونا برتره،هم از نظر شتاب و قدرت و هم مصرف بنزین، نرمیشم تقریبا مثه راو فوره (فک کنم راوفور یه کوچولو غیر محسوس بهترباشه) ، اس ۵ که اصلا حرفشو نزن تو سربالای هم حرفی واسه گقتن نداره در مقابله جی اس، به نظر من اشتباهه ادم ام جی رو ول کن بره سانتافه و راو ور و اسپورتیج بگیره.
امکاناتشم در یه حده فقط گرمکن صندلی نداره همین بجاش شیفتر پشت فرمون و... داره.
20:20  1395/07/21

مهران
1

میلاد جان مصرفش رو شنیدم که از اسپورتیج بیشتره و داخل شهر 14 و تو جاده 10 لیتره که به نظر من خیلی زیاده در صورتی که خو کارخانه مصرف ترکیبی رو اعلام کرده 8 لیتر
11:08  1395/07/22

کیوان
2

من در حال تحقیق راجب امجی و اسپورتیج هستم ولی راجب امجی نظرها خیلی متفاوته یکی میگه خوبه یکی میگه به درد نمیخوره و یکی میگه مصرفش بالا میباشد و تاخییر گیربکس اذیت میکنه موندم واقعا خودروی خوبی هست یانه واقعا کسی هست که منصفانه و بدون تعصب نظر شو اعلام کنه چون که 160 میلیون پول کمی نیست دوست ندارم بعد از خرید پشیمون شم ؟
11:17  1395/07/22

AREF
9

کیوان جان اگر قصد خرید داری ، برو نمایندگی MG ، از کسانی که برای سرویس 7500 و یا 15000 ، می آیند بپرس و همچنین از مسوول مکانیک این ماشین در نمایندگی..
MG چون بازار حیلی ها رو خراب کرده و توی رنج خودش رقیب نداره ، دشمن زیاد داره !
از کسانی که GS MG دارند و در این سایت ها می نویسند ، مانند آقا مهربد بپرسید و به چرندیات بعضی هایی که حتی از نزدیک ندیدنش ( سواری پیش کش ) ، گوش ندهید..
16:12  1395/07/22

میلاد
8

مهران عزیز،نه اینطور نیس،مصرف خیلی خوبه مخصوصا اگه از سیستم استارت استاپ استفاده کنی مصرف داخل شهر به شدت کم میشه،تو شهر فوقه فوقش ۱۰ ۱۰/۵ میزنه.
17:36  1395/07/22

امیرحسین
0

متوجه شدم که نویسنده تخصص لازم رو درباره صنعت خودرو نداره چون نمیدونه که گیربکس های دوکلاچه ذات شون تاخیر فراوون در شروع حرکت هست ولی در ادامه تعویض دنده سریع انجام میشه.حتی در مورد آلفا رومئو هم این تاخیر شروع حرکت ملموس هست
نکته دوم اینکه بعضی ایرادات خیلی ابتدایی هست مثلاً در مورد صندوق عقب که خیلی سختگیری کرده و این مورد رو میشه حتی تو عکس دید که اصلاً فضای کمی نداره
17:21  1395/07/19
پاسخ دادن
مهربد
0

در سیستم START/STOP این خودرو ، رایانه خودرو پس از توقف و خاموش شدن خودکار موتور به منظور کاهش آلایندگی و مصرف سوخت ، سیلندری را که در نقطه مرگ بالا متوقف شده است شناسایی می کند و به محض فشار بر پدال گاز ، با ایجاد جرقه قوی و تزریق اندکی سوخت ، مخلوط متراکم را منفجر کرده و بدون نیاز به الکتروموتور استارت و بدون لرزش و صدا ، با کمترین استهلاک و آلایندگی ، خودرو را روشن می کند .
حاصل این عملگر ، کاهش مصرف و آلایندگی بسیار در ترافیک شهرهاست .
13:04  1395/07/19
پاسخ دادن
vvvvvvvv
2

واقعا حرف شما درس یعدا گذاشته شده
22:57  1392/05/09

مهربد
0

معرفی سیستم صوتی MG GS در سایت شرکت ARKAMYS :

https://www.arkamys.com/wp-content/up loads/2015/04/Press-Release-ARKA MYS-SA IC.pdf


فیلم تبلیغاتی مربوطه :

http://www.aparat.com/v/klhtc/%D8%B3%D B%8C%D 8%B3%D8%AA%D9%85_%D8%B5%D9 %88%D8%A A%DB%8C_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8% B1%D9%88%DB %8C_MG_GS
13:02  1395/07/19
پاسخ دادن
مهربد
0

سیستم صوتی این خودرو از معدود سیستم های پخش کننده دارای فن آوری صدای سه بعدی یا 3D است که به تازگی روی خودرو های پیشتاز این گونه فن آوری ، نصب می شود و برند "ARKAMYS" از مشهور ترین آنهاست که روی مدل های سال 2016 چند شرکت از جمله رنو و همین MG GS به طور اختصاصی عرضه شده است .
در تبلیغات این شرکت و MG بارها به جمله :
LISTEN TO A MOBILE VIENNA CONCERT HALL IN THE NEW MG GS
اشاره شده که از این رو طراح با ذوق MG GS آقای Tony Wiliams خواسته از این ویژگی صوتی استثنایی استفاده کرده و درآن قسمت داشبورد ، با تاکیدی جسورانه بر زوایای تیز و تداعی گر , ذهن های هنر دوست را به جنس سیاه و براق پیانو های درجه یک ارکستر سمفونیک ها پیوند بزند و حتی به این جهت ، نشانه برند معروف ARKAMYS را هم روی آن قسمت داشبورد نصب کرده است .
جنس این قسمت مرغوب و ضد خش است و جلوه ای فوق العاده و متفاوت هم در روز و هم در شب ، درون اتاق خودرو دارد و از این نظر هم خاص و هم دوست داشتنی است .
13:00  1395/07/19
پاسخ دادن
مهربد
0

در خصوص داشبورد ، رودری ها و تزیینات داخل MG GS این نکته را خدمت دوستان بگویم که جنس پلاستیک بکار رفته در داخل این خودرو از جدید ترین و برترین مواد غیر لوکس طراحی داخلی خودرو هاست که استحکام فوق العاده ای دارد و ضمن ضد خش بودن ، وزن بسیار بسیار پایینی دارد و این به سبب ضخامت کم و جنس سبک پلیمر پلاستیکی آن است که ضخامتی در حدود میلی متر دارد .
این جنس مواد در MG 3 , 6 هم استفاده شده که دوست داران خودرو آنرا با مواد مشابه بی کیفیت و پلاستیک های خشک معمولی و ارزان و همچنین سنگین تر خودرو های اقتصادی که کیفیت مناسبی ندارند ، به اشتباه می گیرند .
در کل مجموعه داشبورد ، از نزدیک بسیار متفاوت و با کیفیت است.
من حتی بخش براق داشبورد را که تریم مد روز Black Piano نامیده می شود بسیار می پسندم و آنرا جسورانه و نوگرایانه می پندارم و نسبت به آن احساس بهتری دارم تا طرحی های بدون هدفی مانند آنچه در داشبورد اسپورتیج می بینیم که طلق رنگ شده خاکستری پلاستیکی است که هم آسیب پذیری بالایی دارد و هم زود کثیف می شود و جدای از بحث دوام رنگ ، یاد ضبط ها و ویدئو های ارزان قیمت دهه پیش می افتم .
12:58  1395/07/19
پاسخ دادن
امیر
0

من در تعجبم چرا برند امجی این همه هزینه کرده و موتور و شاسی اینو از بهترین انتخاب کرده ولی تو کیفیت داخلی ضعیف کار کرده اگه کیفیت داخلی هم خوب بود دیگه حرف و حدیثی نبود که اینو چینی خطاب کنند واقعا ادم حیرت زده میشه !!!!!!!!!
11:43  1395/07/19
پاسخ دادن
نادر
0

تویوتا در RAV4 از روی طرح کانسپت این خودرو تقلب کرده (الهام گرفته) است.
11:12  1395/07/19
پاسخ دادن
AREF
0

MG در همه خودروهایش از رقبای کره ای اش بسیار برتر است . در این شاسی بلند که دیگه هیچ حرفی باقی نمیگذارد . اسپورتیج و توسان در برابر GS به شوخی می مانند تا یک SUV با قابلیت ...
11:10  1395/07/19
پاسخ دادن
رشيدى
9

ام جى چندين سال از حضورش در ايران سپرى شده و انصافا از همون ابتدا قوى و ايمن و زيبا ظاهر شد هيچكدام از خودروهاى چينى روند اينچنينى نداشتند و ندارند هنوز
به نظر بنده ابتدا بايد در مورد كليت برند ام جى و كم ،كيفش دقت كنيم هنوز خودورهاى چند سال پيش ام جى ماندد ٥٥٠ در خيابانهاى تهران با همون زيبايي اوليه در حال حركت هستند و طرفداران خاص خودشون دارن
اينكه ام جى يه خودرو ايمن،قوى و داراى هنداينك مهيج با قابليت بالاست ، شكى درش نيست
واينكه هويت و طراحى خاص و واحد رو در ظاهرش مىبينيم باز يه امر اتفاقى نيست
با اين اوصاف باز گر اصرار بر اين باشه كه ام جى كلا يكخودروى چينى هست
واقعا بايد به چينيها تبريك گفت
10:25  1395/07/19
پاسخ دادن
حامد
10

این بررسی های سایت دیجیتانو با توجه به نداشتن تخصص لارم ، افتضاحه و همش حرف های صد من یه غازه..!!
این خودرو در رنج خود در ایران ، بی رقیبه.. اونم با فاصله خیلی ز
09:34  1395/07/19
پاسخ دادن
محمد
13

مقاله خیلی از انصاف بدور بود.این خودرو نکات مثبت زیادی داره که خیلی بهش اشاره نشده.سایتهای زیادی این خودرو را بررسی کردن ولی هیچ سایتی به این بدی قضاوت نکرده.سایت خودرو بانک تست درایو این خودرو را همراه با فیلم گذاشته در حالیکه مقاله شما بدون فیلم هست.در مورد گیربکس این خودرو باید بدانید که طراحی شرکت GM امریکاست و دوکلاچه که سرعت تعویض دندش در حالت اتومات بسیار سریع و بدون تاخیر هست.البته اگه با بنزین با اکتان استفاده شه.نویسنده چندبن بار و با تعمد روی چینی بودن این خودرو تاکید کرده که در این مورد مباحث زیادی مطرح شده و با کمی سرچ و تحقیق میتونید بفهمید که شرکت saic تنها سرمایه گذار و مالک MG هست ولی طراحی و نظارت بر ساخت این خودرو کاملا انگلیسی...حتی سایتهای خارجی مانند autoexpress و autocar هم این خودرو را برسی کردن وچنین قضاوتی نداشتن...
08:36  1395/07/19
پاسخ دادن
علي
10

با سلام
من نمي فهمم كه چه اتفاقي افتاده تو حوزه خودرو كه هر سايتي كه ميبني مياد در مورد ماشين حرف مي زنه و با اصطلاحات قلمبه سلمبه و گيج كننده خريدا رو گيج مي كنه و به قول دوستمون آقا شاهين يه نتيجه گيري مضحك مي كنه .مثلا اين سايت ر مورد سائل ديجيتال مي نويسه حالا يه عشق ماشين پيدا شده با يه سرچ تو اينترنت و اينور و اونر 4 خط مطلب مي نويسه كه به درد خريدار كه نمي خوره هيچ وقايع رو هم نمي بينه واقعا برام جاي سوال داره كه چرا سايتهايي كه تخصصشون اصلا ربطي به خودرو نداره ميان در مورد خودرو نظر مي دن ؟؟؟؟و اصرار هم دارند حرفشون درسته !!!!!
08:34  1395/07/19
پاسخ دادن
محمد
13

سلام
من نزدیک به 4 ماهی میشه که این خودرو را دارم و نزدیک به 7000 کیلومتر باهاش رفتم ، ماشین فوق العاده قوی و پرشتابی هست ، هیچ یک از شاسی بلند های زیر 200 میلیون تو بازار قادر به گرفتنش نیستن ، سواری نرم و راحتی داره من 6 ساعت هم پشت سر هم باهاش رانندگی کردم و اصلا خسته نشدم ، به خدا قسم بی تعصب می گم تویوتا راو 4 و کیا اسپورتیج و سانتافه مقابلش کم میارن . بهترین سیتم ترمز و هندلینگ را داره ، من قدم 184 سانتیمتر هست وقتی تو صندلی عقب می نشینم سر زانوم با صندلی جلو 20 سانتی متر فاصله داره و سرم نیز 10 سانتیمتر با سقف فاصله داره ، بی انصافیه که این ماشین را به جرم چینی بودن مورد نکوهش و سرزنش قرار دهیم الان بیشتر خودروهای خوب دنیا مثل بنز و بی ام و و تویوتا هم تو چین تولید میشن . این ماشین حتی اگه چینی هم باشه از بهترینها و درجه یک چینی هست . بایستی این ماشین را داشته باشی و باهاش رانندگی کرده باشی تا در موردش نظر بدی
08:19  1395/07/19
پاسخ دادن
عارف
0

با سلام
من هم یکی از دوستداران ام جی جی اس هستم واین خودرو را ثبت نام کردم صرفنظر از اینکه تمام افراد خانواده این تصمیم مرا اشتباه میدانستند من نمیتوانستم ازخرید این خودرو چشم پوشی کنم چون برای من لذت رانندگی مهم بود به نظر من برای یک گفتگوی خوب بهتره از صحبت چینی بودن یا نبودن بیائیم بیرون اصل لذت و سواری خودرو وخاص بودنش هست باید واقعیت را دید وازکسی که تجربه سواری خودرو را دارد باید اطلاعات گرفت حالا ازشما سرور گرامی محمد آقا عزیز چند سوال درمورد جی اس داشتم اگه لطف کنید پاسخ دهید ممنون میشم
*برای من بی صدا بودن خودرو ودرواقع کم صدا بودن خودرو مهمه آیا میشه روی جی اس حساب کرد
*رد کردن دست اندازها (تعلیق خودرو)درحد راوفور هست یاخیر
*در جاده خاکی ومسیرناهموار عملکردش چگونه هست
*مصرف بنزین آیا با صحبتهای نمایندگی مطابقت دارد
*خدمات پس ازفروش درچه وضعیتی هست آیا میشه برای نگهداری بلندمدت روی آن حساب بازکرد
*اگر به دلایلی به بنزین سوپر دسترسی نداشتیم ازچه اکتانی میتوان استفاده کرد
ودرآخراز شما عذرخواهی میکنم بابت اینکه وقت شمارو گرفتم
15:38  1395/09/01

رضا
0

دوست عزیز با نظر شما کاملا موافقم.
23:37  1396/10/07

ناشناس
6

خودت هم فهمیدی چی نوشتی ؟؟؟
اولش ماشین رو بردی بالا ولی یکدفعه آنچنان زدی به زمین که هر کس این مقاله رو بخونه دیگه سراغ این ماشین نمیره .
07:22  1395/07/19
پاسخ دادن
شاهین
15

"خودرویی بسیار محبوب و مورد احترام در جمع رانندگان به اصطلاح چینی سوار کشورمان " آیا خود نویسنده این مطلب حاضر به پرداخت 162 میلیون تومان برای MG GS است؟
21:39  1395/07/18
پاسخ دادن
باغيرت
10

مفت گرونه ! خريد خودرو صفر تحريم بايد گردد

آيندمون آينده اي روشن *** حرف اتحاد بزن لطفا
فرداي خوبي پيش رومون***ايران به رفتار تو مديونه
20:32  1395/07/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرناز : ببخشید توی کدوم بند قرارداد افت قیمت 6سال گفته شده ؟؟
207پانا31فروردین : من هم 30دی تکمیل کردم هنوز رو فاکتور میچرخه
امیر : آقا ماشینه خوبیه چرا از اگزوزش زدین آخه بغل چیه گذاشتین فرمون هم بزرگ کردین راننده میتونه بجای بالیش استفاده کنه همون فرمون یرو 4 خوب تر بود
پارس ای ال ایکس : مهلت تکمیل وجه تمدید شده
حمیدرضا : سیم اتصالی کرده سیم پمپ بنزین اون انصالشو بگیر سوکت بزرگ هم ک مال پمپ تو جعبه فیوز عوض کن چون اونم سوخته بخاطر اتصال
207 اتو دی : دنده چون اتو‌تبدیل نیمد
207 فلزی : پرداخت اولیه ات 1403 بوده، تکمیل وجه 1402؟؟؟ فتوشاپ کار خوبی نیستی.
حمزه : 403 دیگه 402 چیه دیگه
حمزه : سلام پارس معمولی
اشکان : سلام مبارکتون باشه،ماشین چی نوشته بودید؟؟