برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها

 

برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها

 
رنو ساندرو استپ‌وی هنوز نیامده غوغا به پا کرد و در مدت نیم ساعت، ۴۰۰۰ دستگاه از آن فروخته شد. پیمان کارگر مدیر شرکت رنوپارس در مراسم رونمایی از این خودرو ضمن پیش‌بینی استقبال خریداران از این خودرو گفته بود: «اگر به بازار رنو ساندرو نگاه کنید الان نیاز بازار دو برابر تولیدی است که انجام می‌شود و لذا رنو ساندرو استپ‌وی که امروز رونمایی شد اطمینان داریم مجددا تقاضای بازار را دو برابر می‌کند. وقتی مشتری ایرانی این خودرو را می‌خواهد من چرا بگویم که این خوب یا بد است. این خودرو دارای قیافه آفرود و شاسی بلندتر نسبت به رنو ساندرو است و امکاناتی را می‌دهد که می‌توان از آن در خارج از شهر استفاده کرد ولی دو دیفرانسیل نیست اما تنوع جدیدی برای جوانان ایرانی است و خودرویی خانوادگی است.»
 
ساندرو استپ‌وی را نخستین بار شرکت رنوی برزیل در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک خودرو «کراس اوور» رونمایی کرد. این خودرو با برند داچیا و رنو در سال ۲۰۰۹ به بازار جهانی معرفی شده و آمار فروش خوبی را ثبت کرده است. همچنین نسل جدید ساندرو استپ‌وی در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده است. استپ‌وی در رده خودروهای هاچبک کراس یا همان شبه‌شاسی‌بلندها قرار می‌گیرد و از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی با رنو ساندرو هاچبک دارد. از نظر کیفی ساندرو استپ‌وی با استانداردهای رنو فرانسه تطبیق داده شده است و نمره قبولی بالایی را از کمپانی مادر دریافت کرده است. با توجه به سلیقه این روزهای بازار کشور و استقبال زیاد هنگام پیش‌فروش، و سابقه خوش ساندرو، پیش بینی می‌شود ساندرو استپ‌وی نیز فروش خوبی در بازار ایران داشته باشد. رنو استپ‌وی در ۶ رنگ مشکی، سفید، قرمز، آبی، خاکستری و نقره‌ای تولید خواهد شد. قیمت مدل اتوماتیک این خودرو ۵۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت مدل دنده‌ای ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
مشخصات فنی
 
موتور استپ‌وی همان موتور مدل K4M است که روی تندر۹۰ و ساندرو معمولی نصب می‌شود و ۶/۱ لیتر حجم دارد. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. در بخش جعبه‌دنده (گیربکس)، نسخه اتوماتیک، مانند مدل‌های AT تندر۹۰ و ساندرو، یک جعبه دنده چهار سرعتی دارد. حالت تیپ ترونیک و دکمه رانندگی در جاده‌های لغزنده و برفی هم در این جعبه‌دنده وجود دارد. اما جعبه‌دنده پنج سرعتی مدل دنده‌ای بهبود پیدا کرده است. عمده‌ترین ارتقا فنی در ساندرو استپ‌وی نسبت به مدل‌های دیگر، بروز رسانی‌های جزئی و نرم افزاری است که تفاوت‌های قابل توجهی را به وجود آورده است. مثلا با این بروز رسانی ها، مصرف سوخت استپ‌وی در نسخه دنده‌ای و اتوماتیک حدود ۳/۰ لیتر نسبت به مدل‌های ساندرو معمولی کم‌تر است. استپ‌وی هم‌چنین می‌تواند به دور موتور بیش‌تر از ۶۰۰۰ آر‌پی‌ام دست یابد.
 
از جمله معدود تغییرات فنی استپ‌وی نسبت به مدل‌های عادی ساندرو می‌توان به استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و تغییرات جزئی گیربکس در راستای رفع مشکل روغن ریزی از ناحیه نزدیک به پلوس‌ها اشاره کرد که اشکالی متداول برای خانواده تندر ۹۰ به حساب می‌آید. براساس اطلاعات رسمی کمک فنرهای عقب ساندرو استپ‌وی نیز با ساندرو هاچ بک متفاوت است. ساندرو استپ‌وی نسبت به مدل هاچبک ساده ارتفاع بیشتری دارد و حدود پنچ سانتی‌متر از ساندرو معمولی بلندتر است. تغییرات نسبتا جزئی استپ‌وی باعث شده است تا نسبت به مدل هاچبک معمولی حدود ۵۲ کیلوگرم افزایش وزن داشته باشد.
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
طراحی ظاهری رنو ساندرو استپ‌وی
 
ساندرو استپ‌وی تفاوت عمده ای با نمونه سوپر مینی (هاچ بک) ندارد اما تفاوت در نوع رنگ آمیزی سپرهای عقب و جلو، باربند و قطعات زینتی اطراف گل‌گیر و رکاب خودرو در مدل استپ‌وی مشهود است. یکی از مهمترین نکته‌ها به تغییر رینگ‌های استپ‌وی مربوط می‌شود که در کنار حذف لبه زیرین سپر جلو، باعث تفاوت ظاهری خودرو شده است. باربند و اختلاف ارتفاع دو خودرو کاملا حس بلندتر بودن ارتفاع استپ‌وی را به شما می‌دهد. جلو پنجره و نوع چراغ‌ها نیز در مرحله بعد توجه را به خود معطوف می‌کند.
 
برای تشخیص ساندرو استپ‌وی دستی و اتوماتیک بهتر است بدانید زه جانبی، دستگیره و آینه در مدل اتوماتیک همرنگ بدنه، و در مدل دستی بی‌رنگ است. تفاوت‌های یاد شده باعث شده استپ‌وی بسیار متفاوت با خودرویی باشد که از آن متولد شده است؛ در هر حال، اختلافات اگرچه ساده هستند اما تاثیر زیادی روی ظاهر خودرو گذاشته‌اند و توقعات را به عنوان خریدار یک هاچ بک ارزان قیمت غیر چینی تا حد زیادی برآورده می‌کنند.
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
تجهیزات و امکانات
 
استپ‌وی از نظر امکانات در سطح معمولی قرار دارد. دو کیسه هوا، شیشه‌های برقی مجهز به گرمکن، آینه جانبی برقی، سیستم صوتی CD، MP3 و USB با چهار باند، مه‌شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، شيشه بالابر برقي جلو و عقب، سيستم ضد سرقت (Immobilizer)، كامپيوتر اطلاعات سفر از جمله امکانات این خودرو هستند. با این وجود، و در مقایسه با خودروهای چینی این رده، کمبود امکانات دیگری از قبیل سنسور دنده عقب، ضبط و باند مناسب و دلخواه، صندلی زیبا، و سان‌روف در مقایسه با مدل‌های چینی کاملا مشهود است.
 
ایمنی
 
براساس استاندارد Euro NCAP، دو نوع تست برخورد از مقابل و جانبی روی استپ‌وی انجام شده است که در تصادف روبرو، خم شدن ستون‌های A و در تست تصادف جانبی، ضعف بدنه در جذب نیروی تصادف، دلیل کاهش امتیاز ایمنی عنوان شده است. البته رنو با مهندسی خوب خود موفق شد تا در زمان ارائه نسل دوم، با چند تغییر نسبتا کوچک، ۴ ستاره ایمنی را برای ساندرو کسب کند. متاسفانه فعلا برنامه‌ای برای عرضه این مدل ۴ ستاره در بازار ایران وجود ندارد. در تست انجام گرفته تصادف از مقابل هم آزمایش با موفقیت انجام شد و فقط در آزمایش سنگین تست جانبی بوده که به آدمک آسیب رسید و خودرو نمره ضعیفی گرفت. در واقع از این اتومبیل انتظار می‌رود امکاناتی مانند کنترلر پایداری خودرو و کیسه‌های هوای کناری را کامل داشته باشد.
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
درو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است و از ترمز ABS به همراه EBD که تولید شرکت بوش است بهره می‌جوید. این نوع ترمز علاوه بر عدم سر خوردن در جاده از انحرافات جانبی نیز جلوگیری می‌کند و تسلط بیشتری برای راننده فراهم می‌کند. ترمز‌های جلو دیسکی تهویه شونده و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند که سیستمی قدیمی و ساده در استاندارد‌های سال ۲۰۱۶ به حساب می‌آید.
 
تجربه رانندگی
 
ساندرو استپ‌وی دنده‌ای را می‌توان یکی از جذاب ترین خودروها بازار کمتر از ۵۰ میلیون تومان دانست. زیرا شما با این بودجه یک خودروی هاچبک کراس اروپایی دارید که رانندگی با آن لذت زیادی دارد. در ساندرو استپ‌وی نسبت به ساندرو به لطف گیربکس ارتقا یافته، فاصله تعویض دنده‌ها کمی کوتاه شده است و شتاب‌گیری به مراتب بهتر است. هم‌چنین، به دلیل ارتفاع بالاتر بدنه از شاسی مقدار بیشتری از ناهمواری‌های جاده را جذب و در نتیجه سواری نرم‌تری را ارائه می‌کند. این خودرو به دلیل وزن نسبتا سبک در سطح شهر مانورپذیری خوبی دارد ولی در جاده‌های کوهستانی در مانور دادن با استپ‌وی باید کمی محتاطانه عمل کرد. در کل می‌توان گفت که ساندرو استپ‌وی در نسخه دنده‌ای به مراتب جذاب‌تر از بسیاری از رقبای چینی هم رده قیمتی خود است. مخصوصا اینکه استهلاک به مراتب کمتری را دارد و سواری کم سر صداتری را تجربه می‌کنید. در کابین ساندرو استپ‌وی اتوماتیک، امکان تنظیم ستون فرمان وجود دارد که در نسخه دنده‌ای دیده نمی شود. رانندگی با خودرو تا حد مطلوبی راحت و بی‌صدا است. سیستم تعلیق عملکرد خوبی دارد در حد یک خودرو اقتصادی اتوماتیک با قیمتی در محدوده ۶۰ میلیون تومان باشد و می‌توان گفت نسبت به رقبای چینی یک پله بالاتر قرار می‌گیرد.
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
قیمت و شرایط بازار رنو ساندرو استپ‌وی
 
شاید مهمترین نکته در محصولات رنو که در داخل تولید می‌شوند نسبت قابل قبول بین قیمت و کیفیت آن‌ها باشد با این حال افزایش قیمت ساندرو استپ‌وی در مقایسه با ساندرو معمولی توجیه منطقی چندانی ندارد. قیمت تعیین شده برای ساندرو استپ‌وی دنده دستی حدود ۴۶ میلیون تومان و برای مدل اتوماتیک حدود ۵۳ میلیون تومان تعیین شده است.
 
بسیاری از مشتریان، عمده ضعف اصلی خانواده ساندرو،  ال ۹۰، و تلیسمان را ضعف در طراحی داخلی کابین و کمبود امکانات و آپشن‌های رفاهی می‌دانند. با این وجود، چون در حال حاضر بیش‌تر خودروهای با قیمت زیر ۷۰ میلیون تومان در بازار کشور خودروهای بی‌کیفیت یا چینی هستند شانس چندانی برای خرید خودرو‌های دست دوم شاخص هم وجود ندارد، ساندرو استپ‌وی را می‌توان جذاب‌ترین و باکیفیت‌ترین خودرو غیرچینی معرفی کرد. رنو ساندرو استپ‌وی با این ظاهر و مشخصات فنی در این بازه قیمتی هیچ رقیبی ندارد و به راحتی می‌تواند تا مدت‌ها یکه‌تاز بازار باشد.
 
مزایا:
۱- کیفیت خوب مونتاژ
 
۲- کیفیت مناسب قطعات داخلی و کیفیت رنگ تایید شده
 
۳- عملکرد خوب موتور و استهلاک پایین
 
۴- گیربکس نرم و به نسبت دقیق
 
۵- مصرف سوخت مناسب
 
۶- فضای داخلی مناسب
 
۷- قیمت رقابتی
 
۸- ایمنی که حداقل تایید رسمی دارد
 
۹- ابعاد مناسب خودرو برای استفاده شهری
 
معایب:
۱- طراحی قدیمی
 
۲- ارگونومی داخلی نه چندان خوب
 
۳- امکانات کم
 
۴- تنوع رنگ کم با توجه به شرایط فعلی
 
۵- نبود شرایط فروش اقساطی
 
۶- سیستم صوتی نه چندان قوی
 
۷- استفاده زیاد از پلاستیک سخت در کابین
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
 
 
 

منبع

دی جی کالا

برچسب : خودرو , رنو ساندرو , استپ وی , سایپا , پارس خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

17 نظر

کیوان
0

ماشین فوق العاده ای نیست ولی صد شرف داره به این ماشینهای سرهم بندی شده چینی که سوار شدنشان مایه آبروریزیه و هر لحظه ممکنه تولیدشان متوقف و رو دستتان باد کنه
13:16  1395/10/02
پاسخ دادن
محمد
0

مهمترین اصل کیفیته که این ماشین داره ، 400 مدل بچه گول زنگ که روی جک و جونورا ی بی شناسنامه هست یه طرف، کیفیت یه طرف.
13:14  1395/10/02
پاسخ دادن
اهل فهم
1

ترمز عقب دیسکی...مزخرفه.....یه چینی دارم 3 ساله....ایکس 33 اتومات عالیه عالی....خستگی در سفر معنا نداره....ترمز ها شگفت انگیز...چین بزودی بازار دنیا را تصاحب میکند..
08:40  1395/10/02
پاسخ دادن
اهل فهم
3

ببخشید ترمز عقب کاسه ای ....مزخرفه....
10:17  1395/10/02

امیر00
0

بسیار نرم و خوبه
01:17  1395/10/02
پاسخ دادن
milad
2

سلام بسیار مفید وجامع باتشکر از دستنکاران سایت خسته نباشید
22:07  1395/08/02
پاسخ دادن
محسن
5

سلام
اينجوري كه من شنيدم اين خودرو هم مثل رنو ساندرو تعادل جاده اي خوبي نداره به خصوص كه اگه تو ايران بدنه شو مونتاز كنن به قول معروف نميتونن آيرو ديناميكشو خوب در بيارن تو شهر ما چند تاش چپ كرده.
00:09  1395/07/29
پاسخ دادن
حامد
7

بین چند تا تحویل شده که توشهر ؟؟؟؟؟شما چند تاش چپ شده باشه .پژو پارس سوار یک ستاره حالت خوبه؟
17:56  1395/08/02

محسن
0

منظور م ساندرو بود که چپ کرده
19:06  1395/08/02

مجید
15

هیچم عزیز ایرانی ها نیست اینم یه آشغالیه یکم بهتر از دیگر آشغال های داخلی مردم مجبورن بخرن وگرنه گمرک رو بردارید بعد ببینید اگه یه نفر اینو خرید !
12:38  1395/07/28
پاسخ دادن
امیر
0

اگر می بینید چنین خودروی زشت و ساده غوغا می کند بخاطر انحصار در بازار خودروی
کشور است نه مزیت این خودرو!!ضمنا بیشتر افرادی که این خودرو را ثبت نام کردند
دلالان محترم بودند که طبق معمول نگذاشتند مصرف کننده موفق به خریداری این خودرو
شود!!!
09:03  1395/07/28
پاسخ دادن
ali
0

ارزش خریدشو نداره اونم با این قیمت! دقیقا همون ساندرو هست با یکم ارتفاع بیشتر و ضربه گیرهای گلگیر و جلو عقب و بس ! همون ساندرو هم الکی گرونه اینو دیگه بیشتر زور داره ادم بخره... ملتم ندیده میرن ثبت نام میکنن... مملکته داریم !
03:27  1395/07/28
پاسخ دادن
AMIN
11

هزااار برابر سگ شرف داره ب این چینی های اشغال
منم منتظرم شرایط اقساطش اعلام بشه تا برم ثبت نام کنم
چرا نخرمش هم موتورش خوبه
اها خیلی از قطعاتش با ال 90 یکی هستش و این یعنی بعد 1 سال قطعه داره و مثل اون چینی های در پیتی بی قطعه نمیشه
00:04  1395/07/28
پاسخ دادن
مصرف کننده
20

سلام.ایرانی ها از بس بد بختن
میگن ماشین مثل خر لخت باشه و هیچی نداشته باشه فقط خواهشا خرابی نداشته باشه
آخه ان ممد اول با ۱۷ تومن بود کسی نگاشم نمیکرد.حالا رفته داداششم اورده..
خدایا چرا ما ایرانی ها اینقدر بد بختیم که باید ماشین ژاپنی و آلمانی رو با قیمت دو سه برابر جهانی بهمون بدن که نتونیم بخریم و بریم این کوفتهای کره و فرانسه و چین و ایرانی رو بندازن بهمون
22:51  1395/07/27
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

عزیز مصرف کننده گل گفتی.فقط یادت رفت که اصل مطلب یعنی کشور رومانی را بنویسی.اینم من بگم بدبختی اینه که نسخه از رده خارج ساندرو را مونتاژ می کرده اند که نه سیستم کنترلر پایداری خودرو دارد و نه ترمز کمکی.
12:23  1395/10/02

رامتین
16

اتفاقا ساندروی معمولی را بخوابونیم تعادل بسیار بهتری از استپ داره. کی گفته هر چی ارتفاع بیشتر ماشین نرمتر!!!! پس فراری با 127سانت ارتفاع کشکه!! خیلی عامیانه صحبت شد.
21:54  1395/07/27
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

اگر قرار بر این کارها باشه که همان تندر را با کمی خواباندن و تایر پهن تعادلش از هر دو بهتر میشه.دیگه چرا پول اضافی بابت اینها بدهند.
12:17  1395/10/02

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام امروز رفتم نمایندگی سیستم نگاه کرده ثبت نام یازدهم شهریور تحویل مشتری شده ولی من دوازدهم شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده این یعنی کسی که پارتی داشته باشه تحویل میدن
S5۲۷مهر : دیروز رفتم نمایندگی خودش بیشتر از من فحششون داد من غلاف کردم🙃
فرهاد : با فروش خودروهای مازاد برقی وارداتی از امروز دوباره میخوان یه سری رو مثل ما سر کار بذارن خدا خودش بخیر کنه تازه بماند که این سری دست به مهره بازیه و یه سامانه جدید هم براش راه انداختن
شاهین منتظر : ماهم هستیم.پذیرش ۲۳ دی
فرزاد : ۸۵ میلیون کاملا غیر منطقی هست ، حدود ۱۵ میلیون احتمالا باید باشد
م : منم پانزده اسفند تکمیل وجه کردم ولی پیامک نیومده برا ۸۵ملیون الباقی فقط از طریق پیامک اطلاع میدن دوست عزیز
S3تهران : برای منم امروز اس م اس عذرخواهی اینا اومد. حالا به نظرتون تا ۱۵ روز آینده تحویل میدن ماشینو؟
s5 - مهر27 : خوش به حالت حداقل از شما دلجویی کرده اند!
فرزاد : دو ماه پیش تارا وی 4 موعد تحویلش بود اگه میدادن و میفروختیم تا 1250 قیمتش رسیده بود الان 1050 شده کی میخواد خسارت 200 میلیون منو بده
تارا اتومات : سلام من تحویل ۴فرودین هستم هنوز خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سیستان : سلام دوست عزیز تحویل 8 فروردین ،اگر موتور جدید هستی،برو به نمایندگی شهر خودت حتما مشکلی است،چون من واریزی 10 دی بودم ،26 اریبهشت فاکتور شده،و29 پلاک به نظر من موتور جدید از تاریخ تحویل 90 روزه باید45روز بگذره که فاکتور بشه و در ازای هر روز تاخیر 450 هزار تومن سود میدن.
... محسن ، سورن دوگانه : . . .....اینطور که از صحبت دوستان دستگیرم شد ......‌........ فهمیدم که برای سورن دوگانه تکمیل وجه تا 23 آذر و تحویل 30 دی ماه ، ماشین دوگانه خود را تحویل گرفته اند .. . . ......... من که تکمیل وجه دوگانه 9 بهمن هستم . .......... اگر تیر ماه ماشین رو تحویلمون بدهند ، باز هم خوبه .. . .
شیرین : سلام حسین آقا مبارک باشه چقدر هزینه سفر میدن
👋👋👋 احمد : 🌹⚘🌹 سلام ... به روز شدن فاکتور معنی خاصی نداره . . . ... ی نفر بیکاره ، با این اعداد بازی می کنه .....
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کوییک جی ایکس ار تا کی فلکتور شده؟هر رنگی
تکمیل وجه 17 دی تبدیل به 207 6 اردیبهشت : سلام تکمیل وجه 17 دی تبدیل به 2076 اردیبهشت امروز فاکتور شد.انشالله قسمت همتون.جون دادن تا بدن
بلوچ : التماس دعا برای ریس جمهور عزی🤲
هایما : دقیقا مشکل این جاست که فیزیک پلاک نمیکنن
زهرا از سبزوار : سلام اون دسته از دوستان که پارس تحویل گرفتن میشه بگن چجوری ورقش فرق کرده کروز داره میتونیم نگه داریم یا به فکر فروش باشیم بهدش مالیات چی شد ممنون از شما
ایمان : قول دادم که هفته اول خرداد حواله اسفند میاد اما شرایط هنوز هیچی مشخص نیست صبر صبر صبر