بازار سیاه خودروهای جدید داغ شد

 

بازار سیاه خودروهای جدید داغ شد

 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل با بیان اینکه بازار خرید و فروش خودروهای جدید داغ شده است، گفت: اختلاف قیمت در این خودروها به مرز ۱۴ میلیون تومان هم رسیده است.
 
سعید مؤتمنی با اشاره به اینکه بازار خرید و فروش خودروهای جدید تا حدودی خوب است، اظهار داشت: اما نکته قابل تأمل در قیمت این خودروها اینکه اختلاف قیمت‌ها از کارخانه تا بازار به 14 میلیون تومان هم رسیده است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای رنو کپچر 105 میلیون تومان است، افزود: اما این خودرو با اختلاف قیمت 11 تا 14 میلیون تومانی در بازار به فروش می‌رسد.هایما اس7 هم در کارخانه 79 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده اما در بازار با اختلاف حدود 7 میلیون تومان با قیمت 86 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل اضافه کرد: قیمت کراس‌اوور H30 در کارخانه 45 میلیون تومان است اما در بازار با اختلاف 8 تا 10 میلیون تومانی با قیمت 53 تا 55 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین برلیانس H320 با اختلاف 7 میلیون تومانی با قیمت 57 میلیون و 500 هزار تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.
 
مؤتمنی در ادامه با بیان اینکه مزدا تیپ 4 هم از 117 میلیون تومان کارخانه در بازار با قیمت 123 میلیون تومان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: رنو ساندرو" استپ وی" در کارخانه 52 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده اما در بازار با اختلاف 8 میلیونی با قیمت 60 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد البته در قیمت نهایی این خودروها باید هزینه پلاک گذاری را هم محاسبه کرد.
 
وی در خصوص قیمت محصولات دیگر شرکت های خودروساز هم گفت: تقاضا در این محصولات کم است و افزایش قیمت ها زیاد نیست. البته در خودروی دنا قیمت کارخانه 42 میلیون و 500 هزار تومان است اما با رشد 3میلیون و 500 هزار تومانی در بازار 45 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل تصریح کرد: پژو پارس هم با رشد 2 میلیون تومانی در بازار 37 میلیون تومان معامله می شود. پژو 405 نیز در کارخانه 29 میلیون و 38 هزار تومان اما در بازار با قیمت 30 میلیون و 400 به فروش می‌رسد. تیبا هم با رشد بیش از یک میلیون تومانی از قیمت کارخانه که 24 میلیون و 850 هزار تومان با قیمت 25 میلیون و 100 مورد معامله قرار می‌گیرد.
 
 
 
 

منبع

خبر آنلاین

 

برچسب : خودرو , هایما s7 , رنو کپچر , ساندرو استپ‌وی , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

رضا
3

مشکل اقتصاد ایران بانکها هستن. ورود افراد بیسواد که اکثرا بعد از استخدام تازه مدرک گرفتن و پارتی بازی و حیف و میل و سلیقه ای مصرف کردن اموال عمومی باعث دردسر اقتصاد ایران شده جالب اینه که حکومت هم هیچ واکنشی به فساد بسیار بسیار بسیار گسترده در بانکها نشون نمیده.
اگر میخوان وضعیت اقتصاد درست شود اول باید وضعیت بانکها درست بشه خصوصا در پرداختها و شفاف بودن حساب کتابها.
17:33  1395/08/02
پاسخ دادن
فرزاد
7

در بازار جهانی خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار به عنوان خودروی ارزان و اقتصادی محسوب میشوند ولی به لطف دلسوزی دلسوختگان وطن در بازار سیاه بزرگی مثل ایران به کالای لوکس و مایه،ی فخر تبدیل شده‌اند.
تا زمانیکه ارز، تک نرخی و مطابق صندوق بین‌المللی پول نشود هیچ چیز در کشور معنی و مفهوم واقعی ندارد، جز زجر کشیدن و خریدن هر آشغالی(با توجه به قیمت داخلی) به عنوان خودروی بروز که دارای حداقل امکانات میباشد و یا مردن.
ما چه چیزمون از عراق و افغانستان بلا گرفته کمتره! بجز ارزش و اهمیتی که مسئولان و دلسوزان وطن برامون قائل نیستن
15:44  1395/08/02
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
8

واقعا دلم واسه ایران عزیز میسوزه با این...... یه زمانی ایران یک صاحب داشت و بقیه مسئولین خود را موضف به پاسخگویی به مسئولیت و کارهای خود میدانستند. ولی سالهاست که هیچ مسئولی خود را پاسخگو نمیداند و همین امر بسیار مهم ایران ، افرادی با سرعت نور در حال تاراج هستند. و ما مردم که با کوچکترین نوسان قیمت و یا ظلم اعتراض شدید میکردیم سالهاست که از توسری خوردن و مورد ظلم قرار گرفتن لذت میبریم. به امید روزی که کورش ، رستم و آرش های ایران بیدار شوند
20:37  1395/08/02

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آراد : منم همه چیم مثل شماس گفتن تیر میدیم هنوز دی ماه رو هم ندادن ما که آخر اسفندیم احتمالا بره تو مهر ماه
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟