Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی

 

Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی

 
بسیاری از موتور سیکلت به عنوان هیجان انگیزترین وسیله حمل و نقل یاد می کنند، قدرت بالا، وزن اندک، حجم کم و قابلیت مانور پذیری فوق العاده در کنار ریسک دائمی تصادف و زمین خوردن از جمله مهم ترین دلایل این تفکر است.
 
با این حال موتورسیکلت ها نیز محدودیت های در زمینه سرعت و شتاب دارند، آنچنان که برای مثال در فرانسه، عرضه موتورسیکلت های جاده ای با توان بیش از 100 اسب بخار با محدودیت روبروست و تمامی سازندگان ناچارند حتی در مدل های فوق سریع برای رعایت این قانون از قدرت محصولات خود بکاهند.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
در چنین شرایطی ممکن است برخی عشاق دنیای موتورسیکلت به فکر راه حل های ابتکاری برای دور زدن قوانین موجود بیافتند.
 
Ludovic Lazareth یکی از این افراد است که البته ید طولایی هم در ساخت وسایل نقلیه متفاوت برپایه موتورسیکلت ها دارد.
 
این صنعت گر خوش ذوق فرانسوی در تازه ترین پروژه خود، دست به کار ساخت یک ابرموتور سیکلت با استفاده موتور 470 اسب بخاری هشت سیلندر مزراتی شده است.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
او در واقع این موتور هشت سیلندر را در مرکز طرح خود قرار داده و در اطراف آن موتورسیکلتی خارق العاده را با چهار چرخ خلق کرده است.
 
چرخ های اضافه از یک سو به عنوان واسطه انتقال این قدرت عظیم و از سوی دیگر برای دور زدن قوانین موجود در مورد موتورسیکلت ها (دارای دو چرخ) برای LM 847 در نظر گرفته شده اند.
 
البته کلیت این موتورسیکلت جذاب، چندان جدید نیست و سال ها قبل نیز شاهد نصب یک موتور V10 مربوط به دوج وایپر بر روی شاسی چهارچرخ مشابهی توسط دوج بودیم.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
یک گیربکس تک سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی موتور را به چرخ عقب بر عهده دارد و برای دنده عقب نیز از یک موتور برقی استفاده شده است.
 
با این حال نوآوری بزرگ در ساخت LM 847 را باید در سیستم تعلیق و نحوه اتصال چهارچرخ به شاسی جستجو کرد که با پیچیدگی و نکات زیادی همراه است.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
همانطور که می توان تصور کرد، وجود چرخ دوم در عقب، مانع خوابیدن موتور به جناحین در زمان دور زدن می شود. از این رو نحوه راندن LM 847 بیش از آنکه به موتورسیکلت های معمول شباهت داشته باشد، مشابه خودروها خواهد بود.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
سیستم فرمان نیز به همین شکل عمل می کند و به لطف یک اتصال بازویی و جعبه فرمان، امکان چرخش چرخ های جلو فراهم می شود.
به هرحال کمی بعید است که LM 847 هیچ گاه به یک پروژه تولید انبوه بدل شود اما حجم خلاقیت و ظرافت مهندسی بکار رفته در این پروژه به راستی تحسین برانگیز است.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , موتور سیکلت , Lazareth LM 847






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی cvt : منکه ۲۴ ام تبدیل زدم . عصرش فاکتور شد. دیروز هم پلاک شد و پیامک تحویل حضوری اومد . به نظر من هرچی از این سایپا بگیری غنیمته. لااقل ماشینم رو بگیرم فقط منتظر مابه التفاوت باشم تا اینکه هیچی نگیرم .
+Sadegh : بابت پیش پرداخت تا زمان صدور دعوتنامه ۱۶ درصد، اگر تاخیر داشتند میشه ۲۸ درصد، بابت تکمیل وجه ۱۲ درصد باید برید نمایندگی که انتخاب کردید، برگ قرارداد رو مهر می کنند و بهتون میدن
تجمع : وضعیت خوب نیست داداش کاش واسه ماهم تبدیل میومد میزدیم راحت میشدیم😐😔
+Sadegh : دولت همین دو ماه قبل ۸۰۰۰ میلیارد تومن به سایپا وام داده
هادی cvt : چون امسال g تولید نداشتن قیمتش رفت بالا. البته قیمت نیس . تولید بشه اختلافش فکر کنم بیاد رو ۴۰ ۵۰ تومن. مثل اطلس جی و جی ال که ۳۰ تومن اختلاف دارن
محمود : سلام دوستان جهت پیگیری وشکایت با اقای یوسف سلامی شبکه خبر شماره مستقیم خودشان داخل گوگل موجود هست بنده شماره همراه شون دارم چندروز هستش تلاش کردم براتون بفرستم نمی دونم چرا ارسال نمیشه
محمد : سلام برادر میشه بعداز ۶ماه
سرباز : آقا من فروش فوری 14آذرم شاهین g امکان تبدیلم هم هست تو سایت ولی موندم بزنم یا منتظر باشم آخه جی با جی ال حدود100فرقشه... حالا کسی هست یه راهنمایی درست مارا بده...
آب پاک شاهین : دوستان کسی تازگی رفته سایپا ببینه چی میگن
محمد : سلام کی تحویل گرفتین شماره قرارداتون چند برادر می خواستم ببینم تا کجا پیش رفته ببینم نوبت ما کی میشه ممنون از لطفتون برادر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مم : سود مشارکت نوشته 16 درصد سود تاخیر نوشته 12 درصد جمعش میشه 28 درصد از زمان ثبتنام تا تحویل خودرو تقریبا 17 ماه و10 روز شده کل مبلغ جریمه 22 میلیون به نظر دوستان کم حساب نکردن حتی افزایش قیمت هم شامل من شد
ساینا تکمیل اردیبهشت : کسی دروغ نمیگه فقط منظور همو متوجه نمیشید آقا محمد پیش فروش هست تکمیل وجه اسفند کرده منتها دوگانه هست و فاکتور نشده همونطور که میدونید دوگانه ها تا 25 اسفند فاکتور شدن و هنوز چند روز از اسفند فاکتور نشده آقا مهدی هم درست میگه چون پیش فروش های ساینا تک تکمیل وجه اسفند خیلی وقته که فاکتور شدن فقط چون کامل نمیگید منظور همو متوجه نمیشید
احمد : من 17خرداد تکمیل وجه کردم، هنوز فاکتور نشده.
امیر : پیامک تحویل حضوری تا تحویل ماشین شاید بیست بارم برات ارسال بشه اگه دوست داری حضوری تخویل بگیری ثبت کن ولی اینکه فکر کنی زودتر پلاک میشه بخاطر اون نه همچین چیزی نیست
حامد : حمید خان منم خراسانی هستم از فاکتور تا تحویل 5روز طول کشید
مهراد : منم تحویل برج6ام قالپاق ولی اگه یکسال دیگه هم ماشینو ندن هیچ پولی واریز نمیکنم
حامد : احمد خان کارت سوخت شما اومد داداش؟
فرسوده اردیبهشت 1404 : ببخشید 4ماه. منظور اینکه همه توتاخیرن هنوز موعد تحویل نرسیده چشم انتظارید.
مم : سلام دوستان بنده 20 اسفند 1402 ثبتنام کردم قراربود هفته چهارم اذر ماه 1403 تحویل بدن و بجاش پیشنهاد کوئیک دادن چند مرتبه و قبول نکردم تا اینکه 11 اسفند 1403 تکمیل وجه کامل کردم ،، ماشین 6 مرداد 1404 تحویل گرفتم امروز رفتم برگه کمپانی از نمایندگی گرفتم دیدم سود تاخیر نوشته 11 میلیون وسود تاخیر درجریمه هم 11 میلیون ولی خود نمایندگی حساب کرد گفت 39 میلیون جریمه میشه الان موندم کدامش درست هست، ،دوستان کسی هست که شرایط منو داشته باشه لطفا اطلاع رسانی کنید و کسی هم سود تاخیر تا حالا گرفته یا نه ،،یا فقط سرکاری هست
اطلس بهمن : سلام تکمیلی چندم تیر بودی