11 کارخانه استراتژیک خودروسازایی جهان

 

11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان

 
بسیاری خودروسازان بزرگ جهان بر مبنای فلسفه ای خاص در محلی خاص شکل گرفته اند و از یک هسته اصلی و استراتژیک در تاسیسات فنی یا مدیریتی خود برخوردارند.
 
در این مطلب قصد داریم تا 12 محل یا کارخانه مهم را برای 12 خودروساز شاخص جهان معرفی کنیم. کمپانی هایی که پیشینه ای وسیع و برندهای متفاوت دارند اما علیرغم تولید در اقصی نقاط جهان به هسته مرکزی و مقر اصلی خود افتخار می کنند.
 
1.شرکت AMG در Affalterbach آلمان
 
این شرکت در آفالتابارخ آلمان واقع شده است و از سال 1976 میلادی مسئول تولید و ساخت قدرتمندترین نسخه های شرکت مرسدس بنز آلمان است.
 
11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
در این کارخانه موتور هر خودرو تنها توسط یک فرد مونتاژ می شود و نام به همراه امضای فرد بر روی موتور حک می شود. این کارخانه حالا از زیر مجموعه های شرکت مرسدس بنز به شمار می رود، اما در اولین روزهای فعالیتش نقش کارگاهی مستقل را بازی می کرد.
 
مرسدس بنز در نهایت این کارگانه تیونینگ را به رسمیت شناخت و با خرید آن، زیر مجموعه خود برای رقابت با بخش M POWER ب ام و را در ساخت خودروهای اسپرت شرکتی ایجاد کرد.
 
2.شورولت کوروت در Bowling green کنتاکی
 
بسیاری از شرکت های خودروسازی در جهان بر روی خط تولیدشان چند محصول را ساخته و روانه بازار می کنند. اما بعضی از شرکت ها تنها دست به تولید یک مدل خودرو می زنند. شورولت کوروت ها در میشیگان آمریکا تولید می شدند اما پس از مدتی به میزوری آمریکا منتقل شد.
 
11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
گرچه کوروت در این کارخانه هم برای مدت طولانی ساخته نشد و به کارخانه فعلی در کنتاکی منتقل شد. برای 30 سال است که این کارخانه تنها به تولید همین محصول از شرکت GM می پردازد.
 
3.بنتلی در Crewe انگلستان
 
از سال 1938 این شرکت مشغول ساخت موتورهای رولزرویس در جنگ جهانی دوم بوده است. پس از جنگ این کارخانه شروع به تولید خودرو می کند.
 
11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
در واقع محصولات هر دو شرکت بنتلی و رولزرویس در این کارخانه ساخته می شدند. اما پس از خریداری شرکت بنتلی توسط فولکس واگن این کارخانه تنها دست به تولید محصولات بنتلی می زند
 
4.رولزرویس در Goodwood انگلستان
 
وقتی که بی ام و مالکیت شرکت رولزرویس را به دست گرفت به مکان جدیدی برای تولید آن هم نیاز داشت. محل در نظر گرفته شده در کنار پیست گوود وود بود.
 
11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
با این کار بی ام و ماهیت انگلیسی این شرکت را حفظ کرد. در این کارخانه اکثر بخش تحقیقات و طراحی صورت می پذیرد و درصد کمی هم در کشور آلمان انجام می شود.
 
5.مزدا در هیروشیما ژاپن
 
بیش از 100 سال پیش شرکت مزدا در هیروشیما بنیان گذاری شده و همچنان هم به عنوان مقر اصلی تولید محصولات این شرکت به شمار می رود. این شرکت تا سال 1980 میلادی با نام مزدا محصولات خود را عرض نمی کرده است و از اسم Cork Kogyo استفاده می کرد.
 
11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
نکته جالب توجه در تاریخ این شرکت این است که پس از حمله اتمی به شهر هیروشیما این کارخانه به طرز معجزه آسایی تخریب نشد و همچنان هم این کارخانه پابرجا است.
 
6.فراری در مارانلو ایتالیا
 
شهری کوچک در کشور ایتالیا که به دلیل حضور برندی چون فراری در آن شهرت و آوازه جهانی دارد. بنیان گذار برند فراری یعنی انزو فراری کار خود را در مودنا آغاز کرد اما پس از چندی به مارانلو رفت و کارخانه فراری را در سال 1943 بنیان نهاد.11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
 
 
از این سال به بعد تمام فراری های ساخته شده در جهان توسط این کارخانه تولید می شوند.
 
7.لامبورگینی در سنت آگاتا ایتالیا
 
بزرگ ترین رقیب فراری در سنت آگاتا ایتالیا قرار دارد. 50 سال پیش این کارخانه با هدف رقابت مستقیم با فراری به تولید لامبورگینی ها می پردازد.
 
11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
در واقع باید شرکت لامبورگینی را تحسین کرد که پس از ساخت تراکتور و ماشین آلات صنعتی به دنیای سوپرخودرو ها وارد شد و امروز بیش از هر زمان دیگری محصولات لامبورگینی در سرتاسر جهان شناخته شده هستند.
 
8.پورشه در اشتوتگارت آلمان
 
در سال 1931 میلادی زمانی که فردیناند پورشه شرکت خود را در اشتوتگارت آلمان بنیان نهاد، محصولات تولیدی شرکت خود را نمی ساخت و در عوض فولکس واگن بیتل را در کشور آلمان عرضه می کرد. پس از مدتی شرکت پورشه با عرضه مدل 356 اولین محصول مخصوص به خود را روانه بازار کرد.
 
11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
امروزه اگر به عکس های کارخانه پورشه نگاهی بی اندازید شاهد هیچ گونه شباهتی با عکس های 1930 میلادی نخواهید بود.
 
9.مک لارن در Woking انگلستان
 
در جهان خودروسازانی وجود دارند که درگیر حضور در مسابقات اتومبیل رانی هستند. اما معدودی از آن ها کار خود را به عنوان یک تیم مسابقه ای شروع کرده اند. شرکت مک لارن توسط بروس مک لارن که خود یک راننده فرمول یک بوده بنیان گذاری شده است. در سال 1963 او تیم خود را بنیان گذاری کرد و توانست به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند.
 
11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
شرکت او در ووکینگ انگلستان قرار داشت و تا سال 1990 میلادی همچنان به عنوان یک تیم حاضر در مسابقات فرمول یک به شمار می رفت تا این که در  اوایل دهه 90 وارد صنعت تولید خودرو شد و پس از وقفه ای 15 ساله در سال 2010میلادی دوباره دست به تولید خودرو با محصولات جدیدی زده است و کارخانه جدید این شرکت هم در همین سال به بهره برداری رسید.
 
10. لوتوس در هسل انگلستان
 
برای کمپانی خاصی مانند لوتوس که بر روی قابلیت های عملکرد و درخشش خودروهایش بر روی پیست مسابقه تاکید دارد، دسترسی تمام وقت به پیست خانگی دارای ارزش زیادی است.
 
11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
از این رو در سال 1966 کالین چاپمن، بنیانگذار لوتوس محل کارخانه را در نزدیکی فرودگاه متروکه محلی در هسل انتخاب کرد و این فرودگاه مانند بسیاری محل های نظامی دیگر در انگلستان رفته رفته به پیست مسابقه بدل شد.
 
حتی حالا که مالکیت لوتوس در اختیار کمپانی مالزیایی پروتون قرار دارد نیز موقعیت این کارخانه در جوار پیست فرودگاهی هسل حفظ شده است و لوتوس همچنان یکی از برترین سازندگان خودروهای اسپرت در سطح جهان است.
 
11.فولکس واگن در ولسبورگ آلمان
 
پیشینه فولکس واگن به سال 1930 بر می گردد، زمانی که به دستور و درخواست هیتلر، شهر کوچک ولسبورگ برای احداث کارخانه عظیم فولکس واگن برای تولید خودروهای مردمی انتخاب شد.
 
در طی جنگ جهانی دوم، فولکس واگن به عنوان خودروسازی دولتی به اصلی ترین تامین کننده خودروهای جنگی ارتش آلمان تبدیل شد و مورد هدف نیروهای متفقین قرار گرفت. بنابراین چیزی نمانده بود که ریشه تولید فولکس واگن برای همیشه در میان آواره های کارخانه پس از بمباران های سنگین خشکیده شود.
 
11 کارخانه استراتژیک خودروسازان پیشتاز جهان
 
اما فولکس واگن بار دیگر کارخانه خود در ولسبورگ را احیا کرد و حالا این کمپانی در کنار رقیب ژاپنی اش یعنی تویوتا برای تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز جهان تلاش می کند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , لامبورگینی , بنز , فراری , شورولت , مکلارن , رولز رویس , بنتلی , فولکس واگن , لوتوس , پورشه , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

آریایی
0

فکرکردید اهل کجا هستید؟
یادتون باشه هرچی باشه آخرش ایرانمونه!!
22:56  1396/04/03
پاسخ دادن
مهدی
1

داشی ایرانخودرو که کارخونه نیست!!!!از بالاسر مثه قوطی کبریته!!!
17:45  1395/08/21
پاسخ دادن
bkmzl
1

قوطی کبریت هم باشه خیلیه
16:06  1395/09/04

بنده خدا
1

آقا ایرانخودرو رو مثل اینکه یادتون رفت!!!
13:18  1395/08/08
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

آلمان و انگلستان. جالب بود
10:24  1395/08/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟