معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت

 

معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت

 
حدود یکماه از آمدن سوزوکی گرند ویتارا فیس‌ لیفت به بازار می‌گذرد ولی آیا امکانات این فیس لیفت بیشتر از گرند ویتارای سابق است یا نه؟
گرند ویتارا محبوب‌ترین سوزوکی بازار ایران است که امسال جشن 28 سالگی‌اش را گرفت. گرند ویتارا در سال 1386 ، در شرایطی که رونیز در دل متقاضیان شاسی‌بلندهای آفرود جایش را باز کرده بود، مهمان جاده‌های ایران شد. در آن زمان تنها 2 سال از عرضه جهانی نسل سوم این ژاپنی می‌گذشت و به همین دلیل مشتریان ایرانی با خودروی نسبتا به‌روزی در بازار مواجه شدند ولی این خودروی به‌روز قریب 9 سال روی خط تولید باقی ماند و از سر جایش تکان نخورد!
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
یکسال بعد از عرضه گرند ویتارا در ایران، سوزوکی مدل‌های 2008 آن‌را با تغییراتی تازه معرفی کرد که مهم‌ترین آن حذف انجین 2.0 لیتری 140 اسبی بود تا از این به بعد انجین 2.4 لیتری 164 اسبی آن (یا 169 اسبی به قول ایران خودرو) پیشرانه استاندارد بنزینی آن باشد. خوشبختانه این انجین به ایران هم آمد ولی متاسفانه 9 سال تولید مداومش آن هم بدون هیچ تغییر محسوسی، فرصتی ناب برای شاسی‌بلندهای کره‌ای به وجود آورد تا این ژاپنی با کیفیت را به حاشیه بکشانند و البته موفق هم شدند.
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
اما گرند ویتارا از طرف دیگر باید با مشکلات دوران تحریم هم دست و پنجه نرم می‌کرد؛ تحریم‌ها آنچنان جدی بود که بعد از چندین‌بار توقف مقطعی تولید گرند ویتارا، حتی در سه ماهه نخست 95 که دوران پسابرجامی تازه شروع شده بود تولید آن با 96% کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، مجموعا به 11 دستگاه رسید؛ یعنی حدود 4 دستگاه در هر ماه! نهایتا با شروع تابستان 95 تولید گرند ویتارا به پایان رسید تا اینکه بعد از وقفه‌ای 2 ماهه نسخه تازه‌ای از گرند ویتارا وارد خط تولید ایران خودرو مشهد شد؛ درحالیکه همه چشم به راه نسل جدید گرند ویتارا بودیم اما ایران خودرو غافلگیرمان کرد!
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
گرند ویتارا فیس لیفت؛ تحفه 4 سال پیش!
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
از شهریورماه 95 بود که تولید گرند ویتارا فیس لیفت شروع شد؛ گرند ویتارایی که هم‌اکنون فروخته می‌شود متاسفانه محصول سال 2012 است؛ سوزوکی در آن سال با تاخیر زیادی این فیس لیفت را ، که جز حذف پیشرانه‌های V6 هیچ تغییری در بخش فنی نداشت، به بازار فرستاد. اینکه می‌گوئیم با تاخیر زیاد، کنایه از حرف‌های مدیر تولید سوزوکی است که در دسامبر 2014 لب به انتقاد گشود و گفته بود: گرند ویتارا دیرهنگام به‌روزرسانی شد و (در آن زمان) سوزوکی به جای فیس‌ لیفت باید نسل جدیدش را عرضه می‌کرد. به هرحال فیس لیفت گرند ویتارا هم‌اکنون در بازار ایران حضور دارد ولی آیا این ژاپنی همان امکانات سابقش را دارد؟
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
گرند ویتارا فیس‌ لیفت ابتدا در نمایشگاه مشهد رونمایی شد؛ در آن موقع ایران خودرو زمان عرضه این ژاپنی را دی‌ماه 95 اعلام کرده بود ولی ظاهرا اوضاع بهتر از آن چیزی که ایران خودرو پیش‌بینی می‌کرد جلو رفت و این فیس‌ لیفت 3 ماه زودتر به بازار ایران رسید.
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
در گرند ویتارا چراغ‌ها و جلوپنجره و سپر تغییر کرده است، همچنین رینگ‌ها جدیدند و راهنمای LED نیز روی قاب آینه‌های جانبی قرار گرفته‌اند. در کابین هم اتفاق خاصی نیفتاده است ولی باید به تودوزی جدید صندلی‌ها و آینه‌های تاشو برقی با گرمکن اشاره کرد. همچنین طبق گفته‌های مسئولین غرفه ایران خودرو در نمایشگاه مشهد قرار بود دو مورد جدید، یعنی روکش چرمی فرمان و سانروف، نیز در لیست تجهیزات سفارشی این خودرو باشد که هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
در قسمت فنی هم کاملا مطمئن باشید که این فیس‌ لیفت هیچ تفاوتی با گرند ویتارای سابق ندارد. گرند ویتارا فیس‌ لیفت همچون گذشته در دو تیپ دستی (با کد شرکتی 50709) و اتومات (با کد شرکتی 50609) تحویل مشتریان می‌شود و خوشبختانه دیگر خبری از تیپ‌های نیمه‌فول نیست و هردو تیپ به صورت فول تحویل مشتریان می‌شود. به غیر از تفاوت فنی این‌دو تیپ، که در جدول زیر قابل مشاهده است، در بخش تجهیزات نیز امکانات هردو تیپ مشابه است جز آنکه تیپ اتومات دو مانیتور عقب بیشتر دارد.
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
منتظر نسل جدیدش باشیم؟ بله!
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
گرند ویتارا در 2015 وارد نسل چهارم شد؛ نسل جدید این ژاپنی ابعادی کوچکتر و قابلیت‌های آفرود کمتری دارد و شاید به همین دلیل است که سوزوکی، پیشوند گرند را از روی نامش برداشته. در نسل جدید ویتارا، انجین بنزینی استاندارد خودرو حالا 1.6 لیتری VVT است که 118 اسب‌بخار قدرت و 156 نیوتن‌متر گشتاور دارد.
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
سوزوکی برای این نسل، همچنین نسخه ویژه‌ای با نام Vitara S یا Vitara Sport ساخته که به انجین 1.4 لیتری توربو BoosterJet مجهز است؛ قدرت و گشتاور ویتارا اسپرت به‌ترتیب معادل 138 اسب‌بخار و 220 نیوتن‌متر است. باتوجه به مذاکرات اخیر ایران خودرو با سوزوکی (و احتمالا با سوزوکی ماروتی که محصولات سوزوکی را در هندوستان تولید می‌کند)، شانس تولید نسل جدید ویتارا از نیمه دوم 96 بسیار زیاد است.
 
 
 
 

منبع

GSM

برچسب : خودرو , گرند ویتارا , سوزوکی ویتارا , شاسی بلند , ویتارا فیس لیفت , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

همایون
2

چرا ایرانخور سعی نمی کند که ماشین های لوکس شاسی بلند با قدرت زیاد تولید کند؟
15:54  1395/08/17
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
1

یا اونا اینهمه تغییرات ظاهری ایجاد کردن یا دلسوزای ما برای تغییرات سرسام آور ظاهری پافشاری کردند،!
واقعا یه لحظه فکر کردم کرگدنه!
11:22  1395/08/13
گزارش
پاسخ دادن
هوتن
7

نسل جدید گرند ویتارا نیست ویتارا است. در تصویر هم روی پلاک نوشته ویتارا که از مدل گرند کوچک تر است
22:52  1395/08/12
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبر از اردبیل : ممنونم مهدی داداش انشالا شما و همه عزیزان بزودی دلشون شاد باشه با تحویل گرفتن خودروشون
مهدی پلاس : سلام اکبر خان ماشینت رو تریلی داره میاد نمایندگی اردبیل مبارکت باش
مهدی پلاس : سلام اکبر خان ماشینت رو تریلی داره میاد نمایندگی اردبیل مبارکت باش
شاهین جی 13 آذر : شرکت نامحترم سایپا تو قرارداد ما باید 36 درصد سالانه سود تاخیر بده میشه ماهی 17790 برا هفت ماه تاخیر تا الان 124 میلیون تا الان باید بده به من و امثال من با این همه جگر خونی که برامون درست کردن اگه یک ریالم کمتر بده ولشون نمیکنم با شکایت میگیرم ازشون
رز زرد : تو دیوار و نمایشگاهها پره از شاهین جی مدل ۱۴۰۴ مملکت صاحب نداره یکی نیست بپرسه پس این ماشینها از کجا میاد... همه رو بدبخت کردن تورم رو حساب کنیم پولی که ما واریز کردیم دو برابر الانه😐
شاهین پلاس اتوماتیک : منم 22 اسفندم و 3 تیر پلاک شده ، با اینکه تحویل حضوری زدم ولی هنوز پیامک تحویل حضوری و مراجعه برای تحویل واسم نیومده و چراغ تحویل هم روشن‌ نشده
t9 : سلام بله درسته منم تماس گرفتم با نمایندگی گفتن بدون پلاک تحویل نمیدیم وبدون پلاک برامون نیومده
اکبر از اردبیل : سلام مجدد دوستان خیلی جالبه امروز صبح خودروی بنده پلاک شده و الان تو وضعیت بخش تحویل رنگی شده و نوشته تحویل شده؛ لطفا دوستانی که تحویل گرفتن بگن چند روز بعد از این مرحله خودروشونو تحویل گرفتن ممنونم
شاهین زمستان : الان تو سايت دیوار هم شاهین جی و جی ال آگهی زدن پس از کجا میاد؟لعنت بهت سایپا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سبحان : دوستانی که 3 تیر تیک ارسال مدارک خورده واسشون، مدارک به دستتون رسیده؟؟؟
تکمیل وجه 6 اسفند : سلام پیش فروش،واریز وجه اولیه خرداد 1403،موعد تحویل اسفند ماه1403،تکمیل وجه 6 اسفند،فاکتور 26 خرداد،پلاک آنلاین28 خرداد،نصب فیزیکی پلاک 31 خرداد،تیک تحویل خودرو 5 تیر،تحویل فیزیکی خودرو 9تیر.بدون ارسال هیچگونه مدارک خودرو با پست یا در نمایندگی. انشالله قسمت همه.
رانا پلاس1363 : سلام جالبه هنوز خردادیها ماشین تحویل نگرفتن الان دعوتنامه شهریور ماهیها تکمیل وجه اومده قیمت تمام شده 668میلیون .اینها الان 2ماه عقبن چرا تکمیل وجه ماها واسه شهریور ماه اومده
اطلس آذر : کجا اعلام کرده؟حتما منبع مورد نظر منبع سرویش بهداشتیای سایپا هست
مریم : سلام کسی طرح 90 روزه سقف فلز تحویل 11 خرداد بوده کسی تحویل گرفته است؟؟؟؟
خبر فوری : متاسفانه با خبر شدیم سوزش باسن توحید اکبری معروف به توحید از ارومیه به 90درصد افزایش پیدا کرد،
رانا سفید 8 مرداد : سلام تاریخ تحویل کی بوده؟
8 tir : گاهی سامانه اپ دیت نیست اختلاف داره مراحل
x33دنده : سلام زنگ زدم صدای مشتری میگه مجوزخروج خرده نمایندگی میگه نخورده احتمالا هفته آینده مجوزمیخوره ومیاد یک ماه میشه سرکاریم حداقل صدای مشتری ونماینده باهم هماهنگ کنن که حرفاشون باهم جورباشه ماشین را از بنگاه بخری هم ارزونتر درمیاد هم اینکه شش ماه راسوارماشینی هم اعصاب خودت وخانواده ت آرومه پول بی زبون را دادیم دست آدم زبون دار گرفتار این شرکت های حقه باز شدیم
کوییک gxl : عزیزان آخرین شماره پذیرش که فاکتور شده میشه بگید ممنون