معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت

 

معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت

 
حدود یکماه از آمدن سوزوکی گرند ویتارا فیس‌ لیفت به بازار می‌گذرد ولی آیا امکانات این فیس لیفت بیشتر از گرند ویتارای سابق است یا نه؟
گرند ویتارا محبوب‌ترین سوزوکی بازار ایران است که امسال جشن 28 سالگی‌اش را گرفت. گرند ویتارا در سال 1386 ، در شرایطی که رونیز در دل متقاضیان شاسی‌بلندهای آفرود جایش را باز کرده بود، مهمان جاده‌های ایران شد. در آن زمان تنها 2 سال از عرضه جهانی نسل سوم این ژاپنی می‌گذشت و به همین دلیل مشتریان ایرانی با خودروی نسبتا به‌روزی در بازار مواجه شدند ولی این خودروی به‌روز قریب 9 سال روی خط تولید باقی ماند و از سر جایش تکان نخورد!
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
یکسال بعد از عرضه گرند ویتارا در ایران، سوزوکی مدل‌های 2008 آن‌را با تغییراتی تازه معرفی کرد که مهم‌ترین آن حذف انجین 2.0 لیتری 140 اسبی بود تا از این به بعد انجین 2.4 لیتری 164 اسبی آن (یا 169 اسبی به قول ایران خودرو) پیشرانه استاندارد بنزینی آن باشد. خوشبختانه این انجین به ایران هم آمد ولی متاسفانه 9 سال تولید مداومش آن هم بدون هیچ تغییر محسوسی، فرصتی ناب برای شاسی‌بلندهای کره‌ای به وجود آورد تا این ژاپنی با کیفیت را به حاشیه بکشانند و البته موفق هم شدند.
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
اما گرند ویتارا از طرف دیگر باید با مشکلات دوران تحریم هم دست و پنجه نرم می‌کرد؛ تحریم‌ها آنچنان جدی بود که بعد از چندین‌بار توقف مقطعی تولید گرند ویتارا، حتی در سه ماهه نخست 95 که دوران پسابرجامی تازه شروع شده بود تولید آن با 96% کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، مجموعا به 11 دستگاه رسید؛ یعنی حدود 4 دستگاه در هر ماه! نهایتا با شروع تابستان 95 تولید گرند ویتارا به پایان رسید تا اینکه بعد از وقفه‌ای 2 ماهه نسخه تازه‌ای از گرند ویتارا وارد خط تولید ایران خودرو مشهد شد؛ درحالیکه همه چشم به راه نسل جدید گرند ویتارا بودیم اما ایران خودرو غافلگیرمان کرد!
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
گرند ویتارا فیس لیفت؛ تحفه 4 سال پیش!
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
از شهریورماه 95 بود که تولید گرند ویتارا فیس لیفت شروع شد؛ گرند ویتارایی که هم‌اکنون فروخته می‌شود متاسفانه محصول سال 2012 است؛ سوزوکی در آن سال با تاخیر زیادی این فیس لیفت را ، که جز حذف پیشرانه‌های V6 هیچ تغییری در بخش فنی نداشت، به بازار فرستاد. اینکه می‌گوئیم با تاخیر زیاد، کنایه از حرف‌های مدیر تولید سوزوکی است که در دسامبر 2014 لب به انتقاد گشود و گفته بود: گرند ویتارا دیرهنگام به‌روزرسانی شد و (در آن زمان) سوزوکی به جای فیس‌ لیفت باید نسل جدیدش را عرضه می‌کرد. به هرحال فیس لیفت گرند ویتارا هم‌اکنون در بازار ایران حضور دارد ولی آیا این ژاپنی همان امکانات سابقش را دارد؟
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
گرند ویتارا فیس‌ لیفت ابتدا در نمایشگاه مشهد رونمایی شد؛ در آن موقع ایران خودرو زمان عرضه این ژاپنی را دی‌ماه 95 اعلام کرده بود ولی ظاهرا اوضاع بهتر از آن چیزی که ایران خودرو پیش‌بینی می‌کرد جلو رفت و این فیس‌ لیفت 3 ماه زودتر به بازار ایران رسید.
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
در گرند ویتارا چراغ‌ها و جلوپنجره و سپر تغییر کرده است، همچنین رینگ‌ها جدیدند و راهنمای LED نیز روی قاب آینه‌های جانبی قرار گرفته‌اند. در کابین هم اتفاق خاصی نیفتاده است ولی باید به تودوزی جدید صندلی‌ها و آینه‌های تاشو برقی با گرمکن اشاره کرد. همچنین طبق گفته‌های مسئولین غرفه ایران خودرو در نمایشگاه مشهد قرار بود دو مورد جدید، یعنی روکش چرمی فرمان و سانروف، نیز در لیست تجهیزات سفارشی این خودرو باشد که هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
در قسمت فنی هم کاملا مطمئن باشید که این فیس‌ لیفت هیچ تفاوتی با گرند ویتارای سابق ندارد. گرند ویتارا فیس‌ لیفت همچون گذشته در دو تیپ دستی (با کد شرکتی 50709) و اتومات (با کد شرکتی 50609) تحویل مشتریان می‌شود و خوشبختانه دیگر خبری از تیپ‌های نیمه‌فول نیست و هردو تیپ به صورت فول تحویل مشتریان می‌شود. به غیر از تفاوت فنی این‌دو تیپ، که در جدول زیر قابل مشاهده است، در بخش تجهیزات نیز امکانات هردو تیپ مشابه است جز آنکه تیپ اتومات دو مانیتور عقب بیشتر دارد.
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
منتظر نسل جدیدش باشیم؟ بله!
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
گرند ویتارا در 2015 وارد نسل چهارم شد؛ نسل جدید این ژاپنی ابعادی کوچکتر و قابلیت‌های آفرود کمتری دارد و شاید به همین دلیل است که سوزوکی، پیشوند گرند را از روی نامش برداشته. در نسل جدید ویتارا، انجین بنزینی استاندارد خودرو حالا 1.6 لیتری VVT است که 118 اسب‌بخار قدرت و 156 نیوتن‌متر گشتاور دارد.
 
معرفی سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت
 
سوزوکی برای این نسل، همچنین نسخه ویژه‌ای با نام Vitara S یا Vitara Sport ساخته که به انجین 1.4 لیتری توربو BoosterJet مجهز است؛ قدرت و گشتاور ویتارا اسپرت به‌ترتیب معادل 138 اسب‌بخار و 220 نیوتن‌متر است. باتوجه به مذاکرات اخیر ایران خودرو با سوزوکی (و احتمالا با سوزوکی ماروتی که محصولات سوزوکی را در هندوستان تولید می‌کند)، شانس تولید نسل جدید ویتارا از نیمه دوم 96 بسیار زیاد است.
 
 
 
 

منبع

GSM

برچسب : خودرو , گرند ویتارا , سوزوکی ویتارا , شاسی بلند , ویتارا فیس لیفت , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

همایون
2

چرا ایرانخور سعی نمی کند که ماشین های لوکس شاسی بلند با قدرت زیاد تولید کند؟
15:54  1395/08/17
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

خشکی و کوبیدن ویتارا واقعا آزاد دهنده هست
10:57  1395/08/17
پاسخ دادن
فرزاد
1

یا اونا اینهمه تغییرات ظاهری ایجاد کردن یا دلسوزای ما برای تغییرات سرسام آور ظاهری پافشاری کردند،!
واقعا یه لحظه فکر کردم کرگدنه!
11:22  1395/08/13
پاسخ دادن
هوتن
7

نسل جدید گرند ویتارا نیست ویتارا است. در تصویر هم روی پلاک نوشته ویتارا که از مدل گرند کوچک تر است
22:52  1395/08/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات 24دی : یعنی چی؟ اینا عملا دست انداختن
محمد شاهین اتومات : تماس گرفتم تهران از کارشناس پرسیدم : شاهین اتومات فروش فوق العاده دیماه 1402 چه خبر؟ میگه سایپا رو پذیرش 18 دیماه گیر کرده هر لحظه ممکنه فاکتور بشه
اسفند هفته چهارم : سلام کسی هست که اسفند ماهی دعوتنامه اومده براش تو رو خدا خبر بدین اگه آمده
S5 : خدا نگذره از مديران شركت غلط كردم ثبت نام كردم مهر ماه ثبت نام كردم هنوز حتي خودرو شاسي هم نشده هر بار هم زنگ ميزنم جواب درست نميدن ١چك اول رو پاس كردن ١٢٠ روز ديگه موعد چك دومه هنوز هيچ خبري نيس هيچ كس هم نيست به داد ما برسه تو روخدا جديد ثبت نام نكنيد كه به روزگار ما گرفتار بشيد 😡😡😡😡😡😡😡
محمدرضا : سلام. اولویت که سرجاشه ولی به نظر من با موتور efp میدن یا همون موتور ef7 می‌زارن و اضافه کردن آپشن های ۸۵ گانه که با این تفاسیر قیمتش می‌ره بالا ۵۰۰ درکل بنظر من می‌خوان موتور efp را جایگزین ef7کنند و فقط رو دنا استفاده کنند
T8 و T9 : ما ثبت نام ۱۷ بهمن بودیم ، فعلا تو مرحله تکمیل وجه هستیم
محمدرضا : داداش شما مابه‌التفاوت را چه تاریخی تکمیل کردی؟ من تکمیل وجه ۱۴/۱۰ بودم و تحویل ۱۵ فروردین. هیچ خبری نیست فعلا
j4 : سلام. ثبت ناميهاي j4 آخر فروردين403 توي چه مرحله اي هستيد؟؟ واسه من شماره شاسي و بيمه شده قسمت پلاك زرد هست!
S5 : من امروز باتهران تماس گرفتم گفتم میگن قراره به جای s5 .x5 بدن گفتن به ما اطلاعی ندادن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایرانی 6 پرو : سلام واریز کی بودی ؟ نقدی یا اقساطی ؟ من خودم تکمیل وجه 22 اسفند مشکی تهران هنوز تخصیص هم نخورده
تیر ماه : یعنی میتونیم بدون لاینر بزنیم تکمیل وجه کنیم
Milad X55 : واقعا چه داستان غم انگیزی. ایشالا ماشینت میاد و به خوشی استفاده میکنی.
سعید تبدیل رانا پلاس به 207 tu3 : سلام تکمیل وجه شما کی بوده چندم دی بوده
محمدرضا : منم تحویل 15خردادم هنوز فاکتور نشدم
207 tu3 : امروز زنگ زدم میگن پلاک هنوز نصب نشده روی ماشین تا نصب بشه بارگیری میشه سریع آخه پلاک زدن به ماشین 8 روز طول میکشه خدایی
مهدی : سلام دوستان من 4روز پیش پلاک شدم از کجا میتونم بفهمم ماشین بارگیری شده برا نمایندگی کسی اگ میدونه راهنمایی کنه لطفا
هانیه : سلام بار نامه بگیر برو کاشان شوخی کردم خواهر انشاالله به سلامتی دوبار مبارک هم نورسیده هم ماشین صبر کن ماشین بیاد نماینگی
وحید ساینا دوگانه هفته چهارم اسفند : درشأن ما ملت نیست ،که برای یه گاری دوگانه،اینقدر،ذجر بکشیم،قلمها بشکنید،بجاش سماق بمکید
صابر : دوستان زمستان وقتی تعیین کنیم برای تجمع جلوی ایران خودرو هم اون هایی که تبدیل زدن و همگی باهم به ما هم 15 میلیون تخفیف سورن اعمال نشده اول این 15 میلیون را از گلو شأن بکشیم بیرون بعد درس عبرتی بهشون بدیم