شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA 

 

شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA

 
SEMA نام یکی از جذاب‌ترین نمایشگاه‌های اتومبیل است که هر ساله در هفته اول نوامبر (اواسط آبان‌ماه) در آمریکا و شهر لاس‌وگاس برگزار می‌شود SEMA . مخفف عبارت Specialty Equipment Market Association و به معنی انجمن تخصصی لوازم و تجهیزات بوده که در آن برندهای برتر خودروسازی، شرکت‌های تجاری، خدماتی و تجهیزاتی حضور پیدا می‌کنند و با نمایش خودروهای قدرتمند با طراحی‌های جالب، توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کنند. نمایشگاه امسال سما، پیشرفت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و در عمر پنجاه ساله‌ی خود داشته است. تعداد زیادی از نوآوری‌های صورت گرفته در این همایش، مربوط به خودروهای کره‌ای بوده که اخبار زیادی را به سمت خود سوق داده‌اند. با توجه به حضور زیاد خودروها، ما ۱۰ اتومبیل ویژه را به نمایندگی از خودروساز‌های اروپایی، ژاپنی، کره‌ای و آمریکایی برای شما انتخاب کردیم. از آن‌جا که بازدید نمایشگاه سما برای عموم آزاد نبوده، دی‌جی‌کالامگ تصمیم گرفته که شما را به بازدید مختصری از نمایشگاه امسال دعوت کند، پس با ما همراه باشید.
از آلمانی‌ها حضور شرکت ب.ام.و نسبت به سایر رقبا چشم‌گیر تر بوده است.
 
 BMW M Performance
 
شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA
 
.ام.و در این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از محصولات جدیدش را نظیر M2 Safety Car, M3, X5 و ۳۴۰i به نمایش گذاشت. در این میان مدل eXDrive 740 نیز که نسخه دو دیفرانسیل و هیبریدی سری ۷ است، به چشم می‌خورد. در طراحی نسخه‌های تقویت شده با نام M Power، ظرافت خاصی صورت گرفته که حتی لوگوی مخصوصی در اجزای مختلفی نظیر زیر باله‌ها به کار رفته است. برای کاهش وزن خودروهای ب.ام.و، از رینگ‌های آلومینیومی سبک استفاده شده و در طراحی بیشتر اجزای آن فیبرکربن درنظر گرفته شده است که نتیجه‌ی آن، در شتاب و هندلینگ خودرو به خوبی نمایان خواهد بود.
 
گفته می‌شود که نسخه‌های تقویت‌شده، از پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر با آرایش خطی بهره می‌برند که توان و گشتاور احتمالی آن‌ها به ترتیب ۳۵۵ اسب‌بخار و ۵۰۰ نیوتون متر است.
 
امکان جدیدی که این شرکت برای محصولات سری ۵،  X5 و X6 خود رونمایی کرده، ریموت سیستم استارت است که راننده از راه دور، خودرو را روشن می‌کند و تا حداکثر ۲۰ دقیقه پیش از سوار شدن در اتومبیل، هوای داخل کابین به شرایط مطلوب درمی‌آید.
 
حال نوبت به ژاپنی‌ها می‌رسد و ۲ خودروی منتخب تویوتا و لکسوس را کنارهم داریم.
 
Toyota Land Cruiser
 
شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA
 
در میان خودروهایی که حضور داشتند، تویوتا لندکروز در جایگاه ویژه‌ای قرار داشت. این خودرو با تغییراتی که داشته، تبدیل به سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا شده است. توان این خودروی شاسی‌بلند، ۲۰۰۰ اسب‌بخار بوده و قابلیت دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت را دارد. برای رسیدن به این توان، پارامتر‌های زیادی نظیر طراحی آیرودینامیک اتومبیل، گیربکس و ترمزها  بازنگری اصولی شده‌اند.
 
تیم مهندسین تویوتا‌، توانستند این بازنگری را در تمام اجزای خودرو و با دقت بالا انجام دهند که نتیجه یک شاسی‌بلند ۲۰۰۰ اسب‌بخاری شد که توان آن دوبرابر بوگاتی ویرون است!
 
Lexus LC500 Gordon Ting
 
شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA
 
اگرچه برای رونمایی ازمدل LC500 لکسوس باید حدود یک سال دیگر منتظر ماند اما این شرکت برای این‌که هوادارانش را راضی نگه دارد، یک نمونه‌ی تقویت شده با ظاهری جذاب را به این نمایشگاه آورد. این خودروی زرد رنگ با کیت جدیدی همراه بوده که می‌توان تغییراتی در دیفیوزرهای عقب و جلو، بادگیرهای کناری و ارتفاع پایین این خودرو مشاهده کرد.
 
در نمونه اصلی این سامورایی، از پیشرانه‌ی ۵ لیتری ۸ سیلندر خورجینی استفاده‌ شده که قادر به تولید ۴۷۱ اسب‌بخار است. در نسخه موجود در نمایشگاه که توسط یک تیم فنی تیون شده بود، مجهز به یک پیشرانه‌ی ۵٫۶ لیتری با توان ۵۲۵ اسب‌بخار که دور موتور آن روی ۹۰۰۰ محدود شده بود؛ تجسم صدای این قلب تپنده در این دور موتور، برای عاشقان خودرو نهایت لذت‌ است.
 
نوبت به ۳ کره‌ای منتخب می‌رسد. پیش از معرفی باید اعتراف کرد که در همایش سما امسال، کره‌ای‌ها سنگ تمام گذاشتند و از کانسپت‌های خلاقانه‌ای رونمایی کردند.
 
Kia Sorento Ski Gandola
 
شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA
 
اگر به دنبال یک شاسی‌بلند هستید که حتی در روزهای برفی در کوه‌های آلپ هم از آن استفاده کنید‌، دیگر نگران نباشید. این کانسپت جدید کیا، مشکل شما را حل می‌کند. خودروی شاسی‌بلند خودرانی که می‌تواند اسکی‌ران‌ها را بدون زحمتی به بالای کوه ببرد. در این خودرو از ریل‌هایی استفاده شده که از صخره، یخ و موانع به‌راحتی عبور می‌کند و فضای مخصوصی برای گذاشتن چوب اسکی‌ها روی سقف خودرو تعبیه شده است. اگرچه بعید است که این کانسپت به دنیای واقعی راه پیدا کند اما ایده‌ی خلق یک خودروی خودران که توانایی حمل ورزشکاران با وسایل‌ آن‌ها را به بالاترین نقطه‌ی کوه را داشته باشد، قابل تقدیر است.
 
Kia Sedona School of Rock
 
شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA
 
ر همانند من در دنیای موسیقی غرق هستید، می‌توانید این فضا را در یک خودروی همه‌چیز تمام نیز تجربه کنید! بله، این کانسپت کیا شاید از بیرون، یک خودروی چهار چرخ با رنگ‌آمیزی قشنگ به نظر برسد اما در داخل آن یک دنیای کامل موسیقی است. کسانی که به‌دنبال زندگی شاد و هنری هستند، می‌توانند در این خودروی مینی‌‌ون یا اصطلاحا MPV (خودروی چندمنظوره) کارهای خود را ضبط کنند. احتمالا این خودرو برای اعضای گروه‌های موسیقی مناسب باشد که حتی در طول مسیر کارهای خود را چند بار اجرا کنند که با آمادگی کامل به سن، پا بگذارند.
 
دو عدد آمپلی‌‌فایر بزرگ و صفحه نمایش برای مانیتورینگ کارها به‌همراه تجهیزات یک استودیوی کامل در این اتومبیل به کار رفته که آن را جزو منحصر بفردترین‌ها در نوع خود می‌کند. حتی در بالای سقف این خودرو نیز، درام قرار دارد که طراحان، کمبود فضای کابین را با اختصاص دادن مکانی جداگانه برای درامر‌ها، جبران کرد‌ه‌اند.
 
Santa-Fast
 
شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA
 
دیگر به‌جای سانتافه باید بگوییم سانتافست! این شاسی‌بلند کره‌ای که توسط شرکت Bismote تقویت شده، توانسته به‌واسطه‌ی پیشرانه‌ی ۳٫۳ لیتری ۶سیلندر خورجینی خود، توان حدودی ۱۰۴۰ اسب‌ّبخاری پیدا کند. با این شرایط، این شاسی‌بلند خانوادگی بیشتر به یک سوپراسپرت جوان‌پسند تبدیل شده است! گیربکس این اتومبیل از نوع ۶ دنده دستی بوده که پیش‌تر در جنسیس R-Spec  مورد استفاده قرار گرفته است. پس اگر به دنبال یک خودروی آفرود و مسابقه‌ای هستید، احتمالا این اتومبیل گزینه خوبی برای‌ شماست.
 
و در پایان، نوبت به خودروهای آمریکایی می‌رسد که مروری از ۴ مدل برتر آن‌ها خواهیم داشت.
 
Dodge Shakedown Challenger
 
شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA
 
به نظر می‌رسد که این خبر خوشی برای کلاسیک‌باز‌ها باشد، دوج چلنجری که تلفیقی از طراحی مدرن و کلاسیک است. این دوج چلنجر، از طرفی یک خودروی کلاسیک به‌ حساب‌ می‌آید، چراکه بدنه اصلی خود را از مدل ۱۹۷۱ به امانت گرفته و از طرفی دیگر، با زبان طراحی جدید ظاهر شده است. شاید بتوان در جمع‌بندی جملات بالا، کلمه‌ی «پست‌مدرن» را به این خودروی توانمند نسبت داد.
 
در زیر کاپوت این چلنجر، یک پیشرانه‌ی ۶٫۵ لیتری ۸ سیلندر خوابیده که قدرت آن حدود ۴۸۰ اسب‌بخار است. در این چلنجر از یک گیربکس ۶دنده دستی به‌همراه جدیدترین سیستم‌های برقی نیز استفاده شده است.
 
Chevrolet COPO Camaro/Turbo
 
شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA
 
شورولت از جمله برند‌هایی در دنیا است که بیشتر افراد آن را دوست دارند. حال وقتی صحبت از توان و قدرت این اتومبیل می‌شود، کامارو نماینده‌ی این برند شده و بازی را به سود خود به پایان می‌رساند. کاماروی COPO، در سه طیف موتوری تولید خواهد شد. پیشرانه نوع اول دارای حجمی معادل ۵٫۷ لیتر بوده که با توان ۵۸۰ اسب‌بخاری خود می‌تواند مسافت۴۰۰ متر را در ۸٫۵ ثانیه طی می‌کند. نوع دوم دارای ۶٫۲ لیتر حجم و ۴۱۰ اسب‌بخار قدرت است که برای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر به ۹٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد. نوع آخر یک پیشرانه‌ی ۷ لیتری تنفس طبیعی بوده که قدرت آن ۴۷۰ اسب‌بخار و زمان مورد نیاز برای پیمودن این مسافت، ۹٫۲ ثانیه است. همه‌ی پیشرانه‌ها از نوع ۸ سیلندر خورجینی و گیربکس سه‌دنده خودکار بوده و قیمت احتمالی این کامارو بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار دلار خواهد بود.
 
Ford F350 Police Truck-Super Duty
 
شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA
 
معمولا در فیلم‌های سینمایی، ماشین فرد خلاف‌کار دارای جذبه خاصی است که هواداران را به سمت و سوی خود جذب می‌کند اما اگر قرار باشد که نسخه‌ی پلیسی فورد F350 در این فیلم ایفای نقش کند، بی‌شک تسلیم عظمت آن خواهید شد. این خودرو را که با نام MBX350 نیز می‌شناسند، دارای المان‌های طراحی ویژه‌ای است که قدرت و عظمت آن را چند برابر می‌کند. جدای ظاهر عظیم‌الجثه‌ی این خودرو، احتمالا شاهد یک پیشرانه‌ی ۶٫۷ لیتری توربو دیزل ۸ سیلندر خورجینی به همراه گیربکس ۶دنده خودکار در آن خواهیم بود. سایز تایرهای این کانسپت ۴۰ اینچی بوده و در این اتومبیل از اسکنر مخصوص پلیس و رادیویی برای موقعیت‌های ویژه استفاده شده است.
 
Jeep CJ66
 
شگفت‌انگیزترین خودروهای نمایشگاه SEMA
 
و  مورد آخر را به Jeep CJ66 اختصاص دادیم. پس اگر از علاقمندان جیپ هستید، حتما از این قسمت لذت خواهید برد.
 
جیپ CJ66 تلفیقی از سه روح مختلف جیپ اما در قالب یک جسم است. این خودرو از سه نسلJeep TJ Wrangler ، Jeep CJ Tuxedo Park و مدل JK Wrangler الهام گرفته شده است. در این جیپ خبری از در نیست، پس به راحتی وارد آن می‌شوید و در صندلی‌های اسپرت آن می‌نشینید و در طول سفر، از قدرت بی‌نظیر آن نهایت لذت را می‌برید. این قدرت مدیون پیشرانه‌ی ۵٫۷ لیتری با توان ۳۸۳ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰ نیتون متری است که در کنار گیربکس ۶دنده دستی، تجربه‌ی یک آفرود سواری خوبی را برایتان به ارمغان می‌‌آورد.
 
سما، نمایشگاه بزرگ خودرویی است که بسیاری از برند‌های مستقل و وابسته به صنعت خودرو در آن حضور دارند و در این میان، شرکت‌ها برای به چشم‌آمدن، تمام تلاش خود را با استفاده از نمایش خودروهای تیون شده و تجهیزات می‌کنند. امسال شاهد حضور بیش از ۶ هزار برند و ۶۰٫۰۰۰ خریدار و تاجر در این همایش بودیم. به‌همین دلیل ما به لیست ۱۰ خودروی جالب بسنده کردیم و پوشش خبری از تمام خودروها و محصولات کاری غیرممکن بود. اعداد گفته شده نیز قطعی و دقیق نیستند. منابع مختلف بعضا روایات مختلفی از این ارقام داشته‌اند و بسیاری از کمپانی‌ها از ارائه عدد و ارقام برای محصولاتشان امتناع کردند. امیدواریم از این پوشش خبری استفاده‌ی مفیدی برده باشید.
 
 
 
 

منبع

دیجی کالا

برچسب : خودرو , کیا سورنتو , هیوندای سانتافه , بی ام و , تیونینگ خودرو , سوپر اسپرت , شولت کامارو , جیپ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابوالفضل : کسی خبر داره اسفندماه چ وقت قراره بیاد آیا افزایش قیمت میخوره یا نه
S3 سفید : امروز مشتریهای سایپا ساعت ۱۰ یه عده تجمع کردن، شنبه هم مشتریهای چانگان قراره ساعت ۱۰ تجمع کنن .... گروه های دیگه هم اوضاعشون بهتر از اینجا نیست😂
S3 : سلام من ۸ آبان ثبت نام کردم ۲۴ اسفند فاکتور شد ۱۵ فروردین کارت و چند روز بعد سندش اومد دیروز زنگ زدند گفتند یکشنبه بیا برا تحویل انشاالله برای شما هم زودتر بدند
شاهین زمستان ۱۴۰۳ : ۱۰۰ میلیون خوابوندم تو حساب به مدت یک ماه و یک ساله که منتظرم، آخر هم شرکت میگه کشک چی؟ پشم چی ؟ از قدیم گفتن حق گرفتنی است نه دادنی باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم
S3 سفید : برو یکی از شعب بیمه برات پیرینت میگیره، بعد بیمه و کارت ماشین و احراز محل سکونت به همراه کارت ملی و شناسنامه برو پلیس بعلاوه ۱۰ درخواست کارت سوخت بده
S3 سفید : J4 رو سریع تحویل میدن، تازه امروز آگهی زدن فروش فوری j4, ا
S3 سفید : من دو روز پیش رفتم یکی از شعب بیمه البرز برام پیرینت گرفت مهرشم کرد، بعد رفتم پلیس+۱۰ درخواست کارت سوخت دادم
هادی : شرکت موظف طی قرارداد پیش فروشی که با ما داره خودروی شاهین g تحویل بده تماااااام.تا آخرش هستیم
mhd S3 : من صنعت و معدن تو سامانه 124 شکایت ثبت کردم جوابش اومده میگه به ما مربوط نمیشه باید از طریق قضایی پیگیری کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : خوب به شما چه ربطی داره اینجا چیکار داری ما هر کاری بکنیم به خودمون ربط داره برو پی کارت
اتو دی : یعنی 5شنبه و جمعه پلاک نمیکنن؟
207 محمد : بسلامتی . قیمت تمام شده رو چقدر زده ؟
ارتقا تحویل 31 خرداد : مگه میزنه؟!! چیزى نزده میشه بپرسم از کارتى که به نام خودمونه حتما باید پول واریز کنیم؟
207 تی یو تری 30 دی : منم دیروز تکمیل وجه کردم امروز فاکتور شد حالا نمیدونم کی تحویل میدن
207اتومات : سلام بزرگوار تبدیل هم زده بودی
سیدحسن : سلام دوستانی که 207اتومات تحویل خرداد دعوت نامه براشون صادر شده. تودعوت نامه چند روزه تحویل زده
ارتقا تحویل خرداد : سلام براى تکمیل وجه،حتما باید حسابى که ازش واریز میکنیم به نام خودمون باشه؟؟
شیما : سلام کسی موعد تحویل بهار 403 سقف فلز تکمیل وجه شده؟
صبا : من امروز زنگ زدم گفت احتمالا شنبه پیامک بیاد