دهگانه میلیاردی های پلاک ملی

 

دهگانه میلیاردی های پلاک ملی

 
بازار خودروی ایران در نوع خود یکی از خاص ترین ها در جهان است، قواعد حاکم در این بازار بسیار متفاوت از نقاط دیگر دنیا بوده و کشف  اصول آن کاری تقریبا غیر ممکن است. با وجود فیلترهای مختلف برای ورود خودروهای خارجی، گهگاه خودروهای بسیار خاصی با روش های نه چندان واضح از این فیلترها عبور کرده و روانه خیابان و نمایشگاه های شمال شهر می شوند.
خودروهای خاصی که اینگونه به داخل کشور راه یافته اند، بهای بسیار نجومی پیدا کرده و چندین برابر قیمت دلاری ارزش ریالی دارند.
 
در کنار نیم نگاهی به این مساله که آیا این اتومبیل ها در برابر بهای پرداختی ارزش واقعی دارند یا خیر قصد داریم به 10 مورد از گران ترین خودروهایی که با پلاک ملی رویت شده اند بپردازیم.
 
رتبه دهم مازراتی گیبلی
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
گیبلی یک سدان لوکس ایتالیایی است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای در سال 2013 رونمایی شد. این خودرو در مدل پایه به یک موتور 3 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 345 اسب بخار قدرت را دارد؛ این موتور اگر چه توسط مازراتی طراحی شده اما مونتاژ کننده آن فراری است.
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
نکته جالب در مورد گیبلی قیمت فوق العاده بالای آنست؛ در حالی که قیمت آن در خارج حدود 70 هزار دلار است، در داخل قیمتی نجومی پیدا کرده و 1.8 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.
 
رتبه نهم مازراتی گرن کابریو S
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
در نمایشگاه ژنو سال 2013، مازراتی نسخه ویژه از گرن کابریو را معرفی کرد که نسبت به نسخه معمولی عملکرد و هندلینگ بهتری داشت.
 
این خودرو به همان موتور 4.7 لیتری مجهز شده بود اما با این تفاوت که توان خروجی آن 10 واحد افزایش یافته و به 450 اسب بخار رسیده بود. این کوپه بسیار لوکس که چهار صندلی دارد، مجهز به سقف تبدیل پذیر بوده و مالکان آن می توانند در فصل بهار با باز کردن سقف از هوای مطبوع نهایت لذت را ببرند.
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
گرن کابریو S در بازارهای جهانی زیر 150 هزار دلار قیمت دارد، اما با این حال قیمت آن در داخل کشور حدود 1.9 میلیارد تومان می باشد.
 
رتبه هشتم مازراتی کواتروپورته GT S
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
کواتروپورته دیگر سدان فوق العاده لوکس ایتالیایی است که با پلاک ملی در کشور تردد می کند. نسل پنجم این خودرو که بین سال های 2003 تا 2012 تولید شده در سال 2009 مورد بازنگری و بروزآوری قرار گرفته است.
 
این اتفاق باعث شد موتور 4.2 لیتری جای خود را به موتور 4.7 لیتری V8 که با همکاری فراری ساخته شده بدهد. با این موتور 434 اسب بخاری کواتروپورته GT S شتاب 5.1 ثانیه ای دارد که آن را به یکی از سریع ترین خودروهای موجود در کشور تبدیل می کند.
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
نسخه GT S که سریع ترین و لوکس ترین عضو خانواده کواتروپورته است قیمتی کهکشانی پیدا کرده و تا 1.95 میلیارد تومان پیش رفته، این در حالیست که قیمت آن در بازارهای بین المللی رقمی در حدود 135 هزار دلار تعیین شده که حتی با احتساب تعرفه های گمرکی و مالیات های مربوطه باید رقمی در حدود 800 الی 900 میلیون تومان در ایران تمام شود.
 
بنابراین مشخص نیست که قیمت 1.95 میلیارد تومانی مازراتی کواتروپورته در بازار ایران، با چه فرمولی به دست آمده است.
 
رتبه هفتم مازراتی گرن توریسمو ام سی استراداله
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
ام سی استراداله پاسخ مازراتی به درخواست هایی مبنی بر ارایه یک مدل ایرودینامیک تر، سبک تر و قدرتمندتر از گرن توریسمو بود که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس 2010 در معرض عموم گذاشته شد.
 
این کوپه لوکس با شتاب حدود 4.5 ثانیه ای در زمره پرشتاب ترین خودروهای موجود در بازار ایران بوده و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت را دارد.
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
گرن توریسمو ام سی استراداله با بهای جهانی حدود 135 هزار دلار، در ایران برچسب قیمتی برابر با 1.98 میلیارد تومان خورده است.
 
رتبه ششم ب ام و i8
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
ب ام و i8 یکی از محبوب ترین خودروهای آلمانی موجود در بازار ایران است. این خودروی اسپورت هیبریدی که بر اساس کانسپت Vision Efficient Dynamics ساخته شده، با پیشرانه مدرن خود شتاب 4.4 ثانیه ای داشته و تنها به 2.1 لیتر سوخت در 100 کیلومتر نیاز دارد.
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
در بازارهای بین المللی قیمت i8 چیزی در حدود 141 هزار دلار می باشد، اما قیمت این خودرو در داخل با در نظر گرفتن تعرفه هیچ تناسبی با قیمت دلاری نداشته و بسیار گران تر معامله می شود.
نمونه های موجود در ایران تا 2 میلیارد تومان قیمت دارند و این قیمت درحالیست که شرکت وارد کننده محصولات ب ام و در ایران،  i8  را در فهرست خودروهای خود ندارد و هیچ گونه خدماتی روی آن ارائه نمی دهد، با این وجود قیمت واقعی این سوپرکوپه هیبریدی می توانست رقمی در حدود 700 میلیون تومان باشد.
 
رتبه پنجم ب ام و M6
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
باید روی هر خودرویی از کمپانی ب ام و که حامل نشان M است، حساب ویژه ای باز کرد. نیرو بخش نسل سوم سری M6 یک موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر توئین توربو است که توانایی تولید 560 اسب بخار قدرت را دارد.
 
با این خروجی بالا M6  در عرض 4.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و نام خود را به عنوان یکی از پرشتاب ترین خودروهای موجود در ایران مطرح می کند.
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
ب ام و M6 قیمتی در حدود 115 هزار دلار دارد، با این حال در داخل کشور قیمت 2.15 میلیارد تومانی را تجربه کرده است.
 
رتبه چهارم مرسدس بنز S500
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
کاخ متحرک مرسدس بنز از سال 2014 وارد ششمین نسل خود شد. نمونه هایی از این نسل که با کد W222 شناخته می شود، به داخل کشور ما نیز راه یافته و با پلاک ملی در خیابان ها دیده شده است.
 
نسخه S500 به یک موتور 4.7 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 450 اسب بخار قدرت را دارد. شتاب صفر تا 100 این اتومبیل بسیار لوکس حدود 5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن همانند اکثر محصولات آلمانی در 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
 
این خودرو برای پیمایش مسافت 100 کیلومتر در حالت ترکیبی به 8.6 لیتر سوخت نیاز دارد؛ میزانی که مشابه مصرف سوخت محصولات داخلی با موتورهای 1.8 لیتری است!
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
S500 آنسوی مرزها حدود 95 هزار دلار قیمت دارد، اما پس از اجرایی شدن قانون منع واردات خودروهای لوکس، قیمت این خودرو لوکس در داخل به رقم باورنکردنی 3.0 میلیارد تومان رسید و پس از گذشت دو سال، هم اکنون نیز نمونه های کارکرد پایین آن حدود 2.8 میلیارد تومان معامله می شوند.
 
رتبه سوم بنتلی کانتیننتال جی تی
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
حضور خودرویی از برند بنتلی در ایران یک اتفاق بسیار نادر است، چرا که این برند هیچ نمایندگی در کشور نداشته و بر خلاف آلمانی ها سابقه ای هم در تاریخ خودروی ایران ندارد.
 
نسل دوم کانتیننتال جی تی با موتورهای 12 و 8 سیلندر ارایه شد؛ نمونه وارد شده به کشور دارای موتور 8 سیلندر 4 لیتری به قدرت 500 اسب بخار است.
 
این موتور به تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندرها مجهز شده که باعث کاهش مصرف سوخت تا 8 درصد می شود. شتاب این کوپه لوکس 4.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به 305 کیلومتر بر ساعت می رسد.
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
تخمین قیمت این خودرو کار بسیار مشکلیست، زیرا تا آنجایی که اطلاع داریم تنها بنتلی موجود با پلاک ملی در خیابان های کشور محسوب می شود؛ اما با توجه به قیمت تقریبا 200 هزار دلاری، خاص بودن و مقایسه آن با سایر خودروهای موجود در این لیست می توان قیمتی در حدود 4 میلیارد تومان برای آن متصور شد.
 
رتبه دوم مرسدس بنز SLS AMG Black Series
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
مرسدس بنز SLS AMG Black Series گونه ارتقا یافته و بهینه تر شده SLS AMG است. در کنار بهسازی انجام شده در ظاهر خودرو به منظور پایداری و ایرودینامیک بهتر، توان خروجی موتور 6.2 لیتری نیز از 563 به 622 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.
 
شتاب 0 تا 60 مایل این سوپر اتومبیل آلمانی 3.5 ثانیه بوده و در مسیر مستقیم توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 315 کیلومتر در ساعت را دارد.
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
مدل پایه این سری در بازارهای بین المللی قیمتی در حدود 275 هزار دلار دارد، اما در بازار داخلی قیمت آن رقمی اعجاب انگیز در حدود 5.5 میلیارد تومان است.
 
رتبه اول فراری 458 ایتالیا
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
حضور یکی از محصولات روز فراری در سطح خیابان های ایران چیزی همانند یک رویا بود، اما با حرف و حدیث های فراوان سرانجام این اتفاق افتاد. از روز اولی که این خودروی استثنایی وارد کشور شد، تصاویر آن در فضای مجازی به شدت سر و صدا کرد.
 
این خودروی اسپورت ایتالیایی به یک موتور 4.5 لیتری هشت سیلندر V شکل مجهز شده که قادر به تولید 562 اسب بخار قدرت می باشد. با شتاب 3 ثانیه ای می توان لقب پرشتاب ترین خودروی خیابانی کشور را به این فراری اعطا کرد، در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم نیز 458 ایتالیا تا 340 کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد گرفت که از این بابت نیز سرآمد است.
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
فراری 458 ایتالیا با قیمت حدود 8.5 میلیارد تومان گران ترین خودروی موجود در کشور است.این در حالیست که در بازارهای بین المللی خریداران این خودرو باید رقمی در حدود 250 هزار دلار پرداخت کنند.
 
مقایسه قیمت دلاری و ریالی خودروهای موجود در این لیست نشان می دهد که قاعده و اصول ثابتی در قیمت گذاری این نوع از اتومبیل ها دخیل نیست.
 
ذکر این نکته ضروریست که به دلیل نبود امکان دسترسی به همه خودروهای گران قیمت موجود در کشور و همچنین وجود مجراهای مختلف برای ورود خودروهای خاص، شاید اشکالاتی به این لیست وارد باشد؛ اشکالاتی مثل قیمت دقیق و حضور خودروهایی گران قیمت تر از موارد اشاره شده در آن.
 
برای مثال خودروهایی مانند هامر H3، فورد ماستنگ، نمونه معمولی مرسدس بنز SLS و ب ام و 760 LI یا برخی مدل های رنجرور در تعداد معدود در ایران شماره گذاری شده اند اما قیمت دقیق آنها مشخص نیست و بعضا ممکن است بیش از 1.5 میلیارد تومان معامله شوند.
 
دهگانه میلیاردی های پلاک ملی
 
به هرحال شکی نیست که خودروهای حاضر در این لیست بسیار گران تر از ارزش واقعی خود در ایران قیمت خورده اند. دلیل اصلی این امر را می توان در انحصار ایجاد شده، عدم حضور رسمی خودروسازان بین المللی در ایران، نبود نظارت بر قیمت خودروهای وارداتی و البته خریدارانی دانست که چشم بسته هر رقمی را تنها با هدف متفاوت بودن، پرداخت می کنند!
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , فراری , مازراتی , مرسدس بنز , بی ام و , بنتلی , پورشه , واردات خودرو , خودرو لوکس , خودرو اسپرت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

رضا از مشهد
3

قيمت اون فراري در بازار جهاني حدود 200 هزاردلار هستش! اينكه چطوري و با چند صد درصد سود رسيده به 8.5 ميليارد تومن الله و اعلم !
20:18  1395/08/23
پاسخ دادن
وحید
6

ممنون از مقاله ی جالب سایت
خیلی به فکر فرو رفتم . مثلا : با احتساب سود بانکی پولی که بابت 458 پرداخت شده می توان به 85 خانواده ی 5-6 نفره ی فقیر مستمری ماهیانه 1.5 میلیونی پرداخت کرد که بتوانند در شرایط مناسب تری به ادامه ی حیات بپردازند تا اینکه یک جوان متمول برای ساعاتی لذت بردن یا مقداری متفاوت بودن چنین مبلغی بپردازد .
به قول بزرگواری : تا حقی پایمال نشود ثروتی اندوخته نمی شود .
17:34  1395/08/23
پاسخ دادن
gt
1

دزد که نباید از دیوار بالا بره همین که نشتن پشت میز دارن حق مردم رو میکشن بالا اینم دزدیه
19:30  1395/08/21
پاسخ دادن
فرزاد
13

حالا وقت خاص شدنه
با دلار پنج تومنی و تعرفه،ی ۲۰۰ درصدی هم نمیشه به این اعداد رسید، ولی با آزاد بودن دزدی و حمایت از دزد براحتی میتوان به این ارقام رسید
آخه خودروی ۷۰ هزار دلاری و خودروی ۱۳۵ هزار دلاری باید یه قیمت داشته باشن، با این اوضاع دیگه معنی و شخصیت دزدی هم در کشور مورد تجاوز قرار گرفته، اونم بصورت کاملا مستهجن!
22:33  1395/08/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 آبان سفید اصفهان : سلام مراحل شکایت را می فرمایید که انشاله وقتی ما ماشین را تحویل گرفتیم این مسیر شکایت را بلد باشیم .
تارا : چجوریه که شکا خرداد هسین فاکتور شدین ولی ما که تحویل ۳۰اسفند بودیم هنوز خبری از فاکتور نیست مگه میشه
تارا شیراز : سلام اینجا شیرازی کسی داریم تارا دستی ۳۰اسفند فاکتور شده باشه نمایندگی اسماعیلی
تارادستی‌سفید : واقعاااا،تارادستی یاv4?¿???
ماهان : مال من تحویل ۳۱ خرداد بود فاکتور شد
J7بهمن : سلام و عرض ادب جسارتا شما تاریخ ثبت نامتون کی بوده؟
الناز : سلام کی این پیام اومده براتون
J7بهمن : سلام و عرض ادب جسارتا شما تاریخ ثبت نامتون کی بوده؟
مسعود : دوستان عزیزکه شماره درخواست بنده رو خواستن شاهین جی ۱۲۰۵۶۳۶۰ پذیرش هم 19342995 سخا هم یادم نیس ولی همون برج ۹ بود تحویل دادم پیامکهای تبدیل رو هم اقدامی نکردم
مسعود : دوستان عزیزکه شماره درخواست بنده رو خواستن شاهین جی ۱۲۰۵۶۳۶۰ پذیرش هم 19342995 سخا هم یادم نیس ولی همون برج ۹ بود تحویل دادم پیامکهای تبدیل رو هم اقدامی نکردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : داره
اپشنال 18 خرداد : سلام رنگ ماشین؟
مشدی : اوایل مهر
کارخودشه : اینایی که به دروغ میگن فاکتور شدن همشون کار توحیددلال هستن با اسم مستعار تا ثابت کنه تاریخایی که میگه دقیق هستش
تیگو 7 : سلام از مجوز تیگو 7های بدبختی مثل من چه خبر؟ کسی هست تحویل گرفته باشه اردیبهشت ماه؟ ثبت‌نامی آذر تحویل 14اردیبهشت اما خبری از مجوز نیست مدارک هم همه اومده
پاناهومن : سلام فکر نکنم افزایش بخوره بنده اول 12تیر ماه تحویل خودرو بود بد شد 31تیرماه….دعوت نامه واریزهم تاریخ 17اردیبهشت ماه اومدهمون روز هم واریز کردم..خدارو شکر افزایش نخورد فکرم نکنم تا برج 6افزایش بخوره
محمد 19مهر : هیچ کس حق نداره تجمع فردا رو بهم نزنه آنقدر عصبی هستم که یه تنه فردا جوابگوی سایپا هستم تا دیروز هیچ کس حرف از تجمع نمی‌زد همین که ما تجمع گذاشتیم اینا هم تجمع گذاشتن کاری نداره که تجمع فردا بیاین هروقت هم تجمع میذارید من هم میام ولی واسه فردا دارم لحظه شماری میکنم
محمد 19مهر : نه این دفعه داخل نمیریم سری پیش بی تجربگی کردیم این دفعه جلوی در می مونیم اگه حرفی دارن عوامل سایپا بیان بیرون توضیح بدن حرف بزنن
حسین : داش محمد من شهرستانم صبح داداشم ساعت 10 میاد مرسی نرم داخل چون سری پیش داداشم ده نیم رسید آنجا گفت کسی نبود ولی شما داخل بودین
احسان 28بهمن : آقا توحید قارداش بنده شخصا روی ماه شما رو می‌بوسم جهت اینکه اطلاعات درست میدید ،وقت میذارین به تک تک سوالات جواب می‌دین ،واقعا دمت گرم خیلی مردی ،دلسرد نشو اینان مگسانن به دور شیرینی