بررسی کامیون ماک گرانیت

بررسی کامیون ماک گرانیت

ماک همواره در میان رانندگان کامیون از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است و این امر به دلیل استحکام، کارایی و قدرت بالای محصولات این کامیون ساز کهنه کار آمریکایی است. یکی از این محصولات خوش نام، مدل گرانیت (Granit) می باشد که برای انجام کارهای نیمه سنگین و ساختمان سازی تولید شده است. طراح کلی کابین ساده است و با دو سری موتور MP 7 و MP 8 عرضه می شود که دارای قدرتی بین 325 الی 485 می باشند. به لطف شاسی بسیار محکم و انواع گیربکس های مختلف، این کامیون می تواند در بخش های مختلف، وظایف مختلفی را بر عهده بگیرد. 

طراحی بدنه

بررسی کامیون ماک گرانیت

طراحی خارجی ماک گرانیت با روحیه زمخت و خشن آن در هماهنگی کامل است. جلوپنجره چهارگوش کرومی با پنج خط افقی و نوشته MACK بر روی آن، ابهت خاصی به گرانیت بخشیده است. سپر این کامیون به صورت سه تکه طراحی شده است که کار تعویض آن را آسان تر و ارزان تر کرده است. چراغ ها نیز در انتهای گل گیرهای بزرگ این کامیون قرار گرفته اند که ساختار محکمی دارند و دارای محافظی از جنس لگزان (Lexan) می باشند.  

بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت
بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت

شلگیرهای انعطاف پذیر نیز دز انتهای گلگیرها، از پاشیدن گل و شل بر روی بدنه جلوگیری می کنند. اگزوز از پشت کابین به بالا رفته و محل قرارگیری جعبه باطری و کمپرسور باد نیز به پشت کابین منتقل شده است تا از کم ترین فضا نیز استفاد مناسب شود. به جهت چند منظوره بودن این کامیون، در پشت کابین خروجی سیم کشی های مختلف مورد نیاز تعبیه شده است. به لطف محل قرارگیری مناسب پله ها و دستگیره ها نیز، ورود به کابین و خروج از آن بسیار آسان است.

طراحی کابین

بررسی کامیون ماک گرانیت

در داخل شما با فضای زیاد سر و پا روبه رو هستید که در کلاس خود بسیار بی صدا نیز می باشد. طراحی کلی داخل کابین بسیار زیباست و آن طور که از این سری از خودروهای سنگین انتظار می رود ساده نیست. جنس مواد به کار رفته در کابین خشک است ولی ظاهر خوبی دارند.

بررسی کامیون ماک گرانیت

اصول ارگونومی به خوبی رعایت شده و تمام دکمه ها و ادوات کنترلی در دسترس هستند. دکمه های شیشه بالابر، قفل درب ها و هیدرولیک بر روی درب راننده قرار گرفته اند که صورت پایین بودن شیشه و بارش باران، در معرض آسیب دیدن قرار دارند. نورپردازی صفحه کیلومترشمار و کلیدها بسیار ملایم است و چشم راننده را در شب اذیت نمی کند. صندلی ها بسیار راحت بوده و با قابلیت تنظیم در چند جهت، هر جثه ای را به خوبی در بر می گیرند و به منظور راحتی بیش تر کابین، مجهز به سیستم تعلیق بادی گردیده است. یکی از موارد قابل توجه، غربیلک فرمان ارگونومیک دوشاخه و زیبای این کامیون است که حسی کلاسیک دارد و در دو جهت قابل تنظیم می باشد.

بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت
بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت

ماک گرانیت به سیستم انحصاری Mack’s Vehicle Management and Control System (V-MAC IV) مجهز است که به طور دائم کامیون و موتور را کنترل می کند و تمام پارامترها را در نظر می گیرد. این سیستم حتی درجه حرارت سیستم ترمز ضد قفل، سیستم روشنایی در روز و کامپیوتر سفری را کنترل می کند. محل قرارگیری پدال گاز و ترمز نیز بسیار مناسب است و راننده را دچار خستگی نمی کند. هم چنین از طراحی خاص و ارگونومیک نشان دهنده ها و چراغ های هشدار دهنده نباید غافل شد.

قدرت موتور و کارایی

بررسی کامیون ماک گرانیت

ماک گرانیت با 2 سری موتور MP7 و MP8 در دسترس است که هرکدام طیف متنوعی از قدرت و گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. موتورهای MP7 بین 325 الی 405 اسب بخار و موتورهای MP8 بین 415 الی 505 اسب بخار نیرو تولید می کنند. همه موتورها در بالا دارای یک میل بادامک بوده و مجهز به سیستم انژکتور با فشار بسیار بالا می باشند که توربوشارژر با کنترل الکتریکی نیز در مواقع لزوم به یاری راننده می شتابد. انواع مختلف گیربکس نیز بسته به مدل، برای این کامیون قابل سفارش می باشند.

سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ماک گرانیت

شاسی ماک گرانیت برای کارهای سخت ساخته طراحی گردیده و در کنار مقاومت بالا، از مواد سبک وزن ساخته شده است. جهت کار در جاده های ناهموار و آف رود، از طریق سیستم  CTI می توان در هرلحظه میزان فشار باد لاستیک ها را کنترل کرد. این کامیون به فنرهای بزرگ بادی تجهیز گردیده است که بالاترین میزان پایداری و کم ترین لرزش را به ارمغان آورده اند که البته باید گفت رانندگی در مسیرهای آف رود بسیار سخت است و هرچقدر  هم که تعلیق نرم باشد، تکان و ضربه مستقیم به ستون فقرات راننده منتقل می شود! فرمان پذیری نیز خوب است و کامیون در اختیار راننده می باشد که البته در مسیرهای سنگلاخی کمی نافرمان می شود!

بررسی کامیون ماک گرانیت

در آخر باید بگوییم به ماک گرانیت می توان لقب جان سخت داد. به لطف ساختار محکم شاسی، کابین ارگونومیک و موتور قوی می تواند امتیاز بالایی را در هر آزمایشی ازان خود کند. تکنولوژی بالا و سیستم های ایمنی و رفاهی درخور توجه این کامیون نیز دیگر جایی برای گله باقی نمی گذارند چراکه کامیونی سریع و ایمن است که البته می توانست فرمان پذیری بهتری داشته باشد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , ماک , گرانیت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

19 نظر

محمد
5

ماکـــ بــــــــــــــــــــــــــــــــــهترِیـــــــــــــــــــن کامیــــــــــــون
18:38  1394/08/14
گزارش
پاسخ دادن
داوود
5

ماک سلطان جاده ها ماک پادشاه قدرت ماک یعنی عشق دنده خلاصه ماک یعنی شاه کامیون ها
22:19  1394/02/23
گزارش
پاسخ دادن
رضا علی بخشی
8

ماک یعنی زندگی
20:44  1393/09/22
گزارش
پاسخ دادن
www.hosseinsafari1393@yahoo.com
5

به خاور خودمون نمیرسه
18:56  1393/06/21
گزارش
پاسخ دادن
حسین خسته
11

تنهاشانسی که ماشین های جاده ایران بجز ماک اورده انداین است که امریکا ماک های جدیدش را وارد ایران نمیکنند...چون میداندماک های30سال بیشش راکسی نتوانسته درهمسرویسی وجاده بگیرد.به امیدروزی که ماک های2014راواردایران کندکه قاتل جاده هاست...
20:43  1392/10/10
گزارش
پاسخ دادن
حمید
6

اره اگه پای ماک به ایران باز بشه فکر نمیکنم دیگه جایی برای اف هاش و بقیه باشه حتی نگاه کردنشون کلی انرزی به ادم میده
16:42  1393/05/17

گزارش
ماک
8

زمان خداحافظی باتمام ماشین های جاده رسیده.وقتی ماک توجاده هست,جاده ازآنن اوست...
فکرنکنم اف هاش60سال دیگه ماک های50سال پیش روبزنه
19:42  1392/10/05
گزارش
پاسخ دادن
hamidhassani
8

واقعا کامیون ماک قشنگه
14:14  1392/07/26
گزارش
پاسخ دادن
Milad
9

همه مدلهای ماک قابل برستش هستن...
The Truck Capital of the World
12:11  1392/06/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
5

جلو پنجره رو عشقه!
تایر عقب هاشو ببین چه باحاله!!!!:دی
21:44  1392/06/05
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Yas
11

این جان سخت حدوداً چقدر قیمت داره؟؟؟
20:11  1392/06/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مسعود جون
3

قابل شما را نداره !
01:40  1392/06/04

گزارش
کاربر: Yas
5

ممنون مسعود جون
08:28  1392/06/04

گزارش
M3HRDAD
10

در عین سادگی زیباست... امیدوارم بازهم این برند دوست داشتنی به کشورمون راه پیدا کنه.
15:17  1392/06/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Yas
17

امیدوارم روزی برسه که وقتی تو سایتی ماشینی رو دیدیم نگیم آآآآآآه ه ه ه ه ه ه.
20:13  1392/06/03

گزارش
ali
2

لطفابررسی کامیون های Volvo fm وfmx هم بزارید
14:41  1392/06/03
گزارش
پاسخ دادن
نادر
14

ماشین امریکائی هیچ ربطی به ماشینای اروپائی نداره ، اونا جلوی آمریکائی سوسولن !
13:41  1392/06/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی
12

کامیونای ماک حرف ندارن.
13:40  1392/06/03
گزارش
پاسخ دادن
حسین
7

دوام,قدرت,زیبایی و کم خرجی ماک تو کامیون ها واقعا تکه0
شاهکار آمریکاست. دوستان نظرتون چیه؟
21:34  1392/09/19

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mostafa : دوستان از این قانون مبارزه با سوداگری و سفته بازی که تصویب کردن من اینجوری متوجه شدم که در رابطه با خودرویی که تحویل بدن فرض مثال اگر قرار باشه اختلاف قیمت بازار و کارخانه ۲۰۰ میلیون باشه و شما به بخواین بفروشید به هر علتی ۴۰ درصد از دویست میلیون جدا از مالیاتی که در خرید خودرو و انتقال خودرو محاسبه میکنن از فروشنده به عنوان سود ناشی از محل سودا گری میگیرن تبریک به مسولان
سالار : مدارک خودرو دستم رسیده ، خودش رو کی تحویل میدن؟
حسن : تو خیابان ها و جاده ها حق و حقوق مردم رو برو ببین. دستمال کاغذی تولید میکنید فقط ادعا دارین
احسان شاهین دستی : شاهین جی ال لطفا هرکی فاکتورمیشه اطلاع بده میگن تا۲۱اردیبهشت فاکتورشده
الهه : شما تحویل گرفتین ؟
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : ههه دلت خوشه هااا الآن 3 ماه تو انتظاریم 😒😞
X5 سفید بهمن : دلت خوشه ها مرد حسابی ما بهمن نوشتیم هنوز شاسی هم نشده و بعضی ها ثبت‌نام دی هستن هم شاسی نشدن بعد تو انتظار داری اسفند نوشتی اتفاقی بیوفته راحت ماله شما آخر شهریور یا اوایل مهر شاسی بخوره احتمالا
J4 : ثبت نام ۳۰بهمن فاکتور ۱۰تیر تحویل۲۵مرداد
X5 ثبت نام شهریور : من ماشینمو اردیبهشت تحویل گرفتم و 1هفته بعد شکایت کردم.چون شرکت کرمان، تهران است،پرونده در تهران رسیدگی میشه جلسه ی اول دادگاه برای تیر ماه بود،600 کیلومتر مسیر رو تا تهران رفتم ولی هیچ کس از طرف شرکت کرمان به جلسه نیومد و امروز پیام اومد که رسیدکی از شورای حل اختلاف به دادکاه واگذار شد تا جلسه ی بعدی تعین بشه
5252 : ۱۱ آذر که ۶۰۰ تومن واریز کردم شاهین GL قیمت کارخانه اش 420 تومن بود اگر میخوان تبدیل به gl بزنم 180 تومن پس بدن با کمال میل تبدیلش میکنم به Gl
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
77777777 : این اختلاف قیمت کم موقتی هست ،پاییز راحت 100 میلیون اختلاف کارخانه با بازار می شه
207 پانا : کسی از مرداد فاکتور نشده
8888888 : حداکثر یک هفته آیی بعد فاکتور شدن پلاک می شید چون صف انتظار خیلی کمه برای پلاک
آذر : برو خودت حضوری بگیر تحویل خودرو سایپا کیلومتر 15 منم مثل شما بودم ولی رفتم گرفتم حضوری
بزرگ آقا : چطوره که یکی ساعت 6 صبح فاکتور میشه یکی ساعت 10 شب فاکتور میشه یکی ساعت 5 بعدظهر
. : کارخانه 430 برات درمیاد .
ایمان : کوییک ار اس فروش 30روز تحویل گرفتم ولی چه فایده که آنقدر صبر کردیم آخرش قیمتش 515تومان بیشتر نیست کارخانه 470بازار 515اصلن باید نداره
اطلس دی : خودت و معرفی کن
پانا 31 تیر : پانا پیش فروش رینگ فولادی بود واریز وجه اولیه 18 بهمن واریز وجه دوم 31 اردیبهشت تبدیل به رینگ8 مرداد 18 مرداد فاکتور و 25 تحویل نمایندگی شد و 26 تحویل گرفتم از صمیم قلب ارزو دارم همه دوستان هر چه سریعتر خودروشان را تحویل بگیرند و همیشه با شادی و دل خوش از ان استفاده کنند