به گزارش کمپانی بی ام و، خودروی جدید این کمپانی با نام i8، که نیمه دوم سال 2014 در استرالیا عرضه می شود، 355 اسب بخار قوی تر از نسل جدید M3 خواهد بود. بر اساس ارزیابی های انجام شده، شتاب 0 تا 100 این خودروی اسپرت هیبریدی 4.5 ثانیه تخمین زده شده است که حدود 0.1 ثانیه سریع تر از M3 کوپه مجهز به موتور 8 سیلندر خورجینی می باشد. ماه آینده برای نخستین بار در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت از بی ام و i8 و سیستم محرکه جدید آن رونمایی می شود.
موتور بنزینی 1.5 لیتری 3 سیلندر مجهز به توربوشارژر این خودرو 228 اسب بخار نیرو و 320 نیوتن متر گشتاور، و موتور الکتریکی آن 127 اسب بخار نیرو و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند و در مجموع قدرت این خودرو را به 355 اسب بخار و گشتاور آن را به 570 نیوتن متر می رسانند. موتور الکتریکی، نیروی چرخ های جلو و موتور بنزینی، با استفاده از یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته، نیروی چرخ های عقب را تامین می کنند. حداکثر سرعت این خودرودر حالت ترکیبی (استفاده از هر 2 موتور)، 250 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن 2.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می باشد و موتور الکتریکی آن تا 500 کیلومتر بدون نیاز به شارژ به پیش می رود. موتور الکتریکی این خودرو به تنهایی تا 35 کیلومتر مسیر را با حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت طی می کند. شارژ مجدد آن نیز، با استفاده از پریز برق خانگی، کم تر از 3 ساعت و با استفاده از پریز مخصوص i Wallbox بی ام و، کم تر از 2 ساعت طول می کشد. بی ام و i8 با 4,689 میلی متر طول، 1,942 میلی متر عرض، 1,293 میلی متر ارتفاع، و 2,800 میلی متر فاصله محوری، بزرگ تر از آئودی R8 و به دلیل استفاده از فیبرکربن و آلومینیوم، بیش از 230 کیلوگرم سبک تر از همتای آلمانی خود می باشد.
اتاق i8 با استفاده از فیبرکربن سبک و پلاستیک فشرده ساخته شده است و موتور، باتری لیتیومی، تجهیزات برقی و شاسی این خودروی اسپرت هیبریدی در یک پوشش آلومینیومی قرار گرفته است. طراحی خاص i8، سبب توزیع متعادل وزن به صورت 50:50 در محورهای جلو و عقب می شود. اگرچه سیستم Driving Experience Control بی ام و i8 مشابه دیگر مدل های بی ام و می باشد، اما سیستم eDrive تنها مختص این خودرو طراحی شده است. در حالت Comfort که به صورت پیش فرض برای i8 در نظر گرفته شده است، عملکرد، مصرف سوخت و هم چنین دسترسی به تمامی خدمات رفاهی به طور متعادل تنظیم می شود؛ در صورتی که راننده می تواند در حالت Eco Pro تنظیمات موردنظر خود را اعمال کند. دسته دنده این خودرو، امکان انتخاب دو حالت Drive و Sport را برای راننده فراهم می آورد. در حالت Sport، علاوه بر افزایش قدرت موتور بنزینی و الکتریکی و هم چنین شتاب خودرو، تعویض دنده به صورت دستی و در فاصله زمانی کوتاه تر انجام می شود و تنظیمات سیستم تعلیق بر اساس عملکرد خودرو صورت می گیرد.
با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.