مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور

 

مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور

 
هوا در لندن ابری و بارانی است. کلارکسون با ناراحتی ساختمانی را که به نظر می رسد، متعلق به شبکه معروف انگلیسی است ترک می کند. سوار تاکسی می شود، گوینده رادیو از جدایی کلارکسون و تاپ گیر و سرانجام اخراج وی خبر می دهد. کلارکسون در فرودگاه پیاده شده و به سمت لس آنجلس پرواز می کند.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
پس از رسیدن به مقصد، کلارکسون خسته به دنبال یک خودروی اجاره ای می رود و این خودرو چیزی نیست جز نماینده دیرینه آمریکایی ها در دنیای اتومبیل؛ یک موستانگ تیونینگ شده.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
او سوار بر اسب وحشی شروع به حرکت می کند، در میانه های راه دوستان همیشگی وی یعنی ریچارد هموند و جیمز می با موستانگ های سفید و قرمز به او ملحق می شوند و از این لحظه لبخند به چهره کلارکسون باز می گردد.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
اندکی بعد آنها وارد بیابان می شوند و پس از مدتی کوتاه گروه بزرگی با اتومبیل های مختلف به آنها ملحق می شوند که به دلیل حضور خودروهای بعضا عجیب و غریب بسیار مشابه فیلم Mad Max از آب درآمده است.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
پس از طی مسافتی آنها به مکانی می رسند که افراد زیادی گویی در عین حضور در یک کنسرت، در کنار یک چادر بزرگ منتظرشان بوده اند.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
جیمز می، ریچارد هموند و جرمی کلارکسون با استقبال گرم حضار و همزمان با اجرای نمایش هوایی بر روی سکویی که تدارک دیده شده حضور پیدا می کنند و طبق معمول با شوخی های رایج به معرفی همدیگر می پردازند. این ها بخشی از اتفاقاتی است که در هفت دقیقه ابتدایی اولین قسمت از مستند خودرویی گرند تور جریان پیدا می کند.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
صحنه های آغازین قسمت اول گرند تور که گفته می شود به تنهایی 2.5 میلیون پوند هزینه دربرداشته، به خوبی بودجه کلانی را که در اختیار گروه سازنده قرار گرفته نشان می دهد. در ادامه کلیپی از مهم ترین بخش های فصل اول که در دوازده هفته آتی شاهد آنها خواهیم بود پخش می شود.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
این کلیپ نیز با توجه به وجود صحنه های بسیار هیجان انگیز از جمله انفجارهای شدید انتظارات را بیش از پیش بالا می برد. بعد از پایان یافتن این کلیپ، برنامه در داخل چادر بزرگی که در صحرای کالیفرنیا دایر شده جریان پیدا می کند.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
از اینجا به بعد برنامه تقریبا همان روال تاپ گیر را پیدا می کند، با این تفاوت که شوخی ها بسیار زیاد شده، خبری از بخش اخبار نیست و مهمان معروف نیز حداقل در این قسمت حضور پیدا نمی کند.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
بجای پیست تاپ گیر، یک پیست جدید طراحی شده که به گفته کلارکسون به دلیل خطرناک بودن به شکل ویروس ابولا ساخته شده است! بجای استیگ نیز به یک راننده آمریکایی به نام مایک اسکینر که قهرمان اسبق رقابت های نسکار است، حضور خواهد داشت.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
برای اپیزود اول سه خودروی سوپر اسپورت پورشه 918، فراری لافراری و مکلارن P1 به پیست 4.69 کیلومتری و معروف Algarve در پرتغال انتقال داده شده و مورد مقایسه قرار می گیرند که در نهایت 918 توانست سریع تر از رقبای ایتالیایی و انگلیسی خود مسافت یک دور پیست را طی کند.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
لافراری و P1 نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. نکته جالب اینکه کلارکسون به هموند و می گفته بود در صورت برنده نشدن P1 آنها می توانند خانه اش را نابود کنند که در پایان این ماجرا دستمایه طنز و شوخی چندباره قرار گرفت!
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
قبل از شروع پخش مجموعه گرندتور، سوالات و شک و تردیدهایی پیرامون کیفیت و جذابیت آن مطرح بود. عدم موفقیت فصل جدید تاپ گیر بدون تیم کلارکسون نیز باعث شده بود علاقه مندان با اشتیاق و البته حساسیت بیشتری منتظر بازگشت او با مستند گرند تور باشند.
 
مروری بر اولین قسمت مجموعه گرند تور
 
اپیزود اول گرند تور با آن صحنه های آغازین پرهزینه و زیبا نه تنها تمامی تردیدها را برطرف کرد، بلکه انتظارات را بالاتر برده و بینندگان را نسبت به اپیزودهای آتی بسیار امیدوار کرد. واکنش های مثبت بینندگان در شبکه های اجتماعی نیز تایید کننده این موضوع بوده و نشان می دهند که گرند تور بر خلاف تاپ گیر شروع بسیار خوبی داشته اشت.
 
با وضعیت موجود و موفقیت بسیار محتمل مجموعه گرند تور ادامه کار برای عوامل تاپ گیر بسیار سخت تر از گذشته خواهد شد. شاید اصلا شرایط طوری پیش رفت که کلارکسون و برنامه پرطرفدارش آخرین میخ ها را بر تابوت مستند با سابقه تاپ گیر کوبیدند.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مستند گرندتور , فراری , مکلارن , پورشه911






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

فک میکنم بیننده هاش از تاپ گیر قدیم هم بیشتر بشه. با این شروع طوفانی که داشت اگر به همین منوال ادامه پیدا کنه بهترین برنامه خودرویی میشه.
08:19  1395/09/04
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

خیلی باحال و با انگیزه اند! پس دیگر از تعصب انگلیسی شان کمتر شده و بیشتر با آمریکایی ها خواهند بود. راستی پس چرا شما لینک دانلود را نگذاشتی البته زیر نویس فارسی هم داشته باشد.
19:39  1395/09/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 مهرماه : دوستانی که فرمودن همه چی عادیه سیل نیست، تاخیر بخاطراداره پست هست و متهم کرن بقیه رو که حرف بی پایه و اساس میزنن لطفا توضیح بدید چرا تحویل ها رو عقب انداختن و نه شاسی میشه نه آماده حمل ماشین دارن ؟ مطمینا یکسری نمایندگی ها با اسامی مستعار میخوان دفاع کنن از عملکرد کرمان موتور ولی هرجا من یکی برم و بشینم میگم به همه چه شرکت بی در و پیکر و بیخودی هست چطور نقدی همه نمایندگی ها ماشین به قیمت روز دارن ولی ما که بیش از 7 ماه هست پول دادیم ماشینمون تحویل نمیشه؟
رضا T8 : سلام من ثبت نامم 18 بهمن بود 23 اسفند فاکتور شده ، بیمه هم 24 اسفند صادر شد و حدود دو روز بعدش صدور پلاک زرد شد تا چهارم اردیبهشت که سبز شد و ارسال پلاک و مدارک زرد شد ، تاریخ پست مدارکم زده 2.5 . تماسم گرفتم میگن رفته واسه بارگیری معلوم نیست کی بیاد. چطوریه که شما قبل از من ثبت نام کردید ولی ... یوقت دیر مدارک تحویلشون ندادی؟
مهدی : من گفتم پولش زیاده نمیتونم بدم بفروشمش حوالشو بیست تومن هم کسی نمیخره
J7 مشکی : منم ثبت نام 24 مهر هستم همه ی مدارک ماشین اومده از نمایندگی و شرکت پیگیری میکنیم حرف بیخودی می زنن در صف حمل
اطلس جی : منم پذیرش نوزده اسفندم فروش فوری، فاکتور نشدم، البته فعلا خیلی مونده تا ۹۰ روز کاری، تعطیلات زیاد بود
s3-سفید : چشمم به گوشی خشک شد امروز قرار تحویل داشتم ولی کنسل کردند گفتند خبر میدیم که هیچ خبری نشد اگر تا آخر هفته تحویلم نشه روز شنبه تعطیله ولی یکشنبه میرم دفترشونو رو سرشون خراب میکنم
امید : سلام روآ مدل ۸۷ دارم توی سرعت ۶۰ تا ۸۰ لرزش داره و سرعت های کمتر و بیشتر از این مقدار دیگه لرزش احساس نمیشود میل گاردان رو نشون تعمیرکار دادم گفت سالمه. ممنون میشم راهنماییم کنید
منصف : فاکتور شدن شما اینجا بدرد کسی نمیخوره اگه نفرمایید چه تاریخ و بخشنامه ای بودید
ساینا را بلاخره میگیرم : تخلفات شرکت سایپا که قابل شکایت برای خسته نشده ها: - تبدیل خودرو بدون رضایت -تبدیل تحویل فوری به پیش فروش بدون رضایت که باید شرکت سایپا همون ساینا حداقل در ۳۰ روز تحویل نماید. الله اکبر متاسفانه سایپا تو یک جنگ فرسایشی روانی خیلی ها را که اطلاع از حق و حقوق خود ندارند و بعضی ها هم حوصله شکایت بازی ندارند از خرید ساینا منصرف کرده است. به هر حال با این وضوح تخلفات هر کی شکایت کنه میتونه ساینا را با غرامت بگیرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : لطفا تاریخ فاکتور رو‌بگید
مسلم : سلام یکم پرداخت کردم امروز فاکتور شده پارس ساده کی تحویل میدن
ساینا دو گانه دی پیش فروش : واریزی 21 فرودین پیش فروش دی ماه فاکتور شدم
ساناز : سلام من 207 دستی پانا سیستم یکپارچه دارم،هیچ پرداختی هم نداشتم،بنظرتون کی دعوتنامه میاد؟تحویل بهار1403
پیش فروش ابان402 : سلام دوستان کسی از فروردین ماشین تحویل گرفته لطفا اطلاع رسانی کنید
احمد : خیلی مردی با مرام
207پانا31فروردین : سلام منم مثل شمام هنوز فاکتور نشده
رانا : سلام دوستانی که فاکتور شدین برات پیامک اومد موقعی فاکتور شدین لطفا جواب بدین
حسنی : سلام 207اتومات تحویل اسفندماه سقف فلز خبری نیست
رضا دوگانه بهمن : دوستان سلام مبارک باشه لطفا در باره ماشین پیام بدید دو دستگی و اینا چیه