خودروهای بالای ۲۵۰۰cc که وارد ایران شدند

 

خودروهای بالای ۲۵۰۰cc که وارد ایران شدند

 
ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی به ایران با مصوبه هیات وزیران ممنوع شده است، اما در عین حال برخی نهادها از جمله وزارت امور خارجه و سفارت‌خانه‌ها به دلیل شرایط خاص می‌توانند با دریافت مجوز اقدام به ورود این خودروها کنند.
 
به گزارش ایسنا، بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در هفت ماهه سال جاری ۳۶ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودرو از مبادی قانونی به کشور وارد شده است که ارزش آن به ۹۴۱ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۴۱۹ دلار می‌رسد.
 
بر اساس این آمار مشاهده می‌شود که اغلب خودروهای وارداتی به کشور در این مدت از سه برند هیوندای، کیا و تویوتا بوده‌اند.
 
همچنین بخش عمده‌ای از خودروهای وارد شده به کشور از امارات متحده عربی به ایران وارد شده‌اند، به طوریکه از مجموع ۳۶ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودروی وارداتی به کشور، ۲۷ هزار و ۱۹۷ دستگاه آن از کشور امارات وارد ایران شده است.
 
با وجود اینکه ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی به کشور از سوی هیات وزیران ممنوع شده است، برخی مقامات و سفارت‌خانه‌های خارجی در کشور با دریافت مجوز اقدام به واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی با شرایط خاص برای انجام فعالیت‌های کاری به کشور می‌کنند.
 
ترکیه
 
در همین راستا یکی از موارد جالب توجه در آمار واردات خودرو، ورود یک دستگاه تویوتا لندکروز GRX ۲۰۱۴ نقره‌ای با هشت سیلندر و حجم موتور ۴۶۰۰ سی سی به کشور است که بر اساس اطلاعات این خودرو ضد گلوله بوده و از سوی کشور ترکیه و سرکنسولگری ترکیه در تبریز به ایران وارد شده است.
 
آلمان، صادرکننده لوکس‌ترین خودروها به ایران
 
در همین مدت هشت دستگاه پورشه باکستر مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز به ایران وارد شده‌اند که همگی حجم موتورشان کمتر از ۲۵۰۰ سی سی است. این خودروها از کشور آلمان که سازنده آن‌هاست به ایران وارد شده‌اند.
 
همچنین ۲۸ دستگاه پورشه ماکان نو با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی و مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از طریق همین کشور آلمان به ایران وارد شده‌ است که در مجموع قیمت خودروهای وارد شده بیش از سه میلیون دلار است.
 
همچنین یک دستگاه اتومبیل سواری مرسدس بنز E۳۰۰ مدل سال  ۲۰۱۶ به رنگ خاکستری تیره متالیک، شش سیلندر بنزینی با حجم موتور ۳۵۰۰ سی سی با تودوزی چرمی نیز در همین مدت با مجوز وزارت امور خارجه به قیمت ۴۸ هزار دلار به ایران وارد شده است.
 
به طور کلی کشور آلمان را می‌توان مهم‌ترین صادرکننده خودروهای لوکس به ایران دانست، به طوریکه عمده خودروهای مرسدس بنز، بی ام دبلیو، لکسوس، پورشه و ... از طریق این کشور به ایران وارد شده است.
 
امارات متحده عربی
 
ورود خودروها با حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی از امارات متحده عربی نیز انجام شده است، به طوریکه در این مدت ۹ دستگاه خودرو با این شرایط از امارات وارد ایران شده است. تویوتا پرادو با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی، خودروی تاکتیکی فرماندهی تویوتا لندکروز شش سیلندر، تویوتا پرادو GRX با حجم ۴۰۰۰ سی سی، تویوتا آوالون ۳۴۵۸ سی سی، دو دستگاه میتسوبیشی پاجرو ۳۵۰۰ سی سی، میتسوبیشی پاجرو ۳۸۰۰ سی سی، هیوندای سانتافه شش سیلندر ۳۳۰۰ سی سی و یک دستگاه خودروی سواری ون کیا کارنوال ۳۳۰۰ سی سی، خودروهایی بوده‌اند که در این مدت از امارات با حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی به ایران وارد شده‌اند که اغلب آن‌ها مجوز وزارت امور خارجه را دارند و در برخی موارد نام نهاد مجوز گیرنده و شماره مجوز ذکر نشده است.
 
ژاپن
 
در همین مدت شش دستگاه خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز از ژاپن به ایران وارد شده‌اند. دو دستگاه تویوتا پرادو ۲۷۰۰ سی سی، دو دستگاه میتسوبیشی پاجرو ۳۸۰۰ سی سی، یک دستگاه استیشن میتسوبیشی پاجرو GLX ۳۵۰۰ سی سی و تویوتا پرادو VRX ۲۷۰۰ سی سی، خودروهای واردشده از ژاپن با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند.
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , واردات خودرو , خودرو لوکس , تویوتا , کیا , پورشه , خودرو2500cc , پرادو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

اینا چیزایی بود که معلوم بود. چقدر ماشین بوده که با مجوز آقازادگی وارد شده و صداش هم در نمیاد.
21:34  1395/09/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس سفارشی $ : اساس طرح فروش اقساطی پژوپارس، در شرایط اقساطی 12 ماهه متقاضی باید 267 میلیون و 416 هزار تومان پیش پرداخت کند و ماهانه 31 میلیون و 891 هزار تومان واریز کند. در 24 ماهه میزان پیش پرداخت به 289 میلیون و 192 هزار تومان می رسد و پرداخت ماهانه نیز 17 میلیون و 754 هزار تومان است. در 36 ماهه متقاضی باید 307 میلیون تومان پیش پرداخت بدهد. همچنین ماهانه 13 میلیون و 122 هزار تومان واریز کند. طبق اعلام شرکت، تحویل خودرو به صورت فوری و بدون نیاز به ضامن انجام می‌شود.
دمپایی 151 : بریم انصراف از خرید بزنیم همگی😁
مریم : بله برامنم یومده
فروش فوری 1 اسفند محلا : چه داستانی داریم ما هر روز صبح چشارو باز میکنیم میایم ببینیم ماشینمون فاکتور شده یا نه بعد میایم اینجا نظرات میخونیم این همه پول گرفتن هنوز خبری از فاکتور نیست
رانا 30بهمن : تکمیل وجه 10 دی امروز فاکتور شدم
حمید : حالا اینقدر بگید بگید تا افزایش بدن نمیدونم چه سودی برا شما داره یا حتما ددلالین که دوس دارین افزایش بدن
207اسفند : درود بر شما لطفا چه تاریخی فاکتور شده بودید؟
207 : آقا برا من برا پلاک زده در انتظار تایید ماده 10
2 : بیش از یکماه تا فاکتور طول میکشه من 25 فروردین تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده بجان مستشار
دنا اتو آذر : سلام دوستان دیروز تیک حمل خورد هنوز نرسیده مازندران،بابل هستم یعنی توراه اتفاقی افتاده یا همش الکی بود؟