دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران

 

دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران

 
ارتش فرانسوی‌های لوکس ایران درحال تکمیل‌شدن است. DS 4 Crossback، ارزان‌ترین شاسی‌بلند DS، درصدد ورود به بازار کشورمان است.
اگر تا به امروز نیسان جوک توربو لقب گران‌ترین شاسی‌بلند کوچک ایران را داشت، ممکن است تاچندی دیگر به‌جای این ژاپنی، خودرویی فرانسوی این لقب را به خودش اختصاص دهد: دی اس 4 کراس بک در راه ایران است.
هم هاچ‌بک است، هم کوپه، هم شاسی‌بلند!
 
دی اس 4 متولد 2011 است؛ یعنی یک سال دیرتر از هاچ‌بک DS 3 وارد بازار شد، پس می‌توان آن‌را دومین خودرویی دانست که سیتروئن با نام DS ساخته است. DS 4 را با پلتفرم PF2 پژوسیتروئن ساخته‌اند؛ همان پلتفرم نسل دوم C4 (مدل 2010 به بعد) که سال‌ها قبل از این‌دو، در نسل اول پژو 308 (مدل 2008 تا 2013) نیز استفاده شده بود.
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
اساس طراحی DS 4 چیزی شبیه هیوندای ولستر بود؛ فرانسوی‌ها می‌خواستند DS 4 چیزی متفاوت‌تر و خاص‌تر از C4 باشد و به همین دلیل اول از همه دستگیره درب‌های عقبش را مخفی کردند تا نمای جانبی‌اش بیشتر شبیه کوپه باشد تا هاچ‌بک‌. سپس اندکی به ارتفاع تعلیقش اضافه کردند، طوری که فاصله کفی خودرو تا زمین در DS 4 سه سانتیمتر بیشتر از C4 است.
 
شاسی‌بلند آن چه تفاوتی با هاچ‌بکش دارد؟
 
سال 2012 پژو سیتروئن با پلتفرم مشترک میتسوبیشی دایملر، مدل شاسی‌بلندی از C4 ساخت و نامش را C4 Aircross گذاشت. سه سال بعد از این ماجرا، در 2015، نوبت نسخه DS این شاسی‌بلند رسید که با نام DS 4 Crossback به بازار اروپا بیاید. نکته جالب اینجاست که پلتفرم کراس‌ بک علاوه‌بر اینکه با C4 ایرکراس یکسان است با پژو 4008 و میتسوبیشی ASX نیز مشترک است. کراس‌ بک با نسخه هاچ‌بکش فقط در این 5 مورد تفاوت دارد:
 
رینگ‌های مشکی
باربندهای مشکی
زه‌های مشکی رنگ گلگیرها
قاب مشکی برای آینه‌های جانبی
افزایش 3 سانتیمتری ارتفاع تعلیق و نرم‌تر شدن کمک‌ها
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
خاص‌ترین ویژگی‌اش چیست؟
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
اگر از درب کوچک عقب صرف‌نظر کنیم، خاص‌ترین ویژگی کراس بک این است که پنجره‌های عقب آن ثابت‌اند و نمی‌توان شیشه‌هایش را بالا یا پایین برد. البته این موضوع چیز عجیبی نیست و سال‌هاست که فرانسوی‌ها با شیشه عقب مشکل دارند! اما در فول‌ترین نسخه دی اس 4 کراس بک امکانات زیر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد:
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
فرمان برقی حساس به سرعت
ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای
مانیتور 7 اینچی لمسی / نویگیشن / بلوتوث
آینه تاشو برقی با گرمکن / آینه الکتروکرومیک عقب
خروجی 12 ولت / سنسور باران / تهویه اتومات دوگانه
6 ایربگ شامل راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو و پرده‌ای
ترمز ABS / توزیع نیروی ترمز / ترمز کمکی / ترمز پارک
کروز کنترل / کنترل پایداری / نقطه کور / کمکی حرکت در شیب
زنون جلو / چراغ‌شور / مه‌شکن چرخشی جلو / اتولایت / دی‌لایت
شیشه‌های دودی عقب / اسپویلر مشکی سقف / رینگ‌های 17 یا 18 اینچی
قابلیت نصب صندلی کودک / پشت سری فعال جلو و عقب / سانروف پانوراما
تنظیم برقی صندلی‌های جلو / گرمکن جلو / ماساژور جلو / روکش چرم فرمان و دنده
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
با پیشرانه 4 سیلندر می‌آید یا 3 سیلندر؟
 
کراس بک درکنار سه پیشرانه دیزلی سه پیشرانه بنزینی هم دارد؛ دو پیشرانه آن 4 سیلندرند و یک پیشرانه هم 3 سیلندر است که از DS 3 قرض گرفته. ولی نمونه وارداتی کراس بک خوشبخاته از نوع 4 سیلندر است. هردو پیشرانه 4 سیلندر کراس بک، از سری پرنس (انجین‌های مشترک پژوسیتروئن و ب‌ام‌و) هستند و سیستم S&S (استاپ‌استارت) برایشان استاندارد است. از این پیشرانه نسخه‌های مختلفی با حجم‌های متفاوتی وجود دارد که برخی از آن‌ها روی رنو تلیسمان، برخی روی پژو 508 و بعضی هم برای دی‌اس 5LS استفاده شده‌اند.
چه قیمتی دارد؟
 
بعد از شاسی‌بلند DS 6، هاچ‌بک DS 5، سدان DS 5LS و همچنین مینی هاچ‌بک DS 3 حالا دی اس 4 کراس بک پنجمین عضو خانواده DS در ایران است. این فرانسوی در رده شاسی‌بلندهای کوچک لوکس است و در این رده هیچ رقیبی در ایران ندارد. ولی به لحاظ قیمتی، نزدیک‌ترین رقیبش در ایران نیسان جوک توربو خواهد بود.
رای پیداکردن قیمت DS 4 کراس بک بهترین راه‌حل بازار فرانسه است. این شاسی‌بلند کوچک در آنجا حدود 27 هزار یورو قیمت دارد؛ یعنی 3.5 هزار یورو گران‌تر از مدل هاچ‌بکش و همچنین 2 هزار یورو گران‌تر از جوک توربو. از طرف دیگر در همان فرانسه DS 5 را حدود 29 هزار یورو می‌فروشند، درحالی‌که این خودرو در کشورمان با قیمت 207 تا 217 میلیون تومان فروخته می‌شود. بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان حدس زد که در صورت ورود کراس بک به ایران قیمتی بین 170 تا 200 میلیون تومان خواهد داشت.
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
 
 

منبع

GSM

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: m&z
1

ماشین جدید بدون خدمات ارزشی نداره
سیتروئن باید خدمات پس از فروش رو تو ایران زیاد کنه
11:39  1395/10/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mostafa : ماهم همکار هستیم.ولی چه بهتر درست حرف بزنیم بهتره.این بنده خدا های که ثبن نام کردند یکی ماشین فروخته یکی طلا شو فروخته یکی زمین نشو فروخته که سود کنند مثل شما که زحمت میکشی نمیخوابی میرسی کرایه میگیری .الان مثل اینکه شما بار بیاری کمسیون بدی گازویل وروعن وعوض بکنی ولی کرایه بهت ندن چی کار میکنی اون وقت
عارف : درود در مورد دعوتنامه بهمن بگوید آخه دیگه کی میخان از بهمن ماه را تحویل بدهند و یک نفر بگه چجوری میشه سود تاخییر گرفت خدا خیرتون بده
راننده اسکانیا : داداش من که کاره ای نیستم ، من یک کامیون دارم نهایت ۱۰ تا ماشین میتونم بیارم اصل کار کرمان متور هست که نمیده ماشینارو من که کارمو دارم انجام میدم و حواسمم هست عزیز
اکبر رینگ : آقای احمدی من هم امروز با 096550 تماس گرفتم و گفت تا 6 بهمن فاکتور شده و حرف شما رو به اپراتور گفتم اینکه 6 بهمن آخرین فرصت بهمنی ها بوده و پرسیدم مگه بهمنی باقی مونده؟ گفت معیار نوبت فاکتور تایید احراز سکونته و تاریخ واریزی مهم نیست و بهمنی هایی که بعد 6 بهمن احراز سکونت رو ثبت کردن باقی موندن هرچند تعدادشون کمه خودم رو هم مثال زد و گفت شما تایید احراز سکونتت 9 اسفنده و تکمیل وجه 15 اسفند مهم نیست ماشین رو باید 9 فروردین تحویل میگرفتی و از 9 فروردین رفتی تو تاخیر و سود تاخیر هم از 9 فروردین حساب می کنن.
Mostafa : ماهم همکار هستیم.ولی چه بهتر درست حرف بزنیم بهتره.این بنده خدا های که ثبن نام کردند یکی ماشین فروخته یکی طلا شو فروخته یکی زمین نشو فروخته که سود کنند مثل شما که زحمت میکشی نمیخوابی میرسی کرایه میگیری .الان مثل اینکه شما بار بیاری کمسیون بدی گازویل وروعن وعوض بکنی ولی کرایه بهت ندن چی کار میکنی اون وقت
سروش : فکر کنم تاریخ اخذ تاییدیه سخا ملاک هستش
Mostafa : ماهم همکار هستیم.ولی چه بهتر درست حرف بزنیم بهتره.این بنده خدا های که ثبن نام کردند یکی ماشین فروخته یکی طلا شو فروخته یکی زمین نشو فروخته که سود کنند مثل شما که زحمت میکشی نمیخوابی میرسی کرایه میگیری .الان مثل اینکه شما بار بیاری کمسیون بدی گازویل وروعن وعوض بکنی ولی کرایه بهت ندن چی کار میکنی اون وقت
Mostafa : ماهم همکار هستیم.ولی چه بهتر درست حرف بزنیم بهتره.
راننده اسکانیا : والا چی بگم داداش هیچوقت برای تغییر دیر نیست آدم باید دنبال آرزو هاش بره
تارا v4 اتومات تیتانیم تحویل اسفند : سلام اگر تحویل تیر ماه هستین با توجه به شرایط فعلی احتمالا تا مهر ماه تو همین مرحله میمونید من تحویل اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیکو8 : واسه تیگو 8 پرومکس 250 میلیون پیامک امده واسم ای بابا
سارا : میشه بگید از کجا باید بفهمیم اف اکس 404 و
اطلس آذر : همه با هم شنبه 3 خرداد، اعتراض به بی عدالتی و سومدیریت سایپا
مرتضی آریزو 6پرو : واسه اریزو 163ملیون🥹
چینی : چینی ها یکی 300 تا 400 تومان رفته روش احتمالا ایرانی ها 150 ت بره روش حداقل
داود : باید وکیل بگیریم هماهنگ شیم
ایکس 55 پرو : سلام فاکتور شده بود یا نه .
X33cross : من هم میخوام شکایت کنم و هیچ جوره پرداخت نمیکنم ، حق گرفتنی است واهتمامی بفرمایید چطوری جمعی حقمون رو از این شیادان بگیریم؟
لامورا : دیون دولتی رو امسال برای چاپیدن مردم مد کردن و رو فاکتور های امسال هنوز اعمال نکردن که به زودی میکنن حدود 10 درصد فقط رو دیون افزایش دادن فعلا
امیر احمد : این که دیگه تحریم آمریکا نیست که ساکت بشینیم. یه بار جمع شدیم شعبه مرکزی رو آتیش بزنیم تا دیگه جرات نکنند اینجور توهین کنند بهمون.