دهگانه بدترین پیشرانه های جهان

 

دهگانه بدترین پیشرانه های جهان

 
اگر خودرو را به عنوان موجودی زنده فرض کنیم، پیشرانه حکم قلب تپنده را بازی خواهد کرد. برای مشتریان عادی که هیچ گونه اطلاعی از عملکرد فنی خودرو ندارند، ظاهر مهمترین فاکتور برای خرید است. اما خریدارانی هستند که علاوه بر ظاهر، مشخصات و عملکرد فنی نیز برای شان مهم است و برای این دسته بعضا قدرت و گشتاور پیشرانه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
 
بنابراین در چنین شرایطی خودروهایی که عملکرد فنی بهتری دارند شانس فروش بیشتری خواهند داشت. حال قصد داریم در این مقاله به معرفی بدترین پیشرانه های خودروهای اسپرت بپردازیم.
 
پیشرانه میتسوبیشی 6G72
 
این پشرانه شامل مدل های SOHC 12 سوپاپ، SOHC 24 سوپاپ و DOHC 24 سوپاپ می شود، که بر روی نسل سوم میتسوبیشی اکلیپس، میتسوبیشی 3000GT و پاجرو نصب شده است. این پیشرانه، موتور بدی نیست، اما ست آپ بدی دارد. همین ست آپ ناهماهنگ باعث تنبلی و دیر دور گرفتن این پیشرانه V6 شده است.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
بنابراین بیشتر خریداران اکلیپس و GT3000 که جوانان و علاقمندان به خودروهای اسپرت بودند، پس از خرید به بهینه سازی و تیونینگ پیشرانه خودروی خود مشغول می شدند. میتسوبیشی با اضافه کردن توربوشارژر به پیشرانه DOHC 24 سوپاپ، قدرت آن را به 320 اسب بخار و گشتاور را به 427 نیوتن متر افزایش داد. قدرت و گشتاور این پیشرانه در حالت استاندارد و اتمسفریک به ترتیب 222 اسب بخار و 278 نیوتن متر است.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
بعضی از مالکان نیز با اضافه کردن توربوشارژر و اصلاح ست آپ پیشرانه به قدرت هایی بالاتر از 400 اسب بخار دست یافته اند که این موتور تنبل را پیشرانه ای چابک تبدیل می کند.
 
پیشرانه 4 سیلندر پورشه 924
 
بطور حتم انتظار شما از یک خودرو با ظاهری اسپرت، عمکرد فنی بالا و قدرت زیاد است و به طور قطع انتظار خودرویی اسپرت با پیشرانه خودروی سدان و یا وَن را ندارید. پورشه 924 دقیقا با همین مشکل مواجه بود، این خودرو که ظاهری اسپرت داشت دارای پیشرانه 2 لیتری مشترک با آئودی 100 و فولکس واگن TL بود که هرگز پیشرانه ای قدرتمند نبود.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این موتور پورشه 924 را به خودرویی کند بدل کرده بود که رضایت خریداران را جلب نمی کرد و آن هم بدلیل تصمیم مدیران پورشه برای کاهش هزینه های تولید و در نتیجه قیمت ارزان تر این خودرو بوده است.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
کمی بعد تر پورشه نمونه 928 را معرفی کرد که داراری پیشرانه 2.5 لیتری هواخنک بود که با موفقیت بیشتری همراه بود.
 
پیشرانه فرمول یک سوبارو
 
این پیشرانه که 3.5 لیتر حجم را در 12 سیلندر خوابیده جای می داد، بر خلاف عظمتش، قدرت بسیار پایینی داشت. علاوه بر این این پیشرانه استهلاک بالایی نیز داشت که به دلیل آرایش خوابیده سیلندرها بود.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این پیشرانه دارای 60 سوپاپ بود که قدرتی برابر با 559 اسب بخار تولید می کرد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
تولید این پیشرانه اولین تلاش سوبارو در سال 1989 برای ورود به مسابقات فرمول یک بود که در خودروهای تیم Motori Moderni مورد استفاده قرار گرفت.
 
پیشرانه 2.3 لیتری فورد HSO
 
این پیشرانه که با کد HSC شناخته می شود، 2.3 لیتری 4 سیلندر خطی است که در حالت استاندارد 90 اسب بخار قدرت و 169 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
در واقع این پیشرانه برای فورد تمپو Tempo و مرکوری توپاز Topaz طراحی شده بود که توسط مهندسان فورد دو بار مورد تغییر قرار گرفت. در اولین تغییر با اضافه کردن سیستم انژکتور مرکزی CFI به این پیشرانه توان آن به 86 اسب بخار کاهش پیدا کرد.
 
در دومین تغییر مهندسان فورد پیشرانه را مورد بهینه سازی قرار دادند تا برای نمونه های اسپرت تمپو و توپاز مورد استفاده قرار بگیرد. پیشرانه بهینه سازی شده که با کد HSO شناخته می شود توان تولید 100 اسب بخار را داشت که اختلاف چشم گیری با نمونه استاندارد نداشت.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
از این پیشرانه می توان به عنوان تلاش نافرجام مهندسان فورد برای ارتقا قابلیت های فنی یک پیشرانه یاد کرد.
 
پیشرانه فولکس واگن G60
 
پیشرانه G60 فولکس واگن دارای حجمی برابر با 1.8 لیتر بود که با سرسیلندر آلومینیومی و بلوکه سیلندر چدنی تجهیز شده بود.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این پیشرانه که در کورادو به کار رفته بود توان تولید 158 اسب بخار نیرو و 225 نیوتن متر گشتاور را داشت.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
مشکل بد کار کردن پیشرانه ی این خودرو برای مشتریان آمریکایی بسیار آزاردهنده بود، زیرا اینترکولر موتور با توربوشارژر همخوانی نداشت.
 
پیشرانه ب ام و V12 M70
 
این پیشرانه که در ب ام و های سری 8 به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته شد، بسیار پر حجم، بزرگ و دارای 12 ECU کامل برای هر یک از سیلندرها بود که تعمیرات آن را دشوار و هزینه نگهداری را بسیار بالا می برد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
در واقع موتور M70 اولین تجربه ب ام و در تولید پیشرانه ی 12 سیلندر بود که با پیچیدگی های فراوانی همراه شد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این پیشرانه دارای حجمی برابر با 5.6 لیتر بود و تنها 1510 عدد از آن تولید شده است. بنابراین M70 لقب کم تیراژترین پیشرانه ب ام و را در اختیار دارد. جالب است بدانید پیشرانه S70/2 که نمونه بهبود یافته M70 می باشد در خودروی افسانه ای مک لارن F1 مورد استفاده قرار گرفته است.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
پیشرانه 4.2 لیتری فورد
 
پیشرانه های V8 ویندزور فورد از بهترین و قدرتمندترین پیشرانه های دنیای خودرو محسوب می شود که با حجم های مختلف عرضه می شدند. نمونه 4.2 لیتری که به 255 اینچی نیز مشهور است، توان تولید 115 تا 122 اسب بخار قدرت را داشت.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این پیشرانه در موستانگ های مدل 80 و 81 به کار رفتند که به نسبت موتورهای دیگر توان خروجی کم تری ارائه می دهد و سوخت بیشتری مصرف می کرد. بنابراین این مدل آنچنان به مذاق مالکان و علاقمندان به موستانگ خوش نیامد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
از این پیشرانه به تعداد 250 هزار عدد تولید شد و تولید آن تا سال 82 ادامه داشت.
 
پیشرانه 4 سیلندر Cosworth Vega  
 
این پیشرانه 4 سیلندر حجمی برابر با 2.0 لیتر دارد که از بلوکه سیلندر آلومینیومی بهره می برد و توان تولید 110 اسب بخار را داشت. سرسیلندر های این پیشرانه توسط کمپانی مهندسی Cosworth مورد بهینه سازی و تیونینگ قرار گرفته بود.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
امکانات این پیشرانه شامل 16 سوپاپ آلومینیومی، سیستم انژکتور تمام الکترونیکی و سیستم خروجی دود از جنس استنلس استیل می شود. همه این امکانات قدرت 110 اسب بخاری را به راننده تحویل می دهند. وقتی بحث به مشخصات این موتور می رسد، درست مانند این است که پیشرانه این خودرو در سال 2016 طراحی شده است، ولی در واقع این پیشرانه در سال 1975 و 1976 مورد استفاده قرار می گرفت.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
نقطه ضعف این پیشرانه قدرت کم در برابر تکنولوژی های به کار رفته در آن است. در واقع این پیشرانه می بایست قدرتی به مراتب بیشتر از 110 اسب بخار داشته باشد.
 
پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 2.8 لیتری PRV/DeLorean
 
وقتی جان دلورین تصمیم گرفت خودروی اسپرت خود را بسازد، پیشرانه 2.8 لیتری پژو-رنو-ولوو را برای خودروی خود انتخاب کرد.
 
در واقع نام PRV مخفف اسامی پژو،رنو و ولوو است که به صورت اشتراکی به تولید موتور می پرداختند. البته پیشرانه های تولیدی این کمپانی به استهلاک بالا و طول عمر پایین مشهور بودند که همین مورد تبدیل به نقطه ضعف دلورین DMC12 شد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
ورژن های مختلف این پیشرانه به صورت گسترده در خودروهای انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی مورد استفاده قرار گرفت و از سال 1974 تا 1998 روی خط تولید بود. پیشرانه PRV توانی برابر با 130 اسب بخار و گشتاور 208 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می داد.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
توان 130 اسب بخار برای خودرویی با ظاهر اسپرت DMC بسیار کم بنظر می رسد و جوابگوی توقعات راننده نخواهد بود.
 
پیشرانه 8 سیلندر خورجینی شورولت (بلوک کوچک)
 
شاید متعجب شوید ولی یکی از موتورهای سری بلوک کوچک Small Block شورولت نیز در این لیست قرار می گیرد. این پیشرانه با حجمی برابر با 5.0 لیتر تنها 130 اسب بخار نیرو تولید می کند که آن را به پیشرانه ای تنبل و پرمصرف تبدیل می کند.
 
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
این پیشرانه به صورت گسترده بر روی شورولت کامارو و مونت کارلو و پونتاک فایربرد استفاده شده است.
دهگانه بدترین پیشرانه های جهان
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , بی ام و , میتسوبیشی , فورد , فولکس واگن , شورولت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
شاهین پلاس : ۴ روز هم تعطیلی در پیش است،تا دوشنبه هم یک بهانه دیگر جور میشود.
X5 محمد : سلام چجوری متوجه فاکتور شدی برای فاکتور شدن خودرو پیامک اومد یا تو سایت نگاه کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین