مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4

 

مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4

 
همیشه انتخاب بین محصولات شاخص بنز و ب ام و جز سخت ترین انتخاب هر خریدار خودرو بوده است. در گذشته که برد بی ام و معمولا در رابطه با عملکرد مهندسی و مشخصات فنی مطرح می شد تا کابین و راحتی، اما این بار مرسدس با C63 امده است تا در تمام زمینه ها پشت حریف قدر خود را به خاک بمالد.
 
انتخاب بین بی ام و M4 و مرسدس C63 S Coupe واقعا دشوار است. نه بخاطر اینکه هر دو در کل فوق‌ العاده هستند بلکه بخاطر تفاوت های بسیاری است که باهم دارند.
 
پیش از این C63 S COUPE را قبلا بررسی کرده بودیم و به این موضوع نیز اشاره کردیم که از این به بعد، بنز در زمینه رقابت فنی نیز جلوی باواریایی ها کم نخواهد آورد، اما حالا باید ببینیم در میدان عمل این گمانه زنی تا چه حد رنگ واقعیت به خود می گیرد.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
قیمت بی ام و M4 Competition کوپه (154615 دلار استرالیا) به علاوه 2470 دلار اپشن های اضافه در حدود 157355 دلار تمام می شود.
 
این درحالی است که مرسدس AMG C63 S COUPE با قیمت 162115 دلار به علاوه 1490 دلار هزینه اپشن های موجود با قیمتی در حدود 163605 دلار قابل خرید خواهد بود.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
تفاوت قیمت 6250 دلاری بین این دو خودرو به نفع ب ام و تمام می شود. در ادامه به این می پردازیم که ایا این تفاوت قیمت ارزش پرداخت را دارد یا نه؟
 
جعبه دنده 7 سرعته کلاج دوبل در کنار یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر باعث شده اند تا M4 بتواند با 337 کیلووات قدرت (در حدود 450 اسب بخار) و 550 نیوتن بر متر گشتاور، پروسه شتاب گیری 0 تا 100 را در عرض 4 ثانیه انجام دهد.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
مرسدس نیز طبق سنت گذشته خود از همان جعبه دنده 7 سرعته بهره می برد که وظیفه کنترل قدرت موتور 4 لیتری V8 آن را دارد. 370 کیلو وات قدرت (حدود 500 اسب بخار) و 700 نیوتن بر متر گشتاور باعث شده است تا کیلومتر شمار C63 S Coupe در عرض 3.9 ثانیه از مرز 100 کیلومتر عبور کند.
هر دو خودرو به صورت دیوانه واری سریع هستند و در آن هیچ شکی نیست. لازم است ذکر کنیم که دلیل تفاوت بسیار کم 0 تا 100 این دو خودرو با وجود اختلاف زیاد قدرت بین آنها، میزان وزن آنها است.
 
ب ام و M4 حدود 230 کیلوگرم سبک تر است. موضوع جالب تر نیز افزایش 70 کیلوگرمی وزن C63 کوپه نسبت به مدل سدان آن است.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
در واقع علیرغم حذف دو در نسبت به مدل سدان، با توجه به عریض تر شدن بدنه، بزرگتر شدن چرخ ها و سیستم تعلیق متفاوت، وزن کلی مدل کوپه نسبت به نمونه سدان C63 افزایش یافته که اتفاقی نادر در جهان خودروسازی به حساب می آید.
خب میرویم سراغ مرسدس و با آن دوری در جاده های کوه بریسبن می زنیم. C63 در حالت Comfort کاملا با شکوه، ارام و دلنشین است. اما این شکوه و جلال به این معنی نیست که نمی توانید کمی شیطانی کنید.
 
درسته است که در حالت Comfort رانندگی می کنید اما هر لحظه که اراده کنید قدرت و گشتاور عظیم پیشرانه تمام و کمال در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
اما در مورد M4 اینگونه نیست. سیستم تعلیق سفت و اسپرت آن، درون جاده های مسطح مشکلی بوجود نمی آورد اما اگر جاده کمی ناهموار باشد، سرنشیان ب ام و بیش از مسافران ستاره اشتوتگارتی اذیت خواهند شد.
 
فضای داخلی
 
طراحی داخلی هر دو خودرو لوکس و شیک بوده و از آخرین تجهیزات ایمنی و تکنولوژی بهره می برند. در فضای پشت نیز برای دو نفر بالغ در صورت نیاز، جا به اندازه کافی وجود دارد. البته بهتر است قد این افراد کمتر از 165 سانتیمتر باشد.
رانندگی و مانور دادن در حومه شهر با هر دو خودرو عالی و آرام است ان هم به لطف دوربین ها و حسگر های زیاد به کار رفته در هر دو خودرو که چیزی از یک ایرباس کم ندارند.
 
البته به این باید اشاره کرد که اگر علاقه به پارک کردن های خیلی نزدیک به جدول کنار خیابان دارید به این دلیل که چرخ های M4 کمی به بیرون تمایل دارند، باید مراقب رینگ ها باشید که به جدول برخورد نکنند.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
اما در بخش رانندگی شهری، به جرات می توان گفت که برنده مطلق همانند گذشته، بنز است.
 
کابین کاملا لوکس و راحت و سیستم COMMAND که توسط بنز توسعه یافته است درون ترافیک های روزانه شهری نسبت به iDrive بی ام و بسیار کارآمد تر ظاهر می شود.
مانیتور نیز درون هر دو خودرو در بهترین جای خود قرار گرفته اند، اما برنده اصلی در این بخش برای رانندگی در ترافیک و شهر حالت Comfort بنز است که خارق‌ العاده انجام وظیفه می کند.
نوبت به تست جاده ای رسیده است. اول از همه راننده ما عاشق گشتاور زیاده C63 شده بود. صدای C63 نیز بسیار دلنشین تر از M4 بود.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
پس طبق برنامه، قرار شد هر دو خودرو در یک جاده کوهستانی توسط اقای اتکو تست شده و به ما نتیجه را بگوید. با C63 شروع می کنیم. طبق گفته های اقای اتکو، استقامت دینامیکی کمی داشته که هنگام ترمز گیری عقب خودرو بسیار سبک می شود.
 
با وجود گشتاور زیاد موجود C63 حتی در سرعت پایین و جاهایی که چرخ های عقب چسبندگی کمی دارند به لطف تعلیق و فنربندی باز طراحی شده به خوبی از پس انها بر آمده و چسبندگی فوق‌ العاده ای دارد. از جهات دیگر نیز C63 خودرویی قابل پیش بینی تر بوده که کنترل کردن آن ساده تراست.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
اتکینسون اینگونه بیان کرد که پشت فرمان C63 درون پیچ ها که با کم فرمانی مواجه می شوید. در واقع بهترین روش برای غلبه بر کم فرمانی آن هم به روش ترمز گیری ضربه ای و انتقال وزن خودرو به سمت جلو بود.
از دید ما C63 اصلا در مقابل هیچ پیچی سر تعظیم فرود نمی آورد آن هم به دلیل خیل عظیم از قدرتش است که حتی در دور های پایین نیز در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود خیلی سریعتر به سرعت قبلی خود باز گردید.
 
این خود به معنی این است که می توانید به راحت تری نسبت به رقیب باواریایی خود سریعتر باشید. اما در مورد M4 چسبندگی بی نهایت آن بر سر پیچ ها به کمک شما می آید ولی اگر می خواهید قدرتی همانند بنز را در پیچ ها داشته و دوباره به سرعت اولیه خود بر گردید نیازمند فشار بیشتر بر روی موتور هستید تا در دور های بالاتری آن را نگه دارید.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
گذشته از همه اینها M4 مقداری مضطرب به نظر می آید با اینکه چسبندگی فوق‌العاده ای دارد. اما پیشرفت زیادی نسبت به بنز بوجود نیامده است.
 
چیزی که راننده تست ما که در واقع موفق ترین راننده استرالیایی در مسابقات رالی به حساب می آید، بسیار M4 را ستایش می کند، واکنش ب ام و M4 در برابر ترمز های سخت بود که با وجود ترمز سنگین، در طولانی مدت هم عملکرد خود را حفظ می کند و باعث می شود که بهتر وارد پیچ ها شده و از آن خارج شود. این مورد نسبت به مرسدس آن هم به لطف سیستم تعلیق سخت تر و وزن کمتر، بهتر بود.
 
کنترل M4 نیز همانند بنز خوب بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در واقع M4 نسبت به M3 جدید دقیق تر عمل می کند.
اما شاید بزرگترین تفاوت میان این دو خودرو در هنگام رانندگی سر و صدای نفوذی به درون کابین بود. هنگامی که شما درون مرسدس سواری آرام و بی صدایی را تجربه می کنید، پشت فرمان بی ام و بر عکس این وضعیت پیش می آید. 
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
حال موقع انتخاب بین این دو خودرو است در حالی که ما C63 را انتخاب می کنیم اما اقای اتکو ب ام و M4 را می پسندد، به هرحال او یک راننده مسابقه است و خودروهای سبک و تر و فرز را ذاتا دوست دارد.
 
بالاخره پس از کشمکش های فراوان به یک نتیجه کلی رسیدیم و آن انتخاب C63 بود. آن هم نه به این دلیل که M4 خودروی خوبی نیست، بلکه به این دلیل که مرسدس بنز به عنوان خودرو برای رانندگی روزانه مناسب تر به نظر می رسد. همچنین طبق مقایسه جاده ای انجام شده، برنده بی حرف و حدیث در این قیاس، مرسدس بنز C63 بود.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
نه بخاطر اینکه M4 کیفیت لازم را نداشته و خوب نباشد، تنها دلیلش سختی و خشکی بیش از حدش است. موضوع دیگر نیز این است که شما حتی در حالت Comfort نیر می توانید بخشی از گشتاور C63 را تجربه کنید و از ان لذت ببرید درحالیکه درون M4 باید همه چیز به حالت M سوئیچ شود تا آن را تجربه کنید و حتی باید دور موتور بالاتری را نیز داشته باشید. در انتها نیز جدول از امتیاز های کسب شده توسط هر دو خودرو را به علاقه مندان تقدیم می کنیم.
 
مرسدس C63 S COUPE AMG در برابر BMW M4
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مرسدس بنز , بی ام و M4 , بازار خودرو , خودرو لوکس , خودرو اسپرت , واردات خودرو , پرشیا خودرو , ستاره بنز ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

اریا بهمن
8

داخل کابین بی ام و ،در مقایسه با بنز حرفی برای گفتن نداره.واقعا بنز در نسل جدید،از همه رقبا پیشی گرفته و مثل همیشه سلطان هندلینگ و ارامش درجاده هاست.🚗🚗🚗
19:32  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Azim : دروغ میگن من 14 آذر تکمیل وجه کردم خبری نیست چطور میگن 31 فروردین فاکتور شده همش مردم و قول میزنن
مهدی : واریز وجه شاهین پلاس 25اسفند هستم هنوز الان 8تیر هست فاکتور نشدم کسی از 25اسفند فاکتور شده یا نع
T9 اسفند ماه : با قیمت بازار دادن میفروشن ولی مال مردم رو نمیدن این چه قانونی هست
افشاری : سلام منم دقیقا مثل شما290مهر402واریزکردم و تکمیل اسفند403هستم تا حالا ب شرکت مراجعه کردین چیمیگن
حمزه ؟شاهین جی ۷ماه تکمیل وجه کردم : دروغ میگن هرومزادها ۱۴ آذر تکمیل وجع کردم سخا هم همون روز انجام دادن ب من گفتن تا ۱۱ آذر فاکتور کردیم
افشاری : سلام منم دقیقا مثل شما290مهر402واریزکردم و تکمیل اسفند403هستم تا حالا ب شرکت مراجعه کردین چیمیگن
شهریور a5 سفید : امروز شاسی شد
حمزه ؟شاهین جی ۷ماه تکمیل وجه کردم : دروغ میگن هرومزادها ۱۴ آذر تکمیل وجع کردم سخا هم همون روز انجام دادن ب من گفتن تا ۱۱ آذر فاکتور کردیم
محمدی v1pتیتانیوم : سلام حسین آقا میشه بگی چه رنگی بوده ماشین شما که امروز فاکتور شده آخه ماشین من تحویل 14 خرداد هست هنوز فاکتور نشده
شاهین : دوستان یه حواله شاهین پلاس اتومات تکمیل وجه شده دارم ۲ماهم هست از تحویلش گذشته میفروشم اگه کسی خواست.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زینب اپشنال 4 مرداد : باش باش فاکتور شدین بگین بقیه مهم نیست🫠
سعید حسنی : منو شما باهم شرایط یکیه واسه منم فاکتور نشده
سپهر دنا آپشنال : خطاب به شما زینب آپشنال ✋نه خیر . خانم زینب . حست اشتباه میگه . 👈ببخشید که تند حرف میزنم همیشه سعی کن از روی حس قضاوت نکنی. حس آدم دروغ میگه . من نبودم . من فقط همین کاربر خودم هستم و اونم یه کاربر جداست . اصلا خوشم از این مسخره بازیا و دوز کلکا نمیاد .😐 اینم جواب شما .
سعید حسنی : منم 31 خرداد تحویلم بود هنوز فاکتور نشدم طرح مادران بود تبدیل هم نزدم
فروش فوری رانا تحویل 6 تیر : رانا تا کدوم تاریخ فاکتور شده است؟
سپهر دنا آپشنال : ✋قابل توجه شما دوست عزیز دنا آپشنال 11 مرداد . 👈نه خیر . هبچ کدوم . من 14 اردیبهشت کامل واریز کردم دوست عزیز . اون موقع مبلغ همین سنسور کمربند به کل مبلغ ماشین اضاف شده بود . یعنی ،957 تومن پرداخت کردم یکجا. نه خیر تا الان تغییر رنگ مشاهده نکردم .
زینب اپشنال 4 مرداد : حسم میگ سپهر دنا اپشنال همون ترانه دیبا هستش فقط اسمشو عوض کرده😂😂😂😂
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : با سلام خدمت همه مشکلی که الان هست از یکی از دوستان قطعه ساز جویا شدم و پرسیدم گفت قطعه کم داره حتی تو تعطیلاتم شروع به تولید قطعه کرده بود و خیلی از قطعه ها اومده تو گمرک به مشکل خوردن سره افزایش قیمت و بارو ترخیص نمیکنه من 12 و 18 خرداد فروش فوق العاده پانا مشکی هستم تبدیلم نزدم 15 تا 20 روز دیگه گفت فاکتور میشه یعنی حدودا 40 روز اینطورا طول میکشه فعلا اینجوری دارن تحویل میدن و همه اینا زنجیر وار به هم متصل هست این افزایش قیمت میده قطعه ساز گرون میکنه گمرک گرون میکنه اینم تحویل نمیده و رو روند بازار تاثییر میذاره چند وقت پیش تبدیل به رینگ میزدی و رنگ سفید زودتر میدادن ولی الان خیلی تاثییر نداره
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : سلام طبق روال هر روز امروز هم با سایپا تماس گرفتم ومتاسفانه باز هم گفتن فعلا منتظر بمانید و اطلاعی نداریم. یعنی شده یه پروسه توی زندگیپون که هر روز با سایپا تماس بگیریم و حداقل ده دقییه تا یه ربع تو صف انتظار بمونیم و آخرش بگن اطلاعی نداریم. دوستان گفتم با یوسف سلامی تماس بگیریم پیگیر بشن ولی من هرچی گشتم نه پیجشو و نه شماره تماسشو پیدا نکردم. اینم بگم من قبلا توی فارس من کمپین تشکیل داده بود در مورد تاخیر محصولات سایپا و خصوصا ساینا اس و خوب داشت امضا میگرفت ولی یک هفته نشده حذف کردن....رسانه هم دست این مافیاس بنظرم ..... فقط مونده دوستان تهرانی که یه تجمع اعتراضی داشته باشن....
هومن پانا : سلام خیر برای ما نیومده حتی یک بارم تبدیل به رینگ نیومده..منظورم احسان. ساحل. هومن برای ما پیامک تبدیل رینگ نیومده