در اوایل دهه 60 میلادی، زمانی که شخصی به نام انزو با مشتی آهنین و عزمی راسخ در حال گسترش تجارت خود بود، محصولی با نشان فراری ظهور کرد که بعدها به یکی از جاودانه ترین اتومبیل های تاریخ تبدیل شد.
این خودرو که 250 GTO نام دارد، در سه سری مختلف و در مجموع به تعداد بسیار محدود 39 دستگاه بین سال های 1962 و 1964 تولید شد که 33 دستگاه آن به سری یک تعلق داشتند.
همین تعداد محدود در کنار طراحی خاص که با گذشت نیم قرن هنوز آن را زیبا و جذاب نشان می دهد، باعث شده تا 250 GTO به یکی از محبوب ترین و گران ترین خودروهای کلکسیونی بدل شود.
شاهکار آبی رنگی که این مقاله به آن اختصاص یافته، دومین دستگاهی است که توسط هنرمندان فراری ساخته شده و اولین عضو خانواده خود محسوب می شود که حضور در مسابقات اتومبیل رانی را تجربه کرده است.
این نمونه ویژه با شماره سریال 3387GT، تاریخچه بسیار افتخارآمیزی دارد و دقیقا به همین دلیل حامل برچسب قیمتی است که افراد بسیار کمی توانایی پرداخت آن را دارند!
چنانچه در حساب بانکی خود 45 میلیون پوند یا 55.7 میلیون دلار داشته باشید، می توانید با صرف آن برای این جواهر چهار چرخ ادعا کنید که صاحب گران قیمت ترین خودرو حال حاضر جهان شده اید!
این 250 GTO که برای آخرین بار در سال 2012 و در تور برگزار شده به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید این مدل در انظار عمومی ظاهر شده، با سن 55 ساله خود (مدل 1962) در چند مسابقه اتومبیل رانی از جمله مسابقات 24 ساعته لمان و مسابقات 12 ساعته سبرینگ به پیروزی دست یافته است.
ارزش گذاری این خودرو با چنان تاریخچه پرباری کار بسیار دشواری است، اما با قیمت 45 میلیون پوندی می تواند یک هدیه کریسمس تمام عیار برای علاقه مندان به خودروهای کلاسیک باشد.
طبق انتظار کمپانی Talacrest که بصورت ویژه به معامله خودروهای کلاسیک فراری می پردازد، برای فروش این جواهر با نشان اسب سرکش پیشقدم شده است.