رودررویی خودروسازان و واردکنندگان خودرو

 

رودررویی خودروسازان و واردکنندگان خودرو

 
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، خودروسازان داخلی را به اعمال فشار برای محدود شدن واردات خودرو متهم کرده است. خودروسازان در مقابل سکوت کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، تقابل خودروسازان و واردکنندگان خودرو از حدود دو هفته پیش آغاز شد، از جایی که رییس انجمن واردکنندگان خودرو از تدوین دستورالعمل جدید واردات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده و این دستورالعمل را حاصل اعمال نفوذ خودروسازان و غیر قابل اجرا دانست.
 
در دستورالعمل جدید تدوین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ تمام واردکنندگان خودرو ملزم شده‌اند مجوز نمایندگی خود را از شرکت خودروساز خارجی صاحب برند یا نماینده رسمی و اصلی این شرکت‌ها، دریافت کنند.
 
از دیگر نکات قابل توجه در این دستورالعمل الزام شرکت‌های واردکننده خودرو به ایجاد خطوط تولید خودروهای وارداتی در داخل کشور و یا صادرات خودرو و قطعات تولید داخل به ازای واردات خودرو، است.
 
داشتن شبکه خدمات پس از فروش از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو و همچنین محدود شدن شرکت‌های خودروساز خارجی به داشتن تنها یه شریک تجاری یا تولیدی در ایران، از دیگر الزامات این دستورالعمل جدید است.
 
در این شرایط در حالی که این دستورالعمل برای تایید نهایی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون زیربنایی دولت ارسال شده بود، رییس انجمن واردکنندگان خودرو مفاد این دستورالعمل را رد کرده و اجرایی شدن آن‌را باعث توقف فعالیت شرکت‌های واردکننده خودرو دانست.
 
نکته قابل توجه در سخنان فرهاد احتشام‌زاد اما، اتهامی بود که وی در این رابطه به خودروسازان داخلی وارد و آنها را متهم کرد که با هدف محدود کردن واردات خودرو و کسب سهم بیشتری از بازار خودروی ایران، در تدوین دستورالعمل پیشنهادی وزارت صنعت، اعمال نفوذ کرده‌اند.
 
وی در این زمینه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:" اجرایی شدن دستورالعمل پیشنهادی واردات خودرو باعث حذف شرکت‌های واردکننده خودرو از بازار به نفع خودروسازان داخلی خواهد شد... در صورت تصویب چنین دستورالعملی انحصار خودروسازان داخلی بر بازار خودروی کشور کامل خواهد شد. امیدواریم در نهایت نهادهای ذی‌ربط این دستورالعمل را اصلاح و مانع از اجرایی شدن آن شوند تا حقوق مصرف‌کنندگان خودرو بیش از این از سوی خودروسازان داخلی ضایع نشود. "
 
خودروسازان داخلی اما واکنشی به این اظهارات نداشته‌اند. وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تدوین دستورالعمل جدید واردات خودرو نیز واکنشی به این اظهارات نشان نداده است. در این شرایط باید دید تقابل خودروسازان و واردکنندگان خودرو به کجا رسیده و سرنوشت دستورالعمل پیشنهادی وزارت صنعت چه خواهد شد.
 
 
 
 

منبع

ایسنا
 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , تولید خودرو , واردات خودرو , ایران خودرو , سایپا , آسان موتور , اطلس خودرو , ایرتویا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

اریا بهمن
6

حنای شما برای مردم ،رنگی نداره. تا کی باید حق این مردم مظلوم رو با این داستانهای دروغین ،ضایع کنید؟سرنخ شرکتهای وارد کننده و خودروسازان رو بگیرید،به همون خانواده ی هزار فامیل میرسید،که سالهاست خون مردم رو تو شیشه کردند.نتیجه ی این مقاله زمانی کاربرد داره که شرکتهای خصوصی ،به معنای واقعی و بین المللی خود وجود خارجی داشته باشه.تا زمانی که این جریان حاکم است ،هیچ شرکت وکمپانی خودروسازی ،حاضر به سرمایه گذاری در ایران نخواهد بود.💀💀💀
20:28  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
0

دلار ۱۰۰۰ تومن خودروی خارجی مثلا ۲۰۰۰۰ دلار، حالا مثلا دلار ۵۰۰۰ تومن ولی بازهم همان خودروی خارجی ۲۰۰۰۰ دلار!
گرانی از کجاست؟
سود به جیب چه کسانی میرود؟
مطمئنا اگر خودروساز داخلی نداشتیم و نرخ ارز و تعرفه گمرکی به اینصورت حمایتی نبود همین الان یعنی دی ۹۵ چند مدل خودروی بنز و bmw و لکسوس و خیلی از خودروهای خوب دیگر 2016 رو با قیمت زیر ۶۰ میلیون میتونستیم بخریم ولی .،.،؟
امان از این علامت سؤال بی جواب؟!
19:08  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
0

ای بی انصاف ها
15:01  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی cvt : یکی میگه تولید میشه یکی میگه تولید نمیشه یکی میگه سانروف نیست یکی میگه سانروف موجوده یکی یه جواب درست سرمون بده بدونیم چند چندیم اگر طول می‌کشه به فکر یه ماشین باشیم اگر نه که منتظر باشیم
Mohammad : سلام من شاهین G تحویلی هفته ۴ مرداد بودم واریز اولیه هم ۲ دی ماه انجام دادم ۲۹۱میلیون هنوز پیامک تکمیل وجه برام نیومده کسی از دوستان میدونه تا چه تاریخی تکمیل وجه انجام شده و تا چه تاریخی تحویل دادن
j7 سفید،اردیبهشت ،مرینوس : امروز تماس گرفتند برای تحویل خودرو،گفتن برم ساعت ۴ اداره تحویل جاوه مخصوص ،ثبت نام ۱۵ اردیبهشت و تکمیل وجه ۲۵ شهریور از تهران
مصطفی ،j7 سفید : ماشین خوبی هستش بهتر از سایر مدل ها هستش سواری نرم و هندلینگ عالی داره و نسیت به اکتان و بنزین هم واکنشش کمتر هستش
مصطفی ،j7 سفید : اونهایی که پیش فروش تهران هستن و ۶ ماهه پیش خرید کرون رو زودتر تحویل یدن ،
علی مدبر : هی گفتن تبدیل بزن زدم 25خرداد هنوز خبری نیس
علی مدبر : همش دروغ من 25خرداد تبدیل زدم و تکمیل وج کردم ولی خبری نیس کلا باید بیخیال ماشین بشیم
x5 : خواستی سرامیک کنی ملات پر سیمان بریز چسب هم کم استفاده کن
1 اردیبهشت : تکمیل وجه 1 اردیبهشت پذیرش 11943649 درخواست 19137090
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایوب تحویل مهر : رینگ مهرم. ن متاسفانه خبری از فاکتور نیس
اطلس بهمن : مگه تفاوتش 20تومن نبود من که تبدیل نمی‌زنم
مهدی پانا شهریور : ممنون اقا حسین ولی تحویل 4 شهریور بودم با 40 روز تاخیر و اینکه 17200 دیگه گرفتن
دی : بس چرا یکی میگفت 20 تومن
تاجی 🇮🇷 : معمولا از روز فاکتور تا تحویل تهران یک هفته تا ده روز و شهرستان دو هفته طول میکشه حدودا 3 روز بعد از فاکتور ماشین پلاک میشه که میتونید تو آپ پلیس من شماره پلاک جدید خودتون رو ببینید و چند روز بعد قبل از تحویل ماشین ،خودرو بیمه میشه که اگه قبلا تو اون شرکت بیمه ،بیمه یه ماشین دیگه رو گرفته باشید پیامک بیمه ماشین جدید هم براتون میاد.البته بگم که سایپا و ایرانخودرو بیمه ایران نمیکنن.
مجتبی تحویل 7 آبان : دوستان سلا یک سوال داشتم این 207 های جدیدی که با موتور تیوفایو پلاس داره تحویل میده ، آیا قیمت بازارش با 207 های موتور تیوفایو یکیه ؟
کوییک اس : مرحله بعد پلاک شدنه ، مرحله بعد تحویل باربری و تحویل نمایندگی و تحویل مشتری بسلامتی
ابوالفضل : فاکتور نشدیم هنوز
اسقاطی اردیبهشت : 03155811080سایپا سیترولین کاشان
بی نیسان : دوستان شماره 136 مربوط به بازرسی کل کشور هست و میتونید ثبت شکایت بکنید ولی 124 مربوط به صنعت معدن تجا ت هست ، میگه بریت شورای حل اختلاف شکایت کنید یه اقایی بنام تجری اگه راست گفته باشه صنعت معدن طلبکار هست که چرا پول کمتر دادی، یعنی اشتباه کردین