۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید

تنها یک روز تا برگزاری نمایشگاه خودرو تهران باقی مانده است. در این نمایشگاه علاوه بر برندهای مشهور و خودروهای جدید، نمایشگاه خودروهای کلاسیک هم برگزار می‌شود. شهر آفتاب در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ بهمن میزبان نمایشگاه ایران‌ کلاسیکا ۲۰۱۷ خواهد بود. بخشی که دارای غرفه‌های متنوع خودروهای کلاسیک، موتورسیکلت و ماکت است. قرار است در این بخش خودروهای قدیمی و ارزشمند زیادی حضور پیدا کنند. کمیته‌ی کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت برپایی این بخش از نمایشگاه را قبول کرده است. در این نمایشگاه شاهد حضور بیش از ۱۲۰ خودروی کلاسیک، ۴۰ موتورسیکلت و ۲۵۰ ماکت خواهیم دید. خودروهای کلاسیک عموما از برندهای مشهور هستند؛ برندهایی مثل مرسدس‌ بنز، پورشه، ب‌ام‌و، فورد، فولکس‌واگن و شورولت. حالا که به برگزاری نمایشگاه خودرو تهران نزدیک می‌شویم، نگاهی به خودروهای کلاسیکی می‌اندازیم که احتمالا در این مراسم حاضر می‌شوند. پس با ما همراه باشید.

 
مرسدس‌بنز SL
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
مرسدس‌بنز از جمله خودروسازهای با اصالت دنیا است که خودروهای ارزشمند و به‌یادماندنی زیادی را در طول تاریخ تولید کرده است. قدمت مدل SL به سال ۱۹۵۴ میلادی باز می‌گردد و تا امروز ۶ نسل از آن معرفی شده است. سری SL، یکی از محصولات پرچم‌دار مرسدس بنز است که در کلاس خودروهای رودستر و کروک قرار می‌گیرد. نسل اول SL، به مدل «گالوینگ» (Gullwing) مشهور است. این نام‌گذاری به نحوه‌ی باز شدن درهایی که عمودی باز و بسته می‌شوند، اشاره دارد.
 
در میان نسل‌های مختلف SL، نسل سوم بیشتر از سایر اتاق‌های کلاس خود در ایران حضور دارد و با چهره‌ی آن بیشتر از سایر مدل‌های دیگر آشنا هستیم. این خودرو از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۹ میلادی در طیف پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر عرضه شد. خودروی توانمندی که با چهره‌ی جذاب خود توانست جای خود را در دل بسیاری از هواداران خودرو باز کند.
 
ب ام و ۲۰۰۲
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
مدل ۲۰۰۲ یکی از مشهورترین محصولات ب‌ام‌و است. خودرویی که در کلاس اتومبیل‌های دو در کامپکت کوپه و کروک، طراحی و بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۷ تولید شد. ۲۰۰۲ از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با جعبه‌دنده‌های ۴ سرعته دستی یا ۳ سرعته خودکار عرضه شده است. این اتاق به دلیل داشتن پویایی بالا نسبت به سایر رقبای هم‌دوره، از اعتبار و شهرت بیشتری برخوردار است.
 
فولکس واگن بیتل
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
بیتل، نام یکی از اتاق‌های به‌یادماندنی خودروساز آلمانی فولکس‌واگن است. بیتل در زبان فارسی به معنای سوسک بوده و عناوینی مثل فولکس قورباغه‌ای و کفش‌دوزکی هم به این خودرو نسبت داده‌اند. این خودروی جذاب برای طبقه‌ی متوسط جامعه طراحی و تولید شد. کلاس بیتل در رده‌ی خودروهای ۲ در کامپکت جا دارد و با پیشرانه‌های ۱٫۱، ۱٫۲، ۱٫۳، ۱٫۵ و ۱٫۶ سیلندر عرضه شده است.
 
پورشه ۹۱۴
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
هروقت که صحبت از خودروی لوکس اسپرت به میان می‌آید، نام پورشه به عنوان یکی از پرچم‌دارهای دنیا می‌درخشد. این خودروساز آلمانی در سال ۱۹۳۱ میلادی (۸۶ سال پیش) توسط فردیناند پورشه، تاسیس شد. اتاق‌های ۹۱۴ و ۳۵۶ از جمله اتومبیل‌های کلاسیک پورشه هستند که ممکن است در غرفه‌ی کلاسیک نمایشگاه خودرو تهران حاضر شوند. در گزارش تصویری دیجی‌کالامگ، از نمونه‌ی ۹۱۴ حاضر در ایران برایتان گفتیم. خودرویی که مدل ۱۹۸۴ آن، از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با توان ۱۲۵ اسب‌بخار سود می‌برد. ماشینی که ما با آن دیدار داشتیم، متولد سال ۱۹۷۷ میلادی بود.
 
پورشه ۳۵۶
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
طراحی اولیه‌ی پورشه ۳۵۶ توسط خود فردیناند پورشه انجام شد اما پس از فوت او، پسرش، فری پورشه به عنوان طراح ظاهری انتخاب شد و اروین کمندا هم مسئولیت طراحی جدید شاسی را بر عهده گرفت تا بتوانند یک اثر جاودانه‌ای برای این خودروساز اشتوتگارتی خلق کنند. این خودرو که در کلاس اتومبیل‌های کوپه، کروک و رودستر جا دارد، بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۵ تولید شد. پیشرانه‌ی تخت پورشه ۳۵۶، ۱٫۶ لیتر حجم دارد که می‌تواند قدرتی در حدود ۷۴ اسب‌بخار را تولید کند.
 
فورد ماستنگ
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
حتی اگر از طرفداران پروباقرص خودروهای کلاسیک نباشید، نمی‌توانید از ظاهر جذاب و قدرت زیاد خودروهای آمریکایی بگذرید. خودروهای پرچم‌داری که آن‌ها را با نام Muscle Cars می‌شناسند. از کمپانی‌های معروف آمریکایی می‌توان به فورد، شورولت و دوج اشاره کرد. در این مراسم، نسل اول فورد « ماستنگ» (Mustang) حضور دارد؛ خودرویی که بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۳ میلادی در کلاس‌های دو در هاردتاپ، فست‌بک و کروک تولید شد.
 
ظاهر خودروهای هاردتاپ همانند کلاس کوپه است و در بعضی از مدل‌ها، حتی می‌توان سقف فلزی را از اتاق جدا کرد تا ظاهری شبیه به اتومبیل‌های کروک پیدا کنند. این اتومبیل در سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۳ میلادی تولید شد. تنوع پیشرانه‌های فورد ماستنگ بین ۲٫۸ تا ۴٫۷ لیتری با تعداد ۶ و ۸ سیلندر است.
 
کامارو ۱۹۷۳
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
کامارو از مدل‌های اسپرت شورولت است که از سال ۱۹۶۶ تا امروز در  قالب ۶ مدل تولید شده است. نسل دوم کامارو از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۱ میلادی تولید و در سال ۱۹۷۳ دست‌خوش تغییرات ظاهری ( فیس‌لیفت) شد. اتاق قبل از فیس‌لیفت دارای یک جفت چراغ، با جلوپنجره‌ی بزرگ و سپر دوتکه بوده که پس از تغییرات ظاهری، چهره‌ی مدرن‌تری به خود گرفت. دو جفت چراغ‌ به همراه سپری کشیده از عناصر اصلی طراحی کامارو است. مدل Z28 اتاق کامارو ۱۹۷۳ به یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با توانایی تولید ۲۴۵ اسب‌بخار مجهز شده است.
 
دوج چارجر
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
دوج چارجر خودروی هیجان انگیزی است که تا امروز ۷ نسل آن معرفی شده است. نسل اول بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۶ تولید شد. اتومبیل چراغ مخفی که در کلاس فست‌بک قرار دارد. اگرچه نسل دوم ظاهری شبیه به نسل قبل دارد ولی سعی شده تا حد امکان طراحی آن پخته‌تر شود. این خودروی هارد تاپ در پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر در طیف گسترده‌‌ای از حجم‌ها بین ۳٫۷ تا ۷٫۲ لیتر طراحی شده است. توان‌ پیشرانه‌های مدل ۱۹۶۹ حدود ۳۳۰ و ۳۸۳ اسب‌بخار است.
 
پژو ۴۰۴
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
از پژو هم، مدل ۴۰۴ در کلاس‌های سدان و کوپه  به این نمایشگاه پا می‌گذارند. پژو ۴۰۴ در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۵ در اروپا تولید شد. خودرویی که طراحی شرکت به‌نام پنین فارینا است و در مدل‌های ۴ سیلندر ۱٫۵، ۱٫۶ و ۱٫۹ لیتری عرضه شده است. مدل ۱٫۶ لیتری این خودروی کلاسیک می‌تواند قدرتی معادل ۶۲ اسب‌بخار را در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.
 
سیتروئن DS
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
خودروهای کلاسیک عموما طراحی‌ جالبی دارند. در این میان سیتروئن DS دارای منحصربه‌فردترین زبان طراحی به همتایان خود است. این خودرو لوکس در کلاس‌های ۲ در کروک، ۴ در سدان و ۵ در استیشن طراحی شده است. زمان تولید DS به سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ برمی‌گردد. مدل ۱٫۹ لیتری DS دارای قدرت ۷۰ اسب‌بخار است. در سال ۱۹۹۹ مجله Classic & Sports Car، DS را زیباترین خودروی عصر معرفی کرد.
 
 
 
 

منبع

دیجی‌کالا

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کلاسیک , نماشگاه تهران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس اتوماتیک : حضوری تحویل گرفتین؟
شاهین پلاس : قیمت جدید کارخانه 974 میلیون شد
علی : اگه نمی خواستن بدن که تو لیست جدید قیمت نمیدادند
موسی از بروجرد : من ۲۲ فاکتور شد امروز تحویل گرفتم تکمیل وجه ۲۰اسفند بودم انشاالله همه دوستان هرچه زودتر فاکتور بشن
شهریور A5 مشکی : کارت سوخت هم بعد از دریافت برگ سبز خودرو از طریق سایت https://fcs.niopdc.ir قابل دریافت است. موفق باشید.
آرش : واقعا دیگه همه نا امید شدیم
شهریور A5 مشکی : من هم خودرو، سند، بیمه نامه شخص تالث و بدنه را دیروز از نمایندگی تحویل گرفتم و امروز مراحل "ارسال پلاک و مدارک" و "تحویل شده" هر دو سبز شدند. ظاهرا سامانه یک روز بعد روزآمد می شود.
Cvt 403 : انقدر سایپا شرکت کثیفیه که هیچ ذوق و شوقی برای آدم نمیزاره .فکر کنم هفته ای 15 تا شاهین cvt تولید میکنه اونم که دست نمایشگاه تا خود نمایندگیه که واسه فروش گذاشتن. هر دفعه هم که زنگ میزنیم به مرکز تماس انگار اونا از ما شاکین. کلا سرد شدم از تحولیش آخرش هم میان تبدیل میزن بیاید کوییک abcd ببرید. D:
هاجری : سلام داداش برام تاریخ تحویل نزدن پیش فروش هستم
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : سلام کسی هست موعد تحویل تیرماه باشه دعوتنامه اومده باشه براش من حواله رو خریدم و پیامک واسه من نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : فوق العاده؟؟ یا چی؟ 🤔🤔
ساینا 6 اسفند : چراغ تحویل بالاخره روشن شددددددد....پیامک هم اومد کاشانه
اطلس 26 مهر : دوستان 25 مهر به بعد که این چند روز فاکتور شدین پلاک شدین یا نوشته در انتظار تایید توسط افسر پلیس
سپهر دنا آپشنال : 🤭ای بابا داداش . 😃خخخخ
سامان : تحویل 31خرداد هنوز فاکتور نشده ....عجب داستانی شده تحویل دادن این رانا...زارو زندگیمون رو فروختیم تا صاحب ماشین بشیم...
سپهر دنا آپشنال : 😐خطاب به شما بخون خانم محترم زینب
کوییک gxrl : اوضاع بدیه فکر نکن ماشین بده باشن اینا فقط دادن پول را از دست مردم میگیرن الان لیوان خودرو هم ثبت نام گذاشته پول بلاک میکنه 350 میلیون به نظرم اینا همین کوییک ها را که دارن نمیدن هم تو پارکینگ هاشون تولیدی نمیکنه
سپهر دنا آپشنال : 🙋🏻سلام خانم محترم جدا از شوخی ؛حالا کاری ندارم😐شوخی درفته دارم جدی میگم خداوکیلی من کاربر خودم هستم و پسر هستم به اون بالایی قسم .و اسم کاربر خودم رو عوض نمیکنم به خدا. 😊😐یه حرفایی برای خنده میزنی ها 😑😕این کاربر اصلا معلوم نیست چه کسی هست معلوم نیست پسره یا دختر . 😕و نه قیافه من رو دیده و نه می دونه اهل کدوم شهرم .🤔چه جوری از من خوشش اومده ندیده و نشناخته؟؟
پانا فروش فوری مادران فولادی : پس عملا ماشین ها قطعه کم داره الکی زدن فاکتور که سود تاخیر ندن وگرنه بچه هایی که ماه پیش فاکتور میشدن یا همان روز یا نهایتا دو روز بعد فاکتور میشدن
ایکس 22 پرو : سلام بنده اسفند 1402 ایکس 22 پرو نقدی ثبت نام کردم ، دقیقا سه ماه فیکس دیر تحویل دادن ، روزی بیست بار میومدم این پیج و ... خیلی اعصاب همه خراب بود الانم همینجوری یادم افتاد گفتم ببینم بد قولی هاشون تموم شده با نه ، خداشاه ه اون موقع هم همین بهونه ها رو میاوردن ، یه بار میگفتن سیل اومده ، یه بار میگفتن مجوز نخورده و ... خلاصه از وقتی ماشینو گرفتم واقعا ازش راضیم و خیلی از ماشینای هم قیمتش مثل دنا پلاس و تارا بهتره شما هم زیاد پیگیر نباشین هر چند میدونم نمیشه اونا سر زمانبندی ای که برای خودشون دارن تحویل میدن ، بخدا ربطی به تجمع و اعتراض و اینا هم نداره