مشکل نفوذ آب در خودرویی با قیمت بالا!

 

مشکل نفوذ آب در خودرویی با قیمت بالا!

خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ در حالی به قیمت‌های بیش از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که دارای مشکل نفوذ آب به داخل بدنه (اتاق خودرو) است.
 
پیش از این ایسنا اعلام کرده بود که بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته خودروهای سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک، سمند (تبریز) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ استانداردهای مربوط به عدم نفوذ آب را به طور کامل پاس نکرده‌ و دارای نقص در این حوزه هستند.
 
در ارزیابی‌های صورت گرفته خودروهای یاد شده در استاندارد "عدم نفوذ آب" دارای "نمره منفی" هستند. کسب "نمره منفی" در ارزیابی‌های کیفی به این معنا است که این خودروها استاندارد عدم نفوذ آب را به طور کامل پاس نکرده و دارای نقص کیفی نفوذ آب به داخل بدنه هستند.
 
در این میان نکته قابل توجه در گروه خودروهای دارای نقص نفوذ آب به داخل بدنه این است که عمده این خودروها شامل انواع پراید در بازه قیمتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان و مابقی شامل سمند و تیبا در بازه قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان و خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ در بازه قیمتی بیش از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.
 
خودروی چینی ام‌وی‌ام ۵۵۰ از سوی شرکت مدیران خودرو مونتاژ شده و در مدل دنده دستی به قیمت حدود ۵۶ میلیون تومان و مدل دنده اتوماتیک به قیمت حدود ۶۴ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.
 
در این شرایط مشخص نیست خودرویی که با قیمت بالا و قابل توجهی عرضه می‌شود، چرا از نظر کیفیت در وضعیتی است که استاندارد حداقلی عدم نفوذ آب را پاس نکرده است.
 
ارزیابی صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که مشکل نفوذ آب در خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ حتی شدیدتر از این مشکل در پراید ۲۰ میلیون تومانی پارس خودرو است! به‌گونه‌ای که پراید ۱۳۱ پارس خودرو در استاندارد عدم نفوذ آب ۰.۸۲ نمره منفی و ام‌وی‌ام ۵۵۰ معادل ۱.۳ نمره منفی کسب کرده‌اند.
 
این بدان معناست که مشکل نفوذ آب در ام‌وی‌ام ۵۵۰ مونتاژی مدیران خودرو تقریبا دو برابر این مشکل در پراید تولیدی پارس خودرو است. البته پرایدهای تولیدی از سوی سایپا مشکل نفوذ آب‌شان چندین برابر این مشکل در این خودروی چینی است و به طور میانگین ۷ نمره منفی کسب کرده‌اند.
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تست نفوذ , ام‌وی‌ام , 550






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

رضا
6

خودروهای چینی به مراتب بهتر از خودروهای ایران خودرو و سایپا هستند.
بنده ام وی ام 530 داشتم که تا هفتاد هزار کیلیومتر فقط مصرفی ها را تعوض
کردم و الان سمند دارم که انواع مشکلات برقی و گیربکس را دارد با کارکرد
زیر ده هزار کیلومتر!!
12:42  1395/11/23
گزارش
پاسخ دادن
دلال
1

من ۸ ساله سمند دارم اصلا اذیتم نکرده
14:15  1395/11/23

گزارش
اسماعيل
2

اصلا اينطوري نيست من 5 ساله سمند دارم يك خال پوسيدگي نداره همسايمون x60 خريده بعد از دوسال منبع اگزوزش پوسيده و سوراخ شده
16:34  1395/11/23

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
1

هردو مث لپ لپ میمونن. معلوم نیس چی از توش درمیاد. دوست خودم و داییم تقریبا همزمان سمند گرفتن. سمند دوستم به غیراز خرج های معمولی خرجی نداشته برعکس سمند داییم هرروز یه جاش خرابه.
07:54  1395/11/26

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر
حمید دنا پلاس 5 دنده : اخبار می خونی کامل و درست بخون، نوشته فاکتور با قیمت جدید نمیشه نه قیمت قبل، خوب بخون به کسی هم تهمت نزن یا علی