۷ خودروی هیجان‌انگیز که در نمایشگاه تهران می‌بینیم

 

 

 
نمایشگاه خودروی تهران از ۲۶ تا ۳۰ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برپا می‌شود. قرار است تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی و صنایع وابسته به آن، محصولات خود را در این رویداد به نمایش بگذارند. از شاخص‌ترین برندهای خودروساز اروپایی که به این نمایشگاه می‌آیند می‌توان به بنز، ب‌ام‌و، پژو و رنو اشاره کرد. چشم‌بادامی‌ها هم با تعداد زیادی از محصولات متنوع خود، سهم قابل توجهی از غرفه‌های نمایشگاه را در اختیار می‌گیرند. حال می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به ۷ خودروی شاخص که طبق شنیده‌ها در نمایشگاه خودرو امسال حاضر می‌شوند.
 
ب‌ام‌و سری ۷
 
۷ خودروی هیجان‌انگیز که در نمایشگاه تهران می‌بینیم
 
 
آخرین مدل سری ۷ از جولای ۲۰۱۵ روی خط تولید ب‌ام‌و رفت و فروش آن تا امروز در بازار جهانی ادامه دارد. با این حال پرشیا خودرو آن را با وقفه‌ای نسبتا طولانی در ایران رونمایی کرد. جالب است بدانید که طراح این خودرو یک ایرانی به نام نادر فقیه‌زاده است. با وجود این‌که ب‌ام‌و، طیف‌ گسترده‌ای از پیشرانه‌‌ها را برای این محصول معرفی کرده، ولی به دلیل محدودیت واردات خودرو بر اساس حجم موتور، پایه‌ای ترین مدل‌ آن به فروش می‌رود. مدل‌ ۷۳۰i که به ایران وارد شده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۹۹۸ سی‌سی (۲لیتر) با توان ۲۵۵ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. بنا به ادعای ب‌ام‌و، صفر تا صد این خودرو ۶٫۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که حتی پایه‌ای ترین مدل پیشرانه‌ی این خودرو، از پویایی و توانایی‌های نسبتا بالایی برخوردار است.
 
چیزی که بیشتر از همه باعث شده این خودرو خیلی جذاب باشد، تجهیزات و امکانات رفاهی آن است. صفحه‌نمایش ۷ اینچی‌ لمسی با قابلیت‌های متنوع، سیستم پخش مدیا پیشرفته، کروز کنترل و سیستم iDrive نسخه‌ی ۵ از جمله ویژگی‌های این باواریایی لوکس است. یکی از امکانات بسیار جالب این خودرو، سیستم تشخیص حرکات دست و پاسخ به‌موقع و درست به خواسته سرنشین است. به‌طور مثال راننده با چرخش دست خود به‌صورت ساعت‌گرد می‌تواند میزان صدای آهنگ درحال پخش خودرو را زیاد کند!
 
‌مرسدس‌بنز E کلاس
 
۷ خودروی هیجان‌انگیز که در نمایشگاه تهران می‌بینیم
 
اولین تجربه‌ی مونتاژ مرسدس‌بنز در ایران به اوایل دهه‌ی ۸۰ شمسی برمی‌گردد، زمانی‌که تاپ‌خودرو به عنوان زیرمجموعه‌ی کوچک ایران‌خودرو مسئولیت مونتاژ خودرو را بر عهده گرفت. ستاره‌ایران هم به عنوان شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات پس‌ از فروش، مشغول به کار شد. این خودرو با نام بنز الگانس در میان مردم مشهور شد و طولی نکشید که به عنوان خودروی پلیس راهنمایی رانندگی و نیروهای یگان ویژه مورد استفاده قرار گرفت.
 
در نمایشگاه « صنعت خودرو» که اسفندماه پارسال در تهران برگزار شد، آخرین مدل این سری به عنوان پایه‌ای ترین مدل (low option) حضور یافت و صحبت‌هایی مبنی بر مونتاژ این محصول در ایران صورت گرفت. این امر میسر نشد ولی احتمالا این محصول بار دیگر در نمایشگاه امسال حاضر می‌شود. در این صورت، احتمال مونتاژ این خودرو در سال پیش‌رو زیاد خواهد بود. این اتومبیل از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری با توان ۱۸۴ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد که صفر تا صد و مصرف سوخت آن به ترتیب، ۸ ثانیه و ۶٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر ذکر شده است. E200 در آخرین عرضه توسط شرکت ستاره ایران با قیمت حدود ۲۷۰ میلیون تومان به فروش رسید. در صورت قطعی شدن خبر مونتاژ E200، این خودرو احتمالا با قیمتی پایین‌تر نسبت به نمونه‌ی وارداتی عرضه می‌شود.
 
پژو ۵۰۸
 
۷ خودروی هیجان‌انگیز که در نمایشگاه تهران می‌بینیم
 
این خودروی نیمه لوکس، در کلاس سدان متوسط قرار می‌گیرد که پس از توقف تولید ۴۰۸، بر روی خط تولید سازنده‌ی فرانسوی خود رفت. ۵۰۸ اتومبیلی با ظاهر کاملا جسور، خشن و البته جوان‌پسند است که به خوبی حس هیجان را به مخاطب انتقال می‌دهد. فرم تیز و طویل چراغ‌های جلو و چراغ‌های مه‌شکن، جلوپنجره‌ی باریک و کشیده، خطوط منحنی در سراسر بدنه و ظاهر اسپرت نمای عقب از عناصر اصلی و سازنده‌ی این اتومبیل بوده‌اند که در انتقال حس اسپرت نقش اساسی داشتند. در صورت توافق نهایی پژو و ایران‌خودرو بر سر تولید این محصول فرانسوی، باید منتظر عرضه شدن پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری باشیم. با این حال حدس و گمان‌های زیادی در مورد قیمت این اتومبیل وجود دارد که احتمال دارد بنا به قرار گرفتن در لیست کلاس رقبایی هم‌چون هیوندای سوناتا و کیا اپتیما، شاهد قیمت حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومانی باشیم. شاید با هوشمندی ایران‌خودرو، این محصول فرانسوی بتواند موفقیت قابل توجهی را به جای بگذارد.
 
پژو ۲۰۰۸
 
۷ خودروی هیجان‌انگیز که در نمایشگاه تهران می‌بینیم
 
شاید یکی از عناوین مناسب این خودرو،کراس‌اوری با چهره‌ی متفاوت باشد. تشخیص زیبایی یا زشتی چهره‌ی این اتومبیل بر عهده‌ی بیننده است اما تجربه نشان داده که متفاوت بودن، بعضی اوقات می‌تواند باعث جذابیت یک خودرو شود؛ دقیقا مثل نیسان جوک. حالا با دانستن زبان طراحی متفاوت این خودرو، سری به مشخصات فنی آن می‌زنیم. این کراس‌اور فرانسوی در بازار جهانی در مدل‌های ۱٫۲، ۱٫۴ و ۱٫۶ لیتری عرضه می‌شود. با توجه به فضای نسبتا بزرگ کابین و ظرفیت ۴۱۰ لیتری صندوق عقب، ۲۰۰۸ می‌تواند خودرویی مناسب برای خانواده‌های ۴ نفره باشد. قیمت حدودی این خودرو بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان ذکر شده که در صورت قطعی شدن عرضه‌ی این اتومبیل، می‌توان انتظار موفقیت نسبتا خوبی را برای این کراس‌اور داشت.
 
دی اس۵
 
۷ خودروی هیجان‌انگیز که در نمایشگاه تهران می‌بینیم
 
بعضی از خودروسازهای مطرح دنیا، برندهای لوکس خود را دارند؛ به‌طور مثال، تویوتا، لکسس و نیسان، اینفینیتی را دارد. در حقیقت، دی‌اس یکی از مدل‌های لوکس سیتروئن بود تا در سال ۲۰۰۹ اعلام شد که، دی‌اس برندی مستقل از سیتروئن به حساب می‌آید. این سیاست باعث می‌شود که یک برند کاملا لوکس فرانسوی در میان دیگر خودروسازهای میان‌رده‌ و اقتصادی وجود داشته باشد. دی‌اس ۵ یکی از محصولات این شرکت است که در کلاس خودرویی «شوتینگ‌برک» (Shooting Brake) قرار گرفته است. این اتومبیل جذاب، از پیشرانه‌ی ۱٫۶ لیتری با سیستم توربوشارژر بهره می‌برد که ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.
 
ام‌وی‌ام X22
 
۷ خودروی هیجان‌انگیز که در نمایشگاه تهران می‌بینیم
 
کراس‌اور جذاب چینی‌ها که رقیب لیفان X60، دانگ‌فنگ H30 کراس، تیگو ۵ و رنو کپچر است، در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند. MVM X22، خودرویی است که به دلیل جذابیت طراحی، امکانات و قیمت مناسب، به احتمال زیاد موفقیت خوبی را برای مدیران خودرو به جای می‌گذارد. طراحی شارپ و تیز با خطوط شکسته در سراسر بدنه‌ی اتومبیل، عناصر طراحی خارجی و داخلی  هم دیده می‌شود که تنوع‌طلبی طراحان را در خلق تصویری متفاوت از یک خودرو نشان می‌دهد. از شاخص‌ترین ویژگی‌های این خودرو، طراحی جالب و سنت‌شکن، رینگ‌های ۱۶ اینچی، صفحه نمایش ۸ اینچی، کروز  کنترل، سانروف برقی، صندلی‌های چرم، سنسورهای پارک و دوربین دید عقب است. طبق اخبار مدیرا‌ن‌خودرو، این کراس‌اور کوچک مجهز به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری با توان ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتون‌متر است که با توجه به قیمت حدودی ۶۰ میلیون تومانی، یکی از گزینه‌های خوب برای هم‌وطنان ما به حساب می‌آید.
 
دنا پلاس
 
۷ خودروی هیجان‌انگیز که در نمایشگاه تهران می‌بینیم
 
دنا پلاس نتیجه‌ی هزینه‌ی ۵۰ میلیارد تومانی ایران‌خودرو است. تفاوت این خودرو با نمونه‌ی معمولی چیست؟ در دنا پلاس، دوربین دید عقب، کیسه‌های هوای جانبی، چراغ‌های روشنایی روز نئون، طراحی جدید خطوط بدنه و اضافه شدن سانروف از جمله تغییرات صورت گرفته است. دنا پلاس از پیشرانه‌ی EF7 بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار را بر عهده دارد. در مجموع، دنا پلاس می‌تواند به عنوان یک خودروی نسبتا جدید با امکانات رفاهی و طراحی به‌روز، گزینه‌ی خوبی برای خانواده‌های ایرانی به حساب می‌آید. در غرفه‌ی ایران‌خودرو قطعا می‌توانیم شاهد حضور دنا پلاس و دیگر محصول جدید این کمپانی یعنی ۲۰۷ صندوق‌دار باشیم.
 
شما از بین این ۷ خودرو کدام را بیشتر می‌پسندید؟
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نمایشگاه خودرو , شهر افتاب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

سعید
0

نه دنا پلاس اومد نمایشگاه نه بنز
09:41  1395/12/03
پاسخ دادن
سامان
1

دنا پلاس كه خبر دارم نتونست تستهاي ايمني و تصادف را پاس كنه
احتمالا به علت فاصله كم داشبورد با سرنشينان جلو دچار مشكل شده
قابل توجه دنا سواران فعلي
11:28  1395/12/03

کاوه
4

قدیما گنجشک را رنگ می کردند جای قناری می فروختند. الآن هم سمند را بزک کرده و به اسم دنا پلاس می اندازند به مردم!
18:07  1395/12/01
پاسخ دادن
کاربر: رضا دنا
0

قطعا با توجه به قیمت ها دنا پلاس هیجان بیشتری برای ۹۹درصد مردم ایران داره
10:37  1395/11/26
پاسخ دادن
درشکه چی
1

بدون شک پراید 132
از اتاق فرمان اشاره میکنن جزو این 7 تا ماشین نیست
پس بدون شک دنا پلاس
با طراحی جذاب و منحصر به فرد 7000ساله آریایی. کوروش با این بابل رو فتح کرد
08:27  1395/11/26
پاسخ دادن
AmiR
3

کی میره پژو 170 تومنی بخره اخه :| مفت نمی ارزه پژو
23:11  1395/11/25
پاسخ دادن
مسعود
0

دنا پلاس رو عشق است
17:59  1395/11/25
پاسخ دادن
سام
9

کدام هیجان.....بااین قیمت گزاری خون ملت تو شیشه کردن....هیچ که تو فکر قشر فقیر متوسط نیست که فقط ازدیدن عکس خودرو.. حرس میخورن 90درصد قدرت خرید ندارن...
11:52  1395/11/25
پاسخ دادن
همایون
0

فقط رانا...
17:19  1395/11/25

محمد
5

حتما انتظار دارید بگم دنا پلاس و MVM X22 ؟؟؟؟!!!!
خوب قطعا معلوم اگه بتونم ، انتخابم صد در صد مرسدس بنز و BMW است .
جایی که عقاب پر بریزد از پشه چه خیزد .
11:35  1395/11/25
پاسخ دادن
ایمان
0

عقاب و پشه بودن بستگی به جیب مبارک داره وگرنه می تونی مثل بچه ها عکس ماشین ها رو به دیوار اتاقت بچسبونی و تو خیال و رویا باهاش حال کنی
11:55  1395/11/25

محمد
1

آقا ایمان عزیز من الا BMW 320I درام . منظورم این بود که دنا و ام وی ام درکنار بنز و بی ام و مثل عقاب و پشه هستندو هیچ سنخیتی برای مقایسه و شک در تصمیم گیری ندارند .
13:48  1395/11/25

ایمان
0

ناموسا پولشو از کجا آوردی به منم یاد بده
17:15  1395/11/25

سامان
0

اگه قرار بود هركي از خونه باباش قهر كرد راه پول درآوردن بلد بشه كه الان خيابونها پر از بي ام و و مازراتي و پورشه بود
11:33  1395/12/03

مسعود
7

شما از بین این ۷ خودرو کدام را بیشتر می‌پسندید؟
شک نکن دنا پلاس :)))))
07:54  1395/11/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جلال : سلام ماله من هم این مشکل داشت احتمال زیاد شافت گیربکس کج شده من دوبار دیسک وصفحه عوض کردم چون بد جا میخورد ازاخر فهمیدم از شافت گیربکس کج شده دنده بعد جا میخورد الان درستش کردم عالی شده
6دنده : ملاک فاکتور رنگ تاریخ واریز وجه و تاریخ دریافت پروندس
اسفند6دنده : سلام منم 7اسفند دریافت پرونده8 هیچ خبری نیست رفتیم تا خرداد فکر کنم
امیر : فدات دادش
سورن دوگانه30دی : سورن دوگانه تکمیل وجه 20آذر تاریخ تحویل 30دیماه اما هنوز فاکتور نشده
تیگو 8 : با سلام واقعا. مدیران خودرو یه دروغگو و کلاهبرداره
کارشناس 1403 : دوستان پارس که اصلا گیر الویت تابستان نمیاد خودتون هم بلدید چون تا خرداد تولید میشه فقط گیر الویت زمستان میاد و بخشی از بهار ولی قیمت الویت بهار را نمی دونم چه قیمت بدن
کارشناس اصل : حالا که بر عکس شده نیمه اول کاهشی بوده دولار میاد زیر 55هزار تومان یادتون اگه باشه قبل از عید هم گفتن کاهشی هست دولار دیگه دولار بیشتر از 64 نمیشه
سلام : زمستان ازهربخشنامه 10تا ماشین فروخت هروز تمدید میکن زمستان پاییز درس فرخت زمستان همش سرکاری درهم برهم میفرس هر سری 100 ماشین
احمدساینااس : خوشم اومد ازحرفت باصداقت زدی