رتبه نخست رشد تولید خودرو در جهان به ایران رسید

 

رتبه نخست رشد تولید خودرو در جهان به ایران رسید

 
تولید خودرو ایران در سال میلادی گذشته از یک میلیون دستگاه گذشت و ایران رتبه نخست جهان از نظر رشد تولید در این سال را به خود اختصاص داد.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ اتحادیه بین المللی وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد در سال میلادی گذشته تولید خودرو ایران از یک میلیون دستگاه عبور کرد و در میان تولیدکنندگان خودرو، ایران بالاترین رشد تولید را در این سال به خود اختصاص داد.
 
بر اساس این گزارش یک میلیون و 164 هزار و 710 دستگاه خودرو در ایران طی سال 2016 تولید شد که 1 میلیون و 74 هزار دستگاه از این رقم مربوط به خودروهای سواری و 90 هزار 710 دستگاه مربوط به خودروهای تجاری بوده است.
 
ایران از نظر تولید خودرو در جهان طی سال 2016 رتبه 18 را به خود اختصاص داده است. ایتالیا با تولید 1 میلیون و 103 هزار دستگاه خودرو یک پله پایین تر از ایران و در رتبه 19 قرار گرفته است.
 
چین با تولید 28 میلیون 118 هزار دستگاه خودرو در رتبه نخست جهان و آمریکا با تولید 12 میلیون و 198 هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با تولید 9 میلیون و 204 هزار دستگاه در رتبه سوم جهان از این نظر قرار گرفته اند.
 
بر اساس این گزارش رتبه ایران از نظر تولید خودروهای سواری 14 و از نظر تولید خودروهای تجاری 21 بوده است. اما به لحاظ رشد تولید خودرو رتبه نخست جهان به ایران اختصاص داشته است.
 
تولید خودرو ایران در سال 2016 با رشد 18.6 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده که بالاترین رشد تولید خودرو در جهان محسوب می شود. چین با رشد 14.5 درصدی در رتبه دوم و ترکیه با رشد 9.4 درصدی در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.
 
این نهاد تخصصی کل تولید خودرو جهان در سال 2016 را 94 میلیون و 976 هزار دستگاه اعلام کرده است که 72 میلیون و 105 هزار دستگاه خودرو سواری و 22 میلیون و 871 هزار دستگاه خودرو تجاری بوده است. سهم ایران از کل تولید خودرو جهان در این سال بالغ بر 1.22 درصد بوده است.
 
تولید خودرو جهان در این سال رشد 4.5 درصدی داشته است.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رتبه نخست , رشد تولید , تولید خودرو , ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

10 نظر

کاربر: نوید جهرمی
2

مهم تر از آمار کمی، آمار کیفی هس. ما تولیدکننده نیستیم و فقط مونتاژ کاریم. حتی توی مونتاژکاری هم تخصص نداریم. تولید خودروی بی کیفیت افتخار نیست. افزایش تولید این خودروی بیکیفیت هم ننگه.
17:38  1395/12/25
پاسخ دادن
فرزاد
1

یا اونا عقل خودشون رو غورت دادن، یا خواستن خودروسازان وطنی رو به یه نوع پرنده تبدیل کنن!
#مثل اینه که بگی بهترین چرم دنیا؛ چرم بز نگوزیده،ست!# که جزء محالاته.
23:57  1395/12/23
پاسخ دادن
یاسین
6

سلام
دقت نکردین گفته رشد تولید (خودرو) ....نه این گاریا.باید میگفت رتبه تولید گاریا در ایران به نخست رسید
12:51  1395/12/22
پاسخ دادن
آقا مجید
0

زرت و زرت تولید میکند ولی به فکر جاده اش نیستند. تهران و کرج و قزوین و بعضی شهرهای دیگه داره میترکه همه دوبله سوبله پارک میکنند. ماشالاه شهرداری هم که وقت نمیکنه چاره ای بیاندیشه پلی بسازه از بس که داره پول میشماره :|
10:38  1395/12/22
پاسخ دادن
میلاد
4

ازتون مچکريم که تونستيد لگن های زیادی را درست کنید و با افتخار این لگنهارو با خودروهای به روز دنیا دارید مقایسه میکنید
03:38  1395/12/22
پاسخ دادن
سعید
11

تو ایران فقط در مورد کمیت افتخار می کنند.چون در مورد کیفیت لال هستند وچیزی نمی توانند بگویند
21:23  1395/12/21
پاسخ دادن
سعید
21

جالبه ،مثل اینکه تولید کارخونه فرغون سازی رو با تولید کارخونه ساخت خودروی بنز مقایسه کنیم و بگیم ما فرغون بیشتری نسبت به خودروی بنز تولید کردیم .!! بابا این کجا و اون کجااا!!!!!!!!!
14:34  1395/12/21
پاسخ دادن
علي
5

اي ول
مثال جالبي بود
18:21  1395/12/21

اریا بهمن
9

صد رحمت به فرغون.حداقل اینکه میزان تلفات جانی ومالی در سال تقریبا صفر درصده ومثل پراید ،الت قتل مردم ایران نیست.اونم با چند ده هزار کشته وزخمی در سال.!!!!
00:17  1395/12/22

میثم
2

آقا مرگ دست خداست
پراید وسیلست!!
16:13  1395/12/22

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر