هدف‌گذاری تولید 5/ 1 میلیون خودرو در سال ۹۶

 

هدف‌گذاری تولید 5/ 1 میلیون خودرو در سال ۹۶

 
معاون وزیر صنعت از هدف‌گذاری تولید 5/ 1 میلیون خودرو در سال ۹۶ خبر داد و با اشاره به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۹۵ گفت: ایران هنوز خودروساز نبوده؛ بلکه تنها یک تولید‌کننده است.
 
 
 
منصور معظمی گفت: هیچ صنعتی در کشور مثل صنعت خودرو نتوانسته از فرصت‌های برجام استفاده کند. یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایدرو، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های برجام بوده است؛ این در حالی است که خودرو، صنعتی است که با همه اقشار مختلف مردم سروکار دارد. امروز مردم از ۱۰ میلیون خودرو استفاده می‌کنند؛ یعنی به‌طور متوسط هر خانوار، دارای یک خودرو است. خودرو امروز یک وسیله لوکس و تشریفاتی نیست؛ ‌بلکه به‌عنوان یک نیاز اساسی و ضروری در زندگی مردم مطرح شده است، بنابراین از جایگاه ویژه‌ای در زندگی مردم برخوردار است.
 
معاون وزیر صنعت افزود: صنعت خودرو در ایران سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد؛ اما با وجود این سابقه طولانی، متاسفانه ما خودروساز نیستیم و تنها تولید‌کننده خودرو هستیم و ‌خودروساز بنگاهی است که بتواند خودرو طراحی کند و محصولاتی را که طراحی آن توسط خود بنگاه انجام شده است، به بازارهای جهانی روانه کند. بر این اساس و متاسفانه صنعت خودرو ایران در این شرایط قرار ندارد و خودروساز نیست؛ بلکه تنها تولید‌کننده است. وی تصریح کرد: صنعت خودروی کشور در شرایط فعلی، هیچ راهی جز مشارکت با صاحبان برند برای ارائه خدمات مطلوب و مفید ندارد؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۶، ۹۳ ‌میلیون دستگاه خودرو در جهان ساخته شده است و سهم ایران از این میزان تولید، تنها یک میلیون دستگاه خودرو است. این آمار نشان‌دهنده این است که خودروسازی ایران نمی‌تواند در سطح جهانی اثرگذار و بازیگر باشد. بر همین اساس، پس از برجام خودروسازان ‌داخلی را تشویق کردیم و از آنها خواستیم که ‌با صاحبان برندهای جهانی مذاکره کنند که خوشبختانه با توجه به بازار جاذب ایران برای برندهای معتبر خودرو در جهان ‌توفیقات بسیار خوبی در این زمینه داشتیم. به گفته مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تا پایان سال ۹۵، شش قرارداد با صاحبان برندهای معتبر خودرو نهایی می‌شود. ‌از این شش ‌قرارداد، دو قرارداد اجرایی شده است و اولین محصول مشارکتی اسفندماه سال ۹۵ وارد بازار شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ محدودیتی برای مشارکت خودروسازان ایران با صاحبان برند ندارد. البته این عدم محدودیت به این معنا نیست که خودروسازان جهانی طرف قرارداد با ایران تنها برای صادرات محصولاتشان به سراغ ایران بیایند. ‌ وی اظهار کرد: ایران برای همکاری با خودروسازان جهانی چهار شرط را در نظر گرفته است. شرط اول این است که همکاری‌ها در قالب مشارکت انجام شده و طرف خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کند. شرط دوم این است که دست‌کم ۳۰ درصد از تولیداتی که در کشور با مشارکت طرف ایرانی دارند، توسط خودروساز خارجی صادر شود. شرط سوم این است که خودروسازان خارجی به شبکه قطعه‌سازان داخلی ایران کمک کنند تا قطعه‌سازان بتوانند محصولاتشان را صادر کنند و ‌شرط چهارم، ارائه خدمات مطلوب فروش و پس از فروش به خریداران در نظر گرفته شده است. معظمی گفت: قراردادهایی که با خودروسازان خارجی بسته شده عبارت است از قرارداد شرکت پژوی فرانسه با ایران خودرو، شرکت سیتروئن با سایپا، رنو با ایدرو، هیوندایی با کرمان خودرو و ‌فولکس واگن با یک شرکت خصوصی ‌و دایملر (مالک چندین شرکت تابعه و برند بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز، مرسدس آام‌گ و اسمارت) با یک شرکت خصوصی دیگر در ایران است که تا پایان سال ۹۵، شش قرارداد خودروسازان ایران با خودروسازان معروف جهانی بسته شده است. وی افزود: به‌نظر می‌رسد تا پایان سال ۹۵ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید کرده‌ایم. ‌در یازده ماه سال ۹۵، تولید خودروی ایران نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است. هرچند این مساله هنوز ابلاغ نشده، اما فکر می‌کنم تولید یک و نیم میلیون دستگاه خودرو در برنامه است. انتظاری که از خودروسازان ایرانی داریم، افزایش کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش به مردم است.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تولید خودرو , تولید 96






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
3

به جای افزایش تولید فکر افزایش کیفیت و صادراتش باشن.
16:06  1396/01/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟
افسانه : مهلت تحویل 30روزه بوده از نوع فوری بوده یا پیش فروش
علیرضا : سلام بله واریزی 13 آبان 90 روزه بودم 24 فاکتور شد26 پلاک 30 صدور اسناد الان هم روی حمل میچرخه
مهدی : امیر اگر 170 پیش داده باشی حدودی باید 205 دیگه جور کنی
Sajjad : اونایی که فاکتور میشید شماره پذیرش رو هم بزارید
ساناز : برا منم نیومده شما پرداختی اولتون چند بود؟
حامد ساینا : سلام من پذیرش مهرماهم کسی خبر داره که می تونم از طریق نمایندگی آپشن مانند مانیتور به ماشین اضافه کنم؟ یا نه
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید