هفت نکته شگفت انگیز درمورد اتوبان های آلمان

 

هفت نکته شگفت انگیز درمورد اتوبان های آلمان

یک مسئله که آنقدرها هم شگفت انگیز نیست: ژرمن ها برای سریع راندن آماده اند؛ آمریکایی ها نه.
 
با سرعت بالایی به همراه آئودی A3 e-tron در اتوبان بین وین و مونیخ مشغول رانندگی هستیم؛ درعین حال که شاهکار گروه آلمانی Kraftwerk’s به نام «Autobahn» را زمزمه میکنیم.
 
همان طور که می دانید، جاده ها در آلمان  برای رانندگی با سرعت بالا طراحی شده اند و به خوبی از پس این مسئله برمی آیند؛ اما بسیاری از چیزهایی که تا به حال راجع به اتوبان ها در آلمان شنیده اید احتمالاً غلط بوده اند. این شما و این 7 تصور غلط در مورد اتوبان های آلمان.
 
محدودیت سرعت وجود دارد
 
افسانه ها حکایت از این دارند که می توان به دور از هرگونه مجازاتی با سرعت 320 کیلومتر بر ساعت به رانندگی پرداخت؛ اما برخلاف تصورات در اکثر بخش های بزرگراه سرعت 130 کیلومتر بر ساعت روی تابلوها نقش بسته که این رقم در بخش های شهری به 100 نیز کاهش پیدا می کند.
 
 
ساخت اتوبان ایده هیتلر نبوده است
 
معمولاً از آدولف هیتلر به عنوان سازنده اولین بزرگراه (با دسترسی محدود) برای جابجایی سریع نیروهای ارتش در سرتاسر آلمان نازی آن زمان یاد می شود.
 
به راستی نیز این شبکه عظیم ارتباطی در زمان رایش سوم بنیان نهاده شد؛ در گذشته نیز مطرح شده بود. بین سال های 1913 تا 1921 که هیتلر به عنوان یک نقاش ناموفق مشغول رنگ آمیزی آثارش بود، بزرگراه آزمایشی «Avus» در برلین مراحل ساختش را طی می کرد. ایتالیایی ها نیز در 1923  با احداث بخشی از جاده های خود میان میلان و Lake District که امروزه به عنوان «Autostrada» شناخته می شود، گامی کوچک در این مسیر برداشته بودند.
 
بخش اول اتوبان، بین کلن و بن در سال 1932 افتتاح شد و تا سال 1938، 2,976 مایل به آن اضافه شده بود. امروزه این مجموعه طولی برابر با 10,880 کیلومتر را دارا است؛ البته هرگونه برنامه ای در راستای توسعه اتوبان ها با مخالفت حامیان محیط زیست روبرو می شود.
 
 
 
بهانه ای برای بی پروایی در رانندگی وجود ندارد
 
گرفتن گواهینامه در آلمان اصلاً راحت نیست. برای نمونه، کسانی که تمایل به رانندگی دارند باید کلاس های مخصوص آموزش کنترل خودرو در سرعت های بالا را طی کنند.
 
به  دلیل این که رفتار خودرو ها در سرعت های بالاتر از 144 کیلومتر بر ساعت متغیر است. این دوره های آموزشی 12 بخش تئوریک و 14 بخش عملی را شامل می شوند.
 
در مجموع می توان گفت ژرمن ها با توجه به آموزش هایی که می بینند به خوبی از پس اتوبان های کشورشان برمی آیند.
 
رسیدگی فوق العاده به وضعیت جاده ها
 
برخلاف باقی کشورها که جاده های آسیب دیده شان می تواند در سرعت های 160 کیلومتر بر ساعت به بالا مشکل بیآفریند، بخش هایی از اتوبان ها در آلمان که برای رانندگی با سرعت بالا ایجاد شده اند مرتباً تعمیر می شوند و حاصل این تمهیدات، رانندگی به دور از دغدغه در هر سرعتی است.
 
 
 
رفتار خود را کنترل کنید
 
لاین چپ اتوبان ها برای سبقت گرفتن انتخاب شده است، با این حال بهتر است در صورتی که سوار بر خودرویی مانند ای ام سی «Pacer» هستید قید سبقت گرفتن را بزنید.
 
 
مزایای امروزه اتوبان ها در آلمان نیز حاصل پیروی مردم از قوانین مربوط به خطوط است؛ یعنی تا حد ممکن از لاین  سمت راست استفاده شود، مگر برای سبقت گرفتن.
 
امنیت؟ پاسخ قاطعانه ای وجود ندارد
 
سازمان امنیت حمل و نقل اروپا، (ETSC) در سال 2008 به بررسی 645 مورد مرگ جاده ای آلمان پرداخت. نتایج به دست آمده نشان می داد 67 درصد این حوادث در بزرگراه های بدون محدودیت سرعت اتفاق افتاده است.
 
ممکن است ترسناک به نظر برسد اما لازم به ذکر است، 60 درصد از مرگ های جاده ای آلمان نه در اتوبان، بلکه در جاده های روستایی بوده است.
 
برخی از مقامات آلمان به دنبال ایجاد محدودیت سرعت برای جاده ها هستند؛ البته که وقوع این مسئله بعید به نظر می رسد. در پایان، کشوری مانند آمریکا به ازای هر 100,000 تخطی از قوانین رانندگی، 11.6 مورد تلفات داشته است. آلمان؟ 4.3.
 
انتخابی آلاینده در یکی از سبز ترین کشورهای دنیا
 
سال 1973 در ایالات متحده قانونی تصویب شد که محدودیت سرعت را به 88 کیلومتر بر ساعت کاهش می داد. این قانون در جدا از خشم عموم، مخالفت های دولت مردان را در پی داشت.
 
سرانجام این قانون در 1995 توسط مجلس جمهوری خواه لغو شد. به دنبال آن، سی و سه ایالت بلافاصله محدودیت سرعت خود را افزایش دادند. این مسئله که آن قانون چقدر در ارتقا امنیت جاده ها موثر بود، جای بحث دارد اما بدون شک گامی مثبت در جهت کاهش مصرف سوخت بود.
 
88 کیلومتر بر ساعت بهینه ترین سرعت برای رانندگی است، به طوری که در 128 کیلومتر برساعت مصرف سوخت 28 درصد افزایش می یابد. احتمالاً امروزه به خاطر لغو آن قانون، میلیون ها گالون سوخت بیشتر در آمریکا مصرف می شود.
 
این را هم در نظر بگیرید هنوز در آمریکا قوانین محدودیت سرعت وجود دارد در حالی که آلمانی ها آزادی عملی به مراتب بیشتر دارند. همین موضوع، مصرف سوخت در این کشور را به طور سرسام آوری بالا می برد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , اتوبان آلمان , قوانین رانندگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

آزاده
0

اتوبان ها محدودیت سرعت ندارند، و اون تابلوی ۱۳۰ ،، سرعت توصیه شده هست.
منظور این هست که اگر تصادفی صورت بگیره بیمه براش پرداخت نمیشه.
18:04  1400/03/16
پاسخ دادن
سعید
1

مقاله بسیار گیج کننده بود.غلط نگارشی هم داره.من الان متوجه نشدم محدودیت داره یا نداره؟هیتلر اولین بزرگراه رو ساخته با نه؟بالاخره امنیت هست یا نیست؟
10:54  1396/01/19
پاسخ دادن
علی
0

با سلام خدمت شما آقا سعید
بله این اتوبانها هم جاهاییش محدودیدت سرعت دارند همه اتوبانها محدودیت سرعت در بسیاری از نقاط را دارند ولی گاها رعایت نمی شه ولی در مورد این اوبانها به شدت این قانون اعمال می شه مقاله آقای فرزانه تو مجله ماشین می گه برخی از مناطقش محدودیت داره ولی بهشت وقتی هست که محدودیت اتمام اونو ببینی که 120 هست یعنی زیر 120 نباید رفت تو این اتوبانها و این اتوبانها خیلی از جاهاش به دستور رایش سوم صورت گرفته اینو تو تاریخچه اینها هم نوشته و البته امنیتش هم علی رغم این سرعت نامحدود در اوبانها آمار تصادفاتش به نسبت این حجم سرعت بسیار پایینه و یه جور این مقاله رو نقض می کرد که به نظر هم میاد درست تر باشه
19:43  1396/01/19

خالقی
0

ناموسا 1car خودشم این مقاله هاییکه میذاره رو نمیخونه اونوقت ما میخونیم خخخ
22:33  1396/01/22

علی
8

با سلام
والا مقاله خیلی گیج کننده ای بود من اخر نفهمیدم امنیتش علامت سوال دارد یا ندارد؟چون جایی 67 درصد عنوان شده و جایی 60 درصد در جاده های روستایی؟؟؟؟
دوم اینکه این اتوبانها در بسیاری از نقاط به دستور رایش سوم ساخته شده که تو متن هم بهش پرداخته شده ولی در تیتر نه.
سوم در مورد مصرف سوخت که البته با کلیاتش من موافقم ولی بهتره نویسنده این مقاله بیشتر مطالعه کنند در این مورد .... نظر ایشون رو به مقاله مجله ماشین به قلم آقای فرزانه در مورد اتوبانهای آلمان جلب می کنم .
در کل مثل بسیاری از مقالات دیجیاتو که دارای نگارش ضعیف و یا ترجمه نه چندان جالب هستند این مقاله هم مستثنی نبود و صد البته از یه سایت موبایلی بیشتر این انتظار نمی رفت که در مورد مسائل خودرویی بیاد نظر بده
20:34  1396/01/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S 5 : دوستان برای من هنوز‌شاسی نشده ۲۲ مهر ثبت نام کردم شاسی میشه چند روز بعد تحویل میدن؟
هادی : عزیز اینجا عدم تخصیصیا نیست؛ صفحه چانگان cs55 ه
رضا : با سلام ثبت نام امروز تایید شد برام پیامک شماره قرارداد هم اومد در مرحله واریز سیستم قطع شد دوستان امکانش هست راهنمایی کنید
شاهین دستی خرداد : سلام دوستان ۲۲ اردیبهشت شاهین جی ال فاکتور شدم چقدر طول میکشه پلاک شه؟ کسی هست با شرایط من پلاک شده باشه؟
تارا : شما که دائما میگید لطف کنید منبع این خبر رو بگید! وگرنه خودتونو بیشتر دروغگو میکنید!
سعید8 : سلام دوستانی که بهشون عدم تخصیص خورده، لطفا به سایت کارزار برید و این پویش رو امضا کنید. اگر لینکش تایید نشد، شماره کارزار 107199 هست که باید آخر سایت کارزار این عدد رو اضاف کنید. اینم متنش، دور دوم ثبت‌نام خودروهای وارداتی در بهمن ماه ۱۴۰۲ انجام شد. در این طرح عده‌ی زیادی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بلوکه کرده بودند که پس از ۱ ماه انتظار مشخص شد به عده‌ای از این افراد هیچ خودرویی تعلق نمی‌گیرد و گزینه‌ی عدم تخصیص در کارتابل این افراد ثبت شد. عده زیادی از این افراد مبلغ ۵۰۰ میلیون بلوکه کرده بودند و عده‌ی زیادی نیز مبلغ کامل خودروی وارداتی را به هر طریق از جمله وام، فروش دارایی و… آماده کرده بودند. لازم به ذکر است چندین دفعه که سامانه خودروهای وارداتی بازشده فقط افرادی که عدم تخصیص در اسفند ۱۴۰۱ بوده‌اند شانس مجدد داشته و هنوز سامانه برای افرادی که عدم تخصیص در بهمن ۱۴۰۲ داشته‌اند، باز نشده است. امضا کنندگان این کارزار از مسئولین مربوطه خواهشمندند، برای افرادی که در سامانه خودروهای وارداتی در بهمن ۱۴۰۲ عدم تخصیص خورده‌اند، امکان مجدد جهت انتخاب خودروهای وارداتی فراهم نمایند
شاهین اتوماتیک : ماشین شاهین اتوماتیک شاهین دنده ای ندارن بدن فقط پول مفت میگیرن ازمون ثروت به جیب میزنن همین
بهمن ماه : ۱۱۴۵۰۰ پارسال دعوتنامه هم ۱۴۱۶۰۰
حامد : سلام این پیامک انتخاب مدل 2023 تحویل زودتر از موعد برای من 20 اسفند ماه اومد که من نپذیرفتم.
زهرا : من ۹ شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سبحان : دوستان پذیرش 1 خرداد فاکتورشد بخدا ساینا تک 85گانه سفید
ایمان : 143میلیون باید پول بده اسفندی ها یا حق اسفندی ها صلوات
طاها : تحت تاثیر چی قرار بگیرن که چی بشه مثلا؟
ایمان : اسفندی ها اوایل خرداد میاد وسلام
سالار : چه تاریخی تکمیل وجه کرده بودید؟
سپهر : چقد ساینا دوگانه داره هر روز میاد واسه نمایندگی ها هر روز دوتا تریلی واسه نمایندگی شهر ما میاد امروز جلو نمایندگی پر شده بود از ساینا دوتا تریلی دیگه هم ظهر اومده بود داخل کوچه پشت سرهم گذاشته بودن انگار قطار سفید بودن خخخخخ
محمد : سلام چه جوری بفهمم درگاه پرداخت باز شده
مجید : سلام خدا طلامتی به شما بده، با این تجربه ای که عنوان کردی من هم نجات پیدا کردم. موفق باشی
مریم : سلام درسته دی ماهی نزدیکه تمام بشن 2و3 روز بعد بهمنی فاکتور شروع میشه 4و5 روز که بهمنی درحال فاکتور هستن اسفندی شروع میشه باز اون کارمندان سایپا میخوان بیکار بشینن باید کارهای اسفندی را انجام بدن
بی قرار دوگانه دی : 26واریز کردم کارت سوخت کارت ماشین برگ سبز گفت پست میاره