هفت نکته شگفت انگیز درمورد اتوبان های آلمان

 

هفت نکته شگفت انگیز درمورد اتوبان های آلمان

یک مسئله که آنقدرها هم شگفت انگیز نیست: ژرمن ها برای سریع راندن آماده اند؛ آمریکایی ها نه.
 
با سرعت بالایی به همراه آئودی A3 e-tron در اتوبان بین وین و مونیخ مشغول رانندگی هستیم؛ درعین حال که شاهکار گروه آلمانی Kraftwerk’s به نام «Autobahn» را زمزمه میکنیم.
 
همان طور که می دانید، جاده ها در آلمان  برای رانندگی با سرعت بالا طراحی شده اند و به خوبی از پس این مسئله برمی آیند؛ اما بسیاری از چیزهایی که تا به حال راجع به اتوبان ها در آلمان شنیده اید احتمالاً غلط بوده اند. این شما و این 7 تصور غلط در مورد اتوبان های آلمان.
 
محدودیت سرعت وجود دارد
 
افسانه ها حکایت از این دارند که می توان به دور از هرگونه مجازاتی با سرعت 320 کیلومتر بر ساعت به رانندگی پرداخت؛ اما برخلاف تصورات در اکثر بخش های بزرگراه سرعت 130 کیلومتر بر ساعت روی تابلوها نقش بسته که این رقم در بخش های شهری به 100 نیز کاهش پیدا می کند.
 
 
ساخت اتوبان ایده هیتلر نبوده است
 
معمولاً از آدولف هیتلر به عنوان سازنده اولین بزرگراه (با دسترسی محدود) برای جابجایی سریع نیروهای ارتش در سرتاسر آلمان نازی آن زمان یاد می شود.
 
به راستی نیز این شبکه عظیم ارتباطی در زمان رایش سوم بنیان نهاده شد؛ در گذشته نیز مطرح شده بود. بین سال های 1913 تا 1921 که هیتلر به عنوان یک نقاش ناموفق مشغول رنگ آمیزی آثارش بود، بزرگراه آزمایشی «Avus» در برلین مراحل ساختش را طی می کرد. ایتالیایی ها نیز در 1923  با احداث بخشی از جاده های خود میان میلان و Lake District که امروزه به عنوان «Autostrada» شناخته می شود، گامی کوچک در این مسیر برداشته بودند.
 
بخش اول اتوبان، بین کلن و بن در سال 1932 افتتاح شد و تا سال 1938، 2,976 مایل به آن اضافه شده بود. امروزه این مجموعه طولی برابر با 10,880 کیلومتر را دارا است؛ البته هرگونه برنامه ای در راستای توسعه اتوبان ها با مخالفت حامیان محیط زیست روبرو می شود.
 
 
 
بهانه ای برای بی پروایی در رانندگی وجود ندارد
 
گرفتن گواهینامه در آلمان اصلاً راحت نیست. برای نمونه، کسانی که تمایل به رانندگی دارند باید کلاس های مخصوص آموزش کنترل خودرو در سرعت های بالا را طی کنند.
 
به  دلیل این که رفتار خودرو ها در سرعت های بالاتر از 144 کیلومتر بر ساعت متغیر است. این دوره های آموزشی 12 بخش تئوریک و 14 بخش عملی را شامل می شوند.
 
در مجموع می توان گفت ژرمن ها با توجه به آموزش هایی که می بینند به خوبی از پس اتوبان های کشورشان برمی آیند.
 
رسیدگی فوق العاده به وضعیت جاده ها
 
برخلاف باقی کشورها که جاده های آسیب دیده شان می تواند در سرعت های 160 کیلومتر بر ساعت به بالا مشکل بیآفریند، بخش هایی از اتوبان ها در آلمان که برای رانندگی با سرعت بالا ایجاد شده اند مرتباً تعمیر می شوند و حاصل این تمهیدات، رانندگی به دور از دغدغه در هر سرعتی است.
 
 
 
رفتار خود را کنترل کنید
 
لاین چپ اتوبان ها برای سبقت گرفتن انتخاب شده است، با این حال بهتر است در صورتی که سوار بر خودرویی مانند ای ام سی «Pacer» هستید قید سبقت گرفتن را بزنید.
 
 
مزایای امروزه اتوبان ها در آلمان نیز حاصل پیروی مردم از قوانین مربوط به خطوط است؛ یعنی تا حد ممکن از لاین  سمت راست استفاده شود، مگر برای سبقت گرفتن.
 
امنیت؟ پاسخ قاطعانه ای وجود ندارد
 
سازمان امنیت حمل و نقل اروپا، (ETSC) در سال 2008 به بررسی 645 مورد مرگ جاده ای آلمان پرداخت. نتایج به دست آمده نشان می داد 67 درصد این حوادث در بزرگراه های بدون محدودیت سرعت اتفاق افتاده است.
 
ممکن است ترسناک به نظر برسد اما لازم به ذکر است، 60 درصد از مرگ های جاده ای آلمان نه در اتوبان، بلکه در جاده های روستایی بوده است.
 
برخی از مقامات آلمان به دنبال ایجاد محدودیت سرعت برای جاده ها هستند؛ البته که وقوع این مسئله بعید به نظر می رسد. در پایان، کشوری مانند آمریکا به ازای هر 100,000 تخطی از قوانین رانندگی، 11.6 مورد تلفات داشته است. آلمان؟ 4.3.
 
انتخابی آلاینده در یکی از سبز ترین کشورهای دنیا
 
سال 1973 در ایالات متحده قانونی تصویب شد که محدودیت سرعت را به 88 کیلومتر بر ساعت کاهش می داد. این قانون در جدا از خشم عموم، مخالفت های دولت مردان را در پی داشت.
 
سرانجام این قانون در 1995 توسط مجلس جمهوری خواه لغو شد. به دنبال آن، سی و سه ایالت بلافاصله محدودیت سرعت خود را افزایش دادند. این مسئله که آن قانون چقدر در ارتقا امنیت جاده ها موثر بود، جای بحث دارد اما بدون شک گامی مثبت در جهت کاهش مصرف سوخت بود.
 
88 کیلومتر بر ساعت بهینه ترین سرعت برای رانندگی است، به طوری که در 128 کیلومتر برساعت مصرف سوخت 28 درصد افزایش می یابد. احتمالاً امروزه به خاطر لغو آن قانون، میلیون ها گالون سوخت بیشتر در آمریکا مصرف می شود.
 
این را هم در نظر بگیرید هنوز در آمریکا قوانین محدودیت سرعت وجود دارد در حالی که آلمانی ها آزادی عملی به مراتب بیشتر دارند. همین موضوع، مصرف سوخت در این کشور را به طور سرسام آوری بالا می برد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , اتوبان آلمان , قوانین رانندگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

سعید
1

مقاله بسیار گیج کننده بود.غلط نگارشی هم داره.من الان متوجه نشدم محدودیت داره یا نداره؟هیتلر اولین بزرگراه رو ساخته با نه؟بالاخره امنیت هست یا نیست؟
10:54  1396/01/19
پاسخ دادن
علی
0

با سلام خدمت شما آقا سعید
بله این اتوبانها هم جاهاییش محدودیدت سرعت دارند همه اتوبانها محدودیت سرعت در بسیاری از نقاط را دارند ولی گاها رعایت نمی شه ولی در مورد این اوبانها به شدت این قانون اعمال می شه مقاله آقای فرزانه تو مجله ماشین می گه برخی از مناطقش محدودیت داره ولی بهشت وقتی هست که محدودیت اتمام اونو ببینی که 120 هست یعنی زیر 120 نباید رفت تو این اتوبانها و این اتوبانها خیلی از جاهاش به دستور رایش سوم صورت گرفته اینو تو تاریخچه اینها هم نوشته و البته امنیتش هم علی رغم این سرعت نامحدود در اوبانها آمار تصادفاتش به نسبت این حجم سرعت بسیار پایینه و یه جور این مقاله رو نقض می کرد که به نظر هم میاد درست تر باشه
19:43  1396/01/19

خالقی
0

ناموسا 1car خودشم این مقاله هاییکه میذاره رو نمیخونه اونوقت ما میخونیم خخخ
22:33  1396/01/22

علی
8

با سلام
والا مقاله خیلی گیج کننده ای بود من اخر نفهمیدم امنیتش علامت سوال دارد یا ندارد؟چون جایی 67 درصد عنوان شده و جایی 60 درصد در جاده های روستایی؟؟؟؟
دوم اینکه این اتوبانها در بسیاری از نقاط به دستور رایش سوم ساخته شده که تو متن هم بهش پرداخته شده ولی در تیتر نه.
سوم در مورد مصرف سوخت که البته با کلیاتش من موافقم ولی بهتره نویسنده این مقاله بیشتر مطالعه کنند در این مورد .... نظر ایشون رو به مقاله مجله ماشین به قلم آقای فرزانه در مورد اتوبانهای آلمان جلب می کنم .
در کل مثل بسیاری از مقالات دیجیاتو که دارای نگارش ضعیف و یا ترجمه نه چندان جالب هستند این مقاله هم مستثنی نبود و صد البته از یه سایت موبایلی بیشتر این انتظار نمی رفت که در مورد مسائل خودرویی بیاد نظر بده
20:34  1396/01/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mostafa : ماهم همکار هستیم.ولی چه بهتر درست حرف بزنیم بهتره.این بنده خدا های که ثبن نام کردند یکی ماشین فروخته یکی طلا شو فروخته یکی زمین نشو فروخته که سود کنند مثل شما که زحمت میکشی نمیخوابی میرسی کرایه میگیری .الان مثل اینکه شما بار بیاری کمسیون بدی گازویل وروعن وعوض بکنی ولی کرایه بهت ندن چی کار میکنی اون وقت
Mostafa : ماهم همکار هستیم.ولی چه بهتر درست حرف بزنیم بهتره.
راننده اسکانیا : والا چی بگم داداش هیچوقت برای تغییر دیر نیست آدم باید دنبال آرزو هاش بره
تارا v4 اتومات تیتانیم تحویل اسفند : سلام اگر تحویل تیر ماه هستین با توجه به شرایط فعلی احتمالا تا مهر ماه تو همین مرحله میمونید من تحویل اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم.
Mostafa : سلام وقت بخیر .راننده اسکانیا بگو.کارت ماشینت چند تن هست جنابالی چند تن بار میزنی.تایر لاستیک ماشین کهنه هست هنوز تابستان نیامد .حالا لاستیک میترکه بحث جدا.درضمن به زور مگه میشه بارکرد ام شالاه برای کسی اتفاقی نیافته .بیمه هستش دیگه
مهدی لات : دادا کی ناراحتت کرده بگو میزنم پارش میکنم
عزتی : من میگم یک کار کنیم، بریم قطعات رو از کرمان موتور بگیریم نقشه وصل قطعات هم بگیریم خلاصه که هرچی که لازمه ، بعد بیاریم تو حیاط خونه ای یا جای دیگه ای بشینیم چند نفری کنار هم دیگه قطعات رو وصل کنیم و تمام چون اینجوری واقعا سریع تر پیش میره نهایت یک هفته ای جمع میشه
مهدی صدرا : با درود و عرض ادب دوستان ، لطفا ، خواهش می کنم رعایت بفرمایید ، بگذارید گروه به رسالت خودش برگرده. ممنونم
تارانتینو : سلام برادر درسته محکم بشین که حالا حالا باید بچرخه
تتلو : دادا بی ام وه وارد نمیکنن که ترخیص نشه x5 دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جلال : تمام شرکت ها افزایش قیمت دادن و حالا نوبت ایرانخودرو و سایپا هستش. شوک قیمتی همه را سکته خواهد داد.
قدرت الله دانایی : سلام دوستان واقعا دستمان به هیچ جا بند نیست از دست شرکت سایپا وایران خودرو امروز زنگ زدم نمایندگی عظمائ گنبد گفتم کی ماشین ماشین فاکتور میشه درسته 3ماه شده حالا باید تعطیلات حساب نمیشه شرکت 90روزکاری قراردادبسته خوب این حرف شما ماشین های ساینا چقدر تاخیر داره میده تا3ماه تاخیر داشتیم میگه بعد میگه سود تاخیر میگیرید بعد گفتم ماسود تاخیر نمی خواهیم چکار کنیم گفت مانمایندگی هستیم کاری ازدستم برنمیاد
سیدقلیچ : وقت بخیر دوستان امروز من تکمیل وجه زدم برای کوئیک.ساعت 12ظهر اما توی سیستم تکمیل وجه چراغش روشن نشد کسی میدونه چرا اینجوریه؟؟
ایکس 22 : 1/053/650/000 ریال دیون پیامک اومده واسه ایکس 22 چخبره خب اگه قرار بود‌ انقدر پرداخت کنیم پارسال از بازار آزاد میگرفتم 5ماه هم بدون ماشین نبودیم
حمید تحویل مرداد : یاحسین من 615قبمت ماشین دادم 7تومان کارت طلایی .دیگه اگر قرار باشه بگیرن چند باید بدم
علیرضا : شما کی ثبت نام کرده بودین و مدل ماشین چنده ؟ثبت نام سال قبل بعد افزایش قیمت بوده یا قبلش
علیرضا : من با وکیل صحبت کردم هم بازرسی کل کشور نسبت به مدیران خودرو بابت کلاهبرداری شکایت کنین مدیران خودرو دزد و کلاهبردار شده توی روز روشن
آریزو6 پرو : دوستان پیامک اومد واسه من باید 5 میلیون تومان پرداخت کنم،، الکی نترسید مبلغ بالا نیس تحویل سیستمی 6 خرداد هستم
علوی : من 18 بهمن تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم اصلا یادم رفت برا ماشین واریز کردم انصافا انگار میخوان رایکان بهمون بدن اونقدر که از فاکتور شدن ذوق میکنیم
دیون دولتی : دوستان تا زمانی که فیزیکی ماشین رو تحویل نگرفتید این دیون دولتی رو طبق قانون میتونن ازتون بگیرن که امسال حدود 10 درصد قیمت ماشینه و احتمالا باز مجدد براتون فاکتور صادر میکنن قبل از تحویل ماشین که پرداخت کنید و تازه بعدش ماشین رو میدن.