بررسی سنترا، جدیدترین خودروی نیسان در ایران

 

بررسی سنترا، جدیدترین خودروی نیسان در ایران

بیش از 4 دهه است که سنترا حداقل در 120 کشور جهان حضور دارد. این ژاپنی در سال‌های اولیه زندگی‌اش در کلاس سدان‌های کوچک بود اما از نسل پنجم (سال 2000 به بعد) نیسان فضای درونی‌اش را افزایش داد تا بدین‌ترتیب سنترا یک کلاس ارتقا یابد و به کلاس سدان‌های جمع و جور (کامپکت) برود. در این سال‌ها سنترا بازهم در ابعاد و اندازه‌‌ها بزرگتر شد ولی این روزها او را همچنان در کلاس جمع و جورها قرار می‌دهند.
 
جالب است بدانید که در خود ژاپن محصولی با نام سنترا پیدا نمی‌کنید! سنترا از همان ابتدا محصول جداگانه‌ای برای نیسان نبود؛ ژاپنی‌ها تا قبل از 2013 مدل‌های صادراتی نیسان Sunny و بعد از 2013 نیز مدل‌های صادراتی نیسان Sylphy را با نام سنترا تحویل مشتریانش می‌داد و همچنان نیز می‌دهد!
 
نیسان سنترایی، که حالا زمزمه ورود آن به کشورمان شنیده می‌شود، از نسل هفتم این خودروست؛ نسلی که سال 2013 به بازار جهانی معرفی شد. هفتمین نسل سنترا (اتاق B17) چه در فضای بیرونی و چه در فضای درونی هیچ شباهتی به نسل قبلش نداشت چراکه طراحان نیسان تصمیم گرفتند هفتمین سنترا را شبیه سایر برادرانش (ازجمله آلتیما و ماکسیما) طراحی کنند.
 
بررسی سنترا، جدیدترین خودروی نیسان در ایران
 
قبل از فیس‌لیفت یا بعد از فیس‌لیفت؟
 
سال گذشته میلادی، نخستین فیس‌لیفت نسل هفتم سنترا معرفی شد. این فیس‌لیفت، که مدل‌های 2016 به بعد سنترا را شامل می‌شود، با درب موتور، رینگ‌های 16 و 17 اینچی جدید، گلگیرها، چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره جدیدش براحتی از سنترا 2015 قابل تمایز است.
 
اما سنترا 2016 چندین تغییر دیگر هم دارد مثل اضافه‌شدن رنگ آبی براق (Blue Pearl)، صندلی‌ 6 حالته برقی به همراه تنظیم برقی گودی کمر برای راننده، سیستم چندرسانه‌ای NissanConnect و همچنین طراحی مجدد کنسول، فرمان و صفحه کیلومتر.
برای سال 2017 نیز نیسان دو تیپ جدید به این خودرو اضافه کرد؛ یکی Sentra Turbo و دیگری هم Sentra Nismo. برای تیپ نیسمو، همانطور که از اسمش حدس می‌زنید، نیسان علاوه بر کیت بدنه اسپرت و رینگ‌های جدید، ارتفاع سیستم تعلیق خودرو را کاهش داده و در کابین نیز از صندلی‌های اسپرت و تریم قرمز بهره برده است. اما هردوی این تیپ‌ها، یک ویژگی بسیار مهم‌تر دارند؛ برای نخستین‌بار در زندگی 40 ساله سنترا، نیسان روی این مدل‌ها پیشرانه توربوشارژ گذاشته است که مشخصاتش را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.
 
پیشرانه قدرت گشتاور گیربکس مصرف شهری مصرف جاده‌ای وزن
1.6L-Turbo 188hp 240nm

6 سرعته دستی

CVT

9.0L

8.7L

7.4L

7.1L

1,365kg

1,395kg

1.8L 130hp 174nm

6 سرعته دستی

CVT

8.7L

8.1L

6.5L

6.2L

1,292kg

1,305kg

 
 
چه قیمتی دارد؟
نکته جالبی که در مورد سنترا وجود دارد این است که این روزها هم مدل قبل از فیس‌لیفت و هم مدل بعد از فیس‌لیفت، هردو به عنوان مدل 2017 فروخته می‌شوند با این تفاوت که نسخه بعد از فیس‌لیفت آن به بازار اروپا و آمریکای شمالی صادر می‌شود درحالیکه نسخه قبل از فیس‌لیفت آن مختص فروش در بازارهای آسیا، منطقه CIS (کشورهای مشترک المنافع) و خاورمیانه است. از این‌رو احتمال ورود نسخه قبل از فیس‌لیفت آن به ایران بیشتر است و به همین دلیل نیز در این مقاله از تصاویر و ویدئوی مدل قبل فیس‌لیفت آن استفاده کرده‌ایم.
 
بررسی سنترا، جدیدترین خودروی نیسان در ایران
 
نیسان سنترا در بازار امارت هم‌اکنون باقیمتی بین 50 تا 70 هزار درهم یا معادل تقریبی 45 تا 60 میلیون تومان فروخته می‌شود که یعنی درصورت ورود به بازار کشورمان در محدوده قیمتی 130 تا 150 میلیون تومان خواهد بود. تویوتا کرولا، میتسوبیشی لنسر، رنو فلوئنس، هیوندای النترا و کیا سراتورقیبان اصلی سنترا در کشورمان هستند. منتظر خبرهای تکمیلی ما باشید.
 
 
 
 

منبع

کالایاب خودرو


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سنترا , نیسان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

الياس
2

بزودي با جمع شدن خط توليد برليانس ضايع چيني در پارس خودرو توليد نيسان سنترا آغاز خواهد شد و با قيمت بين 90 تا 100 ميليون رقيب اصلي سراتو سايپا خواهد بود
08:35  1396/02/18
پاسخ دادن
کاربر: Agent 47
1

ظاهرش چنگی به دل نمیزنه!
13:06  1396/02/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟
افسانه : مهلت تحویل 30روزه بوده از نوع فوری بوده یا پیش فروش
علیرضا : سلام بله واریزی 13 آبان 90 روزه بودم 24 فاکتور شد26 پلاک 30 صدور اسناد الان هم روی حمل میچرخه
مهدی : امیر اگر 170 پیش داده باشی حدودی باید 205 دیگه جور کنی
Sajjad : اونایی که فاکتور میشید شماره پذیرش رو هم بزارید
ساناز : برا منم نیومده شما پرداختی اولتون چند بود؟
حامد ساینا : سلام من پذیرش مهرماهم کسی خبر داره که می تونم از طریق نمایندگی آپشن مانند مانیتور به ماشین اضافه کنم؟ یا نه
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید