واکاوی یک ادعای نادرست و واکنش توئیتری ابتکار

 

واکاوی یک ادعای نادرست و واکنش توئیتری ابتکار

 
اهمیت قایل نشدن برای تولید خودروی برقی از سوی دولت روحانی، ادعایی است که روز گذشته در جریان مناظرات اقتصادی از سوی یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری مطرح شد.
 
دی ماه سال ۹۵ بود که رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت با خودروی برقی دو سرنشین یوز- محصول شرکت دانش‌بنیان پاراکس موتور- دانشگاه آزاد اسلامی قزوین رانندگی کرد.
 
در جریان این بازدید، روحانی کیفیت این خودرو را خوب ارزیابی کرد وگفت: این خودروی پاک و دوستدار محیط زیست، برای کلان شهرهای کشور بسیار مناسب است و افزایش  ارتقای کیفیت و ایمنی خودرو باید مورد توجه قرار گیرد.
 
روز گذشته و در جریان آخرین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، خودروهای برقی از سوی یکی از نامزدها مورد اشاره قرار گرفت و دولت یازدهم را به خاطر بی توجهی به تولید این خودروها مورد انتقاد قرار داد و گفت: «خودروی برقی را بردیم. آقای روحانی سوار شد بعد مجوز واردات از ژاپن داد.»
 
به دنبال آن، سازنده خودروی یوز  نسبت به این ادعا بلافاصله واکنش نشان و از پیگیری روند تولید این محصول در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این خودرو را ما (شرکت پاراکس) ساختیم و الان هم با حمایت دولت در حال طی مراحل پلاک گذاری و راه‌اندازی خط تولید است.
 
لازم بذکر است خودروی دو سرنشین «کوآدرا Q۱» با نام تجاری «یوز» از دستاوردهای محققان کشور در این زمینه است. این خودرو با قابلیت طی ۲۰۰ کیلومتر مسافت با ۳ ساعت شارژ و سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت توسط فناوران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی و ساخته شده است. این خودروی شارژی که ۱۲۰ سانتیمتر عرض، ۲ متر طول و  ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد، می‌تواند مشکلات پارک در خیابان‌ها را کاهش دهد همچنین هیچ‌گونه آلودگی زیست محیطی ندارد. در حال حاضر نمونه اولیه این خودرو بدون کیسه هوا(airbag) طراحی شده است اما طراحان آن قصد دارند در نمونه‌های بعدی کیسه‌های هوا را روی آن نصب کنند. این خودرو در سال گذشته از سوی رییس جمهور بازدید شد و هم اکنون نیز مشکلات مربوط به شماره‌گذاری آن رفع شده است.
 
معصومه ابتکار - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- که در جریان بازدید رییس جمهور از این خودرو حضور داشت، ضمن نادرست خواندن اظهار نظر این نامزد ریاست جمهوری، اظهار کرد: پیش از این هم برخی با علم کردن فرد جاعلی - که مدعی اختراع خودروی برقی بود- مدت‌ها علیه من تبلیغ کردند.
 
موضوع طراحی، ساخت و کاربردی کردن خودروهای برقی یکی از موضوعات مورد بحث در آخرین مناظره کاندیدهای ریاست جمهوری بود. طراحی و ساخت این خودروها به عنوان گامی در جهت کاهش گازهای گلخانه‌ای از سال‌ها قبل در دانشگاه‌های کشور آغاز و با تلاش معاونت علمی ریاست‌جمهوری موانع شماره‌گذاری این خودروها رفع شده است.
 
لازم به ذکر است که حمایت از خودروهای برقی از جمله مواد پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس در قالب لایحه هوای پاک بود که به تصویب رسید.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی برقی , توییتر , ابتکار , مناظره , انتخابات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

ali
3

تقریبا شبیه ماشین برقی رنو هست. اگه قیمت خوبی داشته باشه شخصا خودم یدونه خریدارم...از موتور که خیلی بهتره..بردش هم واقعا برای داخل شهر کافیه
20:06  1396/02/24
پاسخ دادن
علیرضا
9

باعث افتخار و سرافرازی ایران.... لطفاً سعی در خراب کردن این دستاورد عظیم با کامنت های بعضاً مغرض نکنید... خیلی زیبا... خیلی کاربردی.. 200 کیلومتر خیلی بیشتر از نیاز یک روز رانندگی شهری است و فضای پارک و ... همه چیزش عالیه
13:58  1396/02/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا : سلام .دوست خوبمون (شهید) امروز اینجا نبود تا از تجربیات استفاده کنیم براش آرزوی سلامتی میکنم
207 : دیگه فقط ارتقا یافته تولید میشه
پارس زمستان ال ایکس : بخشنامه 4723 پارس ای ال ایکس هستم بعد واریز وجه چند روزه تحویل میدن کسی خبر داره
پرویز : سلام‌‌‌دوستان‌تاکسی‌سورن‌دوگانه‌کسی‌هست‌که‌سر‌سه‌ما‌فاکتور‌شده‌باشد‌‌‌‌
وحید : سلام‌‌رفقها‌‌واریزی‌25‌بهمن‌اسفند‌هستم‌سه‌ماه‌گذشت‌سورن‌دوگانه‌‌کسی‌میدونه‌کی‌فاکتور‌میشه‌‌سر‌من‌گیج‌رفت‌‌اینقدر‌این‌گردونه‌چرخید
سایناs : سلام دوستان برای تکمیل وجه دی کسی هس میدونم یخورده زوده ولی بنظرتون افزایش میخوره اگه بخوره چقد مثلا؟
اسفندی منتظر : خد ایاخسته شدیم این لامصب ها چرا نمیفرستند دعوتمامه شون خداخوب شرکت دولتی مردم اذیت میکنن جای تاسف داری واگزارشان به اللله
پژو پارس : برای بهار احتمال زیاد جایگزین میدن
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : همین الان ساینا 85 گانه تک فروش فوری واریز 11 بهمن پذیرش 12 بهمن همین الان بخدا فاکتور شدم دوستان رنگ سفید