اطلاعات هایما S5 جدید

 

هایما S5

شرکت ایران خودرو در این روزها توجه بسیار زیادی به بازار کراس اوورها دارد و سعی دارد به شکلی آرام و بابرنامه بر این بخش از بازار کشورمان سلطه پیدا کرده و رقبا را از میدان خارج کند. پیش از این، خودروهای مونتاژی و وارداتی از جمله هایما اس 7 و رنو کپچر به سبد محصولات کراس اوور ایران خودرو وارد شده بود و به زودی پژو 2008 هم توسط این خودروساز داخلی عرضه خواهد شد. حال به نظر می‌رسد که در آینده‌ی نزدیک، یک کراس اوور کوچک و مدرن به نام هایما اس 5 نیز توسط ایران خودرو وارد بازار کشورمان می‌شود.
 
هایما اس 5 (Haima S5) یک کراس اوور جمع و جور چینی است که در سال 2014 معرفی شد. طراحی این خودرو بر خلاف هایما اس 7 که از سبک اروپایی پیروی می‌کند، نشان‌دهنده‌ی سبک شرقی آن است. چراغ‌های جذاب و صیقلی نمای جلویی آن توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. به نظر می‌رسد که در طراحی این چراغ‌ها از مرغ دریایی در حال پرواز الهام گرفته شده است. جلوپنجره بزرگ خودرو نیز شبیه به دهان یک کوسه طراحی شده و مجموع این اجزا، نمای ظاهری جذاب و جسورانه‌ای را برای هایما اس 5 ارائه داده است.
 
هایما S5
 
در نمای جانبی، خطوط ساده‌ای به چشم می‌آیند که از چراغ‌های عقب تا درها کشیده شده‌اند و سپس با چرخشی معکوس به سمت گلگیرهای عقب می‌رود. این سبک طراحی به زیبایی نمای جانبی خودرو افزوده و حالتی اسپورت را به آن بخشیده است. همچنین نمای عقب هایما اس 5 نیز زیبا و عامه‌پسند طراحی شده و به نظر می‌رسد سازندگان از خودروهای فورد و هیوندای نیز الگوبرداری کرده‌اند. شیشه عقب کوچک، یکی از معایب طراحی این خودرو است که دید راننده را تا حدودی کاهش می‌دهد.
 
 
طراحی داخلی کراس اوور چینی جدید ایران خودرو
 
طراحی داخلی این کراس اوور چینی، بسیار مدرن و عامه‌پسند است. طراحی اسپورت داشبورد، ظاهر چشم‌نوازی را به کابین خودرو بخشیده و با این که متریال مورد استفاده در داخل کابین از جنس پلاستیک ارزان است اما به شکل نرمی قالب‌گیری شده است. پوشش چرمی با دورنگ مشکی و نارنجی بر روی صندلی‌‌ها کشیده شده و جزئیات آلومینیومی نیز در گوشه و کنار کابین دیده می‌شود. یک صفحه نمایش لمسی متوسط 7 اینچی و فرمانی با طرح قدیمی، از دیگر مواردی هستند که در کابین هایما اس 5 به چشم می‌خورند. این خودرو فضای کافی برای 5 سرنشین بزرگسال را ارائه می‌دهد اما صندوق عقب آن خیلی جادار نیست و تنها 320 لیتر ظرفیت دارد.
 
هایما S5
 
هایما اس 5 با دو پیشرانه مختلف 4 سیلندر بنزینی با حجم 1.6 لیتر تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربو در بازار چین به فروش می‌رسد. این دو پیشرانه به ترتیب از قدرت 122 اسب بخار و 163 اسب بخار بهره می‌برند. استفاده از زنجیر فولادی غیرقابل تعویض به جای تسمه تایم پلاستیکی که در اکثر خودروها دیده می‌شود از نکات قابل توجه در بخش فنی خودرو است؛ تسمه تایمی که در بیشتر خودروهای امروزی به کار می‌رود پس از هر 80 تا 100 هزار کیلومتر باید تعویض شود اما به کارگیری زنجیر فولادی باعث افزایش دوام موتور می‌شود.
 
هایما S5
 
استحکام و ایمنی بالای هایما S5
 
گفته می‌شود که هایما S5 از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار است و موفق به دریافت 5 ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP چین شده اما هنوز نتایج تست ایمنی معتبرتری مانند Euro NCAP منتشر نشده است. بدنه این خودرو از 9 درصد فولاد فوق مستحکم، 60 درصد فولاد مستحکم و 31 درصد فولاد استاندارد ساخته شده و میله‌های فولادی ضخیم در تمامی درها به کار رفته است. 6 کیسه هوا، ترمز ضدقفل ABS، ترمز حالت اضطراری BAS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل لغزش TCS، سیستم کمکی شروع حرکت از سراشیبی HLA، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای و پیش کشنده و سیستم ایزوفیکس از جمله تجهیزات ایمنی هستند که در هایما اس 5 قرار گرفته‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که در مجموع، این کراس اوور کوچک چینی، وضعیت خوبی از لحاظ ایمنی دارد.
 
هایما S5
 
در کل، با وجود تمام معایب و کمی و کاستی‌ها مانند قرار نگرفتن دو دیفرانسیل برای خودرو، هایما S5 یک کراس اوور زیبا، ایمن و با امکانات مناسب است که با ورود به بازار ایران می‌تواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند. زمان عرضه‌ی این خودرو طی چند ماه آینده در بازار کشورمان خواهد بود ولی قیمت نهایی آن اعلام نشده است. قیمت این کراس اوور جمع و جور در چین بین 89 هزار تا 113 هزار یوآن برای نسخه‌ی 1.6 لیتری است؛ بنابراین می‌‌توان انتظار داشت که شاهد فروش هایما اس 5 با قیمتی حدود 70 تا 75 میلیون تومان در ایران باشیم.
 
 
مشخصات و تجهیزات کراس اوور هایما اس 5
 
 
پیشرانه 1.5 لیتری توربو 1.6 لیتری تنفس طبیعی
حجم موتور 1497 سی‌سی 1591 سی‌سی
قدرت موتور 163 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه 122 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه
گشتاور 223 نیوتن‌متر 160 نیو‌تن‌متر
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت 165 کیلومتر در ساعت
مصرف ترکیبی سوخت 8 لیتر در هر 100 کیلومتر 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
گیربکس اتوماتیک CVT
سیستم فنربندی جلو مستقل مک فرسون استرات با آنتی رول بار
سیستم فنربندی عقب اتصال چندگانه با آنتی رول بار
ترمز جلو و عقب دیسکی
استاندارد آلایندگی یورو 4
ابعاد (طول/ عرض/ ارتفاع) 4.35 متر/ 1.82 متر/ 1.63 متر
فاصله بین دو محور 2.63 متر
فاصله کف خودرو از سطح زمین 200 میلی‌متر
وزن خالص خودرو 1400 کیلوگرم
ظرفیت باک خودرو 60 لیتر
ظرفیت محل بار 320 لیتر
تجهیزات رفاهی در نسخه فول سانروف برقی- سیستم ورود بدون کلید- کروز کنترل- دوربین 360 درجه- صفحه نمایش 7 اینچی- GPS– پوشش چرمی فرمان و صندلی- تنظیم برق صندلی راننده در 6 جهت- تهویه مطبوع اتوماتیک- نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)- شیشه عقب ضدبخار- سیستم روشنایی در روز- چراغ جلوی اتوماتیک- آینه بغل برقی تاشو مجهز به گرم‌کن- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان- پورت USB و اتصال بلوتوثی- کامپیوتر سفری- سنسور پارک عقب- رینگ آلومینیومی
 
 

منبع

ایسنا

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , هایما s5 , نیوفیس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

16 نظر

Ameri
0

چرا کسی فعال نیست انگار کسی ثبت نام اس 5نداریم لطفا اعلام حضور کنید.
07:34  1398/11/20
پاسخ دادن
سروش
0

کسی از تحویل مهر ۹۷ خبر داره؟؟ هایما اس۵ تا چه ماهی تحویل داده ایران خودرو؟؟
15:19  1398/03/06
پاسخ دادن
فرید
0

واقعا این ماشین رو با هر ماشینی تو این بازه مقایسه میکنم مثل جک s5 تیگو7 تیگو5 هاوال h2 هن تنگ کوپا ریگان وحتی توسان و اسپورتیج تو همه چی سرتره و نکته مهم تر اینه این ماشین مثل بقیه چینیها مثلا هاوال توقف تولید نمیشه و بازار دسته دومش هم با اینکه فقط ایران خودرو یکساله ک عرضه میکنه عالیه در ضمن طراحی داخلی امکاناتش حرف نداره .. شتابشم صفر تا صدشم 9ثانیه ک از همه رقبا برتره درضمن قیمتشم مثل ماشینای مدیران خودرو فضایی نیست ک قیمت بازارشون از کارخونه کمتره ....واقعا بهترین و لاکچری ترین ماشینیه ک دیدم و واقعا ب کسایی ک قصد خریدشو دارن میگم شک نکنن
09:47  1397/11/04
پاسخ دادن
خاوری
0

دوست عزیز۳ساله این ماشبن رودارم منم مثل شما فکرمیکردم تا اینکه چند ماه پیش به اتفاق خانواده ۲هفته درمسافرت بودیم شهرهای شمالی وکوهستانی واونجا فهمیدم این ماشین فقط بدردتوشهری میخوره جواهرده رودرشمال نکشید بره بالا وماهمش درحال پیاده شدن بودیم که ماشین کمی سبک بشه البته ماسال وماسوله هم که کوهستانی بوداین اتفاق افتاد
16:51  1402/06/29

جعفر ص
0

دوستان عزیز اتفاقا این ماشین از همه نظر کامل هست هم از نظر کم صدا وکم مصرف وجادار. هم از نظر زیبایی از جک سرتر هست. در ضمن بدون تسمه تایم بودن آن يکی از حسن های این ماشین هست. در رنج قیمت هم رده خودش از همه اونا سرتره.
01:58  1397/09/23
پاسخ دادن
مهدی
1

قصدخریداین ماشین ودارم ممنون میشم یکی بهم بگه چجورماشینی هست وازنظر قطعات وخریدن قطعات وخرابی ووووچجورماشینی هست ممنون.
03:05  1398/09/10

محمد مهدی
0

جک اس 5 از همچی بهتره از نظر موتور و سرعت سریع وصندوق فضای زیادی داره و نرمه و صدای موتورش کمه و تازه جک اس 7 هم درومد و اذر ماه وارد ایران میشه .
23:55  1397/05/30
پاسخ دادن
علی
2

چقدر این ماشینای چینی نفرت انگیزن
21:08  1396/05/30
پاسخ دادن
a
3

واقعا کسی هست این ماشین مزخرف چینی رو بخره که واقعا پر از ایراد هست؟
17:50  1396/05/30
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
21

اين ماشين اصلا عرضه نشده اونوقت از كجا فهيميدي پر از ايراده ؟!
21:06  1396/05/30

کاربر: جاویدیان
14

⛔⛔مهندس جمشید آرین اصل را بشناسید...
🔸 در حالیکه در کشورهای مدرن از خریداران خودروهای برقی مالیات و عوارض نمیگیرند و درحالیکه براساس نظر بلومبرگ در آمریکا ۱۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰ دلار آنها را ارزانتر از قیمت تولید به فروش میرساند تا مردم حاضر شوند محدودیت‌های تولیدات داخلی آمریکا را بپذیرند و برای سلامتی خود و جامعه و نسل آینده کمتر آلودگی تولید کنند
😥 در کشور ما ایران مسئولینی وجود دارند که مخترع و دانشمندی را آزار میکنند و فراری میدهند که محدودیت های خودروهای الکتریک را از بین برده است!
😭 در کشور ما دولتی وجود دارد که به جای تشویق تولید کننده غیرتمند و دارای تکنولوژی برتر ، برای واردات خودروهای برقی تعرفه را ناچیز میکند تا هر چه بیشتر ماشینهای عقب مانده چینی و ضعیف اروپا و گران قیمت آمریکا با تکنولوژی پایین تر از دانشمند ما را وارد کند.
😵 در کشور ما، سازمان نوسازی صنایع با خودروسازهای دسته سوم اروپا قرارداد میبندد در حالیکه وزارت صنعت به سازنده خودروی مدرن و پیشرفته امروزی شرکت آرمین خودرو نامه ارسال میکند که در اولویت حمایت از طرف دولت نمی باشد. 😡
23:37  1396/05/29
پاسخ دادن
عباس
0

بنظرم در رقابت بین این ماشین و جک s3 برنده جک باشد.
21:14  1396/05/29
پاسخ دادن
سام
2

از نظر قیافه که از جک اس 3 خیلی بهتره.ولی در مجموع هیچ کدوم مالی نیست
22:44  1396/05/29

عبدالله علیپور
16

به جای رونق دادن به اقتصاد چین و نالیدن از وضعی که برای خودمون رقم زدین و برای کشورمون انتخاب کردیم

به فکر خودمون و نسل آینده و فرزندانمون باشید


تنها سازنده خودروی مدرن و تمام برقی ایران رو بشناسید 💗

🔴مهندس جمشید آرین
مخترع ایرانی اولین خودروی"هوشمند"برقی درجهان
درسال2000


🔴حمایت ازمهندس آرین

=ازبین رفتن دود وآلودگی هوا
=اشتغال برای ایرانیان
=داشتن خودروی مدرن وارزان


هر اعتراضی دارید به ظلمهای مافیای خودرو و هر آرزویی دارید در مورد خودرو فقط و فقط با حمایت از دانشمند بزرگ ایران 🇮🇷 مهندس جمشید آرین 🇮🇷 قابل دسترسی هست

لطفا در اینترنت جستجو کنید و بشناسیدش
19:24  1396/05/29
پاسخ دادن
امیدرضا
0

سلام
اگه از موتور وگیربکسش کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم راهنمایی کنن.
18:55  1396/05/29
پاسخ دادن
دانیال
1

اگه با این قیمت ارزه شود خیلی عالی میشه .
13:42  1396/05/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : احتمالا امروز تکمیل وجه 16 دی فاکتور میشه
حسین : استپ دنده 3 تا میدن یه قیمت پایه رایگان یکی تیر 97 و یکی به قیمت روز
دنا آ پشنال زمستان 402 : مبارکتون باشه چرخش برات بچرخه
اتومات دیماه : جناب منظورتون قسمت مدیریت قرارداد هست؟من حساب کاربری رو پیدا نمیکنم
مهدی : سلام من به 162 زنگ زدم و گفتم خیلی ها تماس گرفته اند لطفاً همه زنگ بزنید
اتومات : فعلا سقف چیچه ای تولی نمیکنه باید صبر کنید سماق بچشید
مهدی تبریز : دوستان منم فاکتور شدم 21تکمیل وجه
پارس ای ال ایکس : بله احتمالا تا چند روز دیگه تحویل میدن اگر احراز شده باشی سریع پلاک بهت میدن
دنا آ پشنال زمستان : سلام برو قسمت حساب کاربری ازمن زده ایرادپلاک ستاد ماده 10 نوشته نمیدونم این دیگه چی واقعا دیگه خسته شدم
اتومات : حتما😂😂😂😂😂😂😂😂شک نکن😂😂😂😂