رنو جانشین پژو در خیابان‌های‌ ایران

 

رنو جانشین پژو در خیابان‌های‌ ایران

صنعت خودرو در کشور از اوایل دهه ۷۰ شاهد ورود و مونتاژ خودروهای خارجی با ظاهر و امکانات جدید نسبت به معدود خودروهای موجود در بازار بود. خودروی پیکان برای ایران‌خودرو و برخی محصولات رنو برای سایپا فروش خوبی در بازار خودروی کشور داشتند.
با ورود خودروهایی مانند پژو ۴۰۵ و پراید به بازار، اقبال به خرید آنها افزایش پیدا کرد تا جایی‌که ایران‌خودرو خط تولید پیکان را متوقف کرد و این دو خودرو، به گزینه‌های اصلی‌ بازار کشور تبدیل شدند. در حال‌حاضر نیز این دو خودرو از پرتیراژترین محصولات سایپا و ایران‌خودرو به‌شمار می‌روند.
 
پژو در آن سال‌ها با عرضه خودروی ۴۰۵ که پرفروش‌ترین خودروی پژو به سبب تداوم تیراژ در کشور است، حضور پر رنگی در بازار داشته و دارد.
 
بعد از عرضه موفق پژو۴۰۵، خودروهای پژو که حالا مورد اقبال ایرانی‌ها در آن شرایط بازار بودند، یکی‌پس‌از دیگری وارد کشور شدند. پژوپارس و پژو۲۰۶ ازجمله محصولات پرفروش بازار در سال‌های اخیر بوده‌اند و همچنان هم فروش خوبی را در اختیار دارند. در کنار پژو ۴۰۵، پرفروش‌ترین خودروی بازار قرار دارد. پراید به سبب قیمت خوب و قطعات ارزان هنوز هم جزو خودروهای پرفروش بازار است.
 
در سال‌های بعد و با اوج گرفتن تحریم‌ها محصولات چینی که از تنوع بالایی برخوردار هستند، در خیابان‌ها دیده‌ می‌شوند و توانسته‌اند بازار خوبی را برای خود در این سال‌ها پیدا کنند و فروش مناسبی داشته باشند اما همچنان محصولات پژو در خیابان‌های نمود بیشتری دارند و بسیاری از خانواده‌های ایرانی از یکی از محصولات این شرکت فرانسوی استفاده می‌کنند.
 
تقریبا در کمتر خیابانی می‌توان محصولات پژو را ندید و این خودروها در سال‌های گذشته به‌واسطه نبود خودروهای ارزان و هم‌رده خود و حتی در زمان ورود خودروهای چینی به بازار که از نظر قیمت هم‌تراز فرانسوی‌های بازار هستند، فروش خود را حفظ کرده‌اند.
 
حتی خودروهای چینی با ظاهر و قیمت‌های متفاوت هم نتوانسته‌اند بازار را از حضور خودروهای پژوی فرانسه خالی کنند. به نظر می‌رسد رنو رقیب قدرتمندی خواهد بود تا بازار را از دست پژو خارج کند و یکه‌تاز شود.
 
تعلل پژو در سال‌های اخیر و عدم همکاری با ایران‌خودرو برای تنوع‌بخشی به خودروهای موجود در بازار و همچنین عدم همکاری برای افزایش کیفیت محصولاتش در ایران باعث شد خودروهایی که رنو بعد از برجام وارد بازار ایران کرده است با استقبال بسیاری از سوی مشتریان ایرانی همراه شود.
 
یکی از علل موفقیت رنو در بازارهایی مانند بازار خودروی کشور توجه و دقتی است که نسبت‌به تولید باکیفیت، قطعات و خدمات با‌کیفیت‌تر دارد. چیزی‌که مسئولان پژو در این سال‌ها توجه چندانی به آن نکرده‌اند و نمونه آن‌ را می‌توان در تولید چندباره محصولات با پلت‌فرم‌های قدیمی این شرکت در کشور را دید.
 
رنو با عرضه محصول باکیفیتی مانند تندر۹۰ پیش از برجام در شرایطی که کشور با تحریم‌ها روبه‌رو ‌بود، نشان داد خودروسازی است که برای بازار همه کشورها خودرو می‌سازد.
 
پس از تحریم‌ها و در شرایطی که برجام به نتیجه رسیده‌ بود، رنو بار دیگر محصولات جدید و متنوعی را بر پایه پلت‌فرم تندر۹۰ وارد بازار کرد. ضمن اینکه محصولات دیگری را نیز از طریق واردات به ایران عرضه کرد و خیلی زود توانست چهره‌ خیابان‌ها را تغییر دهد.
 
رنو در دو، سه سال اخیر گام بزرگی را برای بی‌رقیب شدن در صنعت خودروی کشور برداشته است. کیفیت و قیمت مناسب نسبت به کیفیت و قیمت محصولات مشابه باعث شده است اقبال مشتریان ایرانی به این خودروساز فرانسوی بیشتر شود و رنو به مدد فروش بالای خود در ایران بتواند خود را به صدر خودروسازان برتر دنیا در فروش برساند.
 
قرارداد تولید مستقل رنو در صنعت خودروی کشور قطعا زنگ خطر را برای خودروسازان داخلی و همچنین شرکای فرانسوی آن‌ها مثل پژو و سیتروئن به صدا در خواهد آورد.
 
در حال حاضر رنو در بازار ایران متقاضیان فراوانی دارد و خودرویی مانند ساندرو در سال‌های اخیر با اشتیاق فراوانی خریداری شده است.
 
تولید ۱۵۰ هزار خودرو در مراحل ابتدایی و رساندن آن به ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باعث می‌شود در سال‌های آینده رنو نقش بسیار پررنگی در بازار کشور داشته باشد و این بار در خیابان‌ها این محصولات رنو هستند که عرض اندام می‌کنند.
 

منبع

خبر خودرو


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جایگزین , جانشین , پژو , رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

کاربر: رضا از مشهد
1

هم پژو و هم رنو ماشين هاي بسيار خوبي دارند ولي متاسفانه سازنده وطني مدل روز هيچكدوم رو مونتاژ نمي كنه و يا اگر مدل روز مثل 2008 مياره قيمتش رو بالاي 100 تومن ميزاره كه براي اكثريت جامعه در دسترس نيست و در بازار رقابتي بالاي 100 تومن شكست ميخوره
20:34  1396/07/02
پاسخ دادن
رضا
2

دیگه دوره ماشین های سی سال پیش پژو تموم شده همه جا تموم شده فقط ایران که داره تولید و مونتاژ میکنه عین پراید

قطعات چینی هندی بدون نظات فرانسه

رنو تحت نظارت فرانسه داره ساخته و مونتاژ میشه
20:04  1396/07/02
پاسخ دادن
رضا
1

سال پیش یه پژو ۴۰۵ صفر خریدم خدا گواهه یک ریال بجز لوازم مصرفی خرجی نداشته شتابشم عالیه
18:50  1396/07/02
پاسخ دادن
فرشاد
4

محصولات پزو دیگه خیلی قدیمی و تکراری شدن علاوه بر ظاهر تکراربشون خرج و مخارج بالایی هم دارن و شدیدا افت کیفیت دارن برا همین مردم دیگه خسته شدن از خرج هاشون مردم ماشینی میخوان که فنی خوبی داشته باشه کمتر برن تعمیرات و مکانیکی ها خسته شدن برا همین رو میاران به ماشین های بدون آپشن و ظاهر ساده مثل تندر ال۹۰ ساندرو که خیالشون راحته تا چند سالی مکانیکی نمیرن برعکس پژوهای ساخت چین و ایران خودرو
15:12  1396/05/30
پاسخ دادن
حامد
6

چون رنو خیلی با کیفیت تره پزو دیگه چینی شده و پر خرج،رنو نظارت بهتری روشه و پارس خودرو بهتره از ویران خودرو مونتازش
14:41  1396/05/30
پاسخ دادن
رضا
2

خداوكيلي كيفيت خالي چه فايده اي داره؟؟؟ ال٩٠ و ساندرو كيفيت دارن اما معايبشون خيلي بيشتره
كولر ضعيف با افت قدرت موتور زياد!! خداوكيلي كولر پژو و سمند خيلي خيلي از رنو(داچيا) بهتره.
با پارس tu5 با ٤ سرنشين تو جاده با نيش گاز راحت ١٢٠-١٣٠ ميرم. يعني وقتي كولر مي زنم تغيير محسوسي روي موتور نمي بينم اما كولر ال٩٠ خيلي جون ماشينو مي گيره
عيب ديگرش تعادل بدش سر پيچه.بارها و بارها ديدم ال٩٠ ها سر پيچ مجبورن سرعتشونو كم كنن.ولي پژو و سمند راحت با سرعت بالا مي پيچن
عيب ديگرش صندلي هاي نيمكتيش هست كه تو مسافرت خيلي اذيت مي كنه
همچنين ترمز عقبش كاسه ايه درحالي كه تمام رقباش ترمز عقبشون ديسكيه. عملكرد ترمز كاسه اي هر چقدر هم كه خوب باشه به گرد ديسكي نمي رسه.
از نظر امكانات كه چيزي نمي گم!!
خودتون قضاوت كنيد. همه چيز كه فقط كيفيت گيربكس و موتور نيست.
16:04  1396/05/30

محسن
4

پژو قبل سال ۹۰ پژو بود الان شده چینی ایرانی و هندی
تمام قطعات پژو ایرانیزه شده اصلا بویی از مدل های فرانسویشون ندارن
موتور همشون چینی
کیفیت قطعات پژو پایین درجه چندم چین
تیپ۲ خریدم به دوماه نکشید ردش کردم رفت
ساندرو ثبت نام کردم
اصلا رنو تو فرلنسه حرف اول میزنه پژو تو مراحل سوم چهارم
محصولات پژو الان فقط نون دونی شده برا مکانیکیها و سود جوها همین
14:24  1396/05/30
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
4

چیز زرد برادر شغاله. در هر صورت فرقی که به نفع مردم باشه نداره
13:21  1396/05/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد s3 : سلام ثبت نام ۱۵ آبان هستم هیچ خبری نشده الان ۶ ماهه بعد از عید کسی s3 شاسی شده؟؟؟
همایون : بله ، ولی اگه موتور خراب شد حالا به هر علتی خواستی ببری نمایندگی مپ خودرو به تنظیمات کارخانه برگردونی مشکلی ایجاد نمیشه ، انداختن هدلایت و لامپ با توان بیشتر ۵۵ هم باعث ابطال میشه که اینم اگه مشکل برقی خورد لامپ فابریک رو ببند بعد ببر نمایندگی ، دودی کردن شیشه ها هم باعث ابطال گارانتی میشه اینم با کَندن برچسب دودی مشکل حل میشه ( ابطال گارانتی شیشه بالابرها ) ، البته برای هر بار سرویس ممکنه نمایندگی گیر بده ( اگه نبینن مشکلی پیش نمیاد ) . نکته اخر سایپا ۳ سال گارانتی موتور گیربکس داره اگه تا ۳۰ هزارکیلومتر و یا ۴ بار تعویض روغن مشکلی برای سلامت موتور و گیربکس پیش نیاد یعنی حداقل تا ۵ سال با استفاده معمولی موتور و گیربکس شما عمر میکنه
کیان : سلام بچه ها ریمپ کردن باعث باطل شدن گارانتی میشه؟
چان چان گان گان : یه پیشنهاد برای اونهایی ک خیلی نگران دریافت پیامک هستن. برید و از همه کسانی ک فیدلیتی دیگنیتی لاماری و.... ثبت نام کردن و موعد تحویل زمستان یا پاییز یا.... سال ۴۰۲ بودن سوال کنید ببینید چقدر طول کشید و چه زمانی براشون پیامک آمده. من خیلی تحقیق کردم و حتی به آگهی های فروش در دیوار هم تلفن زدم و سوال کردم و.... ۹۹درصدشون مثلا با موعد پاییز ۱۵ روز مانده ب آخر پاییز و مثلا موعد زمستان ها ۱۵ اسفند براشون پیامک رفته و واریز کردن. نتیجه این شد ک تقریبا ۹۹درصد گفت ۱۵..۲۰ روز آخر براشون پیامک رفته و بعد از ۳ماه ماشین رو تحویل گرفتن. حالا نمیدونم دلیلش چیه ک اینجور با مشتری رفتار میکنن و همه رو دقیقه ۹۰ ارسال پیامک میکنن. این شده یه روال کاری برای همه شرکتها ما هم مثل بقیه هستیم پس اصلا نگران نباشید حداکثر تا ۱۵..‌۲۰ خرداد(حداکثر) برامون پیامک میاد و حسابها خالی میشه و منتظر دریافت ماشین میشیم. پیشاپیش چانگانهای زیبا مبارک همه باشه و انشاالله در مراسم عروسی باهاش دور دور بزنید
مهدوی : سلام دوستان برای شاهین اتومات به ۱۱۳ شکایت کنید
بهنام : دوستان  عزیز، کارزار شما با عنوان «درخواست صدور دعوتنامه خودرو مازاد وارداتی به منتخبین سامانه یکپارچه توسط شرکت خودروسازی سایپا» تأیید و با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/114536 با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید.
جی ۴ سفید : خود جی۴ هم خیلی وقته تحویل ندادن، سازمانی ثبت نام کرده بودیم و قرار بود سی روز کاری بدن که الان شده ۹۰ روز اما هنوز فاکتور هم نکردن!! اگه تولید میشه چرا شاسی نمیکنن؟!
جابر : سلام نوبت من زمستان 403بوده پیام اومده براتبدیل به xu7pولی قبول نکردم
محمدرضا : لطفا تاریخ ثبت نام و زمان واریز پول قطعی را هم اعلان کنید مبارکتون باشد.
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام راسته دعوتنامه تارا دستی اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بخشنامه 4723 : برا منم نیومده 4723 هستم
محمدی رانا : 21دی فرصت تکمیل وجه بهمن ماهیا بود
رانا : دیگه نظری ندارم خدای
رانا : تا 21 دی ماه
دی بویین زهرا : 20روز دیگه فقط حضوری من رفتم گرفتم
یک پارچه 90روزه : آقا پرهام یکپارچه یک بهمن تکمیل وجه کردم کی فاکتورمیشم خبر بده جان خودت داره4ماه میشه
محمدمهدی : خداروشکر ازشر دعوتنامه پیشنهادی راحت شدیم.وغیرفعال گردید.شایداین جمعه بیاید شاید.
سورن پلاس جدید : سلام منم باید 14 فروردین تحویل میگرفتم ولی هنوز فاکتور نشده واریز وجه 13 دی
👌👉 : 👌👉
دی بویین زهرا : حضوری فقط من رفتم حضوری گرفتم اومدم