دلیل حذف تیم ایران از مسابقات خورشیدی استرالیا

 

خودروی خورشیدی غزال

 
مسابقات خودروهای خورشیدی استرالیا با حذف زود هنگام تیم غزال ۴ به عنوان نماینده ایران به دلیل عدم دریافت امتیاز فنی لازم، آغاز به کار کرد.
 
مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی ۲۰۱۷ با هدف تشویق به استفاده از انرژی خورشید در حمل و نقل آینده جهان از روز گذشته در استرالیا آغاز شده است. در این رقابت‌ها بیش از ۴۰ خودروی خورشیدی ساخته محققینی از دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف سراسر جهان به رقابت می‌پردازند. این خودروها مسافتی ۳۰۰۰ هزار کیلومتری حد فاصل شهرهای داروین در شمال و آدلاید در جنوب این کشور پهناور را طی خواهند کرد. در این مسابقات تنها خودروهایی که قوانین فنی مسابقات را رعایت کرده و حداقل‌های ایمنی حرکت در جاده را دارا باشند؛ اجازه حضور در مسابقه را دریافت و فرصت دارند تا در مدت ۶ روز مسافت تعیین شده را طی و به خط پایان برسند.
 
 
مسابقات خودروهای خورشیدی هر دو سال یک‌بار و با هدف تشویق و افزایش تحقیقات در حوزه تولید خودروهای با سوخت پاک خورشیدی برگزار می‌شود. مسئولان برگزاری این مسابقات امیدوارند با معطوف کردن توجه جهانیان و به خصوص خودروساز برتر جهانی به این موضوع، آن‌ها را به سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای خورشیدی ترقیب کنند. بسیاری از شرکت‌های صنعتی در این دوره حامی این مسابقات بودند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به شرکت نوپا و موفق تسلا موتورز اشاره کرد.
 
 
مسابقات خودروهای خورشیدی استرالیا در سه کلاس مختلف برگزار می شود. در کلاس ماجراجویی (Adventure) خودروهای سه چرخ تک سرنشین به عنوان ساده‌ترین نوع طراحی قرار می‌گیرند. در کلاس دوم یعنی چالشی (Challenger) خودروهای چهارچرخ تک سرنشین و در کلاس سوم یعنی کروزر (Cruiser) خودروهای چهار چرخ با ظرفیت بیش از ۲ سرنشین قرار دارند که ظاهر این خودروها به خودروهای صنعتی و شهری بسیار شبیه است.
 
 
تیم‌های مختلفی  مانند هاوین، غزال ۲ و غزال ۳ به نمایندگی از کشورمان طی سال‌های اخیر در مسابقات خودروهای خورشیدی حضور داشته‌اند. امسال نیز تیم غزال ۴ از دانشگاه تهران به نمایندگی از ایران عازم مسابقات استرالیا شده است که متاسفانه به دلیل عدم کسب جواز فنی حضور در مسابقات، از رقابت‌ها کنار گذاشته شد. به جز تیم ایران ۲ تیم دیگر نیز در تست‌های اولیه امتیاز لازم برای حضور در رقابت‌ها را کسب نکردند.
 
آپدیت: البته شنیده می‌شود دلیل به هدر رفتن تلاش تیم و عدم شرکت در مسابقات به‌علت تاخیر گمرک و هواپیمایی بوده است.
 

منبع

زومیت


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خورشیدی , غزال , غزال 4 , دانشگاه تهران , تاخیر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

اگه مسئول مربوطه میخوای بگه قطعا اینو ربط میداد به مسائل سیاسی و نقش امریکا در این قضیه و بدعهدی اونا در برجام و ... در کل چیزی از ارزش های ما کم نمیکنه.
ولی حاضر نیستن بگن تقصیر خودمون بوده.
22:58  1396/07/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر