هیوندای سنتنیال؛ لاکچری دوست‌داشتنی در ایران

 

هیوندای سننتیال

اگر نگوییم که هیوندای سنتنیال در ایران ناشناخته است، اما به یقین می‌توانیم بگویم که شناخت کمتری نسبت به آن وجود دارد.
 
نسل حاضر سنتنیال را می‌توان یک سدان بزرگ لوکس دانست که هیوندای هر چه در چنته داشته را به پای آن ریخته است. این خودرو را می‌توان آخرین دستاورد لوکس خودروساز کره‌ای با برند خود قلمداد کرد چرا که پس از آن محصولات لاکچری هیوندای تنها با برند جنسیس عرضه می‌شوند.
 
 
نخستین نسل از این خودرو در سال 1999 با همکاری میتسوبیشی ژاپن با هدف رقابت با مرسدس‌بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 و سانگ‌یانگ Chairman طراحی گردید.
 
نسل دوم هیوندای سنتنیال (تولید از سال 2009) که در ایران تردد می‌کند از یک پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری برخوردار است که با قدرت 366 اسب بخار و گشتاور 439 نیوتن بیشینه سرعت 260 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 7 ثانیه را برای این خودرو فراهم کرده است. این پیشرانه غول پیکر از سیستم تزریق مستقیم سوخت از نوع GDI و جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار بهره می برد.
 
 
طراحی خارجی
 
طراحی ظاهری هیوندای سنتنیال در مدل 2016 نیز همچنان بر پایه آخرین فیس لیفت خود یعنی ایکاس است که نخستین بار در سال 2013 ارائه شد. این خودرو طی این سال ها چندان تغییری به خود ندیده اما چراغ های آن نسبت به مدل پیشین با یک بازطراحی از زیبایی بیشتری برخوردار شده اند. افزون بر این، استفاده صحیح از خطوط برجسته در نمای جلو ظاهری خشن و قدرتمند به هیوندای سنتنیال بخشیده است. جلوپنجره و رینگ های آلیاژی نیز که از مدل 2015 تغییر کرده اند به همراه دو اگزوزهای قرار گرفته در سپر عقب موجب زیبایی هرچه بیشتر نمای خارجی این خودرو گشته اند.
 
هیوندای سننتیال
 
 
طراحی داخلی
 
طراحی داخلی سنتنیال نیز جذاب و راضی کننده است و از سال 2015 با تغییرات عمده همراه بوده که از جمله آنها می توان به گسترش تریک چوبی داشبورد، روکش چرم صندلی ها با دوخت جدید، بازطراحی دسته دنده و غربیلک فرمان و ساعت آنالوگ تعبیه شده بر روی داشبورد اشاره کرد. افزون بر این، فضای جادار کابین، برخورداری از سانروف 4 حالته و وجود مانیتورهایی برای سرنشینان عقب نیز هیجان سوار شدن بر این خودروی لوکس را افزایش می دهد.
 
 
 
هیوندای سننتیال
 
امکانات و تجهیزات ایمنی
 
هیوندای سنتنیال توانسته از موسسه ایمنی NHTSA ایالات متحده 5 ستاره ایمنی دریافت کند و از این حیث جزو ایمن ترین خودروهای حال حاضر دنیا به شمار می رود. بدنه ای تمام فولادی با مقاومت بالا در تصادفات و برخورداری از سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سیستم راهنمایی پارک (PGS) و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز تنها بخشی از قابلیت های ایمنی هیوندای سنتنیال به شمار می روند. در کنار تمام این امکانات ایمنی باید ترمز الکترونیکی (EPB)، سیستم تشخیص نقطه کور خودرو (BSD)، کمربند ایمنی پیش کشنده، کروز کنترل هوشمند و 9 کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب را نیز اضافه کرد.
 
هیوندای سنتنتیال در مدل 2016 خود از 4 دوربین نصب شده بر روی جلوپنجره، آینه های جانبی و سپر عقب به منظور دید 360 درجه بهره می برد. افزون بر این سیستم نمایشگر مجازی یا HUD (Head-Up Display) نیز اطلاعاتی نظیر محدوده جاده، فاصله با خودروی روبرو، محل پیج ها و اطلاعات مهمی نظیر موقعیت مکانی رستوران ها و پمپ بنزین ها را بر روی شیشه جلو به نمایش می گذارد. از دیگر امکانات رفاهی هیوندای سنتنیال مدل ۲۰۱۶ می توان به تنظیم برقی کلیه صندلی ها، فرمان مجهز به گرمکن، بخارزدایی خودکار از شیشه ها، سیستم مولتی مدیا مجهز به 16 اسپیکر همراه با آمپلی فایر و ساب ووفر و پشتیبانی از پورت های USB، AUX، iPod Cable، صفحه نمایش 9.2 اینچی، تنظیم خودکار چراغ های جلو در پیچ جاده ها و سنسور باران اشاره کرد.
 
وضعیت و قیمت در بازار ایران
 
واردات این خودرو از سال 2014 به دلیل حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی ممنوع اعلام شد و هم اکنون در بازار ایران تنها سنتنیال های تولید سال 2011 تا 2013 موجود هستند که قیمت این مدل خودروها نیز از230 تا 380 میلیون تومان متغیر است.
 
 
 
 

منبع

ایران جیب


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , لاکچری , هیوندای سننتیال






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

بهنام طیبی
4

ولی با این قیمت بی ام و و بنز بگیری بهتره حتی کارکرده هم باشه
البته این خودرو هم خوبه ولی قیمتش بالاست
02:59  1396/07/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات پیش فروش مهر۱۴۰۲ : سلام ببخشید ماهایی که تحویلی برج ۱۲هستیم شامل افزایش قیمت میشیم دوباره؟؟ چه گیری افتادیم خدایا
تجمع : دوباره تو اومدی رو اعصاب مردم نرو شخصیت داشته باش
شاهین : سلام .دوستان همشون دروغ میگن به خدا.قبلا سانروف نبود الانم قطعه نیست فک کنم برشکست شدن فردا هم میگن مدیر عاملش فرار کرد.صب کنید میرسین به حرفم
پلاس : ثبت کن و برو،فقط میخواهی یک گزینه را در سایت فعال کنی ،که چند ثانیه بیشتر وقتت را نمیگیرد.
Alireza : سلام دوستان ب من پیامک تحویل حضوری اومده ولی تو سایت تحویل حضوری ثبت نکرده بودم ب نظرتون برم پارکینگ بهم میدن یا حتما باید ثبت کنم؟
منتظرالشاهین : مبارکه باشه، اکبر دادش،چوخ سنه مبارک...ماشالله در عرض دو روز ۱۲۰۰ کیلومتر باهاش روندی!؟...کل اردبیل تا حیران یا سرعین یا مشکین شهر ۵۰ کیلومتر هم نیست!...رفتی ترکیه !؟
محمدرضا.تارا v4 : دوستان سلام. تارا اتومات سفید تحویل 17 مرداد با کمال ناباوری دیروز تحویل گرفتم!
اکبر رینگ : سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه. شاهین پلاس من هزار و دویست کیلومتر پیمایش داشته. در کل ماشین دوست داشتنی و خوبیه و حس خوبی به بهم میده. ایراد هایی که در طی این مدت از نظر من وارده در دورهای بالا لرزش گیربکس زیر پا رو احساس میکنید به علت مشکل فنی نیست و ذات ماشین اینه .در دور بالای 3000 صدای موتور داخل ماشین میاد خیلی آزار دهنده نیست ولی خب بیشتر از حد نرماله. در موارد محدود و توی شهر اگه هوا گرم باشه و کولر بگیرید آمپر آب یک خانه از وسط بیشتر میشه و با فعال شدن فن ماشین سرجاش برمیگرده.گیربکس اتوماتیک به اندازه ماشین های چینی بازار کمی کنده. اما نسبت به دنا اتومات و تارا اتومات خیلی بهتره با فاصله زیاد. گیج نمیزنه و تقه هم خیلی کم و به ندرت.
محمد-:::::::: : https://www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus سلام برو این سایت
Essi : شما رو اواخر پاییز حساب کن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هومن پانا 31 تیر : تبدیل بزن زودتر تحویل می‌گیری...مغزت راحت تر میشه... 👍👍👍
اطلس بهمن : 256616000 تومن
مرتضی : دوستان برای کسی پیغام " شرایط ویژه تبدیل " اومده ؟
... : سلام.مدارک ماشین رو بعد تحویل میفرستند؟
توحید ارومیه : اگر شرکت سایپا به همین روال جدید ادامه بده متاسفانه اگر تا آخر این ما خبری از فاکتور نباشه انتهای مردادماه هم نیست و فوق العاده شهریور تازه شروع می کنه که این مشکلاتم بیشتر بخاطر تعطیلات بیش از حد در ایران هست که بعد می خوان به پیشرفت هم برسیم به هر صورت تعطیلی مجددی به اجبار بخوره شرکت سایپا هم کمال استفاده رو می کنه از فاکتور کردن در مرحله به مدت 10روز را متوقف میکنه که دوستان در این مدت همه جور شو دیدید و صحت حرف بنده تایید میکنید
خسارت دیده از سایپا : قرارمون روز دوشنبه 10صبح جلومعاونت سایپا. سایناییا هم دوشنبه دارن میرن.اگه نمیایید پس لااقل قرار رو بهم نریزید تالااقل اون دونفری ک واقعا میخوان بیان ( بلوف نمیزنن)بیان
توحید ارومیه : دوگانه تیر گوش به حرف های بی ثبات اپراتور نده چون حتی میگه بهمن هم فاکتور شده تا7فروش فوق العاده که دروغی بیش نیست حتی اگه بپرسید نمیدونه بهمن از 6شروع شد تا 12وشب 11تکمیل ظرفیت شد فکر می کنه از 7به بعدها بعد انتظار دارید آمار دقیق بدن در حال حاظر شرکت داره طرح مادرانی که اردیبهشت تکمیل وجه کردن وبعد اونایی که طرح تبدیل زدن از اردیبهشت به بعد دوگانه به تک رو داره فاکتور می کنه که قانونش این بود اسفند پیش تمام بشه بعد بهمن فوق العاده از 6تا12 مرحله اول وبعد همین روال بیاد جلو که متاسفانه چرا شرکت اینجور رفتار می کنه بامشتری و اهمیت نمیده دلیلش نامعلومه
فوری 8 بهمن : شرکت سایپا ناتوانی ساینا اس دارا
16خردادفوق العاده : کسانی که فاکتور شدن اعلام کنن ببینیم تا چه تاریخی فاکتور شده
16خردادفوق العاده : سلام 16 خرداد فوق العاده طرح مادران هنوز فاکتور نشده چجوری میفرمایید 17م فاکتور شده