سراتوی آپشنال سایپا انتخابی در محدوده 100 میلیون تومان

 

سراتوی سایپا

 
امکانات رفاهی قابل سفارش یا همان تجهیزات آپشنال در خودروها، در بسیاری از کشورها به صورتی هدفمند توسط مشتری سفارش داده شده و شماری از امکانات که دقیقا مورداستفاده شخص مصرف‌کننده قرار دارند، بر روی خودرو گذاشته میشوند. این روند اما در بازار خودروی کشور ما کمی متفاوت است و مشتری عموما حق انتخاب جزءبه جزء امکانات را ندارد.
 
در این بین خودروهای وارداتی و حتی داخلی معمولا به چند تیپ ساده، نیمه فول و فول تقسیم میگردند و سلیقه اکثر مردم نیز خرید خودروی ”فول“ میباشد و این در حالی است که شاید شمار وسیعی از این امکانات هیچگاه مورد استفاده هم قرار نگیرد! درواقع این طور به نظر میرسد که گویی سفارش امکانات به صورت تمام و کمال الزامی است و در اين شرايط پر واضح است که خودروهایی با سطح امکانات متوسط، بازار چندان خوبی نداشته باشند.
سراتوی سایپا
 
از سوي ديگر در این دو/سه سال تنوع بیشتر خودروها در بازار و ورود بی رویه چینی ها آن هم با سطحی از امکانات نسبتا خوب موجب شده تا هم واردکننده ها و هم خودروسازان داخلی با تکمیل سطح تجهیزات محصولاتشان درصدد جذب و حفظ مشتریان باشند. کیا سراتو یکی از محصولاتی است که حدود 2 سال پیش با شروع همکاری شرکت سایپا و کیا بر روی خط تولید رفت و ما نیز مدتی پس از آغاز تولیدش به بررسی آن پرداختیم. حال با گذشت مدتی کوتاه شرکت سایپا با هدف تامین سلیقه و نیاز مشتری دستبه کار شده و به قول دوستان نمونه ای فول آپشن از این خودرو را روانه بازار کرده است تا با برخورداری از سطح بالاتری از امکانات مشتریان خود در رده 100 میلیونی را حفظ نماید. در حال حاضر سراتوی آپشنال با تفاوت قیمتی در حدود 8 میلیون تومان در کنار سراتوهای پایه اتوماتیک و دنده دستی قرار میگیرد.
 
نسخه پایه سراتوی اتوماتیک دارای امکاناتی همچون صندلی های دستی سرنشینان جلو و تاشو در عقب، فرمان چرمی چندکاره مجهز به کلیدهای کنترل، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی شامل لاستیک زاپاس، کروز‌کنترل، ایربگ راننده و سرنشین، چراغ های اتوماتیک، سيستم ضد سرقت و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که با قیمت حدود 92 میلیون تومانی خود در رده خودروهای غیرچینی تقریبا یکه تاز بازار است.
سراتوی سایپا
 
اما سراتوی آپشنال که با قیمتی در محدوده 97 تا 99 میلیون تومان در بازار به فروش میرسد، امکاناتی همچون مانیتور لمسی رنگی با قابلیت پخش DVD و نقشه و ناوبری، دوربین دنده عقب، شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای بدون نیاز به سوئیچ، صندلی های تمام چرم دوزی شده و البته مهمتر از همه سانروف شیشه ای برقی دارد که این آخري از گزینه های محبوب در میان مشتریان ایرانی تلقی شود و مطمئنا تاثیر به سزایی در فروش این خودرو خواهد گذاشت.
 
سراتوی اتوماتیک که از پیشرانه 2000 سی سی 156 اسب بخاری با گشتاور 194 نیوتن متر بهره می برد نیروی تولیدی را توسط یک گیربکس 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل می‌کند که با قرار دادن دسته دنده در حالت تعویض دستی، میتوان حس راندن یک خودروی اسپرت با تعویض دنده از پشت فرمان را در دورهای بالا تجربه نمود. شیفترهای پشت فرمان در تعویض دنده با وقفه ای کوتاه عمل مي كنند اما معکوس دهی با آن بدون تاخیر است و البته در صورت تعویض نکردن دنده در حالت دستی، گیربکس به صورت اتوماتیک در دور 6000 تعویض را انجام میدهد.
سراتوی سایپا
 
در مورد سراتو چند نکته مثبت را نباید فراموش کرد: اول این که شاید با وجود نسخه آخر این خودرو در بازار، برخی چهره این مدل را قدیمی بدانند اما باید توجه داشت که در حال حاضر این خودرو با قیمتی به مراتب پایین تر از نسل آخر در بازار عرضه میگردد و خریدار با بودجه ای نزدیک به 100 میلیون تومان، اتومبیلی با سطح کیفی به مراتب بالاتر از چینی های بازار میخرد. دوم این که عرضه آن توسط سایپا موجب برخورداری از سطح گسترده ای از خدمات پس از فروش میشود و نکته دیگر هم آن که سراتوی سایپا با تسهیلات بانکی بسیار مناسبی واگذار میگردد که مطمئنا در فروش آن بی تاثیر نخواهد بود. 
 
 
 
 

منبع

ماهنامه سرعت


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , سراتو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

رضا
6

انصافا ماشین خوبیه عاشق صدای موتورشم مخصوصا اون لحظه ای که معکوس دو دنده ای میکشه شتاب عالی همه چی عالی موتور گیربکس اصل کره ظاهرشم دوست داشتنیه
16:38  1396/08/25
پاسخ دادن
مجید
9

من الان یک ساله دارمش عالیه موتور گیربکس قدرتمند و هماهنگ مصرف پایین و سواری لذت بخش در ضمن قیمتش با افزایش قیمت سایپا به ۱۰۶ تومن رسید
20:34  1396/08/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا تیتانیومv4 : سلام زنگ زدم پرسیدم گفتند صحت نداره
ناشناس : الناز سلام منظورتون پیام تبدیل جی به جی ال هست؟ یا اصلا از زمان ثبت نام انتخاب نکردی؟
شاهین cvt : مابه تفاوت بیمه چقدر هست ؟
تارا دستی اسفند : سلام دوستان وقتی سود تاخیر ثابت میمونه اون چند روز تا فاکتور شدن سود تاخیر رو حساب میکنن ؟
Meysam : سلام آقا مسعود ماشین و گرفتی بی زحمت اینجارو فراموش نکن ببین ماهی چقدر بهت تاخیر میدن بهمون بگو ممنون🙏
سعید : آقای مهندس شهاب ایکس ۵ جواب منه میشه بدین
میلاد : دسته دنده تارا چرا اینقدر زشت و اینقدر سفته. مدل قبلیا بهتر بود.
آیدین سالاری : آقا شهاب شما خودتو ناراحت نکن به اعصابت مسلط باش
علی : تجمع بزرگ حوله داران شاهین اطلس کوییک ساینا شنبه ۳ خرداد ساعت ۱۱ صبح جلوی شرکت جاده مخصوص ‌ حضور حداکثری الزامیست ! لطفا برای انعکاس بیشتر با چاپ بنر های اعتراضی حضور پیدا کنید ‌ ‌ تحت هیچ شرایطی تجمع رو لغو نکنید به شایعه پراکنی هایی که راجب فاکتور شدن میکنن گوش ندید اینا فقط برای جلوگیری از تجمع اینکارارو میکنن
علی : تجمع بزرگ حوله داران شاهین اطلس کوییک ساینا شنبه ۳ خرداد ساعت ۱۱ صبح جلوی شرکت جاده مخصوص ‌ حضور حداکثری الزامیست ! لطفا برای انعکاس بیشتر با چاپ بنر های اعتراضی حضور پیدا کنید ‌ ‌ تحت هیچ شرایطی تجمع رو لغو نکنید به شایعه پراکنی هایی که راجب فاکتور شدن میکنن گوش ندید اینا فقط برای جلوگیری از تجمع اینکارارو میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : دروغ داداش به منم همینو گفتن امروز زنگ زدم نمایندگی میگه 8درصد دیون دولتی بعد خواستم کنسل کنم پولو برگشت بزنن گفتن از طریق ام وی ام کارت پولوبعد 20روز میتونی دریافت کنی اونم باید ببری بانک صادرات برات فعال کنه روزی 10تومن میتونی برداشت کنی یعنی 2ماه زمان می‌بره واسه 577تومن پولی که نقدی دادم الان باید با گدایی روزی 10تومن برداشت کنم مملکت بی درو پیکر هیچ کسی هم نظارت نمیکنه
هادی اریزو : خوب بعدش افتادن به پات چی شد
هادی اریزو : شما رفتید شلوغ شده بود ؟،چی شد اخرش
حسن موتور جدید تحویلی 26خرداد : دوست عزیز هنوز خرداد تمام نشده ،شما میگی هنوز فاکتور نشدم
رضا : بزرگوار بیست مهر جمعه بوده..من تقویم سال گذشته رو نگاه کردم
آریزو 8 مجید : کاش امروز می اومدی خودت
بی قانون : ممنون از کسانی که امروز در تجمع مدیران خودرو شرکت کردند امیدواریم ترتیب اثر داشته باشه و اگر قرار دیون بگیرند حداقل مابه تفاوت سال 1403 نسبت به 1404 را بگیرند.
اطلس جی : 😭
پارسا. : فاکتور 18 بهمن از دیشب شروع شده و تا امروز تعداد قابل توجهی فاکتور شدن اما خودم که 18 بهمن هستم فعلا فاکتور نشده.
رضا 23 مهر : الان بیست مهر فاکتور نشده کسی خبر نداره چه روزی جمعه بوده