بررسی کامل هیوندای اکسنت 2018

 

هیوندای اکسنت 2018

 
اگر بخواهید مبلغ حدود ۱۴ الی ۱۸ هزار دلار هزینه کنید، در بازار ایالات متحده گزینه‌های مثل هیوندای اکسنت در اختیار شما قرار خواهد گرفت در این مطلب، به بررسی مدل ۲۰۱۸ هیوندای اکسنت بپردازیم
 
 
بازار مدل‌های اقتصادی  و زیر ۲۰ هزار دلار دنیا، شامل خودروهای بسیار ارزان تا محصولات دست دوم با قدرت ۴۰۰ اسب بخار می‌شود. اما مسئله‌ای که در اینجا اهمیت دارد، هزینه نگهداری خودرو است و همچنین امکانات رفاهی و ایمنی نیز در تعیین کننده هستند. از طرفی یک خودروی دست دوم با چنین مبلغی ممکن است کارکرد بسیار بالایی داشته باشد. با این وجود برای کسانی که نمی‌خواهند به سراغ خودروهای دست دوم بروند یکی از گزینه های بسیار خوب هیوندای اکسنت جدید است که با مدل جدید ۲۰۱۸ وارد بازار شده است.
 
 
 این خودرو جدید‌ترین سدان کوچک هیوندای است. ضمن اینکه طراحی مناسبی دارد و به تجهیزات استاندارد مجهز شده است. در عین حال فضای داخلی آن نیز کاملا مناسب است. مدل ۲۰۱۸ در مقایسه با نسل قبلی این خودرو از هر نظر مورد بهینه سازی قرار گرفته است. هم اکنون این خودرو در نسل پنجم خود قرار دارد و هیوندای در این نسل تصمیم گرفته تا از طراحی متفاوت‌تر و به روز‌تر استفاده کنند. طراحی کلی جلو پنجره تغییر پیدا کرده و کاملاً بهتر از قبل شده است، ضمن اینکه از چراغ‌های LED نیز در این مدل استفاده شده است که سبب شده خودرو ظاهر بهتری داشته باشد.
 
در بخش عقبی می‌توان چراغ‌های جدید LED را مشاهده کرد که طراحی آن‌ها بیشتر به مدل بزرگتر، هیوندای  سوناتا شباهت دارد. همچنین در مدل‌های فول این خودرو رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز موجود است که طراحی زیبایی دارد. همچنین مدل جدید اکسنت دارای ۱۵ میلیمتر طول بیشتر، ۳۰ میلیمتر عرض بیشتر و همچنین ۱۰ میلی متر ارتفاع بیشتری است.  ضمن اینکه فاصله محوری این خودرو نیز کمی افزایش پیدا کرده و سبب شده است تا فضای کابین آن نیز بزرگ‌تر شود.
 
هیوندای اکسنت 2018
 
فضای داخلی این مدل نیز نسبت به مدل قبلی افزایش پیدا کرده و به همین دلیل آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا این خودرو را در رده خودروهای کوچک و نه در رده‌ی خودروهای خیلی کوچک دسته بندی کرده است. این خودرو دارای فضای داخلی ۲۹۴۲ لیتر است و برای مقایسه باید بدانید که رقبای این خودرو مانند فورد فیستا دارای ۲۷۷۲ لیتر فضای کابین و تویوتا یاریس دارای ۲۸۱۴ میلی لیتر فضای کابین است. در این بین تنها نیسان ورسا فضای بیشتری نسبت به این خودرو دارد که فضای کابین آن به میزان ۲۹۷۶ لیتر است. بنابراین اکسنت را باید یکی از جادارترین خودروهای کلاس خود دانست.
 
 
بجز فضای کابین، طراحی داخلی اکسنت جدید نیز بسیار خوب است به طوری که مهم نیست شما یک شخص ۸۰ ساله باشید یا یک جوان ۱۶ ساله که به تازگی گواهینامه خود را اخذ کرده است. در هر صورت ارتباط برقرار کردن با کابین این خودرو و کار کردن با آن بسیار ساده است و هیچ کس با آن مشکلی نخواهد داشت. کنترل‌های مربوط به سیستم تهویه رادیو کاملاً کاربردی و مناسب هستند و در پشت غربیلک فرمان نیز مجموعه پشت آمپر قرار دارد که در آن ها ۴ عدد آمپر آنالوگ به شیوه سنتی موجود هستند و خوانایی مناسبی نیز دارند.  هرچند امکان برقراری ارتباط با سیستم صوتی خودرو وجود دارد که ورودی USB در کنسول مرکزی تعبیه شده است. گرچه بسیاری از افراد در هنگام خرید این خودرو مدل فول لیمیتد آن را ترجیح می دهند، اما در واقع در مدل سال ۲۰۱۸ نیز امکانات پایه این خودرو نیز بسیار مناسب هستند و از بین این امکانات به مواردی همچون نمایشگر لمسی ۵ اینچی، دوربین دید عقب، کروز کنترل و کلیدهای کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان اشاره کرد. در تیپ متوسط SEL نیز می‌توان به امکاناتی از قبیل نمایشگر لمسی ۷ اینچی سازگاری با اپل کار پلی، اندروید اتو، چراغ های اتوماتیک، ۲ عدد ورودی USB و ترمزهای دیسکی عقب اشاره کرد.
 
هیوندای اکسنت 2018
 
همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که در تیپ پایه، ترمزهای عقب از نوع کاسه‌ای است. در مدل لیمیتد که نسخه فول این خودرو می‌باشد، امکاناتی از قبیل گرمکن صندلی‌ها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، فرمان چرمی و سانروف برقی را می‌توان مشاهده کرد. در کل می‌توان امکانات اکسنت را با توجه به قیمت ۱۴ هزار دلاری آن در بین رقیبان آن مناسب ارزیابی کرد. هیوندای امکانات ایمنی جالبی را نیز به این خودرو اضافه کرده است که موجب شده این خودرو یک سر و گردن از رقیبان خود بالاتر باشد. این امکانات شامل سیستم هشدار برخورد از جلو،درب صندوق هوشمند و سیستم Blue Link هیوندای می‌شود. عملکرد درب صندوق هوشمند به این صورت است که اگر سه ثانیه در کنار درب باک بایستید، باز می شود. عملکرد سیستم Blue Link به این صورت است که شما می توانید با نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند خود، قفل درهای خودرو را باز و بسته کرده یا حتی خودرو را از مسافت دور روشن کنید. با این سیستم حتی می‌تواند سیستم تهویه خودرو را نیز پیش از ورود به خودرو تنظیم کرد تا به این ترتیب وقتی وارد کابین خودرو می‌شوید دمای آن در میزان مطلوب شما تنظیم شده باشد.هیوندای اکسنت
 
در خصوص مشخصات فنی خودرو نیز باید اشاره کرد که هیوندای از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر استفاده کرده است. این پیشرانه می‌تواند ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته خودکار به چرخهای جلو انتقال دهد. عملکرد جعبه دنده این خودرو نیز بسیار مناسب است و معکوس های به موقعی که می‌کشد به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمامی ۱۳۳ اسب بخار آن را به موقع استفاده کنید. البته جعبه دنده ۶ سرعته دستی برای این خودرو قابل سفارش است که می توان آن را بر روی مدل پایه سفارش داد. عملکرد جعبه دنده دستی این خودرو نیز بسیار نرم است و نیز عملکرد سبکی دارد اما به شما پیشنهاد می کنیم که به هنگام خرید این خودرو مدل اتوماتیک آن را خریداری کنید.
 
هیوندای اکسنت 2018
 
 در خصوص هندلینگ این خودرو نیز باید گفت که هندلینگ آن از بسیاری از خودروهای دیفرانسیل جلو بهتر است. با اینکه در هنگام رانندگی با آن تا حدودی حس سبکی را منتقل می‌کند. تقسیم نیرو بین چرخهای عقب نیز چسبندگی مناسبی را ایجاد می‌کند که به راحتی می‌تواند با این خودرو پیچ‌ها را پیمود. گرچه لذت رانندگی خیلی بالایی در این خودرو وجود ندارد اما در مورد مصرف سوخت این خودرو نیز باید افزود که اکسنت بهترین در کلاس خود نیست. چون مصرف شهری این خودرو ۸.۴ لیتر اعلام شده است ضمن اینکه مصرف جاده ها نیز ۶.۱ لیتر است به این ترتیب مصرف ترکیبی آن چیزی در حدود ۷.۲ به دست می‌آید و باید به این نکته توجه داشت که در شرایط واقعی ممکن است این عدد بالاتر نیز برود. یکی از نقاط قوت بزرگ این خودرو را باید عایق بندی بسیار مناسب آن نامید که در کلاس خود بسیار قابل توجه است. تنها زمانی که پای خود را تا انتها بر روی پدال گاز فشار دهید مقداری صدای موتور وارد کابین می‌شود اما در صورتی که با سرعت نرمال در بزرگراه‌ها رانندگی کنید صدای باد و جاده کمتری به کابین خودرو نفوذ می‌کند که در این بین نسبت به سایر سدان‌های کوچک کره‌ای در وضعیت بهتری قرار دارد.
 
 
 هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ از اواخر همین ماه وارد وارد نمایندگی‌های فروش هیوندای خواهد شد و قیمت آن از حدود ۱۴ هزار دلار شروع می‌شود. البته قیمت رسمی آن نیز چند روز مانده به عرضه‌ی آن اعلام می‌شود و فعلاً جزئیات قیمتی از این خودرو موجود نیست. از طرفی یکی از رقبای این خودرو یعنی نیسان ورسا نیز دارای قیمت بسیار پایین‌تری است بطوری که نسخه پایه‌ی آن دارای قیمت ۱۱۹۹۰ دلار است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که امکانات استاندارد نیسان نیز در مقایسه با هیوندای بسیار پایین‌تر است.
 
در انتها باید اشاره کرد، هرچند که هیوندای اکسنت خودروی سریع و پرسرعتی نیست اما اگر به دنبال یک خودروی کم هزینه، کم مصرف و ارزان قیمت با طراحی خوب هستید، هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ یکی از بهترین گزینه هاست که میتوان روی آن فکر کرد.
 
 
 
 

منبع

زومیت


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , هیوندای , اکسنت , 2018






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: رضا از مشهد
0

اي كاش كرمان موتور اين مدل رو توليد مي كرد
20:37  1396/09/13
پاسخ دادن
محمد
0

اکسنت داریم ef7 هم داریم . ef7 یک آشغاله به تمام معنی است از نظر موتوری
09:37  1396/09/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4مشکی گیلان : منم j4مشکی ۳۱ خرداد ثبت نام کردم تو مرحله تکمیل وجه مونده.
فرشاد : اوایل۱۴۰۲صدملیون خوابوندیم برا شاهین ۴۰۰ملیونی،اسممون دراومد برای اخرسال۴۰۳بازم گفتیم عیب نداره بعداز۲سال یه ماشین صفر داریم،حالا اول سال ۴۰۳گفتن شاهینت یا میسوزه یا بیا اطلس ببر،اونم قبول کردیم ۲۰۲ملیونم خوابوندیم،حالاهم که این افزایش قیمتو دیرتر تحویل دادن خودروها،کاش همون موقع از بازار ازاد شاهینو ۵۲۰میریدمن اینهمه صبر بعد اطلسو بدن ۵۰۰،لعنت به اعتقادادتون خدا ناپرستها
ابوبکر البغدادی : ماشاالله از این همه تونل الان معلوم شد بغیر از تونل های موشک های ایرانی برا احتکار خودرو هم تونل داشتید این همه خودرو مرحبا بر دو ابر ساز عزیز ما به راستی در حیرت مانده ایم.
اطلس دی : داداش خوشبحالت که میری بهشت
علی : همه حیران همین هستند که آیا با افزایش قیمت می آید یا نه کی دعوتنامه ها ارسال می شود سود مشارکت حساب می شود یانه نصف قیمت حساب می شود یانه این ها تا زمان دعوتنامه مشخص نیست
اطلس بهمن : اسکل مسکلی چیزی هستی کجا ۹۹ درصد عینه تو هستن تو خاک برسر هستی فقط میشه یه درصد
شاهین جی : من امروز صبح زنگ زدم نمایندگی سایپا گفت چند روز دیگه شاهین رو فراخوان میدن
سمیه تحویل مهراطلس : دقیقااا😂😂😂رد داده
امیر : سلام به احتمالا زیاد خودروی شما به نمایندگی رسیده و تحویل نمایندگی شده است وازنمایندگی بابت تحویل خودرو تماس خواهند گرفت مبارک باشد به شادی استفاده کنید
صادق : سلام شاهین جی ال تحویل ۳۰ روزه که ۷ام آبان تکمیل وجه شده پس چرا فاکتور نمیشه مگه مسلمون نیستید پیاده ایم خدا ل......نتتون کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو8پرومکس : سلام ماهم تحویل 26شهریورهستیم و هیچ خبری نیست
آذر ماه : 29ابان فاکتور شدم ولی تا الان پلاک نشدم، کسی هست 29 یا بعد تر فاکتور شده باشه پلاکم شده باشه؟
207 : والا اگه به منه که این 207 نهایت 500 ارزش داره اما بازار آزاد چیز دیگه ای میگه شما افزایش قیمت دنا پلاس توربو رو ببین و با قیمت بازار آزاد همین چند روزش مقایسه کن هرچند چون هنوز خیلی ها سردر گم ان و پول لازم و مدتها بازار رکود بوده الان207 اتومات به همون قیمت 1050 هم پیدا میشه بخری اما مطمین باشید شب عید دیگه این قیمتها خاطره ان. بماند به یادگار
وحید : سلام 207 فلز تیو فایو گسی فاکتور شد اعلام کنه
5fl : سلام مجدد،این آخرین پیام بنده هست در این گروه،امروز ماشین رو تحویل گرفتیم،ماشین خوب و جاداری هست،ثبت نام 15 اسفند بود و تحویل سیستمی 18 شهریور. از تیرماه میام در این گروه و نظرات رو میخونم،متاسفانه مدیران خودرو امسال خیلی ها رو اذیت کرد و مردم رو ناراضی از خودش.ان شاالله که ماشین همه زودتر به دستشون برسه و با خانواده ی عزیزشون ازش لذت ببرن.
مسعود : دوستانی ک امروز میخواستن برن حضوری جلوی درب شونزده چی شد رفتید آیا؟ ی خبری بدید ببینیم نتیجه چی بوده ممنون
5fl : طبس،خراسان جنوبی
اریزو5 : سلام از زمان تخصیص پلاک، چقدر طول میکشه که برگ سبز خودرو پستچی بیاره؟
حمید x33 cross : پاسخ به شیداfx تهران بعدازواریز تسهیلات سه هفته طول میکشه ماشین بیاد هفته اول مربوط به پلاک و بیمه هفته دوم مجوز خروج هفته سوم مجوزحمل از طریق نمایندگی پیگیر باشید
مهران : مواظب باش با 60 تا 207 ت چپ کنه به لقا الله می پیوندی ،تند نرو