انتظارها به پایان رسید…! سرانجام معرفی رسمی لامبورگینی اوروس

 

لامبورگینی اوروس

پس از انتظاری طولانی، سرانجام لامبورگینی رسماً از مدل اوروس پرده‌برداری کرده و بدین ترتیب رسماً وارد دنیای اس‌یووی‌ها شد. حال بنظر میرسد این گاو ایتالیایی آماده است تا تمام حریفان خود در این سگمنت را قلع‌وقمع کند. اوروس تعدادی از ویژگی‌های طراحی نسخهٔ کانسپت خود که در سال 2012 رونمایی شد را حفظ کرده است و بنابراین ظاهر اوروس تولیدی اگر نگوییم بیشتر، به همان اندازهٔ نسخهٔ کانسپت تهاجمی است. از ویژگی‌های ظاهری این سوپراس‌یووی می‌توان به دماغه‌ای گوه‌ای شکل، چراغ‌های باریک جلو و عقب و سقفی کوپه مانند اشاره کرد که نمایی منحصربه‌فرد به آن بخشیده‌اند.
 
 
در زیر کاپوت این گاو خشمگین اما یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو نهفته است که 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین برای اولین بار شاهد استفاده از پیشرانهٔ توربوشارژ در یک لامبورگینی هستیم؛ اما این تنها اولین در اوروس نیست چراکه لامبورگینی برای انتقال نیرو هم برای اولین بار در تاریخ خود از یک گیربکس هشت سرعتهٔ ZF با مبدل گشتاور و کنترل الکتروهیدرولیکی استفاده کرده است تا پاسخگویی پیشرانه افزایش یابد.
 
لامبورگینی اوروس
 
 
نیروی موتور در این هیولا توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که با نسبت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود. همچنین این سیستم می‌تواند حداکثر 70 درصد از گشتاور موتور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد درحالی‌که این عدد در چرخ‌های عقب به 87 درصد میرسد. علاوه بر این، اوروس سیستم فرمان گیری چهارچرخ اونتادور S را هم قرض گرفته است که چرخ‌های عقب را در سرعت‌های پایین جهت کمک به مانور دهی در جهت عکس چراغ‌های جلو و در سرعت‌های بالا جهت افزایش ثبات در همان جهت چرخ‌های جلو می‌چرخاند.
 
لامبورگینی اوروس
 
اوروس با تکیه بر این ویژگی‌ها و همچنین با استفاده از سیستم لانچ کنترل می‌تواند ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و سپس در 12.8 ثانیه مرز 200 کیلومتر در ساعت را رد کند. این سوپراس‌یووی ایتالیایی همچنین می‌تواند در ادامه به حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این ماشین در هر صد کیلومتر نیز 10.6 لیتر بنزینی مصرف می‌کند. همچنین در آینده یعنی در سال 2019، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد.
 
 
اوروس 2154 کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که برای ایجاد مرکز ثقل پایین در خودرو، پیشرانهٔ آن در ارتفاع پایینی نصب شده است. همچنین توربوشارژرها هم در مکانی نزدیک به محفظهٔ احتراق قرار گرفته‌اند که موجب افزایش پاسخگویی موتور می‌شود. لامبورگینی اوروس بر روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با بنتلی بنتایگا، آئودی Q7 و پورشه کاین مشترک است. برای این خودرو شش حالت رانندگی مختلف در نظر گرفته شده که شامل Strada، Sport، Corsa، Neve (برفی)، Terra (آفرود) و Sabbia (شن و ماسه) به‌علاوهٔ یک حالت سفارشی بنام Ego می‌شود.
 
لامبورگینی اوروس
 
 
حالات Neve، Terra و Sabbia ارتفاع خودرو را از سطح زمین افزایش می‌دهند درحالی‌که حالات Strada، Sport و Corsa عملکرد ماشین را برای خیابان‌ها و رانندگی اسپرت تنظیم می‌کنند. اوروس در محور جلو به کالیپرهای ترمز 10 پیستونه به همراه دیسک‌های کربن سرامیکی 17.3 اینچی مجهز است که بزرگ‌تر ترمزهای دنیا محسوب می‌شود. این سوپراس‌یو‌وی به‌صورت استاندارد با رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند نمونه‌های 22 یا 23 اینچی را هم همراه با لاستیک‌های پیرلی P Zero Corsa سفارش دهند.
 
لامبورگینی اوروس
 
در کابین اوروس نیز طراحی منحصربه‌فرد و هماهنگ با ذات یک لامبورگینی اصیل کار شده است. در اینجا غربیلک فرمان D شکل و همین‌طور دکمهٔ استارت قرمزرنگ از سوپراسپرت‌های لامبورگینی الهام گرفته درحالی‌که در جلوی دکمهٔ استارت، شیفتر دنده و انتخاب‌گر حالات رانندگی قرار گرفته است. همچنین صفحه آمپر خودرو هم از نوع تمام دیجیتالی است. اوروس در کارخانهٔ لامبورگینی در سنت آگاتا به تولید خواهد رسید و اولین نمونه‌های آن در سال 2018 تحویل داده خواهند شد. قیمت این ماشین از 200 هزار دلار آغاز می‌شود و لامبورگینی انتظار دارد بتواند سالانه حدود 3500 دستگاه از آن‌را به فروش برساند.
 
 
 

منبع

www.zoomit.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , لامبورگینی , داشبورد , اوروس , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ثبت نام تی ۹ : دوست عزیز میخوام ثبت نام کنم‌ولی در رنگش تردید دارم چه رنگی انتخاب کنم
داودa5 : سلام 3تیر شاسی 7تیربیمه 10تیر پلاک شده جهت اطلاع البته روزی دوسه بار زنگ میزننو تهدید
ثبت نام تی ۹ : چه رنگی ثبت نام کردین میخوام بگیرم ولی تو انتخاب رنگش تردید دارم ،
سبحان : دوستان خیلیا تو دیوار‌اگهی کردن تحویل ۱۰ تا ۱۱ تیر هستن تکمیل وجعشون که‌ی بوده به نظرتون
شاهین 1404 : دوستان من داخل قرداد پیش فروش نوبت مهر افتادم این یعنی ماشین مهر بم میدن یا تاریخ واریز دوم است
سهند : منم دی هستم30/2واریز وج کردم
X5 مشکی سهیل : سلام ثبت‌نام ماه آبان تهران کسی اطلاع داره کی ماشین رو تحویل میدن ؟
داریوش : فک کنم با این وضعیت شهریور ماه تحویل بدن ارزو می کنم زودتر تحویل بگیرین
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
مجید : دوستان که می‌فرمایند 4 و 5 اسفند فاکتور نشدن تاریخ سخا هم لطفاً بگن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فروش فوری بهمن مریم : داره ظلم میشه به فروش فوریا واقعا
فروش فوری 7بهمن : ماشین به اسم فروش 90 روزه فروخته الان 170 روز گذشته اسمشو چی میشه گذاشت اسم این کارو
فروش فوری 7بهمن : شرکت سایپا فروش فوریای بهمن و عمدا ازیت میکنه نمیده ماهم ک فقط باید وایستیم نگاه کنیم بهمون ظلم بشه
دوگانه تیر : سلام توحید جان وقتت بخیر برادر... آقا من طرح مادران ساینا دوگانه تیرماه بودم پیش فروش ، تبدیل اومد به ساینا تک، همون لحظه واریز کردم یعنی 13 خرداد... واقعا خداوکیلی ، اطلاع داری که ما داریم فاکتور میشیم؟یا درحد شایعه و حرفه؟؟؟ و اینکه اگه صحت داره ، کی فاکتور میشم؟
رانا 31 خرداد : من طرح مادران پیش فروش تحویل 31 خرداد هستم که هنوز فاکتور نشده
ساینا بلا : 205 میلیون ناقابل
فوق العاده بهمن 6بهمن : در جواب به علی اکبر ..میشه دهن ببندی .ایشون کاربرقدیمی اینجاست و اطلاعات دقیق دارند
وحید : ,فروش فوری همین چهارم پنجمه
توحید ارومیه : علی اکبر من کارمند جایی نیستم فاکتورش رو دیدم واز رو مدرک میگم که داره فاکتور می کنه وگرنه دلیلی ندارد اسفند تا 6شده و 5روزش مانده تا11اسفند خوب شما بگید دلیلش چیه
احمد آریان : چه تاریخی تکمیل وجه کردین؟ طرح مادران بودین؟ منم 31 خرداد واریز کردم هنوز فاکتور نشدم