آیا این چینی جایگزین پراید می‌شود؟

 

چانگان بنی جدید

 
سایپا تا کنون در دو نمایشگاه، چانگان بنی جدید را به نمایش گذاشته است. این خودرو در فول‌ترین مدل مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری با حداکثر توان 99 اسب بخار و حداکثر گشتاور 135 نیوتون‌متر مجهز است و برای انتقال قدرت به محور جلو از گیربکس IMT (Intelligence Manual Transmission) بهره می‌برد که عملکردی مشابه گیربکس‌های نیمه‌اتوماتیک AMT دارد و توسط کمپانی چانگان طراحی شده است. این هاچ‌بک 3.7 متر حدود 10 سانتیمتر طول کمتری در مقایسه با پژو 206 دارد اما وزن خالص 1020 کیلوگرمی آن مشابه این هاچ‌بک شناخته شده پژو است. از جمله مهم‌ترین تکنولوژی‌ها در چانگان بنی جدید می‌توان به فرمان برقی EPS ، ABS ، EBD و ترمز کمکی BA اشاره کرد.
 
بنی توسط چانگان در 5 تیپ به بازار عرضه می‌شود که یکی از این تیپ‌ها با عنوان SUNROOF تنها مدل مجهز به سقف پانورامیک است و دیگر مدل‌ها از این آپشن محبوب ایرانیان بهره نمی‌برند و نخستین نمونه‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه‌های خودرو ایران نیز بدون آپشن سانروف بودند. پدل شیفتر برای تعویض دنده از جمله آپشن‌هایی است که در تیپ‌های فول این خودرو به چشم می‌خورد.علاوه بر این آپشن مواردی همچون سنسور پارک ، 4 شیشه برقی ، 2 کیسه هوا در جلو ، صندلی‌های عقب با قابلیت خواباندن به صورت 60/40 ، نمایشگر لمسی 7 اینچ ، سیستم صوتی با 4 یا 6 بلندگو ، چراغ مه‌شکن جلو و سیستم تهویه دستی نیز در کاتالوگ رسمی این خودرو به چشم می‌خورد اما مشخص نیست که سایپا در نسخه تولیدی بنی چه آپشن‌هایی را در نظر می‌گیرد.
 
چانگان یکی از مطرح‌ترین خودروسازان چین است که در صورت ورود بنی در سال 87 به بازار ایران پس از چری(ام‌وی‌ام) به عنوان دومین خودروساز مطرح چینی که به ایران وارد شده شناخته می شد اما با وجود گذشت بیش از 9 سال از نخستین تلاش این شرکت برای ورود به کشورمان به نظر می‌رسد مذاکرات این شرکت با سایپا به صورت جدی در حال پیشرفت است و بنا بر شنیده‌ها سایت تولیدی اختصاصی این برند چینی به زودی در ایران راه‌اندازی خواهد شد و احتمالا محصولاتی نظیر CS75 ، چانگان ایدو XT و چانگان بنی در این سایت به تولید خواهند رسید. بنی زمانی تحت برند چانا که زیرمجموعه کمپانی چانگان بود به تولید می‌رسید اما هم‌اکنون برند چانا تنها به تولید خودرو‌های تجاری مانند انواع ون می‌پردازد و بنی در 3 مدل با برند چانگان به تولید می‌رسد.این خودرو در مقایسه با نخستین نمونه‌هایی که قرار بود در تاپکو به تولید برسد پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و قطعا یک و سر و گردن بالاتر از هاچ‌بک مشابه چینی نظیر ام‌و‌ی‌ام 110 قرار می‌گیرد اما همه این مسائل بستگی به آپشن‌ها و مشخصات فنی نهایی دارد که سایپا و چانگان برای آن در نظر خواهند گرفت.
 
بنی با قیمت پایه 47900 یوآن ( حدود 31 میلیون‌تومان) شانس زیادی برای مطرح شدن به عنوان جایگزین پراید(10 تا 24 میلیون تومان) را ندارد و در شرایط فعلی قیمت‌گذاری سایپا می‌توان قیمت حدود 35 تا 40 میلیون‌تومان را برای آن متصور شد که در آن صورت در گروه سایپا به رقیبی برای انواع مدل‌های تیبا و ساینا و مدل‌های جدید نظیر کوییک تبدیل خواهد شد. سایپا هنوز برنامه تولید این هاچ‌بک کوچک و استراتژیک که در صورت عرضه با قیمتی حدود 25 تا 30 میلیون‌تومان می‌تواند به خودرویی پیشرو در بازار تبدیل شود را عنوان نکرده است اما در صورت عرضه این خودرو با قیمتی فراتر از 35 میلیون‌تومان نمی‌توان سرنوشتی موفق‌تر از ام‌و‌ی‌ام 110S را برای چانگان بنی که 9 سال پشت دروازه‌های ایران مانده متصور شد. بنی 9 سال قبل قرار بود خط‌شکن بازار 10 میلیونی‌های ایران باشد اما این خودرو در بازار امروز ایران که تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد تنها در یک صورت می‌تواند موفق باشد و آن تلاش برای جایگزینی پراید در بازه قیمتی 20 تا 25 میلیون‌تومان است.
 
 
 
 

منبع

www.asrekhodro.com

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

آیا این چینی جایگزین پراید می‌شو

برچسب : خودرو , چانگان , پراید , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

علی
0

واقعا برای خودرو سازها متاسفم که یک آشغال رو هم حاضر نیستن بیست میلیون بدن به مردم تا جایگزین پراید بشه ، هرچند خود پراید هم بیست میلیون نمیارزه
00:13  1396/09/22
گزارش
پاسخ دادن
محمد حسین
2

خب با این قیمت 30 میلیون میدیم ماشین بهتر میخریم مثلا تیبا یا تیبا2 یا ساینا

خودم تیبا2 دارم خیلی خوبه موتور قوی شتاب عالی ظاهری مناسب قطعات فراوان کسی هم نمیگه چرا چینی خریدی اونم 40 میلیون

هر شهری هم خراب بشه قطعاتش به وفور پیدا میشه تیبا2
10:27  1396/09/21
گزارش
پاسخ دادن
کاوه
3

واقعا چه کسی بابت این فسقلی چینی 40 میلیون پول می دهد؟
با این قیمت چطور سایپا مدعی است جایگزین پراید می شود؟
19:12  1396/09/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : احتمالا سوالی بوده، چون هنوز خبری از فاکتور نیست ، شنبه یک شنبه هم تعطیله، فعلا باید منتظر باشیم
شایان 7 اسفند : شما سها رو چندم تحویل دادین؟
7 تیر فروش فوق العاده : سوالی بود یا خبری؟
آذربایحان : سلام عزیزان ..پانا رینگ تحویلی 31 خرداد هستم ..رنگ سفید تازه صدور فاکتور بروز شده تاریخش کی فاکتور میشه
سعید : یا دوشنبه یا سه شنبه بعده عاشورا بیاید بریم دره شرکت. بخدا سری قبلی که تجمع شد 7 8 روزو فاکتور کردن. کار ما فقط با تجمع راه میافته. من 2 سری رفتم ولی تنها کسی جوابگو نیست . باید تعدادمون زیاد بشه تا دیده بشیم. به قول یکی از دوستان اینا ماشین دارن و تو بازار ازاد هرچندتا بخوای هست فقط میخوان پول به جیب بزنن و ماهم برلشون اصلا ذره ای ارزش نداریم. خواهش میکنم تاریخ مشخص کنید یا 2 شنبه یا 3شنبه
واریزی 9 فروردین1404 : منظورتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Gxl : دوستان عزیز. کوییک جی اکس ال کسی فاکتور شده طرح عادی.تحویل خرداد ماه
سعید : ساعت مشخص کنید همه باهم یه زمان مشخص جمع بشیم من میام
207 اتو سفید تحویل 28 تیر : ما که هنوز فاتور در کار نبوده برامون فقط تاریخ آماده برای صدور فاکتور بروز شده و رو 4 تیر گیر کرده
فروش فوری 7 بهمن : سایپا ب ما بروش فوری داره واقعا ظلم میکنه میخواد مثل شاهین اتومات تجمع کنیم تا فاکتور کنه