نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در آینده نزدیک یک خودروی سواری بنز در ایران تولید خواهیم کرد که مذاکرات آن تمام شده و در حال نهایی کردن قرارداد هستیم. این خودرو در کلاس E است.
در خصوص افزایش تعرفه خودروهای وارداتی گفت: تعرفههایی که امروز وجود دارد، معقول است و تا به حال سیر منطقی طی کرده به طوری که تعرفه برای واردات قطعات پایین است. اما باید این تعرفهها کم کم به صفر برسد. هدف از اعمال تعرفه صرفا باید حمایت از تولید داخل باشد تا تولیدکنندگان داخلی فرصت بالا بردن کیفیت خود را داشته باشند.
حجتالله صیدی ادامه داد: ایران خودرو در سه سال اخیر در گروههای مختلف به طور میانگین 30 درصد افزایش کیفیت داشته است به هر حال اگر رقابت نباشد کیفیت بالا نخواهد رفت.
وی در خصوص حضور شورای رقابت و قیمتگذاری برخی خودروها از سوی این نهاد گفت: شورای رقابت یک نهاد قانونی است و به نظر من نقش شورای رقابت در قیمتگذاری برخی خودروها، کارآمد و مثبت است. البته عرضه و تقاضا هم مهم است به شرطی که رقابت سالم و منطقی باشد. برای همین در حوزه خودروهای 20 تا 50 میلیونی، شورای رقابت که یک نهاد قانونی است باید حضور داشته باشد.
صیدی در خصوص قراردادهای خارجی ایران خودرو گفت: قرارداد پژو در حال اجرا شدن است. با شرکت بنز نیز 6 قرارداد داریم که یکی از آنها تمام شده و اجرا میشود که در مورد خودروهای کار (باری) است. یکی دیگر در مورد خودروهای سواری ، قطعات و خدمات پس از فروش است که مرحله به مرحله در حال اجرایی شدن است.
وی افزود: در آینده نزدیک یک خودروی سواری بنز در ایران تولید خواهیم کرد که مذاکرات آن تمام شده و در حال نهایی کردن قرارداد هستیم. این خودرو در کلاس E است.
صیدی در مورد همکاری با کشورهای شرق آسیا گفت: با ژاپنیها در حال حاضر در تولید خودروی سوزوکی همکاری داریم. با کرهایها و چینیها هم در حال مذاکره هستیم که تولید هایما نتیجه همین مذاکرات است.