با 100 میلیون تومان; جک S5 بخریم یا بی وای دی S6

 

مقایسه جک S5 و بی وای دی S6

جک S5 یکی از محصولات پر طرفدار کرمان موتور است که پس از ورودش به بازار ایران، با فروش نسبتا خوبی مواجه شد. اما امروزه رقیبی جدید با نام BYD S6 برای پیدا شده که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از سی-انکپ شده است. در این گزارش به بررسی این دو خودرو پرداخته می‌شود.
 
 
طراحی بدنه
 
طراحی بدنه جک S5 تا حد زیادی شبیه به هیوندای IX35 نسل قدیم و همچنین قسمت عقب شباهت کمی به کراس اوورهای آئودی دارد. نمی‌توان واژه "مدرن"را طراحی آن نسبت داد، اما در میان خودروهای چینی دارای ظاهر قابل قبولی است و به خصوص سایز چرخ‌ها و بدنه و همچنین نسبت طول و عرض و ارتفاع خودرو با هم متناسب است. در کل طراحی بدنه این خودرو ساده و بدون خطوط تیز است.
 
نمی‌توان از شباهت BYD S6 با لکسس RX نسل دوم چشم پوشی کرد و این امر به دلیل این است که شرکت چینی طرح کلی خودرو را از تویوتا-لکسس خریداری کرد. طراحی بدنه این خودرو بسیار بی آلایش و کمی قدیمی است چرا که مربوط به سال 2003 است. یکی از نکات مثبت درباره طراحی این خودرو نسبت به رقیبش ارتفاع نسبتا خوب نسبت به زمین است که کار راننده را برای حرکت در زمین‌های ناهموار آسان‌تر می‌کند.
 
 
طراحی داخلی
 
با ورود به کابین این خودرو با انبوهی از دکمه‌ها مواجه می‌شوید. در بخش اتاق جک S5 از طراحی دو رنگ استفاده شده است که ظاهری مدرن و کمی لوکس به آن می‌بخشد. تریم‌های بدنه و همچنین خط سرتاسری به کار رفته در قسمت داشبورد نیز از جمله ظرافت‌های طراحی این خودرو محسوب می‌شود. فرمان خوش دست و صفحه کیلومتر مدرن این مدل نیز حس خوبی به راننده در هنگام رانندگی منتقل می‌کند.
 
اما رقیب این خودرو در بخش داخلی نیز، مانند بدنه، دارای یک طراحی ساده است که البته می‌تواند یک فاکتور مثبت برای آن‌هایی به شمار برود که از شلوغ بودن داشبورد اصلا خوششان نمی‌آید. فرم کلی داشبورد ساده است اما به طوری که حس خوبی به راننده منتقل می‌کند. اتاق این خودرو نیز  بسیار جا دار است و سرنشینان فضای کافی دارند. جنس مواد به کار رفته در اتاق هم بسیار مرغوب است.
 
 
پیشرانه
 
قلب تپنده جک S5 یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ است با حداکثر گشتاور 235 نیوتون متر. این موتور توانایی تولید 174 اسب بخار در 5200 دور در قیقه را دارد که این نیرو توسط جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.
 
زیر کاپوت BYD S6 یک پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی قرار دارد با توانایی تولید 160 اسب بخار را 5800 دور در دقیقه. حداکثر گشتاور این خودرو 229 نیوتون متر است و از یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه تیپ ترونیک بهره می‌برد.
 
داشتن توربوشارژ راندمان موتور خودرو را به شدت بالا می‌برد اما استحلاک آن را نیز بالا می‌برد و این یکی از نکات منفی جک نسبت به بی وای دی است.
 
 
مصرف سوخت و استانداردها
 
مصرف سوخت جک نسبت به رقیب هموطنش به طور محسوسی کم‌تر است. مصرف سوخت ترکیبی جک S5 در هر 100 کیلومتر 7.8 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی رقیبش 9.8 لیتر است که حجم موتور بالاتر، یکی از دلایل آن است.
 
اما از نظر استاندارد امنیت، BYD با داشتن 5 ستاره امنیت از سی-انکپ جلوتر از جک 4 ستاره است.
 
 
آپشن‌ها و امکانات
 
از نظر امکانات و آپشن، چینی‌ها دستشان به کم نرفته و هر دو خودرو آپشن‌های بسیار خوبی مانند ترمز ضد قفل، سیستم‌های کنترل ایستایی در سر بالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل کشش، سیستم ضد سرقت، سنسور و دوربین دنده عقب سان روف و غیره هستند. این امکانات نسبت به قیمت این دو خودرو بسیار قابل قبول است و همین عامل یکی از دلایل روی آوردن دوست داران شاسی بلند به خودروهای چینی و دست کشیدن از خرید رقبای کره‌ای و اروپایی است.
 
 
قیمت
 
از نظر قیمتی این دو خودرو مشابه یک دیگر هستند و با بودجه‌ای بین 90 تا 100 میلیون قادر به خرید آن‌ها هستید.
 
مقایسه جک S5 و بی وای دی S6
 
 

منبع

خودروکار


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , جک S5 , BYD S6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

17 نظر

محمد
0

هعی الان با ۱۰۰ میلیون پرسیدم نمیدن
22:50  1402/12/21
پاسخ دادن
hoomi
0

نزدیک به یک سال یعنی از سال 96 تا انتهای 97 تحقیق کردم و مطلب خوندم و تست کردم و سر آخر انتهای 97 بی وای دی س 6 خریدم و خرداد ماه تحویل گرفتم ماشن فوق العاده نرمیه و اگر پارکینگ جاداری داشته باشید عالیه رانندگی و فرمون پذیری خوبی داره جادار و راحته در اتدای حرکت و یا تعویض دنده به دنده عقب گاها یه سکته داره که ظاهرا ویژگی گیربکس های dct است شتاب اولیه خیلی عالی نداره ولی قابل تحمله ولی در ادامه و در کفی و شتاب ثانویه مشکلی نداره مصرفشم مناسبه بخصوص اگه در حالت اکو رانندگی کنید از لحاظ خدمات هنوز به سرویس اولیه نرسیدم ولی از برخورد و تماسهایی که با تعمیر گاه های مجاز داشتم فعلا مشکل پاسخگووی وجو ندارد خلاصه برای خانواده byd s6 برای جوانها jac s7 و برای سنین بالاتر و کمی لاکچری پسندان تیگو 5 فول رو با توجه به شناخت کامل که دارم توصیه میکنم
12:34  1397/04/25
پاسخ دادن
حسین
0


اخه من نمی دونم جک از کدوم وقت 5 دنده شده و بی وای دی هم شش سرعته دبل کلاچ معلومه که جک با توربو یی که داره قوی تراز بی وای دی است من نمیدونم 160 اسب بخار اونم تک دفرانسیل چجوری میخاد 1800کیلو وزن بکشه و اگه جک نسبت به بی وای دی ضعیف بود مردم هیچ وقت نمی خریدند

اگه بی وای دی فروش خوبی داشت حتما قیمتش بالت میرفت که تو 114 تومان مونده ولی جک تو بازار 135 و تو کار خانه 123 تومان شده خاهشا الکلی دفاع نکنین بیشتر تحقیق کنین
13:45  1397/03/17
پاسخ دادن
Alireza
0

کافیه که توی جک اتومات که هم قیمت بی وای دی هست و اس 6 بشینید، اصلا نمی گم مقایسه که اپشن ها و امکانات رفاهی جک اتومات خیلی بیشتر و بهتره..
اکثر کسایی که نگرانن از جک بخاطر بنزینه! یه سوال از کسایی که چهار پنج سال پیش جک خریدن بپرسید، تا هرچی زدن تا حالا من نشنیدم کسی بگه من کاری نکردم موتور مشکل پیدا کرده..
من هردو ماشینو امتحان کردم جک خریدم ولی چیزی که بیشتر باعث شد مطکئن شم ظاهر قدیمی و از مد افتاده بی وای دی در مقایسه با جک هست..
21:18  1396/11/20
پاسخ دادن
عليرضا
0

سلام
Byd خيلي از جك سرتر هست
23:38  1396/09/25
پاسخ دادن
نوید
9

با سلام
بنده به تازگی خودروی بی وای دی رو خریدم
از لحاظ متریال داخلی، هوشمندی گیربکس، سواری راحت، شتاب و... موارد دیگه کاملا راضی کننده بوده
با خودروی هایما هم مقایسه کردیم صادقانه عرض میکنم توی هیچ کدوم از موارد بالا هایما نتونست نظر منو جلب کنه
مشتری مداری کارمانیا تا این لحظه خوب بوده
ایشالا به زودی وبلاگی تهیه میکنم تا نظرات دقیق رو برای دوستان قرار بدم که بتونن بهتر تصمیم بگیرن
موفق باشید
06:40  1396/09/25
پاسخ دادن
تایماز
11

بی وای دی فضای پا و ارتفاع بیشتری رو در اختیارتون میزاره صندوق بارش بیشتر از دو برابر حجیم تر از جک هست، مشکلات و اصطحلاک موتور توربو رو نداره خیلی راحتتر میتونید از هز نوع بنزینی استفاده کنید و مطمعن باشید در استفاده ی طولانی مدت هزینه نگهداری کمتری خواهید داشت.
6 کیسه ی هوای ایمنی بی وای دی اونم در 10 نقطه امنیت بالاتر بی وای دی رو نشون میده.
از این موارد که بگذریم بزرگترین حسن بی وای دی سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و عقب هست که نرمی فوق العاده رو به ماشین میده ، اصلا قابل مقایسه با جک نیست.
در کورس های جاده ای هم در سرعت بالای 100 کیلومتر یه سر گردن از جک در شتاب ثانویه بالاتر هست.
در مقایسه ی این دو ماشین فقط به بروشورش دقت نکنید ، زیرا که بی وای دی ماشینی تو سگمنت بزرگتر نرم تر و از لحاظ سطح برندیگ بالاتر از جک قرار داره ، همچنین شرکت ارائه کننده اش شاید از کرمان خودرو کم نام نشان تر باشه اما کرمان خودرو بخاطر شراکت با هیوندایی زیاد به ادامه ی تولید محصولاتی مثل جک و لیفان رقبتی نداره در عوض کارمانیا تنها عرضه کننده ی محصولات بی وای دی هست و برنامه ی طولانی مدتی داره
02:04  1396/09/25
پاسخ دادن
رصا
5

سلام اس 6 ماشین خیلی بزرگ و جادار و نرمیه.از یه برند معتبر چینی.موتور 2400 تنفس طبیعی که مشکلات توربو رو هم نداره و با بنزین ایران هم سازگاره.صندوق عقبش دوبرابر جکه. کیفیت متریالش عالیه.در کل این ماشین هم رده کره ای ها و ژاپنی هاس.من 8000 تا با این ماشین رفتم عالی بوده اوتلندر رو هم تست کردم .واقعا سواریه اس 6 چیزه دیگس.6 ایربگس کروز داره دوربین عقب و زیر آینه شاگرد برای پارک صندلی رانندگی 8 حالته برقی و....جدیدا هم کارمانیا رتبه دوم خدمات پس از فروش رو آورده.واقعا جک هیچ برتری نسبت به این ماشین نداره جز ای اس پی که اونم فقط اسمش هست و الا هندلینگ اس 6 خیلی بهتر از اس 5 است.دوستان اس 6 بخرید و لذتشو ببرید
01:15  1396/09/25
پاسخ دادن
رضا
9

مطمئنید مصرف جک رو درست زدید؟ همه از مصرفش مینالن!
00:32  1396/09/25
پاسخ دادن
آرش
6

جک خشکه . هم صندلی هاش هم سیستم تلیقش نسبت به byd خشکهه
Byd اصلا ادم رو خسته نمیکنه. خیلی نرمه
00:30  1396/09/25
پاسخ دادن
بهنان
7

از نظر بنده وکلیه کارشناسان بی وای دی s6بهترین کیفیت خودروهای چینی رادارد وبرند جک حتی جزو 5 برند برتر خودروهای چین نیست ولی نام بی وای دی جزو پنج برند برتر خودروهای چینی هست جک ماشینی فقط برای یک سال هست
00:30  1396/09/25
پاسخ دادن
مجید
8

کافیه توی هر دو تا ماشین بشینی تا متوجه برتری های byd s6 به جک بشی!
من پشت هر دو تاش نشستم ولی byd s6 خیلی جادارتر، نرم تر و با کیفیت تره
بماند که موتورش تنفس طبیعی هست و با این بنزین بی کیفیت، موتور توربو صرفا دردسر و هزینه است.
ضمنا نمایندگی های کارمانیا (byd) توی ایران در حال گسترش هستند و برخی از استان ها به ۲ نمایندگی رسیده (مثل تهران و مشهد و تبریز و ...)
از لحاظ برخورد و مشتری مداری هم عالی است!
کافیه یک سر به پیج جک s5 بزنید و از بی تعهدی شرکت توی تحویل هاش مطلع بشید!
توصیه میکنم یکبار پشت s6 بشینید!
00:27  1396/09/25
پاسخ دادن
ha
0

آشغال vs زباله
00:02  1396/09/25
پاسخ دادن
مهدی
3

اولا گشتاور جک 265نیوتن در اتوماتیک است ثانیا 6سرعته دو کلاچه است ثانیا 5 ستاره است
11:35  1396/09/23
پاسخ دادن
محمود
0

به نظر من جک بهتره برای مصرف کننده. فارغ از توانایی های فنی و آبشن هاش، وضعیت خدمات پس از فروش جک خیلی بهتر از بقیه چینی هاست. هم تعداد نمایندگی ها و هم کیفیت خدماتش. طوری که حتی دیجی کالا هم داره با همکاری کرمان موتور قطعات جک رو میفروشه!
09:15  1396/09/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سقف فلز اسفند : من واریز اولیه ام شهریور بوده ولی تاریخ تکمیل وجه 20 دی ماه
تحویل 29 اسفند : کدخدابهروزتحویلت کی بود تکمیل وجه کی بودماشینت چی بود
سورن جدید. دی : معلوم نیس باماشینای مردم چکارمیکنن که برایکی خلافی میادبرایکی عوارض ازادراهی
سورن جدید. دی : معلوم نیس چ غلطی میکنن که 3روزه توراهه
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟
حسین : ضدیخ زیاد پر کردی باید نصف اب نصف ضدیخ بریزی منم‌ضدیخ زیاد ریختم رادیاتورم نابود شد درز هاش باز شد بعد رفتم یه مسی خریدم اینار ضدیخ کم ریختم مشکل حل شد البته اگز از درزهای دور ردایاتورت باشه اگر هم از درش باشه که هیچی یه در بخر