دنا پلاس را انتخاب کنیم یا تندر پلاس؟ 

 

دنا پلاس را انتخاب کنیم یا تندر پلاس؟

 
دنا پلاس به عنوان یک فیس‌لیفت مینور از دنا که امکانات رفاهی و ظاهر بهتری را به خریداران عرضه می‌کند، با قیمت 48 میلیون تومان در معرض فروش قرار گرفته است. همچنین نمونه به‌روز شده تندر90 محبوب که تحت عنوان تندرپلاس شناخته می‌شود نیز در حال حاضر با قیمت 40 میلیون و 800 هزار تومانی قابل خریداری خواهد بود که با این اوصاف هر دوی این «پلاس»‌ها در بازه قیمتی 40 تا 50 میلیون تومان قرار گرفته و می‌توانند انتخاب خوبی برای مصارف روزمره و خانوادگی باشند. اما کدام گزینه را انتخاب کنیم!؟
 
به روزشدگان
 
یکی از مهم‌ترین نقدهایی که همیشه متوجه تندر90 (داچیا/رنو لوگان) بوده، ظاهر نه‌چندان عامه‌پسند یا حتی «نازیبا»ی این خودرو است که موجب دو‌دل‌شدن خریداران این خودرو می‌شود. البته در این بین، شرکت پارس خودرو فیس‌لیفتی از این محصول تحت عنوان «پارس‌تندر» روانه بازار کرد که با وجود ظاهر متفاوت نسبت به تندر ساده، باز هم نتوانست مثل نسخه اصلی این خودرو موفق باشد. اما تندر پلاس در واقع نسخه فیس‌لیفت داچیا لوگان نسل اول است که در سال 2008 آماده شد و با تغییراتی در چراغ‌های جلو و عقب، سپرها، آیینه‌های جانبی، جلوپنجره، درب صندوق و... ظاهری شسته‌رفته‌تر نسبت به تندر ساده به شما ارائه می‌کند. در مقابل دنا را به عنوان بهترین محصول ملی صنعت خودروسازی کشور داریم که بر پایه پلت‌فرمی مشترک با خانواده پژو 405 (اعم از خود 405، پارس و سمند) طراحی شده و کمتر از نیم دهه است که به بازار داخلی (و برخی از کشورها مثل روسیه) عرضه می‌شود. این خودرو به خودی خود از ظاهر متفاوت و مدرن‌تری نسبت به دیگر محصولات ایران‌خودرو بهره می‌برد اما نمونه فیس‌لیفتش که تحت عنوان «دنا‌پلاس» شناخته می‌شود، در نمای جانبی، چراغ‌های جلو و عقب، سقف و... دچار تغییراتی شده است.
 
فضای داخلی و امکانات
 
لوگان، ساندرو و داستر 3 محصول رنو هستند که طراحی آنها در اصل توسط شرکت داچیای رومانی صورت گرفته و به همین خاطر داخل کابین آنها شباهت بسیار زیادی به هم دارند. اما مسئله اینجاست که طراحی داخلی این سه خودرو آنطور که باید جذاب و مدرن صورت نگرفته و تندر90 نیز تا چندی پیش از ساده‌ترین کابین در بین این سه خودرو بهره می‌برد. اما در نسخه فیس‌لیفت تندر که تحت عنوان تندر پلاس شناخته می‌شود، فضای داخلی اندکی مدرن‌تر شده و به کابین ساندرو شباهت دارد. این خودرو که از تریم کابین مشکی‌رنگ بهره می‌برد، با امکاناتی مثل ایربگ راننده و سرنشین، آیینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، پخش صوت با قابلیت اتصال به بلوتوث و ورودی‌های AUX و USB، دسته کنترلی سیستم صوتی از پشت فرمان، 4 بلندگو در جلو و عقب، ایموبلایزر، بالابرهای برقی هرچهارشیشه، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی و... به فروش می‌رسد که البته سطح امکانات چندان بالایی هم نیست. دنا پلاس نیز جدای از تغییرات ظاهری که منجر به تغییر فرم پنجره‌ها شده، از نظر ظاهر و چیدمان کابین تفاوت چندانی با دنای ساده ندارد اما در مجموع برتری بصری فاحشی در قیاس با کابین تندر پلاس دارد. از امکانات این خودرو می‌توان به ایربگ‌های سرنشینان جلو و جانبی (مجموعا 4 عدد در نقاط آسیب‌پذیر)، کروز کنترل، فرمان هیدرولیک به همراه دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، آیینه‌های برقی جانبی، شیشه‌بالابرهای برقی، نمایشگر لمسی به همراه قابلیت اتصال به بلوتوث و رهیاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی با 4 بلندگو، 2 تیوتر، چراغ نقشه‌خوانی، ایموبلایزر، دزدگیر، دوربین دید عقب، سنسور دنده‌عقب، شیشه‌های سولار، تنظیم برقی صندلی‌های جلو در 8 جهت، کروزکنترل، سانروف، صندوق‌پران از داخل و... اشاره کرد که لیست مذکور گواه برتری مشخص دنا نسبت به تندر در بحث آپشن است؛ اما تندر پلاس فضای داخلی وسیع‌تری را به شما ارائه می‌کند.
 
قیاس پیشرانه‌ها و بحث فنی
 
دنا و دنا پلاس به عنوان مدرن‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای ملی ایران از پیشرانه EF7 (موتور ملی) بهره می‌برند که البته شنیده‌ها حاکی از این است که به زودی دنا پلاس با موتور EF7 توربو (مشترک با سورن ELX توربو) نیز وارد بازار خواهد شد. موتور این خودرو قادر به تولید بیشینه توان 115 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور 157 نیوتن‌متر در 4500 دور بر دقیقه است که این خروجی‌ها توسط جعبه دنده 5 سرعته دستی به محور فعال جلو منتقل می‌شوند. این موتور جدای از شتاب‌گیری و کشش خوبی که دارد، با مشکل تاخیر دریچه‌گاز دست و پنجه نرم می‌کند و برای عادت کردن به آن باید مدتی نسبتا طولانی با این خودرو رانندگی کنید. همچنین وجود ترمز دیسکی در چهار چرخ همراه با سیستم‌های ایمنی ABS و EBD، از جمله تمهیداتی است که ایران‌خودرو برای هدایت بهتر این محصول اندیشیده است.
 
در مقابل تندر90 پلاس با بهره‌گیری از پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ 1.6 لیتری مشهور به K4M، توانی مشابه ساندرو و تندر90 ساده دارد و قادر به تولید بیشینه قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه خواهد بود. همچنین گشتاور این خودرو 140 نیوتن‌متر در 3750 دور بر دقیقه اعلام شده که نسبت به دنا پلاس 17 واحد کمتر است ولی با توجه به وزن کمتر نسبت به دناپلاس و مهم‌تر از همه گیربکس متفاوت این خودرو، شتاب صفرتا100 و کشش کلی تندرپلاس، بهتر از دناپلاس خواهد بود. البته لازم به ذکر است که ایران خودرو تندرپلاس را با جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک نیز به بازار عرضه می‌کند و به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تولید نسخه دنده اتوماتیک دنا نیز باشیم. این محصول رنو نیز از ترمزهای دیسکی هرچهار چرخ همراه با ABS و EBD چهار کاناله بهره می‌برد و در مجموع پایداری آن در سرعت‌های بالا اندکی ضعیف‌تر از دناست.
 
جمع‌بندی
 
هر دوی این خودروها‌ برای استفاده روزمره، به ویژه توسط خانواده‌های کم‌جمعیت بسیار ایده‌آل هستند اما اختلاف قیمت حدود 7 میلیون تومانی این دو خودرو می‌تواند معادلات بسیاری را تغییر دهد. در واقع شما با مبلغی که برای دناپلاس می‌پردازید، قادر به خریداری یک دستگاه تندرپلاس اتوماتیک خواهید بود که این پوئن برای شهرهای بزرگ و پرترافیکی مثل تهران می‌تواند دلیل خوبی برای چشم پوشاندن از ویژگی‌های مثبت دنا باشد.
 
اما اگر بحث نمونه‌های دنده‌ای این دو خودرو در میان باشد، امکانات مناسب و ظاهر بهتر دناپلاس، وسوسه‌انگیز خواهد بود. هرچند که اگر قصد دارید از خودروی خود بیش از 100هزار کیلومتر یا 5 سال کار بکشید، توصیه می‌کنیم ‌ روی گزینه تندرپلاس بیشتر فکر کنید. در حال حاضر هردوی این خودروها به صورت نقدی توسط ایران خودرو به فروش می‌رسد و فعلا شرایط فروش اقساطی برای این دو گزینه وجود ندارد.
با این حال اگر به دنبال زرق و برق و امکانات بیشتر باشید، برخی از گزینه‌های چینی نیز با حول و حوش این بودجه پیش روی شما قرار می‌گیرند که البته با خرید آنها مطمئنا به گستردگی خدمات ایران‌خودرو دست نخواهید یافت.
 
تندر 90 پلاس
 
 
 
دنا پلاس را انتخاب کنیم یا تندر پلاس؟
 
 دنا پلاس را انتخاب کنیم یا تندر پلاس؟
 
 دنا پلاس را انتخاب کنیم یا تندر پلاس؟
 
 
 
دنا پلاس
 
 
 
دنا پلاس را انتخاب کنیم یا تندر پلاس؟
 
 دنا پلاس را انتخاب کنیم یا تندر پلاس؟
 
دنا پلاس را انتخاب کنیم یا تندر پلاس؟
 
 
 
 

منبع

www.asrekhodro.com

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ماشین , دنا پلاس , تندر پلاس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

کیان
0

ما ال نود پلاس داریم اصلا به درد نمی خورد آهن پاره بخری بهتره.
22:36  1397/09/28
پاسخ دادن
محمد
6

تندر ماشین پیرمرداس هرچی عملش میکنن بازم رشته😂😂😂😂 نمیدونن چی کارش کنن حتی ساندرو از اونم بدتره نه قیافه داره تازگی هم گیربکسش افتضاح شده و ایران درست میکنه و آشغال
14:07  1396/10/27
پاسخ دادن
احسان
6

تندر امنیت 3 ستاره رو داره ولی دنا چی اصلا تونسته ستاره بگیره
13:08  1397/04/26

آرش
8

به نقطه قوت اصلی تندر پلاس یعنی کیفیت بالای قطعات فنی و مقاومت خیلی بهتر بدنه اصلا اشاره نشده که یه آدم عاقل این چیزارو با چند تا آپشن اسباب بازی چینی دنا پلاس عوض نمی کنه
12:05  1396/10/27
پاسخ دادن
عماد
0

پارس‌تندر خیلی بهتر و با کیفیتر هست
20:09  1396/10/08
پاسخ دادن
یوسف
0

کیفیت میخوایید فقط تندر رنو
18:07  1396/10/05
پاسخ دادن
حاج حسن
0

این سوال جوابش خعلی ساده ست :

اگر آپشن و رنگ و لعاب میخوای برو سراغ دنا
اما اگر موتور و گیربکس خوب میخوای و از تعمیرگاه خوشت نمیاد برو سراغ تندر
والسلام
17:37  1396/10/05
پاسخ دادن
حامی
0

صدردرصد دنا بهتره و عاقلانه تره
15:30  1396/10/05
پاسخ دادن
حمید
17

بدون شک تندر پلاس خیلی بهتره و با کیفیتره حداقر اسم رنو و لوگو رنو روش هست نظارت دارن روش دنا چی؟ همون سمند برداشتن چراغاش عوض کردن دوتا آپشن گذاشتن روش شده دنا
00:45  1396/10/03
پاسخ دادن
رضا
13

چی چی میگین اخه با اسم نظارت قولتون زدن الکی دور برداشتین
تندر هیج امکاناتی نداره . سواری مناسبم نمیده در ضمن بالای سرعت ۸۰ تعادل نداره
17:27  1396/10/03

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 مشکی مرداد مشهد : دوست عزیز اگر با شماره قرارداد وارد بشین مشخص میشه با اونی که با ۲ شروع میشه
حسین : سایپا خیلی بیشرفه خیلی ایران خودرو هر کسی ثبت نام کرد بهش ماشین داد این دزد محتکر ی ماشین خوب داره شاهین اونم داره همه رو میپیچونه یا پیامک نمیده یا پیامک میده درگاه بسته یا پیش فروش داده طرف منصرف شه ووووووو
منتظران ریرا : من پیش فروش طرح مادران هستم پیش فروش تحویل ۳۰ بهمن دیروز فوق العاده عادی چند نفر تحویل گرفتند ان‌شاءالله از امروز روند فاکتور شدن سریع خواهد شد
شاهین زمستان403 : سلام الان نگاه کردم کلادرگاههابسته شدن مال من تادیشب بازبودولی الان توسامانه هیچ چیزی نیست.
چانگان cs55 : منم برام سواله اسفندی ها همه ناپدید شدن بسان حداقل از روند بگن تنها چیزی که از اسفندی ها زیاد گفتن این بود که موقع تحویل بگین براتون مموری ۸ هم بذارن
مصطفی : شرایط منم مثل شماست، چه عجله ای برای دعوتنامه دارید، ما که تحویل اسفندیم نهایت خیلی زود بیاد اخر بهمن میاد دعوتنامش... اگه پولت امادست باهاش طلا بخر تا اونموقع یکم سود هم میکنی یا حداقلش اینه که میذاری کارگزاری مفید سودش میگیری.. پول زود بدیم دست سایپا که چی بشه برادر..اینا که نمیان ماشین زودتر تحویل بدن، من که چندبار تماس گرفتم گفتند دعوتنامتون اخر اسفند میاد
j4 خرداد مشکی : فکر نمیکنید یذره زود تحویل گرفتید ؟؟؟؟
j4 خرداد مشکی : 28 خرداد ثبت نام کردم مشکی هنوز شاسی نشده گفتن تا آخر آذر اما میدونم اینم چرته
مهدی : در جواب سلطان امام حسین جونش کجا بود پس برو از همون امام حسین شاهین خریداری کن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : سود حذف شده مصوبه رعایت شده اینطور به نفع ماست
معلم ساده : معلم ساده دنا یک میلیاردی را با ماهی ده تومن حقوق میخواد چی کنه احتمالا معلم دلال هستید
5دنده : منم تکمیل وجه 20ابان هستم هنوز خبری از فاکتور نیست
مجید : من فروش فوق العاده هستم دو دی ماه هنوز فاکتور نشدم رنگ سفید
امیر تیگو 7 : بنظرتون از بیمه و پلاک شد چند وقت بعد ماشین رو میدن؟ اول ماه فاکتور و بیمه و پلاک شد
رانا سی بهمن : کسی دیگه فاکتور نشده جدیدا،اگرکسی فاکتور شد اطلاع بده بی زحمت،سپاس
اریزو 6 پرو : سلام دوستان کسی خبر از اریزو 6 پرو نداره
علی : سلام پلاک ندارن که نصب کنن رو ماشینا منتظرن پلاک تامین شه
فاطمه : سلام امروز هر کی فاکتور شد اعلام کنه . ممنون🌹
سلطان : خودشون پیامک میدن