باز شدن قفل واردات خودرو با تدبیر دیر هنگام

 

باز شدن قفل واردات خودرو با تدبیر دیر هنگام

 

بعد از چند ماه مسدود ماندن سایت ثبتارش و خبرهای متناقض از میزان افزایش تعرفه ها، بالاخره قرار است امروز قفل واردات خودرو باز شود و با افزایش پلکانی تعرفه ها، بالاخره شاهد ورود خودروهای سال ۲۰۱۸ هم به کشور باشیم.

توقف چند ماهه سایت ثبتارش و اعلام خبرهای غیر رسمی از تعرفه های کذایی، آنقدر جان را به لب واردکنندگان خودرو رساند که فعالان این بخش راضی به قبول هر تعرفه ای در قبال باز شدن مجدد سایت ثبت سفارش خودرو شدند.

 

تعطیلی برخی از نمایندگی ها، تعدیل نیرو در برخی شرکتهای واردکننده و قیمت هایی که با شتاب بالا از گردنه قیمتها در بازار بالا می رفتند باعث شد تا تقریبا تمام واردکنندگان به همان افزایش تعرفه های واردات هم راضی شوند و فقط خواستار بازگشایی مجدد سایت ثبتارش باشند.

 

کار در این روزها به جایی رسیده بود که مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود: تکلیف بد، بهتر از بی تکلیفی است.

 

فرهاد احتشام زاد رییس انجمن واردکنندگان خودرو هم بارها از غیر قانونی بودن مسدود کردن یکباره و بی اطلاع سایت ثبتارش صحبت به میان آورده و متضرر شدن مشتریان از آشفته بازار موجود را هشدار داده بود.

 

از سوی دیگر میثم رضایی رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو هم بارها از پیگیری این انجمن از مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس خبر داده بود و تاکید کرده بود: بازنده اصلی این قصیده غمگین و طولانی مشتریانی هستند که حالا خودروهای مورد نظرشان را با افزایش قیمت های نامتعارف خریداری می کنند.

 

کار به جایی رسید که ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در برنامه زنده تلویزیونی به  بسته شدن طولانی مدت سایت ثبتارش اشاره کرد و گفت: بسته شدن این سایت شبهه دار است و عملا جلوی رقابت در بازار خودرو  گرفته شده است.

 

سازمان بازرسی کل کشور هم از تشکیل ۲ پرونده در خصوص واردات خودرو و گران فروشی و سواستفاده برخی از شرکتها از این آشفته بازار خبر داده بود و در همین راستا، سراج رییس سازمان بازرسی هم قول داده بود متخلفان به مردم معرفی شوند.

 

اما شب گذشته خبرهایی از جلسات دولتی ها، مجلسی ها و نمایندگان واردکننده خودرو به گوش رسید که از بازگشایی سایت ثبتارش آن هم با تعرفه هایی کمتر از آنچه پیش از این در رسانه ها منتشر شده بود حکایت داشت.

 

بدین ترتیب و بر خلاف قانونی که پیش از این مصوب شده بود و بر اساس آن قرار بود هر سال ۵ درصد از تعرفه واردات کم شود تا تولیدکنندگان داخلی هم فرصت داشته باشند خود را برای رقابت آماده کنند و هم زنگ خطر برداشتن سد واردات را کم کم حس کنند، حالا دوباره تاریخ به چند سال قبل برگشت و ماشین زمان این بار بر بازار ماشین سوار شد.

 

حالا باز هم افزایش تعرفه هایی که هم قیمت های خودروهای وارداتی را افزایش می دهد و هم درآمد دولت در محل واردات خودرو را افزایش می دهد و احتمالا خودروسازانی که باز هم بد عادت می شوند.

 

حال این روزهای واردکنندگان خودرو را هم فقط یک ضرب المثل را در ذهن تداعی می کند، «به مرگ بگیر که به تب راضی شوند».

 

منبع

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینcvt_mojtaba : میدونید یک پله که به عقب برمیگرده به چه منظور هست؟
مسعود : سلام فقط خواستم خبر بدم که امروز چندتا از بچه های تکمیل ۲۳ اسفند فاکتور شدن الحمدلله بنده خودم ۲ اردیبهشت تکمیل کردم و همچنان منتظرم
بهزاد ۲۲ اسفند : جناب من ۴تیر فاکتور شدم یعنی ۲هفته پیش همه ی اینا که گفتی درست ولی دیگه تو دل بقیه رو خالی نکن
T9 : سلام شما ثبت نام اقساطی بودید؟ تاریخ قرادادتون 23 بهمن هست؟ بنده تاریخ قراداد 27 بهمن هست هنوز هیچ تغییری نکرده:/
شاهینcvt_mojtaba : دوستان منم تکمیل وجه ۱۳ اسفند هستم cvt تازه چک کردم یک پله برگشته عقب
آرش : سلام دوستان من تکمیل وجه 18 اسفند هستم الان وضعیت خودرو را چک کردم از حالت آماده تخصیص با یک پله عقبگرد برگشت به تکمیل وجه شده!!!!!!!!!
وحید : امروز 25 روز است حتی یک خودرو فاکتور نکردند.حقیقت تلخ است،اما بدانیم که در این مملکت هیچکس زورش به سایپا و مافیای خودرو نمیرسد.شکایت به دولت و وزارت صمت و قوه قضائیه و نمایندگان مجلس( که سهمیه خودروی لوکس دیگنیتی و فیدلیتی میگیرند) و شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و خبرگزاری های دولتی و ...که همگی دستشان در دست هم است ،نیز فایده ندارد.امثال سایپا پشتشان حسابی گرم است و هیچ خطری تهدیدشان نمیکند.متاسفانه فقط باید سوخت و ساخت.
دادا : سلام دوستان به عرص برسونم دو هفته تعطیلات تابستانی داشتن سایپا و در این مدت هیچ کاری نشده و اینکه حداقل 7 ماه تاخیر برای شاهین g دذ نظر بگیرین بعد از تکمیل وجه میگن سانروف تو گمرک گیر کرده و نمیاد
محمد : هرکی توی تجمع شرکت کرده بودبراش فاکتورشده....
mina- sr3 : سلام دوستان sr3 من هم تماس گرفتم گفتن تو صف بارگیریه ولی تاریخ مشخصی نگفتن. تهران
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوستان اتو : واریزی 28 مهر هنوز که هنوزه خبری از اطلس سفید-مشکی نیست اول و آخر اینا
اطلس : تکمیل وجه نکنیم چیکار کنیم
در انتظار 207 پانا .فوق العاده .31 خرداد : من هستم منم زنگ میزنم
دنا 31 خرداد : دنا پیش فروش 31خردا تحویل هستم زنگ زدم میگن آخر شهریور میدیم خدا اگه هستی نابودشان کن اگه نیستی بزار اینا خدایی کنن
ساینا دوگانه 27 اسفند : اخرین فاکتوری که اونا میگن مال 2 ماه پیشه که واریزی 20 ام فاکتور شده . از اون تاریخ هیچ دوگانه ای فاکتور نشده
کوییک gxrl : والا من 12 اسفند هستم هنو فاکتور نشدم
کوییک gxrl : والا نمیدونم شما چه طرحی بودی شاید تبدیلی بودید ولی اکثریت و تماسی که میگیریم میگن تت تاریخ اوایل اسفند فاکتور شده من خودم 12 لسفند هستم و هنو فاکتور تشده
الیاس رویان کهنوج کوییک S : پرونده نقصی چیزی نداره شماره پذیرشت بفرس چنده؟
اینفو : من تبدیل که زدم کارت طلایی تک ستاره پلاس اقساطی که 3 تومن بود رو هم زدم..بعدا فهمیدم که قیمت تنمام شده ش 9 و خورده ای در میاد...به نظرم ارزش نداره.. جالب اینجاس هیچ اشاره ای به قیمت ها نکرده موقع تیک زدن...اون پلاس هم چند میلیون بیشتر میگیره نوشته مثلا تعویض روغن و فیلیتر ها رایگان در حالی که تا ده هزار کار نکنه تعویض نمی کنن تو یه سال... به نظرتون میشه انصراف داد یا حداقل تغییرش داد ...البته من برا فروشه ..در اون صورت خریدار باید قسطهاش رو بده درسته؟
X55 : طبق قرارداد، نمایندگی موظفه ماشین را کاملا نو و تمیز و بدون ایراد ، درب نمایندگی با آموزش کامل تحویل خریدار بده؛ اینکه حتی شسته نباشه جزو قصورات نمایندگی و بی احترامی آشکار به مشتری و از بی تدبیری مدیر نمایندگی مربوطه هست