چگونه پژو ۲۰۶ را توربو کنیم؟

 

چگونه پژو ۲۰۶ را توربو کنیم؟

 
کلیپ‌های کل‌کل ۲۰۶‌ های ایرانی با پرشتاب‌های بازار را دیده‌اید؟ مهم نیست چه ماشینی در کنارشان است، ب‌ام‌و ۵۲۸i باشد یا مرسدس‌بنز C ۳۵۰ یا هیوندای جنسیس کوپه، همین که اراده می‌کنند این ماشین‌ها را در آینه می‌بینند.
 
دوست دارید این‌بار شما در پشت فرمان یکی از آنها نشسته باشید و دیگران از شما فیلم و کلیپ بگیرند؟! اگر نظرتان مثبت است با ما همراه باشید. امروز از رمز و رازهای این خودروهای آتشین خواهم گفت.
 
چرا پژو ۲۰۶ ؟
 
برای شروع به یک ۲۰۶ تیپ ۵ سرحال و تر و تمیز نیاز دارید، توصیه می‌کنم بیشتر در جستجوی مدل‌های ساخت ۱۳۸۵ به پایین باشید، در صورتی که از لحاظ فنی و شاسی سلامت باشند، به چند دلیل برای تقویت مناسب‌تر هستند. پژو ۲۰۶ به دلیل بوش خشک بودن سیلندرها، قابلیت خوبی برای توربو شدن دارد و به گفته‌ی dp-engineering (یکی از بهترین تیونرهای پژو) موتور TU5 با ۱.۶ لیتر حجم، توانایی پرخوران تا ۳۰۰ اسب‌بخار را به همراه پیستون و شاتون استاندارد کارخانه دارد! اوه پسر، با چنین قدرتی نسبت وزن به اسب‌بخار ۲۰۶ حتی بهتر از جاگوار F Type S، شورولت کوروت استینگری یا مرسدس E63 AMG S خواهد بود! بیایید توربو کردن این بچه شیر را در دو استیج بررسی کنیم.
 
استیج یک- مخصوص دیوانه‌گان شتاب
 
در استیج یک ماشین را با هزینه‌ی کمتری تقویت و سعی می‌کنیم بیشتر از قطعات فابریک کارخانه‌ استفاده کنیم تا قطعات افترمارکت.
 
 
باکس مکش هوا دیگر کارایی ندارد و با فیلتر هوای اسپرت مرغوب تعویض ‌می‌شود.
مانیفولد دود استاندارد در سطل‌زباله جای‌ می‌گیرد و از هدرز و داون پایپ توربو استفاده ‌می‌شود.
بهتر است کل خروجی دود، از هدرز تا انتها با استیل قطورتر تعویض شود، در غیر این صورت با یک گله اسب‌بخار وحشی خداحافظی ‌کنید!
 
بسته به مقدار بوست نیاز به شمع موتور با درجه‌ی متفاوت دارید.
 
نیاز به رگلاتور تنظیم شونده‌ی فشار سوخت دارید.
 
انژکتور با پاشش قوی‌تر و پمپ بنزین با خروجی بیشتر که بسته به مقدار بوست تعیین می‌شود.
دیسک و صفحه با انواع گرافیتی تعویض می‌شود.
 
در این استیج برای کاهش هزینه ترجیح بر این است که از ای سی یو فابریک بهره‌ ببرید، کامپیوتر استاندارد ۲۰۶ قابلیت تنظیم و تطبیق‌پذیری را برای بوست‌های پایین دارد. می‌ماند پاشنه‌آشیل ۲۰۶ برای تغییر به پرخوران، که همان تراکم ۱۰.۵ به ۱ این پیشرانه است. توصیه‌ی من برای کاهش تراکم استفاده از کیت‌ (Decompression) دی پی است، علاوه بر این می‌توانید از الگوی واشر سرسیلندر فابریک کارخانه، چندین لایه واشر مسی (قطر این واشر بسته به مقدار بوست متغییر است و باید آنالیز و محاسبه شود) با واتر‌جت بسازید که فقط برای بوست‌های پایین کاربرد دارد. قسمتی اصلی را که یادتان نرفت؟ کیت توربو!
 
این کیت شامل:
 
توربو، مدل GT25 برای این استیج مناسب است.
اینترکولر
BOV
وست گیت
شیلنگ‌ها‌ی روغن توربو
کانکشن‌های هوا
کلیه‌ی پیچ‌ها، بست‌ها، واشرهای فلزی
گیج‌های دما و فشار روغن و بوست‌توربو
انجام پروژه‌ای شبیه به این در صورتی که با قطعات اصلی و نزد تیونر دلسوز انجام شود، می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ اسب‌بخار به قلب کوچک ماشین‌تان تزریق کند. هزینه‌ی حدودی آن را بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان در نظر بگیرید.
 
استیج دو- اگر از زندگی سیر شدید
 
پژو ۲۰۶ TU5 شرکت دی پی، بالغ بر ۲۸۰ اسب‌بخار قدرت دارد!
برای استیج شماره دو علاوه بر موارد بالا به اقلام زیر نیاز دارید:
 
توربوی GT30 برای این منظور بهتر است. ECU تنظیم شونده به همراه سیم‌کشی کامل (توجه کنید سیستم مولتی پلکس ۲۰۶ با این ECU ها هم خوانی ندارد و احتمالا بعضی از تجهیزات مانند کولر را از دست خواهید داد)
سنسور اکسیژن واید بند.پیستون‌های فورج با تراکم پایین‌تر، شرکت WISECO از این پیستون برای TU5 ساخته است.
دریچه گاز برقی استاندارد با دریچه گاز مکانیکی با دهانه‌ی بزرگتر تعویض می‌شود.
مانیفولد هوای پلاستیکی ۲۰۶ در بوست‌های بالا تَرک می‌خورد. بهره‌گیری از مانیفولد‌ هوای افتر‌مارکت.
سرسیلندر مطابق با شرایط، نزد متخصص پورت و پولیش می‌شود.
میل‌لنگ و شاتون‌ها بالانس می‌شوند.
پیچ‌های سرسیلندر ARP.
بهتر است از رادیاتور افترمارکت و فن‌های خنک‌کننده‌ی دور‌بالا استفاده شود.
اضافه کردن رادیاتور روغن.
انجام این پروژه در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از جیب‌تان خالی می‌کند، ولی در عوض بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب‌بخار دریافت می‌کنید که بدون شک با اولین تخته‌گاز خواهید گفت “ارزشش را داشت”. البته هزینه‌ی تیونینگ سیستم تعلیق، سیستم ترمز، رینگ و لاستیک‌های جدید و… را جداگانه حساب کنید. 
 

منبع

دنده6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , 206 , توربو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

احمدی
0

ببخشید نمیشه مدل ۹۸ رو توربو کنیم چرا مدل ۸۵ رو توصیه می‌کنیم ؟
15:13  1399/04/21
گزارش
پاسخ دادن
یوسف
3

206 چینی هندی بی کیفیت ایرانیزه
11:46  1396/10/12
گزارش
پاسخ دادن
ستار
1

206 دیگه باید از رده خارج بشه هم سن پیکان و پراید تازه میخوایید توربو کنید خخخ نکنید اینکار و موتور 206 گیبرکس و بقیه قطعاتش چینی بهو واشر میزنه

ماشین برا سی سال پیش دیگه ایرانیزه هم شده ارزش خریدن نداره 206 های الان مزخرف و بی کیفیت ظاهرشم که خیلی تکراری شده هرکی پراید داشته فروخته 206 اقساطی خریده
11:45  1396/10/12
گزارش
پاسخ دادن
توسان
1

بعضی ها واقعا دیوانه اند. توسان بخر بجا اینکارها
10:44  1396/10/12
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
x5 : معمولا ۲ هفته الی ۴ هفته طول میوشه بعضا زودتر هم میشه
امید : سلام مال شما فاکتور شد
سجاد : داد میزنم روحش شاد اون که به این مملکت آبرو داد ....
ممرضاا : باسلام. یه سوال دارم. پلاک صادر شده الان قسمت ارسال مدارک هست. حدودا چقد دیگه تحویل میدن؟ دوستانی که تحویل گرفتن جواب میدن
مسعود T9 : برای منم 22 فاکتور شده هنوز بیمه رو هم ثبت نکردن .... بعد شما داری تحویل میگری ؟!
شاهین جی ال : فعلا که قوه قضائیه تا آخر سال بهشون مهلت داده
j7 : تو نفوذی کرمان موتوری مثلا میخوایی بگی کرمان موتور کارش درسته اولا ثبت نام کلا ۲۵ فرودین باز شد بعدش دعوتنامه ها ۸ شهریور صادر شد اونوقت شما چطور همرو یه روز جلوتر انجام دادی🤣
ساناز-J7 : باسلام خدمت دوستان جهت اطلاع:ثبتنامی دومرحله ای j7که د تاریخ24فروردین ماه1404ثبتنام کردم 6شهریور تکمیل وجه کردم 22شهریور فاکتور شد 28شهریور بیمه شد 5مهر پلاک شد الانم تو صف بارگیریه گفتن یه هفته ای به نمایندگی ارسال میشه دوستان باز سوالی داشتن در خدمتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بی پلاک : کسی می دونه دقیقا چند روزه شماره گذاری متوقف شده
کلهر : نفوذیه داش؟؛گوش ندین به اینها
کلهر : یه چیزی نوشتن نیومد بالا داش، پولتو بزار جیبت،اگه مردی شنبه بیل زامیاد،یهو دیدی اینا نامردن فراد یه چیز دیگه بخوان ازمون👊👊👊
دوگانه : مشنگ خان برای بار هزارم میگم اونایی که فاکتور شدن پولی نباید بدن اینو هم شرکت زامیاد میگه هم نمایندگی ها اگه جدیدا ثبتنام کردی و فاکتور نشدی آره باید بدی
رضا : سلام دوستان نمیخوام نا امیدتون کنم خودمم رانا مهر هستم ولی اینجوری که میگن تولید رانا کم شده ممکن چند روزی روی شهریور باقی بمونه
اطلس بدبختی : اطلس دی جان عزیزت راست میگی تبدیل زدیم ظهر فاکتور شدی؟؟یا میخوای دیگران تبدیل بزنن تا زودتر نوبت شما بشه من خودم دی ماهی هستم تماس گرفتم تهران کارشناس گفت زودتر یعنی به نسبت جی زودتر و گرنه همونم باید صبر کنید
فروش فوق العاده : کسی از بهمن هست فاکتور نشده باشه
ادیب : پراید رو برا من 3 ریختند
دروغ : از اولم معلوم بود اخر یه بهونه میارن 40تومن رو بگیرن خداکنه بگیرن و پلاک کنن زود خودش شرکت میگه پلاک خبری نیست بعد یه عده وایسادن تا شنبه بشه
کلهر : برادرهای عزیز ،تو این شرایط زندگی سخت اجناس هر روز میره بالا،آهو هم مفتی به بچش شیر نمیده،همه مون یه شراط داریم واسه کار ماشین خریدیم ،شاید هم بغصی ها واسه خرید وفروش باشه که تک وتوکن، لطفا بیاید حقمون بگیریم بی تفاوت نباشید ،یه ذره غیرت به خرج بدید هر جای ایران هستید شنبه درب شرکت زامیاد بیاید،بخاطر زنو بچهاتون، بیاید حقمون بگیریم ،لطفا ،خواهشا، گوش به حرف این نفوذی های سایپا ندید،بیاید ،به امید خدا شنبه شرکت زامیاد 9صبح